Mijn meisje heeft haar pootje gebroken...Foto's op p 4,5en6

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bandita

Re: Mijn meisje heeft haar pootje gebroken..... |( Met foto's..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 23:47

Nou wij dachten in eerste instantie dat een ander paard met een ijzer er in vast heeft gezeten omdat er zo'n gat zat.. Maar het is gewoon zo'n harde klap geweest dat daardoor het gat ontstaan is..

Het is wel een ontsteking geweest maar de wond is perfect genezen.. Alleen de botbreuk niet dus!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:54

Grote kans dat het dan ook zoiets is geweest bij ons...dan heb ik nog meer geluk dat ik al dacht te hebben. Maar er zijn eigenlijk toen ook geen foto's genomen. Ze mankte wel iets, maar ze steunde wel goed. Buiten dat het in het andere been zat, heel veel gelijkenis!!! Eyeopener voor mij...

Het is eigenlijk niet belangrijk maar als je in mijn profiel kijkt naar de foto's van 10-10-10 zie je mijn merrie, die dus iets gelijkaardigs heeft gehad. Op de eerste foto van die datum zie op de kogel links achter dat het iets gepunter is dan wat het zou moeten zijn. Dat is alles wat er van over is gebleven. Ik mag hopen dat je er volgend jaar hetzelfde over kunt zeggen!

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 00:00

wizewo schreef:
Het is eigenlijk niet belangrijk maar als je in mijn profiel kijkt naar de foto's van 10-10-10 zie je mijn merrie, die dus iets gelijkaardigs heeft gehad. Op de eerste foto van die datum zie op de kogel links achter dat het iets gepunter is dan wat het zou moeten zijn. Dat is alles wat er van over is gebleven. Ik mag hopen dat je er volgend jaar hetzelfde over kunt zeggen!

Nou volgens mij houdt ze er niet eens een knobbel o.i.d. aan over.. het ziet er mooi uit! Alleen van binnen niet natuurlijk ;( En van mij mag er een knobbel zichtbaar blijven.. als het vanbinnen maar goed zit!

Idd heb jij wel geluk gehad met je paardje zeg..... Hoop dat ik dat ook kan zeggen over een tijdje!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:02

Absoluut, je hoort mij ook niet klagen over haar schoonheidsfoutje. Good luck!

Jes

Re: Mijn meisje heeft haar pootje gebroken...Foto's op p 4,5en6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 11:50

Voor mijn vriend was het pure intresse, benieuwd wat ze besloten hadden te doen. Van dit soort zaken, en ook de afloop kan iedereen natuurlijk leren, ook een DA.

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 21:05

Het klopt wel dat iedereen ervan kan leren, het is ook zo dat ik me nu veel meer ga verdiepen in dit soort gebeurtenissen en de bijbehorende revalidatieperiodes en complicaties.. Maargoed dat is altijd zo als je zelf ineens iets meemaakt!

Toch neem je van elke gebeurtenis weer wat mee waar je van tevoren nooit aan gedacht had.. We zijn nooit te oud om te leren ;)

Laurabounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:07

wat verschrikkelijk! Heel erg veel sterkte!

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 21:12

Laurabounty schreef:
wat verschrikkelijk! Heel erg veel sterkte!

Dankje..... Y;(

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 16:18

Heb ondertussen 2 andere DA's naar de röntgenfoto's laten kijken.. Die waren een stukje positiever erover gelukkig! Hun wilden nog niet zeggen dat er sprake was van artrose.. En zeiden dat dat losse botstukje niet los zit, maar gewoon een stukje af staat, en eventueel weer gewoon aangroeit, en mooi egaal kan worden.. Maar uiteindelijk kan er nog niks gezegd worden over hoe het zal herstellen! Daar is het gewoonweg nog te vroeg voor... (zijn inmiddels 5 wkn onderweg)

Ze werd erg vervelend en chagerijnig op stal.. beetje bijterig.. Terwijl haar eigen karakter echt niet zo is, dus toch een duidelijk tegen van verveling en irritatie. Daarom heb ik ervoor gekozen om calmer (met valeriaan, werkt goed om te kalmeren) bij te voeren. Dus als ik thuis ben mix ik muesli met calmer, en om de dag krijgt ze worteltjes en een appel in stukken die ik door de stal versprijd dat ze gaat zoeken.. Aan de ene kant is het allemaal niet zo goed voor haar tanden, maar aan de andere kant... moet haar toch bezig houden en vertroetelen!

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 16:19

Wat vinden jullie trouwens, moeten de traktaties gezond blijven, of niet te veel aan denken in deze weken.. en gewoon lekker appeltjes en muesli geven..?

