Mijn 2 Z knollen op CC!Ventje de hengst en mijn maflinger!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:17

tahnee1987 schreef:
Vind je het gek dat ik dat dacht?
Misschien moet je ff wat verder terug lezen, dan zie je hoe ik heb gereageerd!!!
Beetje rare reaktie weer dit!

Hoezo raar?
Gewoon een tip, mag dat ook al niet meer :?

En ja, ik vind het gek dat je gelijk denkt dat de jury jou uit zit te lachen, en ja ik had het hele topic al doorgelezen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:51

Fitzroy schreef:
Ik probeer het heel netjes te houden maar TS komt maar niet met een antwoord hoe dat mogelijk is. Ik ben daar gewoon benieuwd naar, net als Alsjemenou, maar blijkbaar mogen we dat niet vragen ??
Als het zo makkelijk is, kun je daar toch gewoon antwoord opgeven en hoef je daar toch niet zo geheimzinnig over te doen?

Ik snap dat ook niet hoor. :n Je kan toch niet zomaar terug gezet worden? Als ik de KNHS vraag of ik terug mag naar het M2 dan zou ik niet weten op welke grond ze me daar toestemming voor zouden kunnen geven.
Maar ik ben ook heel benieuwd naar hoe dat nu zit. :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:01

Nou, is toch heel simpel!
tahnee1987 schreef:
mijn knappe poown was vorig jaar Z2 met 38 winstpunten.
maar omdat ze te klein was voor het zz-l en ik niet wilde dat dit haar einde in de wedstrijdsport zou zijn heb ik haar punten gewist.
omdat ik meerdere paarden heb uitgebracht in het Z2 mag ik alles starten tot en met het Z2.
dus heb mijn pony weer overnieuw uitgebracht in het Z1

Gewoon je punten laten wissen. :)*

Monnie_

Re: Mijn 2 Z knollen op CC!Ventje de hengst en mijn maflinger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:09

Volgensmij komt dat omdat ze alleen haflingerwedstrijden heeft gekart, en daar dus een beetje 'soepeler ' ?? als ik dat mag zeggen :D word gejureerd dan op een normaal cc. Dat zou ze dus als 'reden ' aangedragen kunnen hebben

Dit zou een reden kunnen zijn zeg niet dat het zo is.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:11

.

Nordan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:18

ha leuke haf.. <3

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:26

Fitzroy schreef:
Amytj, wat ik me afvraag: hoeft er eigenlijk geen toestemming gevraagd te worden aan de combinaties of ze hun foto's wel op internet willen? Bestaat er niet zoiets als portretrecht van jezelf?

Nee dat is alleen als er echt portret foto's worden gemaakt (dus zonder paard). ;)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:50

Ik vind de ts nogal aangebrand overkomen als er niet naar haar mond gepraat wordt :o

Misschien moet je je eens niet zo aangevallen voelen. En de fout mbt lage punten bij jezelf zoeken en niet altijd de schuld bij een ander zoeken.
Vorige week was het de jury, volgende week is de bodem niet goed, de week erop is je eten niet goed gevallen,de week daarop is het.....

xAnnexin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:10

Allebei mooie paarden en een hele lieve uitstraling,
echt super dat je met je haf Z rijdt!

Bentley26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:17

Vind het knap dat men hier kan oordelen terwijl sommige niet weten hoe de TS is. Ik ken de ts ... En naar mijn weten is het een meid die keihard er voor knokt! Wat is het paardenwereldje toch een fijne wereld........

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:05

Jooon schreef:
Wáuw, vind het erg chique staan die oogschaduw bij je zwarte paard! En ook je Haflinger is super! :D

Ik vind het zelf érg onprofessioneel als je gaat zitten lachen in zo'n jury-hokje. En tegenwoordig zijn de jury's gewoon bevooroordeeld en dat vind ik erg zonde van de dressuursport. Een vriendin van mij heeft een keer gehad dat de uitslag van de wedstrijd er al hing, terwijl nog niet eens iedereen had gereden. Alle dure paardjes stonden bovenaan en de goedkope stonden onderaan...

uhu en ik ben sinterklaas :P

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:25

Leuke plaatjes :D
Leuk dat je met een haf er tussen rijd

tahnee1987 schreef:
Ja waar lachte ze anders om! Toen ik ging groeten lagen ze helemaal dubbel....

