Pacha het paard dat gered is uit de brand terug op wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:28

Wilawander schreef:
Buiten het paard destijds in te laten slapen om.

Waarom moet dit paard onder het zadel? op wedstrijden? draagt dat bij aan het geluk van het paard?

Dat hij wil werken snap ik maar er zijn ook andere manieren om die voldoening te behalen.

Waarom moet er op een huid die niet herstelt is een zadel en hoofdstel?

Echt kan ik niet snappen.

Omdat dit paard het geweldig vind op wedstrijd!
Dat zie je aan hem!
Hij vind het heerlijk om te werken en heerlijk om te springen!

Hij doet ook zijn best!
Hij heeft geen enkele neiging gehad om te stoppen dus als het al pijn zou doen zou het niet veel pijn doen!

Ook ik he het topic van dit paard gelezen! Vond het toen mooi hoe jullie dat paard nog een kans gaven!
Volgensmij ware er toen nog een paar natopics geweest van et herstel en de training.
In die topics zag ik toch wel naar voren komen hoe voorzichtig ze er mee om gingen.
Ze gaven het paard de tijd om te herstellen!
Ze deden erg voorzichtig met hem!

TS@ knap gedaan!

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:29

Het feit dat dit mooie dier gezond, vrolijk en vol levenslust rond springt, is voor mij een teken dat het terecht is dat dit dier een kans heeft gehad. Ik zou er niet mee kunnen leven om een paard in te laten slapen terwijl je weet dat er nog goede toekomstkansen voor hem zijn!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:32

TheHorseInn schreef:
Wilawander schreef:
Buiten het paard destijds in te laten slapen om.

Waarom moet dit paard onder het zadel? op wedstrijden? draagt dat bij aan het geluk van het paard?

Dat hij wil werken snap ik maar er zijn ook andere manieren om die voldoening te behalen.

Waarom moet er op een huid die niet herstelt is een zadel en hoofdstel?

Echt kan ik niet snappen.

Omdat dit paard het geweldig vind op wedstrijd!
Dat zie je aan hem!
Hij vind het heerlijk om te werken en heerlijk om te springen!

Hij doet ook zijn best!
Hij heeft geen enkele neiging gehad om te stoppen dus als het al pijn zou doen zou het niet veel pijn doen!

Ook ik he het topic van dit paard gelezen! Vond het toen mooi hoe jullie dat paard nog een kans gaven!
Volgensmij ware er toen nog een paar natopics geweest van et herstel en de training.
In die topics zag ik toch wel naar voren komen hoe voorzichtig ze er mee om gingen.
Ze gaven het paard de tijd om te herstellen!
Ze deden erg voorzichtig met hem!

TS@ knap gedaan!

Dan zie jij wat anders als ik
;)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:33

Geweldig dat jullie kunnen zien van een paar foto's af dat Pacha plezier er in heeft *\o/*
Een wonder in mijn ogen.....brandwonden zijn wel het ergste dat mens of dier kan overkomen.......

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:35

Paard ziet er goed uit!

Als het dier pijn zou hebben gehad tijdens het rijden, had die er heus wel wat aan gedaan de ruiter eraf te krijgen!
ik zie hier gewoon een paard fijn het parcour rondrijden!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:36

Wamhorse schreef:
Ik vraag me af tot in hoeverre littekens pijnlijk zijn, heb hier echt geen idee van. Zijn littekens niet gewoon gevoelloos?

Bij mensen iig niet helaas :x

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:37

Niekj_Jente schreef:
Paard ziet er goed uit!

Als het dier pijn zou hebben gehad tijdens het rijden, had die er heus wel wat aan gedaan de ruiter eraf te krijgen!
ik zie hier gewoon een paard fijn het parcour rondrijden!