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:41

Ik zou wel opletten dat het een beetje gezond blijft.
Gezond vinden ze ook vaak lekker :)

Succes met je paardje!

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 22:25

linnke schreef:
Ik zou wel opletten dat het een beetje gezond blijft.
Gezond vinden ze ook vaak lekker :)

Succes met je paardje!

Klopt.. I'm trying.. Maar toch verwen ik haar nu, normaal krijgt ze amper van die zoete dingen! :D

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:29

Maar een appeltje of wortel is toch niet ongezond? Veel natuurlijker dan van die geperste snoepjes. :j

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 22:32

Klopt.. maar wel suikers!

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:22

Dat is waar, maar ik heb het idee dat er in biks en dergelijke veel meer suiker zit. Mijn verzorgpaardje kreeg elke dag 1/2 appels en 1/2 wortels, en voer zonder suiker. Ze kon niet zo goed tegen suiker, daarom had ze dat voer, maar ze mocht wel wat hebben. En dat ging prima. Daarom heb ik 't idee dat 't wel meevalt. :j

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 23:29

1 grote appel bevat 23g suiker en in 100 gram wortels zit nog geen 5 gram suiker als ik het mag geloven dus al met al valt het iets mee geloof ik..

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:32

Dat wist ik dan weer niet. :P
Weet je toevallig ook wat er in biks en geperste snoepjes zit?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:34

zou toch niet te veel lekkers geven, ze heeft wel een risico op hoefbevangenheid of niet?

vivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:36

Super erg voor je |(
vond het al erg dat ik mijn arm had gebroken en 8 weken niet mocht rijden, kon ik rijden had mijn paard me eraf gebokt(na 10 keer bokken) en kon ik weer 8 weken niet rijdenXD

groetjes

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 23:47

Weet niet uit mijn hoofd hoeveel er in biks en geperste snoepjes zit..

Klopt inderdaad, niet grote hoeveelheden geven ivm hoefbevangenheid.. Maargoed 3 wortels en een appel om de dag of om de 2 dagen valt wel mee denk ik...

Ja, als je zelf niet kunt rijden is dat ook vervelend.. maar het lijkt wel of je als mens beter kunt herstellen! Bij een paard lijkt het ineens allemaal veel ingewikkelder.. of dat lijkt zo, omdat ze niet kunnen praten en niet kunnen zeggen wat ze precies voelen :D

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:37

en voor ons zijn er natuurlijk veel meer hulpmiddelen waardoor we beter rust kunnen nemen en het gebroken ding kunnen ontlasten :)

Verwen haar nog maar lekker :) Ze heeft het denk ik wel verdiend :)

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:30

ik denk dat je die paar wortels en een appeltje op zn tijd kan echt geen kwaad... Het houdt je paard mooi bezig en je hebt haar neem ik aan in 'krachtvoer' (dus brok) terug gezet? Nou als je daar minder van geeft kan ze ter compensatie dat appeltje of worteltje wel hebben... Bij mij thuis krijgen de paarden tijdens het appelenseizoen zo'n 4 a 5 appels per dag en nu met de wortels ook ongeveer dezelfde hoeveelheid. Ze doen het er goed op hoor en tuurlijk moet je het in de gaten houden aangezien die van jou geen beweging krijgt...

chickie, ik hoop dat de andere DA's gelijk hebben..!

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:53

Jemig wat een verhaal!
Ik hoop dat het weer helemaal 100% goed komt. Maar ze is wel in goede handen ;) zowel bij jou als bij de DA

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 21:55

Lui_ schreef:
Maar ze is wel in goede handen ;) zowel bij jou als bij de DA

Nouuuuu of ze daar in goede handen is ben ik een BEETJE aan gaan twijfelen.. Een andere DA heeft de paarden door elkaar gehaald en mijn paard een infuus gegeven wat niet voor haar bestemd was.... ;( Gelukkig was het 1 of andere vitamine-cocktail! Ben er erg van geschrokken... hun ook wel denk ik!!

Werd vanmiddag door de DA gebeld dat ze maandag naar huis mag!!! Enerzijds ben ik blij... Anderzijds denk ik, het bot is nog niet eens geheeld! Moet ze wel vervoerd worden! Moet ik het zekere voor het onzekere nemen en haar nog 2 weken daar laten staan.. Dan zijn er weer 4 wk voorbij en kan er een nieuwe foto gemaakt worden! Wat vinden jullie??

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:17

lekker bij de da laten staan. dalijk gaat er iets fout met het vervoeren en dan is je paardje afgeschreven. ik zou het zekere voor het onzekere nemen.