Mijn broer na 10 jaar weer te paard op Zida! v hold up

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 19:32

Is ze ook hoor! :D Het blijft wel een stresskipje natuurlijk in sommige situatie's maar ze is heel veel rustiger geworden! En veel braver! Ze is ook veel liever in de omgang geworden! Ze heeft wel nog wat tegenslagen gehad helaas, dus kwa bespiering enzo loopt ze wel nog wat achter maar het is wel echt een fijn paard aan het worden :j
Dat hele nerveuze van toen was mede door een scheef zittende wervel die er bij mijn aankoop al niet goed heeft gezeten (bleek achteraf) Nadat die rechtgezet is is ze een stuk relaxter geworden en ook beter te rijden :j

Inmiddels neem ik zelf in de training al wat schouderbinnenwaards en travers mee, een half jaar geleden zaten we nog in de staak dus ze gaat goed vooruit :D

Kriel

Re: Mijn broer na 10 jaar weer te paard op Zida! v hold up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:34

Knap hoor :j
Met het opzadelen was ze al heel nerveus ja, dus kan me iets voorstellen bij het feit dat een zadel niet leuk is als er een wervel niet oke is.
Vond het overigens wel een goed paard.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:39

Wat leuk om te zien! Vond het er netjes uit zien, zeker na 10 jaar! Hij zal vast wel spierpijn hebben gehad..
Is het al bekend of hij zich ook aanmeld op bokt, haha? :P

Wat heeft je broer trouwens mooie ogen!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 19:47

Nou ik dacht eigenlijk dat ze gewoon niet opgevoed was. Maarja ik vond der verder wel goed en leuk :j

Ik dacht ik moet veel rijden dan word ze vanzelf relaxter en braver. Maar hoe meer ik reed hoe slechter het ging. Dus ik dacht die moet gewoon een keer goed gereden worden! Toen heb ik der afgelopen zomer naar een stal gebracht en die dachten bij het zien van het rijden gelijk dat ze last van der rug zou hebben, ostheo laten komen en ja hoor.
Paard heeft altijd al rugpijn gehad. 1 week na de behandeling was het een compleet ander paard!!
Daar heeft ze 5 weken gestaan is ze door een psg amazone weer lekker recht gereden (athans daar hebben ze een begin aan gemaakt)
En sindsdien gaat het super! Nu wil ze graag werken :j Ze is zo lief, braaf en rustig geworden! Het blijft een pittige merrie maar wel eerlijk! Van de winter gaan we rustig lekker verder trainen en dan hoop ik van het voorjaar eindelijk te gaan starten en dat ze dan mooi in der spieren zit :D
Vooral van achter mist ze echt nog een hoop kracht :j

Tjady ik ben echt nog steeds super blij met haar! Het heeft lang geduurd maar ben nu wel echt een combinatie met haar geworden. Ze is erg gehecht aan me en voel haar stukken beter aan! Gaat heel goed :j

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:45

DjunDjun schreef:
Mijn lieve kleine schattige broertje van 5 jaar vraagt of jouw broer hem hier wil komen lesgeven :))

of heb ik helemaal geen schattig broertje..

_O- _O- _O- ik moest mijn pc op megazoomstand zetten om de kleine letters te lezen...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 20:54

O:) _1978_

Hij gaat nu eerst snowboarden. Moest hem even uitleggen hoe die moest reageren. Dus gok dat er vanavond wel een reactie komt :))

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:57

want een ontzettende leuke broer heb jij zeg !!!! En leuk dat ie weer begint met rijden :D !

