Fotoreportage: pony's doden vos !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:03

TS is verantwoordelijk voor haar pony's, op het moment dat ik gezien zou hebben dat de vos ging bijten zou ik naar buiten zijn gegaan. En dan idd schreeuwen of iets. En miss zou dit idd niet hebben geholpen, maar zou er niet aan moeten denken dat mijn pony gewond was geweest en ik er niks tegen gedaan had.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:03

Ach zolang er ook fotoreportages op bokt kunnen over een uitgebreide slacht van een paard, vind ik dit nogal meevallen hoor..sorry voor de w }:) eekhartigen maar dit is hoe het gaat in je weiland waar je poezelige pennypaardje woont..

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:04

stef dat heb ik gelezen, maar er zijn blijkbaar andere die een super gezonde vos op de foto's zien. Misschien moet ik ff een ander bril kopen.

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:04

Stef, het gaat niet om de vergiftiging. Dit is natuurlijk in en in triest en had niet mogen gebeuren, maar het feit maakt dat vergiftiging het dier heeft verzwakt. En wat gebeurd er met verzwakte dieren... daaruit volgt dit tafereel. En dat is wel natuur...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:05

Zal die vos helemaal gezond zijn geweest, normaal gaan ze toch echt niet zo dichtbij en lopen ruiken aan iets wat zo groot is en voor hun een gevaar.
Het leek wel een tam vosje.
Maar dit had voor je paardjes ook anders af kunnen lopen zeg tjonge.
Maar dit zijn wel mooi plaatjes.

IKbenEllen

Mar_Nimbus schreef:
en hoe weet jij nou dat hij vergiftigd was?
niemand, maar dan ook niemand kan zien vanaf een foto in de verte of een dier ziek of vergiftigd is/was.

Ik quote TS maar even:

marjolein88 schreef:
hij is onderzocht maar hij is hoogstwaarschijnlijk vergiftigd geweest... en zou zonder trap van een paard vlak er na ook overleden zijn (hij liep eigenlijk al naar zn laatste rustplaats)

Het feit dat het dier zich zo gedroeg gaf al aan dat ie ver ver weg was.

AaronYve

Kelly_Taco schreef:
Jemig wat een gezeur zeg...
Welkom in de wondere wereld der natuurlijk...
Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal..
Wat maakt iedereen zich daar nou druk om?

Eerlijk gezegd vind ik het een mooi gezicht hoe dit verloopt.
De vos kiest er zelf voor om het weiland in te lopen. De ponies reageren zeer instictief op een al verzwakt dier.
Persoonlijk denk ik dat de ponies de vos een grote dienst hebben bewezen.
Als een vos zo traag is dat hij ze niet kan ontwijken is er namelijk iets niet goed met hem.

Als die vos zo ziek was, wat ik ook denk dat ie was, dan heeft hij er niet voor gekozen om door deze paarden dood te worden getrapt. Dat lijkt mij wel erg sterk.

TS ben blij voor je dat de paarden niks hebben opgelopen, ik was er zelf niet bij foto's gaan maken maar had me eerder zorgen gemaakt om de paarden en hondsdolheid.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:06

stef schreef:
Yviertje, vergiftiging is door onderzoek vast gesteld, dat heeft TS eerder gemeld.

wedgie schreef:
Zo is de natuur.

Nee, zo is de natuur niet, in de natuur wordt een dier niet vergiftigd!

Vergiftigen gebeurt misschien niet in de natuur maar zulk soort zaken wel. Dieren worden nu eenmaal op gegeten en kunnen aangavllen worden door dieren. Ook als ze gezond zijn. Kunnen wij wel heel moeilijk over doen maar het is toch zo? Er worden hier ook kittens door roofvogels opgepikt en opgegeten.

We kunnen nu allemaal wel heel moeilijk gaan doen maar wie gaat er een vos vangen en naar de DA brengen? Ik niet hoor... :n

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:06

Yviertje schreef:
stef dat heb ik gelezen, maar er zijn blijkbaar andere die een super gezonde vos op de foto's zien. Misschien moet ik ff een ander bril kopen.

