Nare ervaring manege Grol Renesse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:32

elvirah schreef:
Ik heb jaren geleden een paard gekocht bij een handelaar voor de definitieve koop liet ik hem keuren, hij werd tot mijn spijt volledig afgekeurd vanwege ataxie.
Ik ben toen teruggegaan met het paard en keuringsrapport naar de handelaar maar hij lachte me uit en zei doodleuk maakt niet uit meid dan verkoop ik hem wel aan Groll.

Levensgevaarlijk..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:36

Balou_k schreef:
elvirah schreef:
Ik heb jaren geleden een paard gekocht bij een handelaar voor de definitieve koop liet ik hem keuren, hij werd tot mijn spijt volledig afgekeurd vanwege ataxie.
Ik ben toen teruggegaan met het paard en keuringsrapport naar de handelaar maar hij lachte me uit en zei doodleuk maakt niet uit meid dan verkoop ik hem wel aan Groll.

Levensgevaarlijk..

Joh, denk je dat dat soort paarden alleen bij Grol terecht komt??
Welcome in the real world....

Balou_k

Re: Nare ervaring manege Grol Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:42

Ik ben mij er zeker van bewust dat dit soort dingen overal voorkomen, maar ik mag best melden dat dit gewoon een gevaarlijk iets is, ik heb vorig jaar een paard op proef gehad dat bleek na de keuring en testen ataxie graad 2 te hebben, hier merkte je niks van, maar tijdens de test ging hij toch een keer bijna op zijn plaat toen hij omhoog en achteruit moest.

Ik snap niet zo goed waarom dit als reactie word gebruikt jegens mij..

Ik heb genoeg gezien en mee gemaakt dat ik zeker al eventjes in het echte leven zit, ik ben mij er ook van bewust dat ik er misschien nog maar net instap, maar ik vond het een beetje vernederend hoe deze reactie was.

elvirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:53

Zeker levensgevaarlijk!!!!
Mij is verteld door de degene die de keuring afnam dat dit paard absoluut niet geschikt meer was om op te rijden, hij zou zo in elkaar kunnen zakken.
Ik was ook behoorlijk geschokt dat zo'n paard gewoon verkocht wordt terwijl het keuringsrapport aangeeft dat hij niet meer als rijpaard geschikt is.
ik vraag me nog vaak af wat er van hem geworden is.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:02

Everytime schreef:
Ik heb wel goede ervaringen maar dat is al wel 5 jaar geleden. Goede begeleiding, kleine groep, geen gekke paarden (een paar wel maar die mensen gaven aan dat te willen, een gevorderd paard), we gingen niet meteen kei hard in rengalop. En er werd 1 iemand teruggestuurd die niet goed genoeg kon rijden.

WHUT?? Hoe moet ik dat zien? rij maar terug naar stal, only the lonely?

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:25

tja echte strandpaarden, ik heb toch altijd het idee dat die alleen maar kunnen stappen en galopperen... stalen paard, houten zadel, hihi.
Nou ja beter naar groll dan naar de slacht.. toch?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:21

Nou dat weer ik niet , als je als paard zijnde maar genoeg verrot bent ging ik toch liever naar de slacht dan met al die butsende mensen op je rug.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 01:00

Ik heb er vorige week een strandrit gemaakt en me zusje een duinrit (voor beginners)!

Positieve punten:
Op onze pony's lag een redelijk goed zadel zover ik kon zien. Alleen bij mijn pony miste een neusriem.
Voldoende leiding. Bij mij zusje 1 te paard, 1 lopend, 1 te fiets. Bij mij 2 te paard 1 vooraan 1 achteraan.
We vroegen om een pony, die kregen we ook.
Bij mijn zusje aardige en behulpzame leiding.
Bij mij werd ook 1 iemand terug gestuurd.

Negatieve punten:
Ze hadden niet verteld dat ik beter een zweep kon meenemen, ik mocht de zweep van de leiding niet gebruiken, hadden ze zelf zogenaamd nodig :j, heb ze die zweep niet 1 keer zien gebruiken. Ik moest die pony maar vooruit schoppen.
Niet leuke leiding bij mij, waren nogal gehaast en raar..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 01:04

Wat ik dan jammer vindt....waarom ga je niet met jouw ervaringen naar de eigenaar van die manege? Nu maak je een hele manege zwart, wellicht lag het aan de begeleidster

Manddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 01:05

goed dat je het erop zet! :j

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 01:08

Toen ik terugkwam van de rit was het al dicht, anders ging ik het wel melden. ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 01:23

Majolen schreef:
tja echte strandpaarden, ik heb toch altijd het idee dat die alleen maar kunnen stappen en galopperen... stalen paard, houten zadel, hihi.
Nou ja beter naar groll dan naar de slacht.. toch?

Ik ken manege Groll niet, maar dit gaat ècht niet altijd op! Er zijn maneges waar paarden stok kreupel en barstend van de pijn "gewoon" hun uurtjes moeten draaien in de manege. Die paarden zijn dood beter af. Maar dat is mijn mening...

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 01:30

Ik heb een keer een buitenrit in Renesse gedaan (volgens mij was dat ook bij Grol) samen met een groep vrienden en mijn zusje. Nou konden zusje en ik aardig goed rijden toen en mochten allebei op een pony omdat we dat gewend waren.