Zo werkt het helaas niet....mensen verschuilen zich er wel achter helaas.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:38

ik snap het niet helemaal de vele reagties of jah de negatieve dan.
zij heeft gekozen dit paard in leven te houden. zij kende het paard ook het beste denk ik.
en als ik zo alle filmpjes bekijk zie ik een super gelukkig paard.
je kunt vele filmpjes bekijken waar dit niet het geval is en die geen brandwonden heeft.

ik kan me wel beetje inleven in dit paard.
ik heb me jongen jaren helemaal onder het exceem gezeten (en jah dit is net zo erg als brandwonden)
maar heb altijd 7 keer per week intesief wedstrijdzwemmen gedaan. dus in een chloorbad.
tjah ik heb ook daar pijn mee geleden. maar ik was er goed in en vond het leuk. dus ben er niet mee gestopt.
dit paard wil graag iets doen. dus waarom dan op stal of weide zetten???
daar wordt dit paard als ik de filmpjes heb gekeken erg ongelukkig van (daarbuiten dat ze niet in de zon mag staan)
dus mijn gevoel zegt dat de eigenaar hier goed aan heeft gedaan.

ik vind het mooi om te zien hoe gelukkig het paard op de filmpjes is

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:41

WOW. wat heb ik een respect voor jullie!
echt geweldig... super, ik heb er gewoon geen woorden voor.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:47

Niekj_Jente schreef:
!

Dieren doen vaak alles voor hun baas, zelfs als daar pijn bijhoort...

ik wil hier niet mee zeggen dat Pascha pijn heeft, dat kan ik zo niet beoordelen. Ik kan alleen maar hopen dat hij geen pijn heeft. ik vind het wel fijn om te zien dat er bij de meeste foto's toch een bontje of iets onder de drukplekken bij het hoofdstel zit, om de huid te ontlasten.

Nog veel sterkte voor dit paard.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:56

Dat roze, zit daar al huid op? Want als dat niet zo is dan is dat toch nog helemaal niet klaar om een zadel en hoofdstel te dragen? Lijkt me enorm schuren en vervelend, hoe zacht het leer of dekje ook is.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:00

Goed hoor +:)+

heb het hele vorige topic een paar weken/maanden gelezen, ik dacht, mijn god, laat dat beest inslapen! :n

Maar nu, zo'n levenslustig paard dat zo graag wil werken, en er zo'n lol in heeft, dat moet je toch een kans geven? :D

Super dat jullie haar een kans hebben gegeven, en de wonden genezen goed zo te zien :j

Surprise_

Re: Pacha het paard dat gered is uit de brand terug op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:19

Wat een helden!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:30

Ondanks dat ik mijn paard zou hebben laten inslapen mocht zoiets gebeuren, vindt ik niet dat wij vanachter onze pc kunnen zeggen of dit paard ingeslapen had moeten worden of niet...
De eigenaar van dit paard was erbij, en hij/zij en niemand anders heeft kunnen bepalen wat het beste was voor het paard.

Pacha heeft pijnstillers gehad, en word regelmatig gecontroleerd/gemasseerd.. die persoon die haar masseerd hoort te weten hoe een paard met pijn reageerd, en zou er heus wel wat van gezegd hebben als dit paard zoveel pijn heeft op die plekken :)

Complimentjes voor de eigenaar :)

nachtmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:48

Ik vind het erg mooi om te zien dat het zo goed is afgelopen!!
Alle complimenten voor de eigenaar!

Daarnaast vind ik het bijna walgelijk dat er een soort beweging is ontstaan dat het paard bij enig lijden gelijk ingeslapen of afgemaakt moet worden..Sommige zijn hier zo'n voorstander van dat ze zelf maar paardenslachter zijn geworden!!
Soms vind ik het zelfs een slap excuus om kosten te besparen...

Het zwaarste lijden is niets in het vooruitzicht van een goede toekomst...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:50

Wat een prachtig paard!

Ik ga er voor de rest niet over oordelen, of hij onder het zadel zou moeten of niet, het ziet er naar uit dat jullie hem goed kennen dus ik snap al die oordelen niet. :)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 00:03

Ik heb er ook geen begrip voor, nu nog minder eigenlijk!
Helaas weer een geval waarbij mensen alleen aan zichzelf denken en niet aan het paard.
En dan ook nog op wedstrijd moeten, ik zou me kapot schamen!

nachtmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 00:24

Jildau schreef:
Hoppa hier zat ik al op te wachten. Wanneer komt er weer een vergelijking tussen mens en dier? En daar was die al!
Dieren worden altijd vergeleken met mensen maar dat kan niet. Als mijn broertje verbrand zou zijn laten we hem natuurlijk niet inslapen maar mijn broertje is een mens en dat paard niet. Mijn broertje kan aangeven wat hij wil en niet, we zouden hem kunnen vertellen hoelang hij nog pijn heeft. Hij zou zelf inzien dat hij daarna nog een fijn leven kan hebben, hij zou zelf aan kunnen geven wanneer hij pijnstillers nodig heeft en wanneer niet. Een paard (en hond en kat en whatever) kan dat niet. Die staat in z'n stal, heeft geen besef van tijd en kan niks aangeven. Wanneer gaan mensen dat nou een keer begrijpen?

Ik vind dat je net zo min kan zeggen dat een paard NIET inziet dat het kan herstellen en verder kan leven....
Is er ooit echt een wetenschappelijke conclusie gekomen uit onderzoek naar het bewustzijn van dieren?? Dit is niet mogelijk..het onderzoek zou afhankelijk zijn van observatie en geen introspectie..wij kunnen niet in het hoofd van onze dieren kijken..

Eerder in het topic werd gezegd dat paarden (en eigenlijk alle (zoog)dieren) 1 doel in het leven hebben: overleven en voortplanten
Wie zijn wij als mensen dan om het voortijdig uit zijn/haar lijden te verlossen als het later alsnog deze doelen zou kunnen behalen? Een dier (en ook een mens) kan heel veel hebben..en de wil om te overleven is altijd sterker dan die om het op te geven in tijden van lijden...
Laatst bijgewerkt door nachtmar op 01-04-11 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 00:28

Winddancer schreef:
Geweldig dat jullie kunnen zien van een paar foto's af dat Pacha plezier er in heeft *\o/*
Een wonder in mijn ogen.....brandwonden zijn wel het ergste dat mens of dier kan overkomen.......

Als je nou is kapt met bitchen tegen iedereen die een andere mening heeft als jij! Accepteer het! :Y) Gelukkig zijn er ook 3 filmpjes te zien van het paard in de ring dus je hoeft niet zo min achtend te doen over een paar foto's.

Paarden mogen niet met mensen vergeleken worden. Maar hoe weet je dan dat een paard pijn ervaart op de manier die jullie opperen hier. Jullie beweren dat de pijn bij een paard en de pijn bij mensen hetzelfde is, want ooo brandenwonden doen zo'n pijn bij ons dusssss ook bij het paard. En dat terwijl er heel hard wordt geroepen dat we ze niet met ons mogen vergelijken??

Wat ik probeer te zeggen is dat je meteen wel een grote scheur open kan trekken, iedereen kan kleineren en je eigen mening (ookal spreek je hem zelf tegen) kan verheerlijken, maar als je enigszins sociale vaardigheden hebt breng je het op een iets andere manier.

Ik vind het super dat dit beest een kans heeft gekregen, ik zou het zelf niet zo gedaan hebben maar toch. Wat ik belangrijk vind om te zien is dat het paard er weer plezier in heeft!

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 00:35

nachtmar schreef:
Jildau schreef:
Hoppa hier zat ik al op te wachten. Wanneer komt er weer een vergelijking tussen mens en dier? En daar was die al!
Dieren worden altijd vergeleken met mensen maar dat kan niet. Als mijn broertje verbrand zou zijn laten we hem natuurlijk niet inslapen maar mijn broertje is een mens en dat paard niet. Mijn broertje kan aangeven wat hij wil en niet, we zouden hem kunnen vertellen hoelang hij nog pijn heeft. Hij zou zelf inzien dat hij daarna nog een fijn leven kan hebben, hij zou zelf aan kunnen geven wanneer hij pijnstillers nodig heeft en wanneer niet. Een paard (en hond en kat en whatever) kan dat niet. Die staat in z'n stal, heeft geen besef van tijd en kan niks aangeven. Wanneer gaan mensen dat nou een keer begrijpen?

