Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:31

opisop_shop schreef:
dus ook voor niet-probleempaarden vind jij dit een goede manier?
Wat vind je beter aan deze manier dan aan de gebruikelijke manier (om het zo maar even te bestempelen)?

Je kan er de volgende dag gewoon lekker mee gaan crossen!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 18:31

Ze zijn er in 1x doorheen. Je doet natuurlijk voorbereidend werk als longeren en bijzetten, zadeltje op. Maar wat moet je dan nog uitstellen. Als ze daarop braaf zijn is zitten de volgende actie. Je kan dat wel een week lang uit zitten stellen, maar dat komt volgens mij meer voort uit angst van de ruiter. De eerste keer zitten is hoe dan ook stressvol voor een paard. Kun je beter er in 1x doorheen gaan. Voor mij is er maar 1 methode en dat is deze.

_lautje_

Re: Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 18:33

Urtlelove: Het paard is gewoon gelongeerd van te voren. Dus warm gelopen was hij.

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:34

Leuk paardje heb je !
je rijd hem ook erg vriendelijk :)

Over het inrijden geef ik geen commentaar.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:36

peanutbutter schreef:
Ze zijn er in 1x doorheen.

dit geloof ik nou echt niet...
een paard is er nooit 'in 1 keer doorheen' volgens mij,
je mag dan ook niet verwachten en denken dat je 2 weken later gewoon lekker alles aan het paard kan vragen...
Laatst bijgewerkt door TurtleLove4 op 28-10-10 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:37

Inderdaad, op een gegeven moment komt het moment dat je erop moet gaan zitten. Als je zelf twijfels hebt, kun je die actie beter direct door een prof laten doen. Het punt waarop ze hem vooruit jagen, is als hij stilstaat. Dat is in mijn ogen het gevaarlijkste; als ze niet lopen. Als het paard niet voorwaarts is, heb je kans op levensgevaarlijke capriolen.

Anoniem

Re: Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:40

Leuk paardje. Verder hou ik wijselijk m'n mond (:

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:41

Ik vind het een afschuwelijk filmpje en door dit filmpje komt het op mij over alsof die ruiter ontiegelijk bang is en door op deze manier op dat paard te zitten hij wilt proberen te laten voelen dat hij dit niet is.. Bah, ik heb er geen andere woorden voor dan wanneer dit mijn paard was geweest hem er persoonlijk afgehaald had!

Verder vind ik het wel een leuk paard om te zien en hoop ik dat je er veel plezier mee gaat beleven ;).

Edit: even een woordenaanpassing gedaan omdat het anders een beetje te hard over kwam wat niet de bedoeling was!
Laatst bijgewerkt door Espoir_ op 28-10-10 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 18:42

Turtlelove: Ze zijn er zeker in 1x doorheen. Meeste paarden kunnen hierna meteen naar huis. Tenminste bij een ruiter met verstand van zaken. En dat is over het algemeen maar een klein deel van de ruiters.

Nikey idd. Stilstaan is het gevaarlijkste. Daarom moeten ze naar voren. Hoe maakt niet uit, als ze mar naar voren gaan.

Sirocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:42

Sorry maar vind ook het filmpje er niet heel vriendelijk uitzien. Heb zelf net mijn 3 jarige ingereden en niet op deze manier kan ik je zeggen. En die van mij was alles behalve makkelijk! Overigens het laten lopen is juist wel goed, zou alleen niet voor deze ruiter kiezen. Hij/zij is ook erg onrustig. .

Overigens vind ik wel dat jij haar heel erg netjes rijd. Complimenten, zeker omdat ze nog maar zo kort zadelmak is!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:45

Wow dit is echt gewoon walgelijk! Hoe durf je dit neer te zetten? Zie je zelf dan niet dat dit echt niet kan? Wat een gepluk en getrek zeg, geen enkele ontspanning te vinden. Ik heb halverwege het filmpje uitgezet, hoef dit echt niet te zien. Ik hoop voor je dat dit paard hier niks aan overhoud, maar hoe kan zo'n beest het nou ooit nog leuk vinden onder het zadel te gaan na dit te hebben meegemaakt..
Heb er verder geen woorden voor eigenlijk, reageer ook nooit op dit soort dingen maar kon het nu echt niet laten, arm, arm beest! :n

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:46

tja, ieder heeft hier z'n eigen mening over,
maar ik denk dat er niet zoveel voorstanders van deze methode zijn...

voor de rest veel succes want ik denk wel dat je hier een leuk paardje aan zult hebben! (mits geduld en kalmte ;))

edit: anne_bento: idd, het paard heeft gewoon een trauma nu volgens mij dat zich vroeg of laat wel zal wreken

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:46

Peanutbutter@
ik moet toch nog ff mijn excuses maken, ik dacht dat u ookde ruiter idd op het filmje was, ik had het verkeerd gelezen... mijn excuses :o

ik vind zelf het filmje er niet fijn uit zien...nou ja maar dat hoeft u niet te horen ben ik bang....(sorry dit is neit wat ik inrijden noem...)
Ik heb een heel ander beeld van inrijden...

maar ik vind dat u hem wel erg netjes en vriendelijk rijd. er mag alleen nog wel ff meer ontspanning in...maar dat gaf u ook wel aan...

nogmaals excuses :o

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:48

Leuk paard heb je.
Echt een Holsteiner om te zien, heel mooi front!
Niet mijn manier van zadelmak maken.
Dit kan met veel meer rust en geduld.

