zosja solitair X samber mager

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NinetyFour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:49

Het lijkt me wel een leuk beestje!
Maar ik snap niet hoe een paard zo mager kan worden op de weide. Er zijn zat paarden die staan nooit op stal en die zien er toch niet zo uit:O Maar het rijden ziet er opzich best wel netjes uit! Hopelijk is je paardje snel weer op gewicht

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:05

ik lees dat de manege/pensionstal waar je staat niet erg goed is aangeschreven.
ik zou achter mijn oren krabben en een andere stalling zoeken voor je paard want dit kan gewoon niet daar als je een paard goed voert dan moet hij toch opknappen.
maqr ik moet wel zeggen at je en super knap paard onder je kont hebt en je hem/haar netjes rijdt
sucses en hoop dat je echt wat met de adviezen doet.

SLS_Focus

Re: zosja solitair X samber mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:17

Helemaal mee eens met linda212 :j !

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:49

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NYT48ZRK-D.jpg

op deze foto vind ik echt dat je ziet hoe extreem ze is sorry dat ik het zeg. ik hoop dat je weet waar je mee bezig bent . ik ga namelijk geen 7 bladzijdes lezen. maar heb wel het een en ander gelezen. Dit paard heeft gewoon onbeperkt hooi/kuil nodig. ik hoop dat het goed gaat komen ik heb zelf een hele tijd een extreem mager paard gehad. en ik weet dat zelfs met de juiste voeding en weidegang zij niet zoveel aankwam. daarbij zou ik al helemaal niet rijden.

je hebt een knapperd onder je kont dus wees er zuinig op. het ziet er wel netjes uit.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:04

Ten eerste: ontzettend leuk paard.
Jij zit er netjes op.

Naar aanleiding van bovenstaande posts lijkt het mij verstandig (indien mogelijk) een andere stalling te zoeken. Denk dat ze daarvan al een heel stuk opknapt.

Voor de rest heb ik geen verstand van (bij)voeren, maar wil je wel succes wensen.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:34

Poeh die is wel heel erg ingevallen meid, ik begrijp op je berichtjes dat je echt je best doet om haar aan te laten komen. Geef dat ook zeker prioriteit op het rijden. Ik weet hoe moeilijk het is als een paard niet snel dik wordt of een terugval krijgt, maar ik probeer het dan al eerder te herkennen en op te vangen en nog veel liever te voorkomen. Succes met het helpen van je paard en ik hoop binnenkort weer eens foto's van jullie te zien, waar ze weer wat meer in proporties is :-)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:37

fuego3 schreef:
Janine1990 schreef:
http://www.bokt.nl/wiki/Maagzweer

Ik kijk even naar de symptomen: dorre vacht...

en dat heeft de merrie niet , doffe vacht

Even nog over maagzweren...dat zie je niet in het bloed....de vacht hoeft niet dor te zijn en koliek hoeft ook niet.
Gewoon veel ruwvoer geven...wat je doet is goed...het liefst onbeperkt.
Dan herstelt de zuurgraad zich weer.
Liefst weinig graan,biks enzo...dat verhoogt de zuurgraad weer.
Vezels en vetten voeren...daar zal dit paard het waarschijnlijk beter op doen.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:38

Leuk om nog een Solitairtje te zien, heb dr zelf ook 1. :)

Alleen ga ik helaas ook mee met wat de rest zegt... Eerst lekker aanlaten komen en dan rustig aan beginnen met het werken. ;)

Hoop dat je er iets mee gaat doen. :)

Succes!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:44

Dat achterhandje ook... pff.
Ik vraag me altijd af hoe het zover komt maar goed.

Rijtechnisch zit het wel goed. Je zit er mooi op en rijd je paard leuk. Ik zou hem alleen nu niet rijden, maar goed, dat is al gezegd.

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:48

Rijtechnisch is het nieteens zo verkeerd, maar jeetje, hoe kan ze zo mager zijn..
laat der even lekker aansterken, en dan rustig opbouwen, zo doorgaan moet je in ieder geval niet doen..

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:00

In je profiel kan ik zien dat je paard voller is geweest. Ik vind het wat moeilijk om te begrijpen hoe je het zelf zo ver hebt laten kunnen komen :o. Ik kan me haast niet voorstellen dat het alleen van een "schrale wei" is gekomen, heeft de DA nog verder gekeken naar mogelijke medische oorzaken (ik neem aan dat je zoiets simpels als wormen al uitgesloten hebt?)?

Wat onderhoud in beweging is niet slecht, al zou ik er zelf nooit op gaan zitten, je paard is echt graatmager.

Ik heb verder het hele topic even bijgelezen, goed dat je er een DA bij hebt gehaald, maar heeft die ook een mestonderzoek gedaan? En nav alle berichten over je huidige stal, zou ik per direct zorgen dat je ergens anders komt te staan. Wegwezen daar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:17

Citaat:Ik kan me haast niet voorstellen dat het alleen van een "schrale wei" is gekomen.

