Valkkleurige Andalusier hengst Llevado, stoere plaatjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:26

wauw wat is Llevado toch een plaatje geworden zeg! Kwijl staat me in de mond hier :P Volg hem al heel lang en vind het zo gaaf hoe hij geworden is, super :D

amyz

Re: Valkkleurige Andalusier hengst Llevado, stoere plaatjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:42

Wat een schitterend dier zeg! :j

Ik zat ook wel ff raar te kijken aangezien er in al mijn boekjes staat *zware oefeningen vanaf 2,5 en liefst nog iets later* maar ach... Jij kent je paard het beste hoor :)

Mijn nu 2-jarige hengst vindt vd óók fantastisch, doet het vol enthousiasme en met erg veel plezier, is meteen een totaal ander paard dan. Met voetjes geven en rondje meelopen maak ik m écht niet blij hoor := En hij mag lekker hele dagen heerlijk buiten spelen met vriendjes dus komt niks te kort denk ik zo ;) Ben er iig ook echt geen fan van om een paard tot zn 3e maar ergens neer te poten en er vervolgens een zadel op te knallen.. Om t maar even ongenuanceerd te zeggen. Als er bij ukkie (en dat zal voor deze gouden knapperd ongetwijfeld ook gelden) over een jaar begonnen wordt met zadelmak maken ed weet hij al dat hij de mens kan vertrouwen en wat er allemaal van hem verwacht wordt. Én dat mensen doorgaans dingen doen die leuk zijn...
Al moet ik wel heel eerlijk bekennen; geen haar op mn hoofd die eraan denkt om ukkie nu al te leren steigeren... Mja, nogmaals, jij kent je paard het beste :j

Iig heeeeel veel plezier met je knapperd maar dat moet helemaal goedkomen denk ik zo! :D

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:25

In het jaar dat het paard 2 wordt, dan in het najaar op stal zetten met uit loop of een stal met land/paddock. Dan is het jonge paard dagelijks in handen, door binnen en buiten zetten. Helemaal niks mis mee.
Hoe eerder je begint, des te vervelender het paard later is!!! Zat verwenden en verpeste paarden gezien, die als veulen van alles en nog wat moesten, i.pl.v. in een kudde zich ontwikkelen.

Een jong paard moet een jong paard kunnen zijn!! Voetje geven en meelopen doe je 1 x in de tig weken als hij naar de smid moet bijvoorbeeld :D Een mooie gelegenheid is dat, verder lekker paard laten!

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:42

:~ :~ :~ :~ :~ :~ :~

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:02

esmir schreef:
Alles op zijn tijd, waarom zo overhaast, een paard allemaal truukjes aanleren. Ik zie daar totaal de meerwaarde niet van bij een (jong) paard, zeker als daar vanaf veulen aan al mee begonnen wordt. Dit paard zal afweikend gedrag gaan vertonen, al dan niet gevaarlijk. En misschien worden jullie wel heel blij van dat onnatuurlijke gedrag.. Dat mag, maar er is volgens mij niets mis met de ongezoute mening van Phiabink.. En sterker nog denk ik, dat ze gelijk heeft, omdat er in de beginfase van de ontwikkeling een fout wordt gemaakt, die nooit meer hersteld kan worden.

Daarbij ben ik erg benieuwd naar jouw uitleg van VD, H_Nalanta, ik zie iemand een commando geven, paard doet iets voor een beloning, en krijgt deze in de vorm van een klik en/of snoepje.. dat is toch niet meer of minder dat een kunstje voor en snoepje, of ben ik dan gek.

Waar zie jij dat het overhaast gebeurd? Wat een onterechte conclusie zeg.. Ik weet toevallig dat Llevado het afkeek van Jauke. En alles op zijn tijd? Ik geloof ook zeker dat Danielle niks overhaast en rustig aan met hem doet. En onnatuurlijk gedrag? VD is het natuurlijke gedrag op commando zetten. Niks onnatuurlijks aan dus.

Ja, dat is VD maar VD is ook gymnastiseren en aan de band met je paard werken en op een andere manier met je dier bezig zijn, zoals Phiabink het beschreef was het alsof het paard alleen maar alles voor snoep doet maar dat hoeft dus niet zo te zijn.

Anouskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:09

Wat een prachtig paard zeg! Daar mag je trots op zijn :D

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:13

het is en heel leuk paard en weet zeker dat de eigenaar heust wel weet wat ze doet

en de ene vind dit de andere dat
maar kom op mensen ga die discusie hier niet in het topic voeren
open anders en topic waar je dat wel kan doen

eigenaar vind het leuk hier foto's te laten zien van haar knappe paard
hou op met het topic zo verpesten is voor de eigenaar ook niet leuk ;)

Tonny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:43

wat een prachtig paard! <3

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:00

woooooooo :wow:
wat een super mooi paard :+:

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:06

WOW!!!!!
Prachtig mooi paard!
En echt suuuper mooie foto's!
Jaloers... :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:06

Monique1983, hoewel ik het eigenlijk helemaal met je eens ben... Wil ik toch nog even ergens op inhaken..

