Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gentlegiant schreef:Mallow schreef:Als jij bij een pensionstal gaat staan zijn er een aantal dingen die jij huurt voor een afgesproken bedrag per maand. Wanneer jij dit niet betaald valt dit weer onder eigendom van de stalbaas.. Zo ook het paard.
Stalbaas zou hier makkelijk een zaak van kunnen maken, en die gaat de TS niet winnen ben ik bang..
Wettige eigenaar van een paard is degene die de kosten betaald. Juridisch gezien is dat in dit geval de staleigenaar.
Hier wil ik even op inhaken
Die moeten langer als een bepaalde tijd betaalt zijn
half jaar of jaar dacht ik
amsterdam_30 schreef:Ik vind zeker niet dat ze de rekening niet moeten betalen!! Als de pony nu blijft staan, wordt de rekening gewoon te hoog..
Ik zou er daarom voor kiezen de pony weg te halen en dan af te gaan betalen..
Gentlegiant schreef:Aangetekende brief moet 2 of 3 keer verstuurt worden
Ik heb echtwel contracten heb dan geen pension op het moment maar alle contracten zijn onder tekent door advocaat dan hebben we teminste recht van spreken en een poot om op te staan
Hier is het voor beide partijen maar afwachten
De kosten zijn hier voor meer als een half jaar ik weet wat TS daar betaalt voor stalling
minder als 100 euro
Gentlegiant schreef:Zijn opgesteld door een notaris
Ik heb dus geen pension klanten dus het gaat hier niet over een pension contact wel een soort gelijk contract
Dit doet mijn moeder allemaal weet er het fijne ook niet van
Maar wij kunnen wel incasso inschakelen dat is een aantal jaar geleden ook gebeurt
En dan komt z'n contract echt wel goed van pas
Gentlegiant schreef:Tjaa maar als het geld er niet is van vader en moeders zijnde
Want wat ik uit het verhaal begrijp kan de vader het niet betalen...
Ikima schreef:Gentlegiant schreef:Tjaa maar als het geld er niet is van vader en moeders zijnde
Want wat ik uit het verhaal begrijp kan de vader het niet betalen...
Als er nu al geen geld is hoe moet het in de toekomst dan?
Het is hard voor TS maar het zou verstandiger zijn als de pony verkocht wordt. De stalhouder is nu ook de dupe van het wanbetalen, straks op een nieuwe stal krijg je waarschijnlijk hetzelfde gedonder.
Ik vind wel dat veel mensen hier onrespectvol over de stalhouder praten, die wil ook gewoon zijn geld zien en als de pony weg is dan kan hij daar helemaal naar fluiten. Dat de schulden nu alleen maar meer oplopen is onzin want op een andere stal zal er ook betaald moeten worden.
Varekaj schreef:Inderdaad Maikeltje, en wat ook nog meetelt, is dat de verstandhouding mamaa vs papa er ook niet beter op wordt.
Ik snap ergens wel dat mama geen zin heeft om op de draaien voor de kosten die papa eigenlijk moet betalen. Het kan heel goed zijn dat die man dan denkt "nou da's dan ook weer opgelost" en er verder geen seconde meer bij silstaat. In het slechtste geval denkt hij misschien wel "als ik koppig genoeg doe betaaldt zij het blijkbaar dus toch, handig om te weten". Laat ons nou even hopen dat het niet zo'n type is.
Wat mama ook kan doen, is de kosten betalen, laten noteren door de staleigenaar dat zij de schuld heeft ingelost en via haar advocaat alles (of misschien de helft) ervan terugeisen van de vader. Volgens de wet zijn ouders verplicht om bij te dragen in de onkosten voor hun kinderen.
Het enige punt wat lastig kan zijn is dan hoeveel papa moet teruggeven aan mama. Staat het op papier bij de staleigenaar at papa akkoord was om zelf de volle pot op te hoesten of staat het in de overeenkomst van scheiding dat die kost tot zijn deel behoorde, dan is de kans groot dat hij dat volledig moet terugstorten.
is daar niks over gezegd en staat hetnergens op papier, dan is de kans weer groter dat hij maar 50% moet teruggeven, dus €300 van de €600, vanuit het standpunt dat beide ouders evenveel verantwoordelijkheid hebben in de onkosten mbt de kinderen.
In elk geval zu het de TS wel al een pak leed besparen, en ik vind persoonlijk dat je als moeder de vete met je ex-partner daarvoor maar even opzij moet zetten.