En toch.. Gaan we ervoor!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:09

Kun je niet opzoek gaan naar een andere stalling ? {sorry als dit al geopperd is ik heb niet alle bldz doorgelezen :o }
Een waar ze meer x per dag gevoerd worden,en wat vaker naar buiten gaan?

Is je intructrice er al eens opgestapt,en wat doet je paard dan?

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:13

Wat ik uit het verhaal van TS opmaak is dat ze nu niet naar school gaat en niet werkt. Ze heeft NU problemen met haar paard. Maar ze gaat niet meerdere keren per dag of smorgens heen omdat ze STRAKS (als ze weer werk heeft of naar school moet) dat niet meer kan doen???

Verder staat het dier nu en de afgelopen tijd (terwijl TS dus niet werkte of naar school ging en dus vrij was ) 23 uur per dag op stal en als TS komt (smiddags) gaat ze in de regel niet rijden (want als er niemand is kan dat gevaarlijk zijn en als er wel mensen aan het rijden zijn kan het ook niet want dan heeft ze haar paard niet onder controle) en niet losgooien (dat kan niet als er andere mensen zijn) Dus als ik het goed begrijp staat het dier 23/7 op stal en doet TS er 9 van de 10 keer ook niets mee als ze er wel is. Het dier krijgt dus 24/7 vrijwel geen beweging....

Dat klinkt in mijn optiek niet echt als 'er voor gaan'....

Calimero_ schreef:
En ik zou inderdaad 's ochtends vroeg kunnen longeren.
maar niet rijden, want stel dat er wat gebeurd ben ik daar helemaal alleen.

Maar waarom heb je dit de afgelopen tijd, toen je dus nog niet naar school ging of werkte dan niet al gedaan?

Als je toch de hele dag niets te doen hebt dan kun je net zo goed je paard 3 keer per dag van stal halen om het beweging te geven. Rijden, longeren, losgooien, wandelen etc...

Een paard 23 tot 24 uur per dag in de box laten staan en dan verbaasd zijn dat het dier lastig is.... Sorry maar daar kan ik echt niet bij...

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:14

Zoals ik al eerder heb gezegd .....wanneer er s`ochtends wel iemand is kun je wel gaan rijden.
Vraag je even of ze zo nu en dan willen kijken of je er niet naast ligt. ;)

12.00 en 18.00 is het ook altijd rustig.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:20

jasmijn78 schreef:
Wat ik uit het verhaal van TS opmaak is dat ze nu niet naar school gaat en niet werkt. Ze heeft NU problemen met haar paard. Maar ze gaat niet meerdere keren per dag of smorgens heen omdat ze STRAKS (als ze weer werk heeft of naar school moet) dat niet meer kan doen???

Verder staat het dier nu en de afgelopen tijd (terwijl TS dus niet werkte of naar school ging en dus vrij was ) 23 uur per dag op stal en als TS komt (smiddags) gaat ze in de regel niet rijden (want als er niemand is kan dat gevaarlijk zijn en als er wel mensen aan het rijden zijn kan het ook niet want dan heeft ze haar paard niet onder controle) en niet losgooien (dat kan niet als er andere mensen zijn) Dus als ik het goed begrijp staat het dier 23/7 op stal en doet TS er 9 van de 10 keer ook niets mee als ze er wel is. Het dier krijgt dus 24/7 vrijwel geen beweging....

Dat klinkt in mijn optiek niet echt als 'er voor gaan'....

Calimero_ schreef:
En ik zou inderdaad 's ochtends vroeg kunnen longeren.
maar niet rijden, want stel dat er wat gebeurd ben ik daar helemaal alleen.

Maar waarom heb je dit de afgelopen tijd, toen je dus nog niet naar school ging of werkte dan niet al gedaan?

Als je toch de hele dag niets te doen hebt dan kun je net zo goed je paard 3 keer per dag van stal halen om het beweging te geven. Rijden, longeren, losgooien, wandelen etc...

Een paard 23 tot 24 uur per dag in de box laten staan en dan verbaasd zijn dat het dier lastig is.... Sorry maar daar kan ik echt niet bij...

Helemaal mee eens.
Heb ook aangeboden om te helpen maar word geen gebruik van gemaakt.
Laatst bijgewerkt door loriene op 03-01-11 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:21

Ik lees dit topic vanaf het begin mee en ik dacht eerst echt "super dat je er zo voor gaat". Maar ik denk dat je nu toch naar een excuus zoekt om haar te verkopen. Alles wat word voorgesteld kan niet en als je longeerd/losgooid kun je niet meer rijden, want je hebt blijkbaar geen tijd. Paard staat dag en nacht op stal, natuurlijk barst ze van de energie en dat uit zich in (gemene) streken leveren. Geef haar eens ongelijk?
Je zit nu niet op school en je werkt ook niet en toch kun je geen tijd vinden om je paard de benen te laten strekken en even ongecomplceerd paard te zijn??? Als je er nu al geen tijd voor kunt vrij maken, hoe moet dat dan als je wel werkt/naar school gaat? Waar gaat het nu eigenlijk om, wil je uberhaupt wel verder met dit paard? Als dat wel het geval is, kan ik je alleen adviseren om meer tijd aan haar te spenderen!
Het klink misschien heel hard, maar dit is echt heel oneerlijk naar het paard

mika11

Re: En toch.. Gaan we ervoor!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:43