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:00

Hij boardt ook nog?
Goede broer heb jij zeg hahaha :D

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:10

Het is tijd voor een nieuw soort topic: "Broer in the Picture" met als subtopics "Broer at Work" en "Broer at Home" ;(

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:18

Hhhm appart, als het een man is zegt opeens niemand wat over het feit dat hij zijn handen helemaal vast zet en het paard behoorlijk irriteert? Ik snap dat hij lang niet meer gereden heeft, maar hij is toch niet vergeten dat je een paard niet in de mond mag hinderen?
Dus handen dragen, eventueel aan de longeerlijn de balans weer opzoeken (zijn trots ten spijt desnoods) en dan pas weer onder een begeleiding van een echte instructeur aan het paard gaan werken.
Verder natuurlijk wel heel leuk dattie weer begonnen is hoor! ;)

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:20

Haha wat al veel pagina's zeg ;)

Maar ziet er goed uit hoor beide!
Zida is ontzettend braaf zeg! Erg handig als je broer haar bijrijder wordt. Had ik maar zo'n broer, of was mn vriend maar zo fanatiek ;) erg leuk.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:23

moest wel ff lachen om je titel nathalie :))
mijn broer na 10 jaar weet te paard op zida
zag meteen een broer, op een paard, en dat paard weer op zida :') _O-

maar goed :P
ziet er leuk uit en hij heeft haar op sommige fotos wel heel fijntjes aan het lopen :))

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 23:27

Miss_Malfoy schreef:
Hhhm appart, als het een man is zegt opeens niemand wat over het feit dat hij zijn handen helemaal vast zet en het paard behoorlijk irriteert? Ik snap dat hij lang niet meer gereden heeft, maar hij is toch niet vergeten dat je een paard niet in de mond mag hinderen?
Dus handen dragen, eventueel aan de longeerlijn de balans weer opzoeken (zijn trots ten spijt desnoods) en dan pas weer onder een begeleiding van een echte instructeur aan het paard gaan werken.

Als hij zijn handen meer gaat dragen word dat natuurlijk vanzelf beter. Maar dat hoeft echt de eerste keer na 10 jaar toch nog niet perfect te gaan? Tuurlijk zijn er stukjes dat hij wat meer moet luchten maar dat vastzetten valt echt reuze mee ;) Mijn merrie staat snel in de staak als dat wel zo zou zijn dus dat zou hij dan snel genoeg afleren :D

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:30

__Nathalie__ schreef:
O:) _1978_

Hij gaat nu eerst snowboarden. Moest hem even uitleggen hoe die moest reageren. Dus gok dat er vanavond wel een reactie komt :))

Prachtig bouwjaar, kom ik zelf ook uit, haha.
Ik vind je merrie op de stand foto echt een plaatje. Als je er strakjes weer wat meer spieren aan gereden hebt, dan is ze echt prachtig. Ben gek op wat vollere paarden.

Miss_Malfoy schreef:

Zat ruiters die al 10 jaar achtereenvolgens rijden en er nog rotter opzitten en een paard meer storen. Kan me voorstellen dat de meeste ruiters die een tijd niet gereden hebben iets te trots zijn om aan een lijntje te gaan rijden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:32

Tja ik vond het gewoon nogal opvallen, en dan roep jij ook nog schop 'm naar voren terwijl hij haar gewoon blokkeert. Dan had je beter kunnen zeggen joh draag je handen wat meer, dan krijgt ze wat meer ruimte en kun jij rustig je balans weer opzoeken. Het is niet dat hij ze helemaal strak zet of iets, maar ik zie juist los vast los vast dus ze krijgt telkens een tik in haar mond. Dat bedoel ik, kun je simpel voorkomen door er even aandacht aan te geven, en dan is er helemaal geen man overboord. :)

Ja en ruiters zitten er bij een rodeo nog rotter op, nou en? Moeten we dan bij alles maar roepen och paard moet niet klagen het kan nog erger, kijk maar naar de paarden in *vul maar in*?
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 01-12-10 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:33

hahah wat een leuke foto's en wat een leuke broer... _O- is hij inmiddels al een bokker?? :o
hou kan hij nou vrijgezel zijn, paardrijden leuk vinden en er zo uitzien _O- nee leuke combi hoor.... als ik mijn paard nog had gehad, dan wilde ik me broers er ook nog op hebben helaas durfde ze geen van beide... dan had half bokt ook redelijk zitten soppen denk ik :))
leuk dat je hem weer zover hebt gekregen

Miss_Malfoy schreef:

alsof je alles na zoveel jaar nog weet... 1ste paar keer rijden tot dat je het gevoel weer helemaal terug hebt, ben je weer even praktisch beginner. dit zeg je toch ook niet tegen een penny meisje die der 10de les rijd?! dat hij al eerder heeft gereden wil niet zeggen dat je alles nog weet en kunt :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 23:47

