[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:23

Niels schreef:
Asjeblieft niet zeg. Ik vind het zo prima geregeld.

Ook goed, dan hou je het zoals het nu is.
Maar in ieder geval geen NK titels op dit festival. (het heet ook een festival ;) )

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:38

even een observatie:
er wordt altijd gezegt dat de 'grotere' ruiters of de nrha/aqha/nsba ruiters neerkijken op de wran.

wel apart dat die groep nu wel open staat voor een gezamelijke show met de wran maar verschillende wranruiters hier niet open staan voor een gezamelijke show met nrha/aqha/nsba.

ik snap niet waarom.
dit is toch de kans om ook te zien hoe de 'top' het doet van dichtbij, daar veel van te kunnen leren, afkijken enz. waarom zou je daar wat tegen hebben? (en nee ik zie mij dus absoluut niet als top maar ik rijd wel graag op dezelfde shows omdat ik daar heel veel van leer!)

en jullie hoeven echt niet bang te zijn dat die top de wran titels komen pikken hoor...
1. zijn ze geen lid (dan krijg je toch ook geen titel of wel?)
2. is er meestal bij nrha wel een payed warm up dus ze hebben de wran niet nodig om te schoolen
3. als ze al gaan schoolen bij andere verenigingen zal dit eerder bij de aqha/apha zijn.
4. als ze schoolen is dat meestal met een 0 score
5. zijn ze niet ingedeeld in het wran level systeem dat moet toch ook eerst? dat is al teveel gedoe voor een schoolingsrit.

laten we eerst een het programma/uitschrijving afwachten.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:39

Ik zie een aantal oplossingen voor het titel wegkapen probleem die in de ogen van sommige ruiters leeft

1. Maak het een WRAN Kampioenschap zoals Niels ook voorstelde. Daarmee haal je de misleidende suggestie weg dat iets een Nederlands Kampioenschap is en geef je mensen een realistisch beeld van de gewonnen titel. Noem de winnaars WRAN Champion 2010 ipv Nederlands Kampioen westernrijden. Binnen de westernsport kán je geen echte Nederlands kampioenschap titels uitgeven behave bij de DRHA. De WRAN is een basis vereniging, dus waarom zou daar een NK in verreden moeten worden? Nederlands Kampioen van de basis, bull natuurlijk. AQHA/APHA/etc ook bull, niet iedereen mag mee doen dus ook niet een daadwerkelijk Nederlands Kampioen. De DRHA komt nog het dichtsbij met een behoorlijke cover aan deelnemers en is daadwerkelijk open voor alle rassen..
Point to make: Het WRAN Kampioenschap verrijden.

Dat moet een geweldige wedstrijd worden. Allemaal bekende van elkaar die competitief tegen elkaar strijden om de titel en bijhorende buckle (of iets).

2. Aansluitend bij punt 1. Maak het WRAN kampioenschap alleen toegankelijk voor WRAN-leden. Het WRAN NK mag je nu ook starten als niet lid. Als je een WRAN NK houdt, laat het dan ook voor alleen WRAN leden zijn en niet voor anderen. Mochten anderen dan de prijzen weg willen kapen dragen ze in ieder geval nog mee aan de welvaart binnen de vereniging.

3. Biedt meerdere PWU momenten aan. De 'grote' zullen het niet noodzakelijk vinden om in andere klassen te gaan schoolen.

MidnightPSan

Re: Dutch Westernriding Festival 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:51

@quarterH , .....JHEAA

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 01:52

het is toch godgeklaagd dat het kleingeestige polder denken vooral gefocused blijft op hoe kan ik het best blijven kwakkelen en niet-kwakkelaars of niet-langer-kwakkelaars uit mijn buurt houden want die bedreigen mijn gekwakkel.

qh maakt een geweldig punt : er wordt vooral gevreesd dat de foncks, kronsteiners, etc een WRAN titel ambiëren. laat me de kwakkelaars uit de nachtmerrie helpen : voor dat soort ruiters telt enkel maar NRHA (world) standings, futuritys en derbys, lifetime earnings en FEI rankings en titels. al de rest zal die jongens (en 95% van de NRHA reiners) worst wezen.