Santie: ik heb wel het idee dat TS gek is met haar paard en er ook alles aan wil doen. Maar niet weet hoe!
Het is een soort neerwaartse spiraal waar zij in terecht is gekomen en zie daar maar weer uit te komen.
Calimero: ik denk dat je meer hulp moet hebben, want je hebt een hartstikke leuk paard

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:17

mika11 schreef:
Santie: ik heb wel het idee dat TS gek is met haar paard en er ook alles aan wil doen. Maar niet weet hoe!
Het is een soort neerwaartse spiraal waar zij in terecht is gekomen en zie daar maar weer uit te komen.
Calimero: ik denk dat je meer hulp moet hebben, want je hebt een hartstikke leuk paard

helemaal mee eens..
ik heb dit zelf ook met m'n paard meegemaakt..je wil wel maar je weet niet hoe je uit dat neerwaartse spiraal moet komen..gelukkig is het bij mij nu opgelost met goeie instructie en duidelijk zijn tegen m'n paard.die van mij is echt een Bengel!die goed moet weten wie de baas is maar hij wil ook in z'n waarde gelaten worden.als hij het ergens niet mee eens is dan kan ie zo boos worden..maar na wat meer tijd met hem doorgebracht te hebben(veel spelen met hem in de bak enz enz)worden we steeds meer een combinatie.

BeauGeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:37

Even in het algemeen over beweging voor je paardje... Misschien ben ik wel raar, maar het lijkt mij normaal dat je paard sowieso niet 24 uur per dag op stal staat. Dat is vragen om problemen. Ik neem aan dat de pensionhouder de paarden in de zomer ook binnen/buiten zet (of dat laat doen) dus dan zal er in de winterperiode ook gezamenlijk naar een oplossing gezocht moeten worden als ze dan niet in de wei kunnen. Dus bijv. een dagdeel vrijhouden voor paarden los in de bak of iets anders. Ik neem aan dat er meer pensionklanten zijn die willen dat hun paard even vrij kan bewegen...

eefjuh20

Re: En toch.. Gaan we ervoor!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:17

dat lijkt mij ook wel handig inderdaad dat er een dagdeel vrijgehouden wordt zodat de paarden los in de bak kunnen..ik heb ooit stage gelopen op een handelstal en die hadden geen weiland..maar elke ochtend gingen de paarden in groepjes of alleen in de bak en daarna was de bak gewoon vrij om te rijden enz..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 18:57

mika11 schreef:

Dankjewel. Dit is inderdaad helemaal waar.
Ten eerste, ik ben nog maar een week bezig met haar weer oppakken.
Dus ze heeft heus niet maanden zielig op stal gestaan.
Ten tweede komt ze er eigenlijk elke dag uit, daar ligt het ook niet aan.

Het is alleen zo dat het mij niet lukt om haar te rijden.
Want 's ochtends is er niemand op stal, want de meeste mensen werken en gaan naar school.
En in de namiddag en avond is het druk.

Ik zoek niet een excuus om haar weg te doen.
Ik denk gewoon erg veel na over wat het beste voor haar en voor mij is.
Ik wil haar niet 23 uur per dag op stal laten staan als ze daar helemaal gek van word.
En ook al zou ik er 2 keer per dag heen ga staat ze nog steeds 22 uren op stal.

Ik vraag hier om jullie mening en misschien tips.
Ik heb er dus niks aan commentaar als: Je zoekt een excuus om je paard te verkopen enz.
Als ik haar in het begin niet wou had ik haar al lang verkocht.
Maar ik probeer toch een goede weg te zoeken.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 18:58

eefjuh20 schreef:
dat lijkt mij ook wel handig inderdaad dat er een dagdeel vrijgehouden wordt zodat de paarden los in de bak kunnen..ik heb ooit stage gelopen op een handelstal en die hadden geen weiland..maar elke ochtend gingen de paarden in groepjes of alleen in de bak en daarna was de bak gewoon vrij om te rijden enz..

Ja maar dat soort dingen kan ik niet beslissen..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 19:22

Citaat:
Helemaal mee eens.

Alie, het gaat niet om hulp. Ik kan het nu wel alleen.
Maar er moet wel iemand op stal zijn, want stel dat ik eraf val..

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:26

goed zo,,, de aanhouder wint,,, en luister naar je gevoel naar je hart nou en ,dan doe je er een paar jaar over,, dan heb je wel een super paard,, ik ken je gevoel,,, ik heb een 4 jarige,, die niet voor mij te rijden is nu,, andere dingen gaan prima,, maar hij gaat niet weg,, ik neem de tijd ervoor wat een ander ook zegt ullaaaaaaaa :D

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:43

Calimero_ schreef:
Citaat:
Helemaal mee eens.