Ik vind dat je net zo min kan zeggen dat een paard NIET inziet dat het kan herstellen en verder kan leven....
Is er ooit echt een wetenschappelijke conclusie gekomen uit onderzoek naar het bewustzijn van dieren?? Dit is niet mogelijk..het onderzoek zou afhankelijk zijn van observatie en geen introspectie..wij kunnen niet in het hoofd van onze dieren kijken..

Eerder in het topic werd gezegd dat paarden (en eigenlijk alle (zoog)dieren) 1 doel in het leven hebben: overleven en voortplanten
Wie zijn wij als mensen dan om het voortijdig uit zijn/haar lijden te verlossen als het later alsnog deze doelen zou kunnen behalen? Een dier (en ook een mens) kan heel veel hebben..en de wil om te overleven is altijd sterker dan die om het op te geven in tijden van lijden...

AMEN!! Er wordt hier ook vergeten dat we allemaal tot de zoogdieren behoren en dat het vrijwel onmogelijk is om op een wetenschappelijk manier aan te tonen, wat de gedachte zijn van een beest.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 00:54

ik weet niet wat ik had gedaan in het begin..
maar hoe het paard er NU aan toe is:dit is toch fantastisch"!Super veel respect! *\o/*

En littekens zijn helemaal niet pijnlijk zodra de wonden genezen zijn.Dus dat zadel kan er makkelijk op liggen.De huidstructuur is alleen niet meer zoals voorheen maar wel heel!meestal zijn zenuwen ook op die plek uitgeschakeld. En lijkt me dat het paard anders ook wel protest had gehad.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 01:01

Vergeleken met de foto's die je eerder hebt geplaatst is dit dier al ontzettend opgeknapt.
En alle negatieve opmerkingen ten spijt: als het paard echt zou lijden, zou hij geen prestaties neerzetten zoals hij die nu neerzet. Niet als hij pijn heeft.

Iig fijn voor de eigenaren dat ze dit weer met het dier kunnen...

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 01:10

Tjonge wat een aanvallen richting de TS hier, terwijl het haar eigen paard geeneens is.

Ik persoonlijk denk dat niemand er over kan oordelen behalve de eigenaren zelf. Zij kennen dit paard en weten wat te doen of niet. Inslapen of niet daar kan je alleen maar over oordelen als het jouw paard is.
Overleven zit in een paard dat klopt, maar als de medicatie niet aanslaat en de pijn zo erg is, dan had het paard gaan liggen en niet meer gegeten en gedronken, en nogmaals zoals ik het verhaal heb gelezen, hebben de eigenaren dat 48 uur aangekeken. Als het paard toen was gaan liggen omdat het zoveel pijn had, en ja dan geeft een paard het ook op, hadden de eigenaren vast tot een ander besluit gekomen. Maar zoals ik al eerder heb gezegd, zij kennen dit paard en zullen de signalen van dit paard goed hebben opgevangen.
Als ik zie hoe dit paard eruit is gekomen en wat dat gekost moet hebben, en nee dan heb ik het niet alleen over geld, maar ook over de verzorging etc kan ik alleen mijn pet ervoor afnemen.

Het paard heeft zelf de 1e 48 uur gekozen om te leven en de eigenaren hebben dit uitgevoerd. En nu zie ik een ontspannen paard die zijn parcours met veel plezier springt.

Zowel het paard als de eigenaren zijn door een diep dal gegaan en ik kan alleen maar diep respect voor beide hebben.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 01:28

Ik vind het walgelijk dat mensen zooo egoistisch kunnen zijn. En zeker nu het dier nog niet volledig herstelt is (wat nooit zal gebeuren). Ongeloofljk dat mensen dit goedkeuren!

En ja die vergelijkingen van mens/dier. Een dier is gezegend dat hij ingeslapen kan worden, een mens heeft de pech dat dit niet zomaar kan. Daarom moet je als mens een goede keuze voor je dier maken...dat is zeker niet zo'n hel en al helemaal niet om het dier binnen no time te zadelen. Ongeacht wat het allemaal gekost heeft aan geld of moeite vindik het niet te bevatten....

Van je dier houden is je dier los laten op momenten dat het niet meer dierwaardig is, voor mij zou die grens meer dan bereikt zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 02:21

Aangezien de richtlijn 1 topic per week is, hier een slotje.