Miss_Malfoy schreef:
Tja ik vond het gewoon nogal opvallen, en dan roep jij ook nog schop 'm naar voren terwijl hij haar gewoon blokkeert. Dan had je beter kunnen zeggen joh draag je handen wat meer, dan krijgt ze wat meer ruimte en kun jij rustig je balans weer opzoeken. Het is niet dat hij ze helemaal strak zet of iets, maar ik zie juist los vast los vast dus ze krijgt telkens een tik in haar mond. Dat bedoel ik, kun je simpel voorkomen door er even aandacht aan te geven, en dan is er helemaal geen man overboord. :)

Ja en ruiters zitten er bij een rodeo nog rotter op, nou en? Moeten we dan bij alles maar roepen och paard moet niet klagen het kan nog erger, kijk maar naar de paarden in *vul maar in*?

Mijn broer begrijpt wat ik daar mee bedoel :D Mijn merrie reageerd nog weleens pissig op je been. Waardoor hij eigenlijk met te weinig been reed, af tasten. Als ik zegt schop der maar aan dan weet hij dat hij gerust wat meer been kan geven zonder dat ze wat geks doet. Hij geeft haar zoals je ziet natuurlijk niet gelijk een rotschop.

Als je tegen mij zoiets zou zeggen dan zeg ik ja! Ik rij al weer een tijdje.
Hij heeft 10 jaar niet op een paard gezeten, laat hem lekker even aanvoelen. Dit filmpje is van het begin dat hij reed, hij zat er net 5 min op. Dan ga ik toch niet gelijk er boven op met je moet dit doen en je moet dat doen. Na het filmen heb ik hem wat aanwijzingen gegeven en had hij haar best al lekker aan het lopen. Zolang het rustig en vriendelijk gaat mag hij lekker even het gevoel terug krijgen en dan gaan we verder :j Mijn merrie was super relaxt, veel relaxter nog als ik had verwacht en dat is echt een bitch dus als het haar niet had bevallen had hij dat wel gemerkt :D

Ik zal over een paar weken als hij het weer lekker op gepakt heeft nog wel eens een filmpje er op zetten :j

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:13

Mareng schreef:
Het is tijd voor een nieuw soort topic: "Broer in the Picture" met als subtopics "Broer at Work" en "Broer at Home" ;(

Whahahaha je kunt me nu opvegen :D

Ziet er helemaal niet verkeerd uit na zoveel jaren niet meer te hebben gereden !!!

Maar snap stiekem Miss_Malfoy ook wel ;)
Niet dat ik vind dat hij gelijk op alles moet letten, dat kun en moet je niet verwachten van iemand die er weer voor het eerst opzit ! Maar moet wel gelijk geven dat als het een meisje/vrouw is er meteen een helehoop(veelal goedbedoele) tips en touls worden gegeven.

Ben benieuwd, gok dat al zijn topics straks een mega groot succes worden, en zou niet weten waarom hahahaha

_1978_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:13

Hey *D *D *D
Hier het berichtje waar velen op zaten te wachten :D :D :D
Ik vindt het echt super leuk al die positieve berichtjes. Ik ben
van plan om het weer bij te gaan houden zolang het Nathalie mag. :+ :+ :+
Me handen waren inderdaad een beetje laag maar het is natuurlijk wel weer
ff wennen na 10 lange jaren ;) ;) ;)

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:28

Hey Pascal,

Wat goed dat je een account hebt aangemaakt en super dat je het rijden weer gaat oppakken :D

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:36

*amaai, dappere kerel! Reikt nederlandse tok aan*

Veel plezier met het terug beginnen rijden!

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:44

Welkom!
Veel plezier met het rijden en geniet van het fijne paardje!
Je zus kan van geluk spreken met n broer als bijrijder ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:49

nou misschien moet ik mijn broer ook maar weer eens op mn paard zetten.. Die is ook weer vrijgezel :P hahah

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:05

welkom! stel je jezelf ook even wat uitgebreider voor in het voorstelforum? ;)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:11

Welkom op bokt!!