Heb het idee dat mensen heel vaak maar gewoon concluderen dat als een jonkie veel in handen is, ie wel heel veel zal móeten en daarbij 24/7 in een stalletje opgesloten staat. Onzin! Mijn poown is intussen een ontzettend makke, brave 2-jarige. Bomproof, trekt zich eigenlijk nergens iets van aan, weet zich keurig te gedragen aan de hand en heeft daarbij gerust een hoop streken. Maar buiten lekker wandelen en vd-en en you name it, staat ie lekker met vriendjes zich te ontwikkelen. En heeft zn hele leven niet anders gedaan. Ik word echt zo moe van alle mensen die maar brullen dat een jong paard alleen maar met vriendjes moet opgroeien en dat er vooral niks mee gedaan mag worden want oh oh oh, straks verpest je m!

Ik ben er vrij zeker van dat TS, en nog een heleboel andere mensen die met hun jonge beessie in de weer zijn, dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn en gerust niet overvragen... En al helemaal niet uit het oog verliezen dat het om een jong paard gaat dat ook vooral nog groot moet worden met vriendjes.

Maar goed, I made my point.

TS; wil je nogmaals veel plezier wensen met je kanjer :D

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:16

Zal de leeftijd wel zijn en de ervaring van heel wat langer tussen de paarden rondlopen dan jullie oud zijn. Ach, de ene hype is nog net in en de ander komt weer geld uit de zakken van de mensen kloppen. Commerciele belangen is belangrijker dan een dier.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:08

Wat een heerlijke onterechte conclusies trek je! :D
Nu heeft het ineens weer iets met commercieel te maken?
Zo, mijn laatste reactie hierop. Wordt hier echt hardstikke moe van.

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:33

Phiabink, ik ben het helemaal niet met je eens! En, Danielle weet echt wel waar ze mee bezig is. ;)
Als je het zo erg vind, het is jou paardje toch niet? En maak je geen zorgen, Danielle is er heeeeeeeeeeel goed voor! :))

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:35

echt een knapperd!! <3 zo een wil iedereen vast wel! :j _/-\o_ mooie kunsten vertoont ie ook!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:48

Wat een schitterend mooi paard zeg :~
En wat een ontzettende mooie foto´s.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:21

Citaat:
Wat een onterechte conclusie zeg..

leuk stopzinnetje van je, maar wat er precies zo onterecht geconcludeerd wordt, en waarom, dat komt er steeds niet uit, jammer.

je zegt dat vd iets heel natuurlijks is, het zal dan wel aan mij liggen, dat ik nog nooit een paard uit zichzelf, als een hond in het land heb zien zitten pootjes geven..

maargoed, de strekking van het verhaal komt niet door, en ook jammer dat het gezien wordt als een attac.. ik heb, in ieder geval uit dit topic ook weer lering getrokken, weet beter dan ooit hoe ik aan mijn mening over vd kom..En door de overtuiging de ik proef in het weerwoord, zonder enig zinnig argument te geven, is het mij de discussie ook niet waard ..

ik ga het dan ook hier bij laten. Ik wens danielle veel plezier en vooral wijsheid toe met haar paarden, en ik hoop dat het dit schitterende paardje goed zal gaan in de toekomst..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:34

Dan moet je beter lezen want dat typ ik wel. En ik heb wel degelijk paarden zien zitten in een weiland, zónder trainer erbij.

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:46

Waaauuuw wat een mooie vent!
Jammer van die discussies altijd 8)7

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:01

Een paard zien zitten in de wei, laat me niet lache!! Hij zal wel jeuk aan zn kont hebben gehad, wormpjes misschien!! Dat deed een welsh van mij ook, als hij jeuk aan zn kont had. Een ander gebruikte een boom om te schuren als ze jeuk hadden.
VD is commerciele tak geworden. Zie Equitana en Horse event en dat soort dingen. Paard kunstjes laten tonen en hopen dat er meer dat ook willen leren. Dan wordt er flink getraint, want dat is speciaal :? Dan wordt er vaak nog overtraint, want dat is leuk om steeds maar weer te laten zien hoe knap hun paard is. Foto's zeggen genoeg hier op bokt. De lichaamstaal van t paard laat iets anders zien wat de meeste denken en willen zien.