En jonkies had niet te vergeten.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:07

Kelly_Taco schreef:
suvan schreef:
ik wordt hier heel naar van...de vos had gered kunnen worden maar nee, we moeten zo nodig foto's ervan maken.

Gefeliciteerd, je hebt de titel ramptoerist gekregen.

misschien moet je het topic eens doorlezen.. de vos was vergiftigd..
Gefeliciteerd bij deze heb je de titel Doki gekregen ;)

en dat wisten we allemaal van te voren al. :')

gelukkig voor de ts dat de vos achteraf ziek was en een mannetje bleek.
ben benieuwd wat bokt had gevonden als het een zogend vrouwtje was geweest die uit de richting gejaagd was.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:08

al heb ik niet het hele topic doorgelezen, het feit dat je een vosje ziet, die gepakt word door ponys en je moet er ook nog om lachen...laat mij dan maar een doki zijn...maar hoe kan je hier in godsnaam plezier aan beleven?

op dat moment wist je toch niet dat hij vergiftigd was, of stond dat op zijn voorhoofd geschreven?

Het gaat mij ook om het principe, dat je fijn fotos gaat zitten maken, voor hetzelfde geld was vosje alleen wat grieperig en had hij WEL gered kunnen worden.

daarbij zie je op de fotos duidelijk dat de vos zijn lip optrekt naar de ponys, hij had 1 seconden later de pony kunnen bijten, dan ben je echt al te laat met ingrijpen. Dus ook nog eens onverantwoord naar de pony toe. Maar goed, men ziet alleen wat men wil Zien. Veel plezier verder met het maken van rampenfotos.

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:08

Ugara schreef:
ik had En net zoals andere belangrijke dingen ook op camera staan... anders zouden wij domme schepsels blijven ;)

_/-\o_

Wat een geweldige foto's!!! Bijzonder dat je dit hebt gezien en ook hebt kunnen vastleggen!

Hou eens op met die zielige hypocriete reacties mensen... This is life! Deal ermee of je krijgt het heel moeilijk met jezelf en het leven!

TS, wees blij dat één van je poowns hem doodgetrapt heeft, anders had jij hem misschien uit z'n lijden moeten verlossen met een klap op z'n kop en ik denk dat dit de snelste methode is geweest!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:09

Wat een bijzondere reportage!

Ik zou niet op het eerste gezicht zien dat de vos ziek was, ik heb totaal geen verstand van vossen. Hoewel het wel heel opvallend is dat hij niet vlucht van een stel grotere paarden terwijl vossen toch sluwe dieren zijn (dacht ik?)
Stel dat TS de wei in was gelopen, zou de vos dan wel gevlucht zijn? Ik denk het niet.. Als ie niet onder de indruk is van paarden hoezo dan wel van een mens?

Gelukkig zijn de pony's niet gebeten!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:09

Achteraf blijkt dat het dier vergiftigd is dus was dit nog niet zo'n slechte dood voor hem misschien , maar dat je op het moment zelf je camera pakt in plaats van dat je ingrijpt vind ik echt te idioot voor woorden :n

Dan ben je inderdaad geen dierenliefhebber :n

Je ziet duidelijk dat de vos tegen de ponies zegt : laat me met rust.
Maar die rotbokken vinden het wel leuk speelgoed , en je laat ze gewoon dat dier molesteren.

Op de eerste foto's is al duidelijk dat de ponies niet bang of voorzichtig zijn , of de ruimte van de vos respecteren. Beestje nam waarschijnlijk gewoon de kortste route waar hij naartoe wilde , maar de ponies lieten hem niet verder gaan.

