}Een waar ze meer x per dag gevoerd worden,en wat vaker naar buiten gaan?
Is je intructrice er al eens opgestapt,en wat doet je paard dan?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Calimero_ schreef:En ik zou inderdaad 's ochtends vroeg kunnen longeren.
maar niet rijden, want stel dat er wat gebeurd ben ik daar helemaal alleen.
jasmijn78 schreef:Wat ik uit het verhaal van TS opmaak is dat ze nu niet naar school gaat en niet werkt. Ze heeft NU problemen met haar paard. Maar ze gaat niet meerdere keren per dag of smorgens heen omdat ze STRAKS (als ze weer werk heeft of naar school moet) dat niet meer kan doen???
Verder staat het dier nu en de afgelopen tijd (terwijl TS dus niet werkte of naar school ging en dus vrij was ) 23 uur per dag op stal en als TS komt (smiddags) gaat ze in de regel niet rijden (want als er niemand is kan dat gevaarlijk zijn en als er wel mensen aan het rijden zijn kan het ook niet want dan heeft ze haar paard niet onder controle) en niet losgooien (dat kan niet als er andere mensen zijn) Dus als ik het goed begrijp staat het dier 23/7 op stal en doet TS er 9 van de 10 keer ook niets mee als ze er wel is. Het dier krijgt dus 24/7 vrijwel geen beweging....
Dat klinkt in mijn optiek niet echt als 'er voor gaan'....Calimero_ schreef:En ik zou inderdaad 's ochtends vroeg kunnen longeren.
maar niet rijden, want stel dat er wat gebeurd ben ik daar helemaal alleen.
Maar waarom heb je dit de afgelopen tijd, toen je dus nog niet naar school ging of werkte dan niet al gedaan?
Als je toch de hele dag niets te doen hebt dan kun je net zo goed je paard 3 keer per dag van stal halen om het beweging te geven. Rijden, longeren, losgooien, wandelen etc...
Een paard 23 tot 24 uur per dag in de box laten staan en dan verbaasd zijn dat het dier lastig is.... Sorry maar daar kan ik echt niet bij...
mika11 schreef:Santie: ik heb wel het idee dat TS gek is met haar paard en er ook alles aan wil doen. Maar niet weet hoe!
Het is een soort neerwaartse spiraal waar zij in terecht is gekomen en zie daar maar weer uit te komen.
Calimero: ik denk dat je meer hulp moet hebben, want je hebt een hartstikke leuk paard
mika11 schreef:Santie: ik heb wel het idee dat TS gek is met haar paard en er ook alles aan wil doen. Maar niet weet hoe!
Het is een soort neerwaartse spiraal waar zij in terecht is gekomen en zie daar maar weer uit te komen.
Calimero: ik denk dat je meer hulp moet hebben, want je hebt een hartstikke leuk paard
eefjuh20 schreef:dat lijkt mij ook wel handig inderdaad dat er een dagdeel vrijgehouden wordt zodat de paarden los in de bak kunnen..ik heb ooit stage gelopen op een handelstal en die hadden geen weiland..maar elke ochtend gingen de paarden in groepjes of alleen in de bak en daarna was de bak gewoon vrij om te rijden enz..
Calimero_ schreef:eefjuh20 schreef:dat lijkt mij ook wel handig inderdaad dat er een dagdeel vrijgehouden wordt zodat de paarden los in de bak kunnen..ik heb ooit stage gelopen op een handelstal en die hadden geen weiland..maar elke ochtend gingen de paarden in groepjes of alleen in de bak en daarna was de bak gewoon vrij om te rijden enz..
Ja maar dat soort dingen kan ik niet beslissen..
Calimero_ schreef:eefjuh20 schreef:dat lijkt mij ook wel handig inderdaad dat er een dagdeel vrijgehouden wordt zodat de paarden los in de bak kunnen..ik heb ooit stage gelopen op een handelstal en die hadden geen weiland..maar elke ochtend gingen de paarden in groepjes of alleen in de bak en daarna was de bak gewoon vrij om te rijden enz..
Ja maar dat soort dingen kan ik niet beslissen..
Citaat:Wanneer je met meerder pensionklanten naar de stalhouder gaat valt er vast iets aan te doen
Calimero_ schreef:Citaat:Wanneer je met meerder pensionklanten naar de stalhouder gaat valt er vast iets aan te doen
Dan ken je onze stalhouder nog niet!
Echt niet dat die dingen gaat veranderen. Een jaar geleden ging de prijs voor de zoveelste keer omhoog.
Wij met een groep pensionklanten erachter aan. Mooi niet dat ze er iets aan ging doen..
Calimero_ schreef:Citaat:Zo kun je doem-scenario's bedenken... Heb vertrouwen in je paardje!
Het is met geen enkel paard verstandig om helemaal in je eentje te gaan rijden.
Dat heb ik met mijn vorige pony eigenlijk ook nooit gedaan.
En dat mag ook niet van mijn moeder
Lieveranders schreef:Ik schrik er persoonlijk ook wel een beetje van dat je paardje zo lang op stal staat. Als ik mijn paard zo lang op stal zou zetten zou ze ook strondvervelend worden, terwijl zij super makkelijk is. Ik zou persoonlijk toch op zoek gaan naar andere stalling of toch misschien met meerdere mensen proberen te praten met de stalhouder.
Ik vind het echt super dat je doorzet hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat het voor jezelf en voor je paard beter is als hij meer bewegingsvrijheid krijgt.
Calimero_ schreef:Dat vind ik niet helemaal kloppen en erg onverstandig.
Als je nou een vertrouwd paard heb oke, maar ik heb al veel moeite met deze.
En weet dat ze kan stijgeren, staken enz. Dus waarom dan zo'n groot risico nemen?