Mindfields schreef:Vendoux schreef:Daarnaast: Is het zo dat wanneer je een topic opent over een probleempaard en je ziet gaandeweg dat paard verbeteren omdat er goeie foto's geplaatst worden, is dat dan 'jezelf ophemelen'? Ik vind van niet. Het is mooi dat dit paard het zo goed doet, eigenaresse is er blij mee en krijgt ook goeie begeleiding. Waarom zou TS hier valse bescheidenheid ten toon moeten spreiden..? Behalve TS en eigenaresse heeft niemand iets met dit paard te maken lijkt mij en ze mogen in mijn ogen helemaal zelf weten wat ze erover schrijven (MITS ze geen namen noemen, en dat doen ze niet).
Niet??
Antoine de Bodt is toch ook genoemd in dit topic, om maar niet te spreken over de andere berichten die in het verleden geplaats zijn over bijv. Edward Gal en nog een aantal andere grote trainers op Bokt! Er is een Ere-code voor trainers onder elkaar en ook van Noor mag toch vewacht worden dat zij zich hier aan houd?? Deze mensen zouden haar naam namelijk ook niet besmeuren.. Daar hebben ze teveel klasse voor!
Ik wist niet dat je geen mening mocht hebben over bepaalde trainingsmethodes? Ik ben het niet eens met dat systeem en aangezien ik geen hypocriet ben geef ik daarover mijn oprechte mening. Dat is geen aanval op de persoon maar een mening over het systeem, want Edward is wel een hele leuke vent(heb zelf ooit een keer les van hem gehad maar het paste niet bij mij die manier van rijden).
Iedereen die dat wil mag mijn naam besmeuren hoor, ik heb daar niks van, ik doe dit werk niet om vrienden te maken maar om paarden en hun baasjes te helpen en ja heeeel soms ben ik wel eens erg trots op mezelf als mij dan wel lukt wat anderen niet is gelukt, want mijn werk is mijn grote passie en geeft mij enorm veel voldoening. Het raakt mij recht in mijn hart als ik een paard zie wat zo ongelukkig is geworden in zijn werk omdat zijn lijf hem zo zeer doet, als die zich dan weer fijn gaat voelen stromen de tranen over mijn wangen en als je dan thuiskomt na een drukke dag lesgeven en je hebt zo'n ernstig zielig paard weer blij kunnen maken en het baasje zich zien bedenken van enkeltje slager naar paard houden en doorgaan omdat er nu weer hoop is, ja, dan ben ik daar trots op. En om meerdere mensen en paarden weer hoopp te kunnen geven met een paard waar medisch niets aan te vinden is maar toch kreupel is, plaats ik dat soort 'succesjes' dan inderdaad hier wel eens, zodat er misschien nog een paard een enkeltje groene weides wordt bespaard.
Ik doe niet mee aan vriendjespolitiek of als een horde achter grote namen aanhollen, omdat ik dit alleen doe voor de paarden, en ik ben mezelf en blijf dat ook.
Dat kan! Je hoeft het ook niet met ze eens te zijn, je rijd niet voor niets volgens een ander stysteem dus dat is duidelijk.. Maar deze mensen hebben prestaties geleverd die haast niet te evenaren zijn ( zonder vastgereden paarden en tongproblemen) En verdienen dus wel meer respect. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.. Als is het niet jou ding!
En trots op je zelf zijn is prima.. maar niet over de rug van een ander. Maar doe er mee weet je wil (waarschijnlijk niets) wil je er alleen even op wijzen. Veel suc6 verder.

.