en wat moet ik van de BS denken zoals de uitspraak : ik moet gaan showen tegen mensen die ik niet ken of nooit eerder zag showen??? deze uitspraak kan toch nooit gemeend geformuleerd worden door iemand die niet aan een vergevorderd stadium van alzheimer lijdt??? maar hier is een troost : je hebt nog een jaar om livestream van grote reinings te volgen en dan kun je die jongens alvast zien rijden!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:54

HumbleTalent schreef:
1. Maak het een WRAN Kampioenschap zoals Niels ook voorstelde. Daarmee haal je de misleidende suggestie weg dat iets een Nederlands Kampioenschap is en geef je mensen een realistisch beeld van de gewonnen titel.

Hoezo suggestie?
Je bent NK als je in een klasse waarbij iedereen van Nederland zich in kan schrijven wint.
Dat maakt helemaal niet uit op welk niveau.
De winnaar bij de KNHSRV is ook niet perse de beste van Nederland (er kan bv een nederlander in het buitenland veel beter zijn)

HumbleTalent schreef:
Binnen de westernsport kán je geen echte Nederlands kampioenschap titels uitgeven behave bij de DRHA

whahaha! Dat slaat natuurlijk he-le-maal nergens op.

HumbleTalent schreef:
AQHA/APHA/etc ook bull, niet iedereen mag mee doen

euh? hoezo niet? Omdat je alleen met een QH mee mag doen? Die kan iedereen kopen hoor :D

HumbleTalent schreef:
dus ook niet een daadwerkelijk Nederlands Kampioen. De DRHA komt nog het dichtsbij met een behoorlijke cover aan deelnemers

Bull.... alleen mensen met een paard voor geschikt voor de reining dus dit slaat ook nergens op :D

Overigens vind ik het wel een goed idee dat ook de WRAN meedoet aan deze show.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:12

Je kunt wel een NK-titel verdienen ook al ben je geen lid van de Wran. NK-titels worden verreden in elke klasse, dus op verschillende niveaus.

Dat is toch ook zo bij de reguliere Engelse sport? Je kunt NK worden in de B-dressuur (zelfs nog onderverdeeld in verschillende klassen: A-pony's, B-pony's, etc...) en je kunt ook NK worden in de L,M en Z-dressuur (in weer die verschillende klassen) en dat vind ik heel logisch. Je kunt toch geen appels met peren vergelijken door bijv een kleine A-pony in de L-dressuur te laten rijden tegen een paard in de Z-dressuur? Zo hoort dat ook bij het Western, je kunt een Wran L2 ruiter niet vergelijken met een Open Senior NRHA oid. en dat heeft niets te maken met blijven kwakkelen, dat is gewoon verschil in nivo en op elk nivo kun je een NK titel verdienen.
Een NK-titel wil idd niet zeggen dat je de beste van Nederland bent, nee je bent de beste van dat bepaalde nivo (op dat moment). En ik vind ook dat je alleen NK Wran L2 bijvoorbeeld kunt worden, als je daadwerkelijk lid bent van de Wran en op L2 niveau rijdt.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:13

Hey even een vraag.....
Hoe wil een internationale ruiter meedoen aan het WRAN NK op het festival als deze nooit start, en dus geen level heeft?

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:24

Doordat je op eerder behaalde resultaten bij andere verenigingen ook in een level kan worden ingedeeld.

Jessie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:33

is het de bedoeling dat je alleen mee kunt doen met een bepaald ras? quater paint of appie??

