Noah(v. Cabochon) Z2 paard met tongprobleem en bokken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:34

Mindfields schreef:
Vendoux schreef:
Daarnaast: Is het zo dat wanneer je een topic opent over een probleempaard en je ziet gaandeweg dat paard verbeteren omdat er goeie foto's geplaatst worden, is dat dan 'jezelf ophemelen'? Ik vind van niet. Het is mooi dat dit paard het zo goed doet, eigenaresse is er blij mee en krijgt ook goeie begeleiding. Waarom zou TS hier valse bescheidenheid ten toon moeten spreiden..? Behalve TS en eigenaresse heeft niemand iets met dit paard te maken lijkt mij en ze mogen in mijn ogen helemaal zelf weten wat ze erover schrijven (MITS ze geen namen noemen, en dat doen ze niet).

Niet??
Antoine de Bodt is toch ook genoemd in dit topic, om maar niet te spreken over de andere berichten die in het verleden geplaats zijn over bijv. Edward Gal en nog een aantal andere grote trainers op Bokt! Er is een Ere-code voor trainers onder elkaar en ook van Noor mag toch vewacht worden dat zij zich hier aan houd?? Deze mensen zouden haar naam namelijk ook niet besmeuren.. Daar hebben ze teveel klasse voor!

Ik wist niet dat je geen mening mocht hebben over bepaalde trainingsmethodes? Ik ben het niet eens met dat systeem en aangezien ik geen hypocriet ben geef ik daarover mijn oprechte mening. Dat is geen aanval op de persoon maar een mening over het systeem, want Edward is wel een hele leuke vent(heb zelf ooit een keer les van hem gehad maar het paste niet bij mij die manier van rijden).

Iedereen die dat wil mag mijn naam besmeuren hoor, ik heb daar niks van, ik doe dit werk niet om vrienden te maken maar om paarden en hun baasjes te helpen en ja heeeel soms ben ik wel eens erg trots op mezelf als mij dan wel lukt wat anderen niet is gelukt, want mijn werk is mijn grote passie en geeft mij enorm veel voldoening. Het raakt mij recht in mijn hart als ik een paard zie wat zo ongelukkig is geworden in zijn werk omdat zijn lijf hem zo zeer doet, als die zich dan weer fijn gaat voelen stromen de tranen over mijn wangen en als je dan thuiskomt na een drukke dag lesgeven en je hebt zo'n ernstig zielig paard weer blij kunnen maken en het baasje zich zien bedenken van enkeltje slager naar paard houden en doorgaan omdat er nu weer hoop is, ja, dan ben ik daar trots op. En om meerdere mensen en paarden weer hoopp te kunnen geven met een paard waar medisch niets aan te vinden is maar toch kreupel is, plaats ik dat soort 'succesjes' dan inderdaad hier wel eens, zodat er misschien nog een paard een enkeltje groene weides wordt bespaard.

Ik doe niet mee aan vriendjespolitiek of als een horde achter grote namen aanhollen, omdat ik dit alleen doe voor de paarden, en ik ben mezelf en blijf dat ook. :)

Dat kan! Je hoeft het ook niet met ze eens te zijn, je rijd niet voor niets volgens een ander stysteem dus dat is duidelijk.. Maar deze mensen hebben prestaties geleverd die haast niet te evenaren zijn ( zonder vastgereden paarden en tongproblemen) En verdienen dus wel meer respect. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.. Als is het niet jou ding!
En trots op je zelf zijn is prima.. maar niet over de rug van een ander. Maar doe er mee weet je wil (waarschijnlijk niets) wil je er alleen even op wijzen. Veel suc6 verder.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 09:08

Als ik hier ook nog even op inhaken mag?

