DIVOZA krijgt van mij de koude douche!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:37

stef schreef:
MamboBeach schreef:
Ieder bedrijf heeft zo zijn voorwaarden, wat al eerder is aangegeven, is niet altijd zoals het hoort. Maargoed, koelkast of deken, het moet of gerepareerd worden, zo niet, dan wil ik een nieuwe!

Het bedrijf wíl ook repareren, dus wat is je punt nou?

Misschien even teruglezen! :D Ik heb geen punten meer! Wat is jouw punt eigenlijk?

Vjestagirl

Re: DIVOZA krijgt van mij de koude douche!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:39

Jullie zijn alle 2 uitgepunt :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:40

:') Denk het! :D

anonymous54

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:44

Hey Marjan!

Wat stom zeg!!! Ik zou het er niet bij laten zitten...

Hoe is het verder?

groetjes lenny

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:45

lennylenny schreef:
Hey Marjan!

Wat stom zeg!!! Ik zou het er niet bij laten zitten...

Hoe is het verder?

groetjes lenny

Wat wil je eraan doen dan?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:48

@vjestagirl... van een winkel als Divoza mag je ook wel enigzins verwachten dat ze ook het e.a. aan wijsheid in pacht hebben? En genoeg dekens op voorraad hebben liggen :+ al dan niet een ander merk?!Dat je een paard niet zo maar zonder deken kunt laten staan? En dat ze geen vervangende deken heeft waarschijnlijk anders had ze ook deze deken niet aangeschaft neem ik aan als ze er nog een had liggen? Ze moeten die deken gewoon repareren maar het handigste is natuurlijk gewoon om een nieuwe deken te verschaffen. Kom op zeg... redelijkheid, billijkheid, fatsoen, klantvriendelijkheid, coulance?? 6 weken heeft die €110 euro dure deken er op gelegen... voering kapot niets te zijn aan de buitenkant?

Mijn deken was ook kapot aan de binnenkant, buiten kant ook nog puntgaaf... ik kon wel een nieuwe deken krijgen en mocht mijn kapotte deken tijdelijk nog houden. De nieuwe was er super snel en zo kon ik wisselen zonder dat ik in de problemen kwam en TS had dit allemaal niet. Ik vind het een kwalijke zaak. Beetje coulance kan geen kwaad hoor.

Kijk als TS niet akkoord gaat met het repareren is het voor mij ook klaar.. dan moet ze het zelf weten.

*EDIT* Weet niet om wat voor deken het gaat... maar als het echt gaat om een outdoordeken mag je er ook vanuit gaam dat ie wel wat langer mee gaat dan een staldeken!

anonymous54

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:54

Tja wat moet je eraan doen... ik zou nog een keer terug gaan en de bedrijfleider vragen ofzo! Ik vind het echt belachelijk. Vooral voor een zaak als divoza!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:55

lennylenny schreef:
Tja wat moet je eraan doen... ik zou nog een keer terug gaan en de bedrijfleider vragen ofzo! Ik vind het echt belachelijk. Vooral voor een zaak als divoza!

Er is toch aangeboden om de deken te repareren? niks belachelijks aan dus ;)

en wordt een oplossing geboden voor Divoza, alleen wordt daar niks mee gedaan

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:55

waarom meteen iets nieuws als het (waarschijnlijk) nog gewoon goed gemaakt kan worden!?

lennylenny, terug gaan om te horen dat ze als ''garantie'' de deken wel willen maken....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:58

Toevallig hoorde ik vandaag van de Rechtbijstand dat je zowiezo 2 maanden garantie hebt op spullen die je koopt als particulier, dus dan sta je helemaal in je recht. ;) Ik zou er toch nog even werk van maken.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:01

idefix4 schreef:
Toevallig hoorde ik vandaag van de Rechtbijstand dat je zowiezo 2 maanden garantie hebt op spullen die je koopt als particulier, dus dan sta je helemaal in je recht. ;) Ik zou er toch nog even werk van maken.

ze staat ook in haar recht, en divoza heeft ook aangeboden om de deken te repareren.... wat is nu het probleem??