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:49

Dan ben ik het geheel met QuarterH eens.
Ik kan je geen Pro aanwijzen die lid gaat worden, zich laat indelen en al die dingen voor een schoolingswedstrijd/een wedstrijd waarvan de winst voor hun niet belangrijk is.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:50

joehoe!! waarom zou een 'internationale nrha/nsba ruiter' uberhaupt een wran titel willen?
dat boieit ze helemaal niet omdat, zoals MF al zegt, je verschillende niveaus hebt en men dus helemaal geen ambitie heeft voor wran titels.

jullie maken echt een probleem dat er helemaal niet is hoor

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:57

Dat klopt, die toppers gaan ook echt niet meedoen met de wran hoor.
Doen ze nu toch ook niet?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:58

precies.

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:13

Klopt het dat er alleen maar wordt gepraat over pleasure/hunter (NSBA) en reining?
Versatile horse, trail, westernriding zijn toch ook onderdelen van de westernsport?
Zijn de mensen die in de L1 rijden aan het kwakkelen in die onderdelen? Daar is verder ook geen apparte organisatie voor toch (of kan dat ook bij de NSBA)?
Ik kan me op het NK een aantal goede combinaties herinneren.
Maar als ik het goed begrijp stellen de titels die je hier haalt niet veel voor? Ik rij dan wel L2, maar de linten waar ik voor mijn gevoel best mijn best voor heb gedaan kan ik eigenlijk wel in de prullenak gooien?
Tja en als er iemand start die beter is en ook Nedelander dan heeft die toch gewoon meer recht op de titel Nederlands kampioen.
Eigenlijk zou er gewoon een Nederlands Kampioenschap moeten zijn waar iedereen aan mee wil doen, ik bedoel dus ook de betere mensen die nu bij andere verenigingen rijden, als je dan de titel haalt ben je ook daadwerkelijik Nederlandskampioen, dat het echt een eer is.

Ik schreef ergens dat ik het voor de show leuk zou vinden als er bij de wran ook leuke prijzen te halen zouden zijn. Daar onder stond ergens een reactie dat je dan wel bereid moet zijn 200 euro inschrijfgeld te moeten betalen. Ik bedoelde dat het leuk zou zijn om je startgeld terug te kunnen winnen en bijv een sponsordeken.
Laatst bijgewerkt door Stuiter op 07-11-10 14:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:14

Romkabouter schreef:
Dat klopt, die toppers gaan ook echt niet meedoen met de wran hoor.
Doen ze nu toch ook niet?
Zou wat zijn een Bernard met een capje op :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:33

Stuiter schreef:
Klopt het dat er alleen maar wordt gepraat over pleasure/hunter (NSBA) en reining?
Versatile horse, trail, westernriding zijn toch ook onderdelen van de westernsport?

En die komen er ook :)
Maar er zijn nu eenmaal veel mensen die denken: western = reining of pleasure

Stuiter schreef:
Ik rij dan wel L2, maar de linten waar ik voor mijn gevoel best mijn best voor heb gedaan kan ik eigenlijk wel in de prullenak gooien?

Nee natuurlijk niet. Voor elke titel moet je knokken, ook al zeggen velen dat het niks voorstelt. 10 tegen 1 dat ze zelf nog geen deuk in een pakje boter rijden.
Maar zoals altijd moet je wel je titel kunnen relativeren. qua niveau of aantal deelnemers.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:36

Stuiter schreef:
Maar als ik het goed begrijp stellen de titels die je hier haalt niet veel voor? Ik rij dan wel L2, maar de linten waar ik voor mijn gevoel best mijn best voor heb gedaan kan ik eigenlijk wel in de prullenak gooien?
Tuurlijk niet! Jij was op dat moment in die bepaalde klasse de beste, dus daar mag je met recht trots op zijn. Het wil niet zeggen dat je de beste van Nederland bent, maar wel van die ruiters in die klasse op dat moment ;) En dan kun je doorgroeien en op een bepaald moment misschien wel de beste worden in de L1 in een bepaalde klasse etc..... en voor je het weet rij je tegen die "toppers"!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:11