Alles ging goed totdat we bij een zandpad aankwamen waar ze kennelijk normaal gezien altijd gingen galopperen maar wij zouden dit in draf doen.. Niet dus.. mijn pony had gedacht "De groeten" en nam bit tussen zijn tanden en peerde hem. Gelukkig kon ik blijven zitten, zelfs toen hij over een kerstboom die in een greppel lag sprong (was net na kerst toen ;)). De pony van mijn zusje was er ook achteraan gegaan.
Ik heb hem uiteindelijk rustig gekregen door hem in het nauw te rijden maar mijn god wat was ik bang zeg. Mijn zusje had haar pony over een kerstboom geparkeerd die daar lag. Ook praktisch...

Ik ben daarna met vriendin gewisseld, zij op de pony en ik op het paard maar toen op het strand ben ik mooi met een paar andere achter gebleven omdat ik echt niet met dat paard in rengalop over het strand wilde (jammer maar helaas). Daarna zijn we terug gegaan.

Ik vond het niet zo'n fijne ervaring helaas :/

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 01:32

Had je wel gevraagd om een minder snelle pony dan? :) Want ik vroeg om een pony die niet te hard ging, om die ervaring dus te voorkomen.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 01:35

Ja ik had gevraagd om een rustige pony omdat ik niet iemand ben die met een drukke pony in de weer wilt gaan. Maar goed die vlieger ging mooi niet op.. kan me nu alleen niet meer de naam herinneren van dat beestje..

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 01:39

O dat is wel balen dan. :\

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:09

Everytime schreef:
Toen ik terugkwam van de rit was het al dicht, anders ging ik het wel melden. ;)

Grol gaat heel laat dicht, nooit voor 12 uur s'nachts,dus had het i.dd zelf gemeld, zoals iedereen die hier zijn gal spuwt, wees dan zo eerlijk om het daar te melden.......

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:12

He, wat toevallig! Ben gisteren met een vriendin 2 daagjes naar Zeeland geweest en hadden de paarden op Grol neergezet.
Vond de boxen van sommige paarden érg klein. 2 bij 2 schat ik.
Verder zag ik ook kinderen die nog nooit op een paard gezeten hadden en dus met gewone gympies mee gingen op buitenrit, onverantwoord naar mijn idee!! Maar ook erg onverantwoord van de ouders.

De paarden vond ik er wel heel erg goed uitzien al had er 1 wat aan beide voorbenen en zat er 1 helemaal onder de wonden. Verder veel drukplekken maar ik kan me ook voorstellen dat je voor al die paarden ook geen perfect passende zadels kan vinden.

Ik vond de stallen netjes schoon en de dieren kregen echt onbeperkt hooi, dat was wel helemaal super!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:13

Myryana schreef:
Ja ik had gevraagd om een rustige pony omdat ik niet iemand ben die met een drukke pony in de weer wilt gaan. Maar goed die vlieger ging mooi niet op.. kan me nu alleen niet meer de naam herinneren van dat beestje..

Was vast Whiskey :+ , die vergeet ik ook nooit meer :Y) , was het een Haflinger?

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:47

Agossie schreef:
Ik ken manege Groll niet, maar dit gaat ècht niet altijd op! Er zijn maneges waar paarden stok kreupel en barstend van de pijn "gewoon" hun uurtjes moeten draaien in de manege. Die paarden zijn dood beter af. Maar dat is mijn mening...

Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt of gezien..
maar ik vind dood zo ver gaan |(

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:56

Ik ben ook twee keer naar manege Grol geweest, ik vond het een hele leuke manege met een hele gezellige strandrit.
Niets op aan te merken hoor. Het is er inderdaad oud, het tuig heeft betere tijden gekend, maar wat jammer dat mensen zich zo laten beinvloeden door de looks..

En geprogrammeerde paarden, niets van gemerkt hoor. Heb weleens minder opgevoede manege-knollen gereden.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:06

mammaslamma schreef:
Everytime schreef:

Grol gaat heel laat dicht, nooit voor 12 uur s'nachts,dus had het i.dd zelf gemeld, zoals iedereen die hier zijn gal spuwt, wees dan zo eerlijk om het daar te melden.......

Nou als het licht uit is en de deur op slot en verder verlaten behalve die met de strandrit meereden, denk ik dat het dicht is maar kan aan mij liggen. :7

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:20

Grol en dicht?Daar kun je dus altijd nog terecht voor een borrel!
Mijn poown staat er en ik kom er al heel lang,dus daar geloof ik nix van.
Paarden mogen er soms beter uit zien,maar de meesten zijn tuigers en die zijn nu eenmaal niet zo makkelijk op gewicht te houden met dat harde werk in het mulle zand.
Even goed is het maar een paar weken en hoeven ze de rest vh jaar haast geen klap uit te voeren.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:39

Dan geloof je het niet, is niet mijn zaak. Je was er niet bij die avond, dus je kan het niet weten.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:33

Everytime schreef:
Dan geloof je het niet, is niet mijn zaak. Je was er niet bij die avond, dus je kan het niet weten.

Hoe laat kwam je dan terug van die strandrit???

Grol is gewoon open tot midden in de nacht zoals Mammaslamma en Ambre ook al aangeven.
Om de tijd dat de laatste strandrit terug komt, lopen er nog heel veel mensen rond hoor, zowel beneden op stal als boven in de kantine, alles is gewoon open totdat de kantine afgesloten wordt en dat is normaal zeker niet voor 12 uur s'nachts.