Bomba

anne_bento schreef:
Wow dit is echt gewoon walgelijk! Hoe durf je dit neer te zetten? Zie je zelf dan niet dat dit echt niet kan? Wat een gepluk en getrek zeg, geen enkele ontspanning te vinden. Ik heb halverwege het filmpje uitgezet, hoef dit echt niet te zien. Ik hoop voor je dat dit paard hier niks aan overhoud, maar hoe kan zo'n beest het nou ooit nog leuk vinden onder het zadel te gaan na dit te hebben meegemaakt..
Heb er verder geen woorden voor eigenlijk, reageer ook nooit op dit soort dingen maar kon het nu echt niet laten, arm, arm beest! :n

De meeste topruiters die een jong paard hebben brengen 'm zelfs bij Gert. Je weet wat je aan Gert hebt, er is geen een zoals hij is. Hij krijgt ieder paard goed, het is in 1 keer klaar. Geen gedoe. Geen gezeur. Gewoon luisteren.

Verder ben ik het gezeur van dit is walgelijk en alles een beetje zat. Als je het er niet mee eens bent moet je hier gewoon niet reageren, maar dit is echt een vakman met kennis van zijn vak, hij levert fantastisch werk.

Edit: Als Gert het paard zadelmak heeft verklaard dan is dat ook zo. Nooit problemen met je paard.. Echt niet.
Laatst bijgewerkt door Bomba op 28-10-10 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

anne_bento

dat dit paard hier een trauma aan gaat overhouden zal mij zeker niet verbazen, dit gaat absoluut problemen geven in de toekomst.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:49

Bomba schreef:
anne_bento schreef:

De meeste topruiters die een jong paard hebben brengen 'm zelfs bij Gert. Je weet wat je aan Gert hebt, er is geen een zoals hij is. Hij krijgt ieder paard goed, het is in 1 keer klaar. Geen gedoe. Geen gezeur. Gewoon luisteren.

Verder ben ik het gezeur van dit is walgelijk en alles een beetje zat. Als je het er niet mee eens bent moet je hier gewoon niet reageren, maar dit is echt een vakman met kennis van zijn vak, hij levert fantastisch werk.

die gert he staat die in alkmaar? of noordholland..??

ik breng mijn paard liefer naar mijn tante XD...oke maar dat is familie :P
oke ook omdat zij vriendelijker omgaat met paarden meer geduld maar wel niet zeuren niets aan de hand lekker rondje stap en draf.
Laatst bijgewerkt door JamieShanin op 28-10-10 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:50

Lijkt me een eerlijk en rustig paard... dat met beleid, goede uitleg en voorbereiding ZONDER probleem te berijden moet zijn.
Maar die PRUTSER (want dat is het overduidelijk) maakt deze eerste ervaringen bijzonder negatief voor dit paard, ik mag hopen dat je er nu zelf een goede draai aan geeft... want dit is echt stuitend.
Deze persoon moet dit werk echt niet doen, rust, beleid, weloverwogen te werk gaan, zacht in de hand, duidelijke maar subtiele hulpen aanleren, het is er allemaal niet bij... Echt een beetje 'cowboytje spelen'...

Ninx

Oh god... die Gert, lees ik nu pas... niet mijn type.
Problemen KUNNEN en DIENEN anders opgelost te worden.... nare man dit.

Attitude

Bomba schreef:
anne_bento schreef:

Edit: Als Gert het paard zadelmak heeft verklaard dan is dat ook zo. Nooit problemen met je paard.. Echt niet.

Na 1 keer en dan is het klaar?
Dan krijg je hm thuis en dan moet je maar proberen om erop te kruipen :o

Jij vind dat hij fantastisch werk is, dus mag er niemand meer reageren?
Dit filmpje is geen reclame voor zijn werk :n

Nikeyy

Bomba: Ik sluit me volledig bij je aan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:52

JamieShanin schreef:
die gert he staat die in alkmaar? of noordholland..??

Nee, hij heeft zelf een stal in Slagharen.

Bomba

Tja, Gert is van het geen gezeur, en dat gaat er bij de meeste Bokkers denk ik niet in. Gezien de meeste Bokkers zijn van nah, laten we er een maandje over doen om 'm zadelmak te gaan maken. Als 'ie stil gaat staan is het jammer, dan zal 'ie wel niet willen. Gert is van het hup gewoon lopen, gewoon luisteren. Als Gert ze klaar heeft dan is dat echt zo, dan is het opstappen en wegrijden.

Natasja_ygor

Maar ik zie in je profiel ook al filmpjes staan dat je op hem aan het rijden bent ???

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 18:53

Hij staat anders totaal niet getraumatiseerd hier op stal hoor. :+
Net als de andere 100% van de paarden die Gert heeft gedaan. Een heel aantal topruiters bregnt zijn paarden naar Gert. Ook Top springpaarden die het niet meer doen weet hij aan de praat te krijgen. Hoe?? met geduld en duidelijkheid.

Ik ben ook totaal niet bang dat dit zich gaat wreken.

Gert is verre van een nare man. Wel grappig dit.