Ik wil alleen even kwijt dat ik me zo nu en dan afvraag bij het lezen van dit topic of mensen zich ook beseffen dat er ruiters zijn zonder `rassenpaard`en die dus ALLEEN bij de Wran kunnen starten. Ik krijg altijd een beetje `onder geschoven kindje`gevoel, alsof je niet meetelt als je niet een rassenpaard hebt en niet aan reining doet. Wat ik had begrepen van het invoeren van de levels was dat men de westernsport wat laagdrempeliger wilde maken, maar het lijkt er zo nu en dan op dat dta niet echt leeft onder de andere beoefenaars. Als het echt zo is dat de sport pas sport is met een `echt paard`moet ik mijn hoed dan aan de wilgen hangen en wachten tot mijn tinkertje de eeuwige jachtvelden kiest, want ik kan geen twee paarden onderhouden en de Blizz gaat echt niet, never , nooit weg niet. Kortom, ik pleit lekker voor de hobbyist die mee kan rijden en kan blijven hopen op een titel. Het maakt mij niet zoveel uit hoeveel hoofdletters ervoor staan ( WRAN, AQHA, DAWRA, FNW, BLABLA) en wie mijn mederuiters zijn, als ik maar kan blijven rijden en genieten.

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:26

Nou ik ben erbij hoor!!! Mét of zonder paard!!

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:31

dapperdier schreef:
Ik wil alleen even kwijt dat ik me zo nu en dan afvraag bij het lezen van dit topic of mensen zich ook beseffen dat er ruiters zijn zonder `rassenpaard`en die dus ALLEEN bij de Wran kunnen starten. Ik krijg altijd een beetje `onder geschoven kindje`gevoel, alsof je niet meetelt als je niet een rassenpaard hebt en niet aan reining doet. Wat ik had begrepen van het invoeren van de levels was dat men de westernsport wat laagdrempeliger wilde maken, maar het lijkt er zo nu en dan op dat dta niet echt leeft onder de andere beoefenaars. Als het echt zo is dat de sport pas sport is met een `echt paard`moet ik mijn hoed dan aan de wilgen hangen en wachten tot mijn tinkertje de eeuwige jachtvelden kiest, want ik kan geen twee paarden onderhouden en de Blizz gaat echt niet, never , nooit weg niet. Kortom, ik pleit lekker voor de hobbyist die mee kan rijden en kan blijven hopen op een titel. Het maakt mij niet zoveel uit hoeveel hoofdletters ervoor staan ( WRAN, AQHA, DAWRA, FNW, BLABLA) en wie mijn mederuiters zijn, als ik maar kan blijven rijden en genieten.

voor de 1000ste keer hier : NRHA, NCHA, NRCHA EN NSBA ZIJN DISCIPLINE VERENIGINGEN EN OPEN VOOR ALLE RASSEN£
zolang jouw paard van ver of nabij tot de familie equus behoort kan je hierin rijden, zonder limieten van hoogte, breedte of diepte!!!!!

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:40

dofuzz schreef:
voor de 1000ste keer hier : NRHA, NCHA, NRCHA EN NSBA ZIJN DISCIPLINE VERENIGINGEN EN OPEN VOOR ALLE RASSEN£
zolang jouw paard van ver of nabij tot de familie equus behoort kan je hierin rijden, zonder limieten van hoogte, breedte of diepte!!!!!

De NSBA is niet open voor alle rassen

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:12

dofuzz schreef:

Ik denk niet dat @dapperdier zit te wachten om mee te doen aan;
NRHA - National Reining Horse Assosiation
NCHA - National cutting Horse Assosiation
NRCHA-National Reined Cow Horse Assosiation.
NSBA/DSBA Daar mag zij volgens mij ook niet meedoen met een Tinker. ;)

Dus voor de duizend en éénste keer er zijn ook andere onderdelen bij de western dan alleen reining. :roll:

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:35

Ik heb vanmiddag van een medewerker van 'Marienheem' begrepen dat door het verplaatsen van het NK naar Den Haag ook de Summershow niet meer in Marienheem zal plaatsvinden......

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:37

Sh*t. >;)