Ik vind het leuk om jouw topic's te volgen hoe je de paarden weer aan het lopen krijgt zonder spanning enz.Ik denk ook dat je genoeg complimentjes en lof hier over heb gekregen.
Alleen waarom er in dit topic nou nog een ander paard die blijkbaar door Antoine de Bodt of zijn medewerkers aan gort is gereden,erbij gehaald moet worden?
Ik vind dat net iets teveel van het goede.
Net als of je nog meer wil bewijsen hoe goed je andere paarden weer aan het lopen krijgt.
Volgens mij is dat helemaal niet nodig :)
Vandaar die bijsmaak ;)

johnpppp

Re: Noah(v. Cabochon) Z2 paard met tongprobleem en bokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 12:14

sja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 12:40

Iedereen mag vinden wat hij of zij wil, net zoals dat ik zelf mag bepalen wat ik wanneer en hoe op een forum zet :) Uitleg over waarom ik dat in dit topic heb gezet staat op de vorige pagina overigens. Het enige wat ik te bewijzen heb is dat medisch opgegeven paarden niet altijd een enkeltje slager hoeven te krijgen maar soms ook nog rijtechnisch gered kunnen worden. Kijk er zijn mensen die vallen over dat ik dat hier neerzet, echter heb ik nu ook al verscheidene PB's gehad van mensen die naar aanleiding van die post toch hun paard nog een kans geven, en daar doe ik het voor. De enkeling die het zo enorm vreselijk vind dat ik sta voor en trots ben op wat ik toevallig goed kan, valt echt compleet in het niet bij de paarden die er toch nog een kans door krijgen. Dus vind wat je vinden wilt, ik slaap er geen minuut minder om :D

summertimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 13:30

Weltrusten en wanneer wordt je eens wakker? :Z

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 13:43

Ik denk dat het punt is dat het netter is mensen niet bij naam te noemen. Een methode echter vind ik wat anders... Daar kun je voor of tegen zijn. :)

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 13:58

Aan Noor: zou me aub. toch nog een antwoord kunnen geven op mijn vraag van een aantal pagina's geleden:heb je in het hele proces bij dit paard een bitloze optoming overwogen en zo nee, wil je me dan uitleggen om welke reden je dit niet hebt gedaan?
Nogmaals: oprechte interesse, geen kritiek.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:12

Op pagina 3 schrijft Vivat
Vivat schreef:
@ LoveRomeo: de paardentandarts is de eerste die we erbij hebben gehaald (al toen het paard niet eens van ons was), een behandeling leverde geen verschil op wat betreft het tongprobleem. Uiteraard komt de tandarts wel ieder jaar voor controle/behandeling. Verder kan ik je zeggen dat met/zonder sperriem eveneens geen verschil oplevert evenals een bitloos hoofdstel of rijden met rijhalster -behalve dan dat Noah er niets van snapt- maar ook dan nog steeds tong uit de mond :P .

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:17

summertimes schreef:
Weltrusten en wanneer wordt je eens wakker? :Z

48 jaar oud en dit is uw eerste post, hoe simple kan een zieltje wezen, denk ik dan

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 19:52

Chaos schreef:
Ik denk dat het punt is dat het netter is mensen niet bij naam te noemen. Een methode echter vind ik wat anders... Daar kun je voor of tegen zijn. :)

Ik open ook geen topics waarin ik een bepaald persoon afkraak, ik reageer wel eens in topics waarin het over rijwijzes gaat en geef dan mijn mening over bepaalde systemen, daar zit wel verschil in volgens mij.

De vraag over bitloos was inderdaad door Vivat al beantwoordt, het maakte bij Noah niet uit waar hij mee gereden werd, het probleem zat ook niet alleen in zijn mond maar kwam ook voort uit zijn lichaam en de manier waarop hij dat gebruikte. Ik hoop dat die vraag nu beter beantwoord is?

Dat mensen die bijna twee keer zo oud zijn als ik met zulke kinderachtige opmerkingen als die van summertime komen zegt meer over die mensen dan over iets anders, ik begrijp de ophef ook totaal niet, er is niemand genoemd in dit topic en er blijven zich mysterieuze mensen aanmelden die zich blijkbaar aangevallen voelen, terwijl er niets vijandigs gezegd is. De enige vijandelijkheden komen van die mensen zelf.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:01

Ja, dat bedoel ik. Er zit een zeker een verschil in. Daarom, geen kritiek naar jou toe. :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:08

MAAR hoe gaat het nu met Noah??? daar gaat dit topic over toch???????