Heldhaftig hoor :n

Als ze met zijn allen 1 van je ponies zo benaderen waardoor je duidelijk ziet dat die pony in gevaar is , zeg je dan ook : ach het kan ook gebeuren als ik er niet ben , dus laat maar gaan ? Of als er 1 gewond is ? Of als je een oud vrouwtje ziet vallen op de weg , fiets je er dan ook langs zo van : ach het had ook kunnen gebeuren als ik hier niet was , dus ik hoef niks te doen ? Nee toch hoop ik :P

Maar nu gaat het om een dier dat niet van jullie is en dan laten jullie het maar gebeuren.....dat vind ik jammer.

Ik kan me nog voorstellen dat je op het moment zelf even overdonderd bent en je camera pakt ,
maar om er achteraf nog steeds zo laconiek over te doen daar krijg ik eerlijk gezegd een beetje kippenvel van :=

Het is al snel duidelijk dat de vos in een benarde positie zit....iemand had best de ponies aan de kant kunnen jagen zodat het diertje zijn weg had kunnen vervolgen , vos veilig , ponies veilig. De vos stond voledig in zijn recht om een pony te bijten , zoals ze hem insluiten.... :=

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:11

Vind sommige reacties hier wel erg overdreven, wat had je in hemelsnaam willen doen?

Wild zwaaiend met zweep het land in rennen?? met het risico dat de vos jou in je kladden grijpt omdat ie jou ook als gevaar ziet?? Beest denkt echt niet...goh bedankt ik zal me nu even snel uit de voeten maken.

De pony's van het land halen?? die krijg je echt niet zo makkelijk te pakken als er een indringer/gevaar rondloopt in hun weide,bovendien veroorzaak je alleen maar meer onrust als je ook nog eens de groep uit elkaar haalt of met je halstertje door het land heen loopt.

Flink gaan staan schreeuwen??? met het gevolg dat alle pony's hun aandacht op jou vestigen en niet meer opletten wat de vos doet.

Nou sorry mijn hond loopt hier ook elke dag door de wei, meestal is er niets aan de hand maar soms vliegen de paarden ook in ene in een dolle bui achter mijn hond aan, die gaat dan echt niet met zijn tanden staan klapperen maar zorgt dat ie snel bij de paardenbenen weg is.

In deze situatie had ik waarschijnlijk ook de camera gepakt, leuk joh een vosje in de wei dat wil ik vastleggen....dat er binnen enkele seconden iets anders gaat gebeuren met het vosje kun je van te voren niet weten lijkt mij.

Jammer voor de vos maar die was toch wel aan zijn einde gekomen,zo bijster gezond ziet ie er niet uit.

Ik zou me eerder druk maken om het feit dat het diertje vergiftigd was.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:12

pmarena schreef:
Maar die rotbokken vinden het wel leuk speelgoed , en je laat ze gewoon dat dier molesteren.

8)7

Nien1984

suvan schreef:
al Het gaat mij ook om het principe, dat je fijn fotos gaat zitten maken, voor hetzelfde geld was vosje alleen wat grieperig en had hij WEL gered kunnen worden.

Je kunt niet de hele wereld redden meisje... Zo is de natuur! Elke seconde sterven er miljoenen dieren en mensen... jouw leren schoenen zijn van bio-industrie koeien en jouw vleesje op je bord (mits je vegetarisch bent) heeft ook geleefd! EBij elke pas die jij buiten doet vermoord je beestjes.... muggen sla je dood en wespen verzuip je in limonade.... die beesten hebben ook gevoel!

Ik heb liever dat dieren door dieren gedood worden dan dat mensen dat doen. Omdat dat de natuur is!

jesito

Ik vind dat hier wel weer op zijn boks gereageerd word, ook ik had dit vastgelegd op camera en een gezonde vos was nooit zo bij de paarden gekomen.
Voor de vos is het beter zo dan ergens heel langzaam dood te moeten gaan aan zijn vergiftiging.
Het is geen fraai beeld voor de mensen met een zwakke maag, maar de vos heeft gewoon pech.
Als het dit was en als het dat was dat doet er toch helemaal niet toe het was een ziek mannetje en ts heeft foto's gemaakt en als ts niet thuis was geweest was dit ook gebeurd, thats life.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:13

Kan me zomaar voorstellen dat ts een camera heeft gepakt omdat ze dacht: he een vos in het weiland even gauw een foto..dan de paardjes die erop reageren em 10 tel later krijgt hij een doodsklap..wat moet je dan? zo snel ben je niet beneden hoor.