Toch wil ik even hier op reageren. Ik ben gisteren ook gestart in de klasse Z1.. Toen ik me ging melden bij de jury begon die ook te lachen. En of dat nu naar mij was of naar een grapje van de schrijfster. Maar had gewoon winst :D

Ik bedoel je kiest er immers zelf voor om met een barokke type de ring in te gaan, toch O:)

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:59

Ik zeg ook alleen maar wat mijn vriendin heeft meegemaakt, niemand vraagt of je het gelooft, dus snap al die reacties niet op mijn reactie? ;)

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:08

Mooi paard is Ventje! :)

anna101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:19

Super dat je, je haf in het Z hebt! Ziet er goed uit! Je bent een voorbeeld! Mijn haf heeft dezelfde bouw en maat als die van jouw! En het geeft me hoopt voor de toekomst!

En ja af en toe krijg je nare opmerkingen naar je hoofd van jury en andere ruiters. Ze hebben er allemaal wel een mening over! Gelukkig zijn er ook nog mensen die het kunnen waarderen. Ik denk altijd maar zo laat ze maar praten, kin omhoog!

Het is een topprestatie! Je moet namelijk net even een tandje beter rijden dan op de gemiddelde kwpn'ER!

groet anna

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:20

Mooie paardjes hoor! :) Vind het erg stoer dat je met een haflinger Z start. Ik ga eens met de reacties dat je het aan de jury had moeten vragen, maar dan moet ik wel toegeven dat ik dat ook niet zo snel zou doen :n

Verder begrijp ik andere reacties over het geen haflinger in de ring willen hebben ook. Natuurlijk hebben de meeste warbloed paarden meer souplesse etc. dan de koudbloedjes, dan moet je ook onthouden als je start. Maar ik heb ook eens een jury naast me gehad die mij daarvoor gejureerd had en doodleuk tegen de anderen zei dat ze alleen maar kwpn in haar ring wilde zien. Dat de rest dus echt geen wp kreeg. Daar schrok ik wel even van := Ben er sinds toen ook van bewust geworden dat er dus gewoon jury's zijn die het geen gezicht vinden. Al blijven de meeste jury's zoals het hoort, objectief hierover :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:23

tahnee1987 schreef:
Nee, ik denk maar zo: ene oor in en andere oor weer uit! Ik rijd daar voor mezelf en niet voor zo'n jury! Haha! Mijn gevoel was goed en daar gaat het om.

Respect hoor, en je hebt helemaal gelijk :)

Erg gave paarden heb je!

anna101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:23

Kom zeg! Halflinger of KWPNér alles moet objectief beoordeeld worden op hoe het gereden wordt! Hou het ras Haflinger astublieft een beetje hoog! Zeker als je zelf 1 rijdt!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:24

anna101 schreef:
Kom zeg! Halflinger of KWPNér alles moet objectief beoordeeld worden op hoe het gereden wordt! Hou het ras Haflinger astublieft een beetje hoog! Zeker als je zelf 1 rijdt!

Is dit naar mij gericht? :) Dan begrijp ik de reactie namelijk niet ;)

anna101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:29

Hej Bailey,

Ja was aan jouw gericht! Ik vind het zelf altijd zo jammer dat er dan genoemd wordt dat de meeste kwpn'ers meer souplesse hebben! In het begin zei ik dit ook. Maar mijn mening is nu de volgende:
Haflinger heeft net zoveel kwaliteiten en zeker de moderne haflingers. Het is echt onzin naar mijn mening dat de jury hun persoonlijke voorkeur noemt.

Ik bedoel alleen te zeggen dat we het ras hoog moeten houden, ben er nogal strijdlustig in geworden:p

Anna

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:36

Oke ik snap je punt :) Maar als haflingerliefhebber moet je het toch met mee eens zijn dat de stevig/ouderwets gebouwde haflinger met korte pootjes er uiteindelijk vaak meer moeite mee hebben. Gewoon omdat ze anders zijn gebouwd. Dat ik geen aanval richting de haflingers maar dat geld net zo goed voor fjorden of tinkers. Het is gewoon lastiger om daar hetzelfde mee te bereiken als met bijvoorbeeld een kwpner. Je moet veel harder werken en dat ziet de jury ook wel.

Zoals mijn instructeur altijd zegt, je kan je paard wel mooi laten lopen maar je moet zijn natuurlijke houding niet willen veranderen. Foktechnisch zijn de zwaardere paarden vaak gewoon minder geschikt :)

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze het niet kunnen he ;) Er lopen ook genoeg fjord/tinker/haflingerbeesten rond die de kwpners een poepie laten ruiken met hun korte pootjes :))

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:44

ten eerste wat een plaatjes van paarden heb je!!
het enige wat mij op valt, is dat je paard zijn mond vaak een stukje open heeft op de foto, kan een tik zijn of net een foute foto maar dit viel mij op.