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 20:10

Absoluut! Het gaat super met Noah! Hopelijk van de week weer wat beter weer dan die regen van de afgelopen dagen, dan maken we weer eens wat foto's van de knappert!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 20:16

Chaos schreef:
Ja, dat bedoel ik. Er zit een zeker een verschil in. Daarom, geen kritiek naar jou toe. :)

Zo vatte ik het ook niet op hoor! :)

Voor de mensen die er behoefte aan hebben( :D ):

Afbeelding

summertimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:45

2x zo oud 2x meer ervaring kent dit paard zeker 2x langer en hoor van 2 kanten de verhalen.
Heb zeer veel respect voor Lorene en hoop voor hun beide dat jou methode werkt, want dat verdienen ze.
Alleen wordt er geen rekening gehouden met welk ophef er buiten dit medium, over gemaakt wordt en daar maak ik me dan zorgen om.
Zeker worden er geen namen genoemd, maar bijna iedereen weet wie er bedoelt worden.
Gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken, voel me totaal niet aangesproken.
En ben nieuwschierig naar de resultaten op langere termijn.

En beste Moll reageer toch niet altijd zo fel, er zijn ook mensen die een luchtige noot er door heen willen gooien.
Want dit gaat veel verder dan jullie denken.

En zeker mijn eerste post, ben niet zo gek op dit medium.
Maar omdat er zoveel over gesproken word wilde ik het zelf eens
lezen

Succes iedereen

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:48

[Edit]Laat maar zitten, niet goed gelezen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:49

Kan heel deze ruzie niet via pb? :roll:

johnpppp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:11

Ruzie ?????????????????

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:17

Ik vind het nogal offtopic gaan, het ging om het paard toch dacht ik... een keer iets zeggen ok, maar het is drammen geworden...

johnpppp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:19

oh !!!!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:40

Wanneer er buiten dit medium om ophef gemaakt wordt over dit paard en bij wie het dier in training staat, dan zegt dat ook meer over de mensen die er ophef over maken dan dat het iets over dit topic zegt. Die ophef lijkt me ook vrij zinloos want een feit is dat dit een keuze is van de eigenaresse van dit paard. Wat de omgeving hiervan vindt lijkt mij verre van relevant.

Mooi werk, ik ben benieuwd naar de volgende serie foto's :D

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:10

Ik heb echt respect voor Noor 8-)
Al die paarden op je site die je hebt geholpen, om nog niet te praten over de paarden die niet zijn vastgelegd op camera.

Ik ben erg blij met je topics en mij inspireer je iig wel!

panic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:18

Het is inderdaad heel erg fijn voor Lorene dat de methode werkt.
Vind het inderdaad wel een beetje raar dat er vermeld moet worden hoe slecht er is gehandeld voordat Noor met Noah aan de slag is gegaan.
Vind het best wel irrelevant, om te vermelden dat hij afgestapt is omdat het paard bokte.
Weet ook niet waar die verhalen vandaan komen, want Lorene nam vaak les van die persoon, en was er echt wel tevreden over.
Dat Noah zijn tong uitsteekt, zegt niks over de instructie, maar meer over de persoon die de teugels in haar handen heeft. En ik vind eerlijk gezegd dat het niet aan Noor is om dat te vermelden op bokt, wetende dat Lorene ook weer terug zal gaan naar die stal.
Op wat voor manier zal er nu gekeken worden naar elkaar. Is het, het nou echt waard om iemand een vervelende en onzekere tijd tegemoet te moeten laten gaan op de stal straks, door te vertellen wat een andere instructie fout deed.

Dus eigenlijk is het een beetje ophemelen over de rug van een ander. En niet over de rug van Lorene haar vorige instructie, maar meer over de rug van Lorene. Als Lorene iets verteld heeft aan Noor, vind ik het eigenlijk wel onprofessioneel van Noor. Niet de training die ze geeft hoor, dat zal best goed zijn als het allemaal lukt met zijn tong. Maar vind dat er ook professioneel omgegaan moet worden met informatie die gegeven word. Is niet aan Noor om het op Bokt te zetten.

En 9 winstpunten in de Z betekent dus dat te tekortkoming door de tong, goed is gemaakt door het niveau van de ruiter en Noah.
Want de proeven waren altijd prachtig om te zien. Dus beetje jammer dat er gedacht word dat er geen winst gereden had kunnen worden op deze manier(met zijn tong naar buiten). Lijkt wel alsof alleen die tong word gezien, heb je hem weleens zien lopen??
Zou je eens moeten komen kijken als de combinatie weer een Z-proef rijden. Denk niet dat je er zelf snel aan kan tippen.

Maar ben blij voor Lorene, ze dacht nooit geen wedstrijd meer te rijden, vanwege zijn rugproblemen, artose en spat. Misschien heeft het daar ook wel mee te maken gehad. Misschien zijn manier om zijn pijn te verdragen.

Oh ja, ben je van plan(moll) om hier op net zo'n agressieve manier op te reageren als je bij de rest heb gedaan, dan zegt dit genoeg over jezelf. Je zegt wel dingen over 2 x zo oud en zo. Maar als jij je niet volwassen kan gedragen, moet je het ook niet van een ander verwachten. Begin eerst bij jezelf, is misschien ook beter voor je hart.

Oh ja, mijn naam is Cindy.
Voor het geval ik me ook bekend moet maken.

Lorene heel veel succes en plezier, en zie je snel weer :*

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:33

de bedoeling van dit topic is nooit geweest om andere mensen af te kraken of voor schut te zetten. Ik begrijp de hele ophef ook niet zo goed aangezien ik de instructie van wie ik het laatst les had persoonlijk op de hoogte heb gebracht dat ik bij Noor lessen zou volgen al voor de eerste les was afgesproken. Daarbij heb ik ook van instructie les gehad die nooit op stal zijn geweest en daar waarschijnlijk ook niet bekend zijn, wij zijn inmiddels half nederland al door geweest op zoek naar een oplossing voor het tongprobleem. Vandaar ook dit topic om proberen andere mensen die tegen een dergelijk probleem lopen te laten zien hoe wij het nu aanpakken.
Ik vind het jammer dat er door een aantal mensen zo fel gereageerd wordt, het lijkt mij beter om te kijken wat er nu anders gaat in het rijden en waarom getouw beter gaat en hier met zijn allen van te leren. Dit in plaats van alles als kritiek of aanval over en weer via iinternet. Eerder in dit topic heb ik al aangegeven dat er tot voor kort geen oplossing meer leek voor Noah zijn tongprobleem en die hebben we nu gevonden door op de manier van Noor te rijden . Zonder druk voor de mensen die over deze uitleg vielen,hier wordt niet bedoeld dat de rest dan aan de teugelst zit te harken. Indien je van mening bent dat het niet met minder druk kan dan je nu doet nodig ik je van harte uit om het zélf te ervaren en kom het real life bbekijken- hiermee bedoel ik niet dat andere mensen het niet kunnen of weten enkel dat het niet werkt voor MIJN PAARD. Ik ga mij weer even bezig houden met mijn vakantie nu. Tot snel liefs Lorene

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:58

Beste Cindy, ik denk dat wij het over een heel ander persoon hebben, dan die in de openingspost vermeld staat.
Er wordt nergens gezegd/vermeld dat instructie slecht gehandeld heeft, enkel dat zij geen oplossing wisten voor zijn tongprobleem. dit tongprobleem was al aanwezig voordat ik überhaupt op noah ben gaan rijden. Ik ken hem niet anders als zo.

Er wordt ook nergens iets negatiefs gezegd over de gene die noah in het Z gestart heeft. Ik zou ook nooit iemand op mijn paard laten rijden waar ik zelf niet achter sta.

Ik weet niet hoe je eraan komt dat mijn paard een rugprobleem, of artrose heeft. Hij heeft enkel lichte spat en is onlangs nog nagekeken door onze dierenarts. Dit inclusief foto's.

Ik denk dat de meeste negativiteit is veroorzaakt door reacties van mensen die zich blijkbaar aangesproken voelden, wij willen jullie dan ook verzoeken je gal niet op stal te spuwen maar persoonlijk contact met mij op te nemen, in plaats van elkaar gek te maken.

En laten we het topic nou weer gewoon over het welzijn van Noah hebben in plaats van het positieve te besmeuren met negativiteit. De uitspraken die in het eerste bericht is vermeld is gedaan door een jurylid, maar gezien de privacy die ook juryleden hebben, wilden wij dit niet vermelden.
Liefs Lorene en Björn.