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:02

__Esther__ schreef:
@vjestagirl... van een winkel als Divoza mag je ook wel enigzins verwachten dat ze ook het e.a. aan wijsheid in pacht hebben? En genoeg dekens op voorraad hebben liggen :+ al dan niet een ander merk?!Dat je een paard niet zo maar zonder deken kunt laten staan? En dat ze geen vervangende deken heeft waarschijnlijk anders had ze ook deze deken niet aangeschaft neem ik aan als ze er nog een had liggen? Ze moeten die deken gewoon repareren maar het handigste is natuurlijk gewoon om een nieuwe deken te verschaffen. Kom op zeg... redelijkheid, billijkheid, fatsoen, klantvriendelijkheid, coulance?? 6 weken heeft die €110 euro dure deken er op gelegen... voering kapot niets te zijn aan de buitenkant?

Mijn deken was ook kapot aan de binnenkant, buiten kant ook nog puntgaaf... ik kon wel een nieuwe deken krijgen en mocht mijn kapotte deken tijdelijk nog houden. De nieuwe was er super snel en zo kon ik wisselen zonder dat ik in de problemen kwam en TS had dit allemaal niet. Ik vind het een kwalijke zaak. Beetje coulance kan geen kwaad hoor.

Kijk als TS niet akkoord gaat met het repareren is het voor mij ook klaar.. dan moet ze het zelf weten.

*EDIT* Weet niet om wat voor deken het gaat... maar als het echt gaat om een outdoordeken mag je er ook vanuit gaam dat ie wel wat langer mee gaat dan een staldeken!

Ik neem aan dat je een deken uitzoekt omdat de pasvorm bij jouw paard past, en dat je er dus niet zomaar een ander merk op gaat gooien, met het oog op schuurplekken ed. Vind het net zo logisch dat ze geen dekens uitlenen, die kun je immers niet meer verkopen, je hebt geen idee wat voor wildebras paard ermee komt te staan die wie weet die deken ook wel sloopt en je zal na iedere keer dat je een deken uitleent hem moeten laten reinigen met het oog op schimmels en andere vervelende huidziekten.
Tuurlijk kun je een paard niet zonder deken laten staan, maar ik vind het wel logisch dat als je paard een deken draagt dat je ervoor zorgt dat je iets hebt liggen wat je er dan op kunt gooien als de huidige deken er om wat voor reden dan ook vanaf moet. Als je je paard op zaterdag avond vind met een deken die aan flarden ligt dan wil je toch ook dat je er direct wat anders op kunt gooien en dat je niet tot maandag hoeft te wachten?

Tuurlijk is het het handigste voor de TS als ze een nieuwe deken krijgt. Maar ik snap best dat divoza daar niet aan gaat beginnen. Er zijn zo veel paarden die dekens slopen, er zijn paarden die uit hun deken komen, met alle gespen nog dicht. Ik vind de theorie dat een ander paard aan de deken getrokken heeft vele logischer dan de theorie dat de binnenvoering van de deken spontaan gescheurd is.

De TS heeft het aanbod gekregen om de deken te laten repareren. Dat wilde ze niet. Ze heeft dan het aanbod gekregen om met korting een andere deken te kopen. Dat dit niet veel korting was is m.i. ook logisch: divoza had zich al aan zijn garantie gehouden, plus dat er geen enkel bewijs is dat het product ondeugelijk was. Volgens mij ben je dan klaar.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:14

Maar dat weet men toch helemaal niet... misschien was de binnenvoering verkeerd gestikt en is het paard gaan rollen? Je weet het gewoon niet!? Welke theorie logisch is doet er niet toe? Beide partijen kunnen het niet bewijzen.

Repareren of een nieuwe deken geven. Zegt de koper nee, prima dan moet ze ook niet verder klagen. Maarja had Divoza meer aan coulance had gedaan en TS een vervangende deken mee gegeven dan was er nu niet een 7 pagina tellend topic geopent op een paardenforum zoals bokt.

Gelukkig kunnen bedrijven altijd nog kiezen of delen... gaan we de klant als koning behandelen of nemen we het risico op een boze klant? Persoonlijk denk ik dat ook Divoza wel genoeg risico's in zijn prijzen doorrekent en ze in dit geval best een nieuwe deken mee hadden kunnen geven.
Laatst bijgewerkt door __Esther__ op 17-01-11 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

anonymous54

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:15

Als divoza de deken gaat repareren begrijp ik het probleem ook niet... laten maken dan!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:22

__Esther__ schreef:
Maar dat weet men toch helemaal niet... misschien was de binnenvoering verkeerd gestikt en is het paard gaan rollen? Je weet het gewoon niet!? Welke theorie logisch is doet er niet toe? Beide partijen kunnen het niet bewijzen.