Mijn 4 paarden kunnen voetjes geven bij de smid en tillen hun voeten alleen maar op om te kunnen lopen. Zitten, steigeren en al dat soort fratsen hoeven ze niet te kunnen op commando en voor een snoepje. Het zijn paarden en geen honden! Als je al heel vroeg een jonge hengst dingen gaat aanleren is dat in de toekomst gevaarlijk. Nogmaals, vaak gezien!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:56

De discussie over een jonge hengst zoiets aanleren ga ik niet aan, maar ik wil wel even ingaan op het stukje "trucjes leren".
Op mijn vorige stal heb ik regelmatig een paard zien zitten, zonder jeuk oid. Deze had dat niet op commando geleerd maar deed dit na het liggen helemaal zelf, gewoon even rechtop zitten.
Verder zijn de "trucjes" spaanse pas, ja en nee schudden, liggen, zitten, steigeren net zoveel kunstje als appuyeren, schouderbinnenwaarts, wijken, changementen ed. Óók gewoon aangeleerd. Ik zie het verschil niet.
De een noemt de dressuuroefeningen gymnastiserende oefeningen, en die zijn goed voor het paard.
Vrijheidsdressuuroefeningen (ik noem ze liever oefeningen want dat zijn het tenslotte ook) zijn vaak ook gymnastiserend, denk aan de spaanse pas. Of de buiging, het compliment, de berggeit. Daarnaast zijn het ook leuke dingen om met je paard te doen.
Mijn paard vind het iig heel leuk en geeft zelf aan of ze zin heeft in vrijheidsdressuur of niet. Ze kan heel fanatiek zelf beginnen met kusje geven, flehmen, compliment ed, maar soms heeft ze er helemaal geen zin in en dat respecteer ik, dan gaan we wat anders doen.
Over het algemeen lopen de paarden los als mensen bezig zijn met vd, het paard kán dan gewoon zelf weglopen. Aangeven dat ie geen zin heeft. Aan de trainer de taak om daar dan wat mee te doen ;)
Wb de beloning: dat zouden meer mensen moeten doen. Dat is mijn mening!
In de huidige wedstrijdsport zie ik zoveel druk dat het voor een paard helemaal niet meer leuk is! Die manier van trainen heb ik zelf ook gedaan en ben er (gelukkig!!) vanaf gestapt. Ik vind dat geen leuke manier van omgaan met je paard. Ik beloon liever het goede gedrag en negeer het ongevraagde gedrag (natuurlijk krijgt mijn paard wel eens een schop onder haar reet als ze echt lastig is! :D ), vind dat zelf veel fijner en sneller werken.
Ook onder het zadel gebruik ik de voedselbeloning ook voor een goed uitgevoerde schouderbinnenwaarts.
VD commercieel, tja, dat is de dressuursport ook. Kijk al die sponsoren eens, dat is er bij VD niet.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:07

PhiaBink schreef:
Een paard zien zitten in de wei, laat me niet lache!! Hij zal wel jeuk aan zn kont hebben gehad, wormpjes misschien!! Dat deed een welsh van mij ook, als hij jeuk aan zn kont had. Een ander gebruikte een boom om te schuren als ze jeuk hadden.
VD is commerciele tak geworden. Zie Equitana en Horse event en dat soort dingen. Paard kunstjes laten tonen en hopen dat er meer dat ook willen leren. Dan wordt er flink getraint, want dat is speciaal :? Dan wordt er vaak nog overtraint, want dat is leuk om steeds maar weer te laten zien hoe knap hun paard is. Foto's zeggen genoeg hier op bokt. De lichaamstaal van t paard laat iets anders zien wat de meeste denken en willen zien.

Mijn 4 paarden kunnen voetjes geven bij de smid en tillen hun voeten alleen maar op om te kunnen lopen. Zitten, steigeren en al dat soort fratsen hoeven ze niet te kunnen op commando en voor een snoepje. Het zijn paarden en geen honden! Als je al heel vroeg een jonge hengst dingen gaat aanleren is dat in de toekomst gevaarlijk. Nogmaals, vaak gezien!

Volgens mij kan ik goed genoeg op mijn ogen vertrouwen. Ik zie zo vaak paarden zitten, inderdaad vaak na het rollen. Genoeg paardden die dat doen hoor. VD commercieel? Dat is me nou nog nooit opgevallen, er zijn vast mensen die het voor het geld doen maar over het algemeen is VD gewoon als leuke afwisseling bedoelt en niet om je geld er mee te verdienen. En ja, het is leuk om op HE o.i.d. te laten zien wat je je paard hebt aangeleerd want daar ben je toch trots op? Dat heeft niet per se iets met commercieel te maken hoor. :?

Overigens vind ik je vergelijking met honden nogal vreemd, alsof een paard alleen is om op te rijden. Er is genoeg meer te doen met je dier, waarom alleen het oude vertrouwde doen? Als ik ga VD-en mag mijn paard zelf beslissen of hij mee doet. 9 van de 10x komt hij met de oren naar voren aanlopen en doet enthousiast mee (en nee, niet omdat hij snoepjes krijgt want zonder snoepjes doet hij het ook) dat is voor mij al een teken dat hij het gewoon leuk vind om op deze manier met mij te werken. Dat jij er niets mee hebt, prima. Maar ga dan niet het hele VD-en afdoen als in de zin van slecht voor je paard en commerciele onzin want dat slaat nergens op.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:10

Kijk maar uit, dat Zorro niet in de buurt komt. Die kan nog wel zo'n stoere gebruiken! Mooi hoor!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 15:54

leuke foto's danielle! Llevado is zo gaaf <3

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:08

waaauw wat een mooi dier !
en die laatste , wauw. :oo