Verder zie ik met je haflinger dat jullie echt een zijn ziet er super netjes uit!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:50

Wat een heerlijk topic weer!
Ventje is een mooi paard! dat zeker (half broer van mijn paard)
ligt het aan de foto's of wilt hij zijn hoofd nog wel eens kantelen voor hem naar rechts
Je haflinger mag er ook wezen!

Je oogschaduw vind ik zelfs wel wat hebben! :))

Als je zelf achter je staat dan kom je er met een haflinger kwpn en met een ezel bwv
gewoon doen wat jij leuk vind enne dat jij al weet ik hoeveel wps in de Z2 met je haflinger hebt zegt meer over jullie als combinatie dan wat anders ;)

Haflingers in de sport tja daar zijn de meningen over verdeeld
Al heb ik een groot trekpaard 172 zo lomp als de pest qwa uitstraling zien lopen en dacht echt wauw!
Beestje liep Z1 of Z2 weet ik niet meer
Je komt echt niet voor niets op dat niveau als je haflinger echt ''slecht'' of hoe je het ook noemen wilt had je het tot de L1/L2 geschopt en was het dan ook einde oefening toch?
De aanhouder wint
Ik heb een tijdje gestart met de Irish cob van mijn moeder
Ooit een keer aangesproken door een jury lid bij mijn laatste M2 wedstrijd hoe ik het zo vergeschopt heb en wat ik hier kwam zoeken
Toen stond ik ook even met mijn mond vol tanden maarja waarom zou ik me er ''minderwaardig'' door voelen?
wel veel mede ruiters en amazones die me raar aankeken als ik de KWPN op de trailer zette en met de tinkietink eraf kwam tjaa sommige mensen hebben nu eenmaal zn paarden
Al moet ik zeggen dat die tinkietink wel 8 kilo krachtvoer op een dag kreeg om hem toch meet swung te laten geven
Al was hij op concours pittig zat maar thuis een luie donder

echter hebben veel jury leden me ook de lucht in geprezen wat ik wel niet uit dat beest haalde enz ik denk dat het per jury heel erg verschillend is

Als je zelf achter je keuze staat kom je er wel de vol houder wint heel simpel
Het is dat het paard in 2009 een ''ongeluk'' heeft gehad hele vel van zijn achterbenen getrapt en nu die meet durft te scharen anders was ik gewoon wedstrijden blijven rijden

jury's lachen je niet uit maar sommige hebben ook echt een hart van steen...

Enne ts trek je er niet teveel van aan je rijd tenslotte ook voor jezelf en dat zeg je ook duidelijk
en bokt is bokt niet als ze er geen drama van maken tenslotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 13:33

haha ja ik weet precies hoe bokt is ;)
heb het ook zelf geplaatst op bokt.
maar ik houd altijd mijn poot stijf!
ik vind dat het goed ging met hier en daar een slordigheidsfoutje.
:P
De jury lag compleet in een deuk wat mij een naar gevoel bezorgde.
dus het maakt mij niet uit waar zo om moesten lachen, het ging mij erom dat ze gingen lachen tijdens een serieuze wedstrijd waarbij ik ( en menig ander) hun best doet te presteren en dan vind ik het niet professioneel om dan in je jury hok in een deuk te liggen. :o

maare dat is mijn mening :P

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:55

Ach bokt is bokt niet zonder een eigen mening
Ik zou het ook niet grappig vinden iig jury's op z'n niveau, natuurlijk is een lolletje niet erg maar ik vind op het moment dat er een combinatie in de ring komt je gewoon even netjes moet doen simpel
Anders ga je maar iets anders doen ipv jureren maar wie ben ik?

slordigheids foutjes moeten kunnen op z'n tijd als je zelf weet wat je wel en niet goed gedaan hebt is het toch goed je start tenslotte voor je zelf
en wat andere mensen er van denken lak aan hebben ;)

Hoe is ventje in de omgang hij is nog hengst toch?
Ik heb een half broertje van ventje ook hengst maar het is net een ruin die vroeg gecastreerd is totaal geen intresse in merrie's ja nu het voor jaar begint wel iets maar verder helemaal niets