Alie, het gaat niet om hulp. Ik kan het nu wel alleen.
Maar er moet wel iemand op stal zijn, want stel dat ik eraf val..

Zo kun je doem-scenario's bedenken... Heb vertrouwen in je paardje! :D

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:44

Calimero_ schreef:
eefjuh20 schreef:

Wanneer je met meerder pensionklanten naar de stalhouder gaat valt er vast iets aan te doen :)

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:44

Calimero_ schreef:
eefjuh20 schreef:

zo bedoelde ik het ook niet,maar het zou wel handig zijn van de pensioneigenaar om zoiets te gaan doen..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 19:46

Citaat:
Wanneer je met meerder pensionklanten naar de stalhouder gaat valt er vast iets aan te doen :)

Dan ken je onze stalhouder nog niet!
Echt niet dat die dingen gaat veranderen. Een jaar geleden ging de prijs voor de zoveelste keer omhoog.
Wij met een groep pensionklanten erachter aan. Mooi niet dat ze er iets aan ging doen..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 19:47

Citaat:

Het is met geen enkel paard verstandig om helemaal in je eentje te gaan rijden.
Dat heb ik met mijn vorige pony eigenlijk ook nooit gedaan.
En dat mag ook niet van mijn moeder :o

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:50

Calimero_ schreef:
Citaat:

Dan ken je onze stalhouder nog niet!
Echt niet dat die dingen gaat veranderen. Een jaar geleden ging de prijs voor de zoveelste keer omhoog.
Wij met een groep pensionklanten erachter aan. Mooi niet dat ze er iets aan ging doen..

ohja ik weet al waar je het over hebt :=

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:51

Calimero_ schreef:
Citaat:

Het is met geen enkel paard verstandig om helemaal in je eentje te gaan rijden.
Dat heb ik met mijn vorige pony eigenlijk ook nooit gedaan.
En dat mag ook niet van mijn moeder :o

Moeders zijn altijd ongerust, of het verstandig is is een goeie.. Maar nu ben je afhankelijk van anderen, lijkt me een beetje onhandig? Ik zou gewoon gaan rijden hoor, als je dr af ligt zie je het wel. of niet :)

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:51

Ik schrik er persoonlijk ook wel een beetje van dat je paardje zo lang op stal staat. Als ik mijn paard zo lang op stal zou zetten zou ze ook strondvervelend worden, terwijl zij super makkelijk is. Ik zou persoonlijk toch op zoek gaan naar andere stalling of toch misschien met meerdere mensen proberen te praten met de stalhouder.

Ik vind het echt super dat je doorzet hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat het voor jezelf en voor je paard beter is als hij meer bewegingsvrijheid krijgt.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 19:52

Dat vind ik niet helemaal kloppen en erg onverstandig.
Als je nou een vertrouwd paard heb oke, maar ik heb al veel moeite met deze.
En weet dat ze kan stijgeren, staken enz. Dus waarom dan zo'n groot risico nemen?

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:53

Veel succes!
Hoop dat het heel erg goed gaat <3

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 19:54

Lieveranders schreef:
Ik schrik er persoonlijk ook wel een beetje van dat je paardje zo lang op stal staat. Als ik mijn paard zo lang op stal zou zetten zou ze ook strondvervelend worden, terwijl zij super makkelijk is. Ik zou persoonlijk toch op zoek gaan naar andere stalling of toch misschien met meerdere mensen proberen te praten met de stalhouder.

Ik vind het echt super dat je doorzet hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat het voor jezelf en voor je paard beter is als hij meer bewegingsvrijheid krijgt.

Zoals ik al vertelde zijn die stallen hier echt niet in de buurt.
Maar een waar een wachtlijst staat van 4 mensen.

En wij hebben een stalhouder die echt niet meewerkt en zelf ook weinig verstand van paarden heeft.
De meeste mensen bij ons op stal maakt het ook weinig uit dat ze niet naar buiten gaan in de winter..
En al maakte ze het wat uit dan durfden ze het nog niet aan om naar de stalhouder toe te stappen..

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:55

Calimero_ schreef:
Dat vind ik niet helemaal kloppen en erg onverstandig.
Als je nou een vertrouwd paard heb oke, maar ik heb al veel moeite met deze.
En weet dat ze kan stijgeren, staken enz. Dus waarom dan zo'n groot risico nemen?

Als je haar eerst eens goed losgooit/longeert.. en daar is heus een mogelijkheid voor, die moet je alleen (willen) vinden. En ook ik vind het niet vreemd dat Christal 'gek' doet als ze zolang op stal staat!!! Maar jij vind stijgeren staken een reden om niet te gaan rijden als er geen andere pensionklanten o.i.d in de buurt zijn? ;)