Repareren of een nieuwe deken geven. Zegt de koper nee, prima dan moet ze ook niet verder klagen. Maarja had Divoza meer aan coulance had gedaan en TS een vervangende deken mee gegeven dan was er nu niet een 7 pagina tellend topic geopent op een paardenforum zoals bokt.

Gelukkig kunnen bedrijven altijd nog kiezen of delen... gaan we de klant als koning behandelen of nemen we het risico op een boze klant? Persoonlijk denk ik dat ook Divoza wel genoeg risico's in zijn prijzen doorrekent en ze in dit geval best een nieuwe deken mee hadden kunnen geven.

De garantie houdt in dat je het gratis kunt laten maken, professioneel. Ik snap best dat ze niet aan iedereen die met een kapotte deken binnekomt een nieuwe deken meegeven...

Een 7 pagina tellen topic, ja. Maar wel eentje waarin er ook zat mensen zijn die vinden dat de divoza prima handeld en dat de TS zich aanstelt...

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:26

Echter en misschien zelfs wel jammer... mensen onthouden eerder de slechte dingen dan de goede :)
Persoonlijk had ik de deken ook laten repareren.

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:30

Ik vind dat ze het keurig oplossen, ze kunnen die deken niet zomaar terugnemen omdat ze hem onmogelijk nog aan iemand anders kunnen leveren. Het voorstel om de deken te repareren lijkt mij heel gepast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:47

Iedereen roept maar "je kunt niet bewijzen dat je er niks raars mee hebt gedaan dus je hebt pech". Maarreh, bij garantie geldt een omgekeerde bewijslast. Dat wil zeggen: als er garantie wordt gegeven bij normaal gebruik, dan dient de winkel te bewijzen dat het product níet normaal gebruikt is. Zo lang zij dit niet kunnen bewijzen, heb je als consument gewoon recht op garantie.

"Normale slijtage" van producten is wel uitgesloten van de garantie, maar daarvan lijkt me in dit geval geen sprake. En als er inderdaad door grote kracht een scheur is ontstaan zullen ze dat waarschijnlijk kunnen aantonen (naden die losser zitten dan hoort, gerekte stof, etc).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:48

EstherBakker schreef:
Ik vind dat ze het keurig oplossen, ze kunnen die deken niet zomaar terugnemen omdat ze hem onmogelijk nog aan iemand anders kunnen leveren. Het voorstel om de deken te repareren lijkt mij heel gepast!

:7 Die vat ik niet?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:52

Nouks schreef:
Iedereen roept maar "je kunt niet bewijzen dat je er niks raars mee hebt gedaan dus je hebt pech". Maarreh, bij garantie geldt een omgekeerde bewijslast. Dat wil zeggen: als er garantie wordt gegeven bij normaal gebruik, dan dient de winkel te bewijzen dat het product níet normaal gebruikt is. Zo lang zij dit niet kunnen bewijzen, heb je als consument gewoon recht op garantie.

"Normale slijtage" van producten is wel uitgesloten van de garantie, maar daarvan lijkt me in dit geval geen sprake. En als er inderdaad door grote kracht een scheur is ontstaan zullen ze dat waarschijnlijk kunnen aantonen (naden die losser zitten dan hoort, gerekte stof, etc).

Maar ze krijgt garantie: het kan gemaakt worden. Dit word geweigerd door de TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:53

Vjestagirl schreef:
[***] schreef:

Maar ze krijgt garantie: het kan gemaakt worden. Dit word geweigerd door de TS.

Jep dat had ik begrepen :j En als ik de TS zou zijn zou ik idd gewoon dat voorstel accepteren. Mocht de reparatie dan ondeugdelijk worden uitgevoerd kun je altijd nog vervolgstappen ondernemen.

Mijn post was ook wat algemener bedoeld, tegen de mensen die zeggen "je kunt niet bewijzen dat je hem normaal hebt gebruikt" ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:54

Nouks schreef:

Ja, dat is garantie ja. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:13

Wat wil je daar nu precies mee zeggen, MamboBeach?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:11

Nouks schreef:
Wat wil je daar nu precies mee zeggen, MamboBeach?

:?

Sylvia_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:55

Wat apart zeg, ik heb juist erg goede ervaringen met divoza (wat betreft garantie). Het ging bij mij dan wel om een halstertouw dat uit het niets kapot was gegaan, maar kreeg zonder problemen een nieuwe opgestuurd (terwijl garantie al verlopen was, had het halstertouw een tijd ongebruikt bewaard als verjaardagscadeau).