Misschien was deze vos wel suicidaal en heeft ts hem een groots plezier gedaan om het heel even te laten gaan ;)

De grootse veroordelingen hier zeggen 1000x meer over degenen die ze uiten, dan over ts...

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:13

hoe zegt kabouter LUI dat weer ????

DAAR WORD IK ZOOOOOOO MOEEEEEEEE VAN ! :O :O :O

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:14

Het is ook juist mooi om te zien hoe een KUDDE zo iets oplost, toch.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:14

pmarena schreef:
Achteraf blijkt dat het dier vergiftigd is dus was dit nog niet zo'n slechte dood voor hem misschien , maar dat je op het moment zelf je camera pakt in plaats van dat je ingrijpt vind ik echt te idioot voor woorden :n

Op de eerste foto's is al duidelijk dat de ponies niet bang of voorzichtig zijn , of de ruimte van de vos respecteren. Beestje nam waarschijnlijk gewoon de kortste route waar hij naartoe wilde , maar de ponies lieten hem niet verder gaan.

Als ze met zijn allen 1 van je ponies zo benaderen waardoor je duidelijk ziet dat die pony in gevaar is , zeg je dan ook : ach het kan ook gebeuren als ik er niet ben , dus laat maar gaan ? Of als er 1 gewond is ? Of als je een oud vrouwtje ziet vallen op de weg , fiets je er dan ook langs zo van : ach het had ook kunnen gebeuren als ik hier niet was , dus ik hoef niks te doen ? Nee toch hoop ik :P

Maar nu gaat het om een dier dat niet van jullie is en dan laten jullie het maar gebeuren.....dat vind ik jammer.

Ik kan me nog voorstellen dat je op het moment zelf even overdonderd bent en je camera pakt ,
maar om er achteraf nog steeds zo laconiek over te doen daar krijg ik eerlijk gezegd een beetje kippenvel van :=

Het is al snel duidelijk dat de vos in een benarde positie zit....iemand had best de ponies aan de kant kunnen jagen zodat het diertje zijn weg had kunnen vervolgen , vos veilig , ponies veilig. De vos stond voledig in zijn recht om een pony te bijten , zoals ze hem insluiten.... :=

Het hele verhaal wat je schetst, dat is toch puur om hoe het gaat in de natuur?
Nooit geen reportage gezien op TV dat er in de natuur heel wat dingen gebeuren? Dat er jonge dieren worden opgejaagd en eerst een poot vanaf getrokken wordt terwijl ze nog leven?

Je bent toch geen struisvogel?

En wie beslist tegenwoordig dat iemand geen dierenliefhebber is? Is dat ook weer nieuw op bokt? :?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:15

pmarena schreef:

Precies!

En natuurlijk? Wat is er natuurlijk aan een prooidier wat een roofdier pak :?
De pony's stonden absoluut niet in een benarde situatie en hadden geen reden om een trap te verkopen.

Dat de TS er niks aan kon doen: misschien, maar hoe kom je het idee om dan zo'n tekst bij e foto's te zetten :?
Ik vind het ziekelijk :n

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:15

IKbenEllen schreef:
pmarena schreef:

8)7

:') Dat dacht ik dus ook! Nu zijn het opeens rotbokken! _O-

philips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:16

Waarom zijn het ineens k*tpony's en rotbokken ? Het is voor hun ook een indringer in de wei..

Ik vind sommige reacties hier behoorlijk overdreven... kom op mensen het is gebeurd.. Dit zie je ook niet allerdaags gebeuren denk dat ik ook mijn fotocamera erbij had gepakt!! En zeker niet zo heldhaftig was geweest naar buiten te stappen om dat beest met die enorme tanden weg te sturen...
Laatst bijgewerkt door philips op 30-03-11 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt