Eerste keer op Moonlight :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hobbespoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:19

Mij hebben ze altijd gezegd nooit te rijden met een bijzetteugel...je kan daarmee niet nageven...
bijzets worden bij ons dus enkel gebruikt om te longeren!
Ik denk wel dat je je wat meer kan openstellen voor de kennis van anderen...je komt nu nogal betweterig over, terwijl je wel moet vragen wat van achter naar voor rijden is...
Rij je paardje met overgangen, benen en zachte hand naar beneden en niet met hulpteugels of een zwaarder bit.

Voor de rest veel succes en hopen dat je ouders ze willen betalen...
Het wilt niet zeggen dat het paardje heel haar leven al zo gezond is als een vis dat ze dan de rest van haar leven niks gaat mankeren...
Mijn Oldenburgse heeft nooit of te nooit wat gemankeerd, geen snottebel te bekenen, geen hoestje, nooit gemankt...ze is wel op 13jarige leeftijd gestorven aan een slagaderbreuk...

En over die longeersingel: je kan dan beter je zadel erop leggen en je hulpteugels daaraan vastmaken...of anders niet longeren want met een dekensingel haalt het niks uit...
Riempjes liggen echt wel gedraaid :s
En echt je neemt niets aan van een ander...je zit niet rechtop omdat het een schuine piste is ???

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 11:35

Hobbespoes schreef:
Mij hebben ze altijd gezegd nooit te rijden met een bijzetteugel...je kan daarmee niet nageven...
bijzets worden bij ons dus enkel gebruikt om te longeren!
Ik denk wel dat je je wat meer kan openstellen voor de kennis van anderen...je komt nu nogal betweterig over, terwijl je wel moet vragen wat van achter naar voor rijden is...
Rij je paardje met overgangen, benen en zachte hand naar beneden en niet met hulpteugels of een zwaarder bit.

Voor de rest veel succes en hopen dat je ouders ze willen betalen...
Het wilt niet zeggen dat het paardje heel haar leven al zo gezond is als een vis dat ze dan de rest van haar leven niks gaat mankeren...
Mijn Oldenburgse heeft nooit of te nooit wat gemankeerd, geen snottebel te bekenen, geen hoestje, nooit gemankt...ze is wel op 13jarige leeftijd gestorven aan een slagaderbreuk...

En over die longeersingel: je kan dan beter je zadel erop leggen en je hulpteugels daaraan vastmaken...of anders niet longeren want met een dekensingel haalt het niks uit...
Riempjes liggen echt wel gedraaid :s
En echt je neemt niets aan van een ander...je zit niet rechtop omdat het een schuine piste is ???

juwel maar het is zo hoor (: de piste ligt op een berg dus ;) je gaat zowiezo mee naar achter of naar voor gaan zitten als je bergop/bergneer gaat.
nou dan kom ik er wel snel genoeg achter als dat zo is ;)

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:36

Pashon schreef:
Verder het plaatje ziet er niet uit, als je het toch zonodig wil dan zou ik drastisch op dieet gaan zodat het er wel uit gaat zien. is ook beter voor het paard dan zit je het arme dier niet meer in de weg althans niet qua gewicht.

Wat een flauwe opmerking, daar bereik je toch niets mee, behalve dat je zo een jonge meid kwetst...

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:38

Volgens mij weet deze dame ALLES en heeft het dus geen zin meer om nog enig advies of commentaar te geven want dit jonge meisje weet alles al. het verbaasd mij nog dat ze niet op de olympische spelen mee rijd! MIsschien ook overbodig voortaan dan om een topic te plaatsen waarin je adviezen accepteerd als je er niet mee om kunt gaan.

jammer hoor er worden zoveel goede tips gegeven

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:42

Hoi!

Ik vind het een erg leuke en mooie pony!
Ik denk dat je wat groot lijkt voor deze pony omdat je nog veel aan je houding moet werken!
Goed rechtop gaan zitten, beugels misschien wat langer
En als jullie dan samen hard gaan werken wordt het zeker een mooie combinatie en ben je helemaal niet te groot!

Ik heb er vast overheen gelezen.. maar hoe oud is de pony eigenlijk?

Groetjes!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 11:50

doerakje schreef:
Volgens mij weet deze dame ALLES en heeft het dus geen zin meer om nog enig advies of commentaar te geven want dit jonge meisje weet alles al. het verbaasd mij nog dat ze niet op de olympische spelen mee rijd! MIsschien ook overbodig voortaan dan om een topic te plaatsen waarin je adviezen accepteerd als je er niet mee om kunt gaan.

jammer hoor er worden zoveel goede tips gegeven

ik accepteer ze wel als er adviesen worden gegeven? ;) maar naar mijn mening, waar zijn de o-zovele- adviezen dan ?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 11:50

Crealief schreef:
Hoi!

Ik denk dat je wat groot lijkt voor deze pony omdat je nog veel aan je houding moet werken!
En als jullie dan samen hard gaan werken wordt het zeker een mooie combinatie en ben je helemaal niet te groot!

Groetjes!

ze is 16 (: en geen pony (:

Crealief

Re: Eerste keer op Moonlight :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:53

wat is dan de schofthoogte??
En waarom mag ik niet naar de leeftijd vragen? dat is toch niet vervelend bedoeld?

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:58

Crealief schreef:
En waarom mag ik niet naar de leeftijd vragen? dat is toch niet vervelend bedoeld?

schoft is 1m63 :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:33

Ik denk ook dat je wat groot lijkt omdat ze nog erg uit elkaar loopt en 'vlak' loopt,
als ze haar buikspieren en achterhand gaat gaan gebruiken, zal de combi er veel mooier gaan uitzien. :)
komop zeg, op bokt heb ik al veel minder passende combinaties gezien..

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 12:42

@Crealief
Je mag toch naar haar leeftijd vragen? (:

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:54

ik heb de Ts een berict gestuurd met tips en dat vatte ze toch echt goed op.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:54

Crealief schreef:

staat allemaal in de Beginpost volgens mij

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:53

Denk niet dat mijn instructeur het ziet zitten om naar West-Vlaanderen te gaan, maar je kan misschien kijken op kapaza.be voor les? Of gewoon via google? Wie zoekt die vindt ;) Veel succes.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:06

Almeetje schreef:
Denk niet dat mijn instructeur het ziet zitten om naar West-Vlaanderen te gaan, maar je kan misschien kijken op kapaza.be voor les? Of gewoon via google? Wie zoekt die vindt ;) Veel succes.

ben al bezig ;)

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:07

Silkaay schreef:
Almeetje schreef:

ben al bezig ;)

ma silke , priveles bij bart ofzo ?
die is tg massaz goe ?:D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:40

nelefleur schreef:
ma silke , priveles bij bart ofzo ?
die is tg massaz goe ?:D

Neeh, sorry ;p kzalt je nog wel uitlegn (:

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:06

Silkaay schreef:
Silly_Woman schreef:
Ok ik wilde niet reageren, maar ik begin toch wel iets te twijvelen aan je kundigheid.

T riempje van de neusriem en het bakstuk zitten wel degelijk om elkaar heen gedraaid. Zou ik mogen weten of hier een specifieke reden voor is? Want ik krijg t idee dat je het normaal vind?
Ennuh @ Doerakje: grappig dat jij t ook zag,viel mij namelijk meteen op :+ (Zonder zoomen!!)
Nou ben ik wel een pietlut wat dat betreft, maar als wij t niet goed doen. kunnen we niet verwachten dat de paardent wel goed doen...

En verder als het pessoa bit er in hangt gaat ze compleet tegen de hand en krijg je heel erg onrustige foto's. Ook zie ik op de pessoa bit foto's dat het balstuk compleet los hangt en dit is heel onaangenaam voor een paard... Alles wiebelt de hele mond door...

Ik vind de pony/'t paard best leuk, maar je bent verdomde eigenwijs dat je nu al weet dat je niet meer gaat groeien.
Gewicht maakt me in t algemeen niet zoveel uit, zolang de ruiter maar goed stil kan zitten en meegaat met de bewegingen. zo ziet het er (nog) niet uit. Het lijkt zelfs alsof je erg veel wiebelt, want echt rechtop zit je niet... Eventueel zitles zou hier heel goed bij werken?
Ook vind ik het zadel eigenlijk te klein voor jouw kont en nou niet iedereen gaan zemelen over dat ik dr dik noem! Ik bedoel meer dat een grotere maat zadel beter zou passen... En dus ook netter zit..

Probeer iig goed je zitbeenknobbeltjes te voelen en daarop te gaan zitten..

Ook misschien een tip. Uit mijn ervaring heb ik gemerkt dat paarden die met elastiek gereden worden, vaak de neiging krijgen om te gaan hangen (dat gaat heel lekker met elastiek) Als je er al iets aan wilt binden om dr iig met dr kop naar beneden te doen, zou ik eerder touwtjes adviseren. Maar dan wel van de singel door t bit en dan naar de zijkant van t zadel.
En met t longeren zou ik toch een degelijke singel adviseren, het lijkt nu wel alsof t een dekensingel is en die wordt gewoon door haar eigen kracht naar voren getrokken... En heeft dus geen effect.

Verder is het handig als je probeert wat meer "ego" te krijgen (zo noem ik het altijd) en je kin iets meer te liften... Je gaat dan automatisch rechterop zitten...

Ik wil niet te negatief klinken, maar voordat je dit paardje koopt zou ik toch een aantal keren goed les nemen... Dit om te kijken of je er uit kan halen wat er in zit... En of t paardje wel blij met jou wordt... En dit is niet gemeen bedoeld, maar beesten kunnen ook wel of niet klikken... ondanks dat we er op rijden...
Vraag iig advies aan een goede instructie...

En even een laatste voetnoot over het wel of niet kunnen springen;
Elk paard komt wel over één hindernis van 1.30 heen. Ze springt idd niet verkeerd, maar haar techniek zou iets beter kunnen. ze springt met dr voorbenen ongelijk en ik vind dat ze dr kruis wat plat/vast houd.

Ik heb eigenlijk een vraag aan de eigenaar:
Stel dat er wat mis gaat met TS en t paard en je paard kreupel/blijvend ongeschikt blijt... Wat wil je dan gaan doen? Een paar maanden op proef is leuk, maar als er iets fout gaat en dr ouders zeggen evengoed nee we willen m niet, zit jij met de gebakken peren...

Iig succes met alles!

Héhé; toch iemand die het opvalt :P Ja, ik gebruik hier een dekensingel :p ik ''heb'' al een longeersingel, maar probleem is dat ik hem nog altijd niet heb gekregen ;s nou goed, had geen zin om er gewoon het zadel op te leggen, dus heb ik gewoon dat gepakt. voor 1x kan dat geen kwaad zeker?

het feit dat ik niet rechtop zit is omdat het een schuine piste is :p

& ne, als je goed kijken liggen de riempjes gewoon over mekaar gedraaid ;)

Toch zou ik dan eerder het zadel gebruiken, je creeert ongewenste extra druk door zo te longeren. En anders zonder dekensingel en bijzet.

Of je nou op een schuine piste of op een berg rijd, je zit altijd recht. in theorie is het punt waar je het zadel mee raakt je "draaipunt" om dit punt draai je heen. (en daarin blijf je altijd recht) (Dus schouder, heup, enkel.)
En je hebt een lichte zitstoel houding. Daarom adviseerde ik een grotere inchmaat zadel.

En het maakt niet uit hoe het eromheen gedraaid zit, maar elk riempje moet recht op zichzelf lopen zonder onderbroken te worden. anders krijg je:
a. een grotere kans op schuurplekken
b. verschillende signalen; de ene kant zit gewoon vanachter de orden tot t bit zonder verstrengeling en de ander wordt gehinderd door de neusriem...

Iig moet je doen wat je wilt, maar probeer wel de (goed bedoelde) adviezen van harte te nemen en te kijken waar je wat aan heb.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:31

ik heb het topic nog niet helemaal doorgelezen (ga het zo doen) maar vind dat je veel te veel met de voorkant bezig bent, blijf stil en vriendelijk in je hand en je mag wel een beetje aan je houding werken. hele leuke pony :) succes!

edit: zijn je peesjes niet wat te groot?
edit edit: lijnen!!!!!!!!!!!? -:(- -:(- -:(- kind trek je toch absoluut niets aan van de mensen die dat zeggen! je bent nog vollop in de groei! just being yourself girl! :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 21:38

@ Silly_Woman

is het niet logisch dat je alsj het bergaf gaat meer naar achter leunt? om zo de druk op de rug van je paard hetzelfde te houden & ze niet naar voren kan vallen? zal proberen morgen nog foto's te plaatsen als ik naar moon ga (:

@ NicoleHorses
Peesjes te groot? :D Nee hoor ^^ waar zie je dat? :p
(:

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:40

NicoleHorses schreef:

neneje die zijn goed hoor xD
rijd er al een goede 2 jaar mee xD

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 21:43

nelefleur schreef:
NicoleHorses schreef:

tkan ook zijn op m'n groene dat ze het heeft :p

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:44

Silkaay schreef:
nelefleur schreef:

tkan ook zijn op m'n groene dat ze het heeft :p

Ma die zijn toch ook maat full ?

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:46

Silkaay schreef:
Crealief schreef:
Hoi!

Groetjes!

ze is 16 (: en geen pony (:

Ik kon het toch niet laten om te reageren.. dit vind ik nou jammer.
Meisje geeft een hele leuke reactie, wenst je veel succes en vind dat je een leuke pony hebt.
Het enige waar jij op reageerd is dat het geen pony is. Dat is nu al heel vaak gezecht, wat maakt het nou uit dat ze je paard een pony noemen of andersom?

Niet aanvallend bedoelt,echt niet. Maar dit viel me gewoon op bij meer reactie's van jou.

en sorry, erg off topic. Ik weet het.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 21:48

@ nelefleur

aangezien donkel ze nog heeft gebruikt ja ;)

@Dagmar_1995
als het al genoeg is gezegt dat ze geen pony is ;D Waarom zegt ze het dan? :p van mij was niet aanvallend bedoeld gewoon als 'verbetering' . Ja maar ik ben zo'n precieseling :p kan ik niets aan doen :D ik bedoel het heus niet aanvallend of agressief of whatever dan ook :D