Dit kan zeker wel door alleen een schrale,vieze wei komen hoor.
Ik heb ooit een dravertje gekocht die nog veel erger was,botten staken aan alle kanten eruit.Dit beestje stond op een heel groot weiland,maar dat land lag vol met mest.Al staat er nog zoveel gras,dit eten ze niet.Als er dan niet [goed] word bij gevoerd worden ze erg mager.Zosja is puur ondervoed.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:27

Ik lees tussen de regels door dat het paard niet zo makkelijk was.
Is het misschien zo dat er daarom minder gevoerd is?
Vaak wordt gedacht dat het temperament van een paard aan het voer ligt. Ik heb vaker meegemaakt dat mensen daarom een paard schraal laten worden.
Was dit ook jouw gedachte en is dat te ver doorgeschoten?

Edit: spelfout
Laatst bijgewerkt door polly2 op 15-08-10 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:31

De enige reden dat dit paard zo mager is komt echt door ondervoeding.Ik ken dit paard en ze heeft er voorheen nooit zo uit gezien!Dit is echt sinds TS naar andere stalling is verhuist.
De enige oplossing voor TS een andere goede stal zoeken waar ze niet kijken of een baaltje hooi meer.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:30

echt schandalig. paardlief is veeelste mager. en dan ook nog rijden.
arm dier.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:57

gohya schreef:
De enige reden dat dit paard zo mager is komt echt door ondervoeding.Ik ken dit paard en ze heeft er voorheen nooit zo uit gezien!Dit is echt sinds TS naar andere stalling is verhuist.
De enige oplossing voor TS een andere goede stal zoeken waar ze niet kijken of een baaltje hooi meer.

dat is heel vaak de reden van mager zijn...gewoon voeren scheelt een stuk.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:01

normaal reageer ik niet zo snel, maar ik schrok echt heel erg toen ik je foto's zag. wat ik niet snap dat je het zo ver hebt laten komen? in je profiel staat een foto waar het paard in stukke betere conditie verkeerd. hoelang heeft het geduurt dat het paard zo is afgevallen? dat kan je toch niet ontgaan zijn? weet je wat ze precies te eten krijgt op die stalling? zijn medische redenen uitgesloten?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:04

Jeetje, TS, wat jammer dat je niet eerder hebt ingegrepen...Paardenbezitter zijn betekent een stukje verantwoording dragen, ook wanneer dit inhoudt iets minder aangename acties te moeten doen, zoals naar een andere stal verhuizen, of eens flink met de vuist op tafel slaan om er voor te zorgen dat jouw paard meer te eten krijgt....

En ja, ik sluit me bij de rest aan: Op zo'n paard hoort momenteel geen zadel laat staan een ruiter....

Wat enorm jammer dit...Nog geen DB op je dak gehad? :Y)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:11

Dit paard is zo mager dat de hele verhouding weg is, ik begrijp niet dat iemand die van paarden houdt hierop gaat rijden!
Dit paard heeft álle energie nodig om aan te komen en níet om bereden te worden en dan nog scheuren door de bak, schaam je!
Het valt mij alles mee dat er nog geen DB aan de deur is geweest om te vragen wat hier aan de hand is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:13

Voor zover ik weet is de DB wel al eens op die stalling geweest,maar toen stond dit paard er nog niet.
Of ze er ook werkelijk zijn geweest weet ik niet,ik hoorde het uit de omgeving.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:25

Ik vraag me echt serieus af wat er door je heen gaat als eigenaar zijnde als je je foto's uit je profiel ziet en deze foto's!!?? Dat arme paard is bijna 100 kg lichter..een paard kan niet alleen maar leven van het gras, op een gegeven moment zit daar niks meer in! Een paard heeft ruwvoer nodig!! Mijn paard krijgt s ochtends een schep brok en hooi, gaat de wei op, krijgt om 4u weer hooi, daarna brok, s avonds krijgt ie van mij zijn mueslie en een plukje hooi en om 23u krijgt ie nog een keer hooi!

Echt heel triest dit..dat dit gebeurd in Nederland...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:26

Ik kan hier eigelijk niet naar kijken...
word er misselijk van!

als je goed voor je beest bent dan doe je hem lekker in een volle wei, en wachten tot dat hij dikker word.
nu ben je tegenstrijdig bezig.
je rijd hem terwijl er geen grammetje vet aan zit!
wacht eerst tot dat je paard weer gezond is en begin dan pas met rijden.
dit is echt zielig zo!

Sorry dat ik zo aanvallend ben maar kan hier echt niet tegen!!!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:40

Hier nog zo iemand die niet snel reageert, maar dit echt schandalig vindt.
Meid, gooi je paard op een goede wei, zoek een betere stal en geeft je paard rust. In je profiel staat een paard die er stukken beter uitziet en die dezelfde naam heeft als dit gratenpakhuis (sorry dat ik het zeg, maar ik snap niet hoe je dit zover hebt laten komen) en dan ook nog rijden 8)7
arm dier |(

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:06

Je laat je paard toch niet bij een pensionstal staan waar niet fatsoenlijk gevoerd wordt...?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:08

gohya schreef:
Voor zover ik weet is de DB wel al eens op die stalling geweest,maar toen stond dit paard er nog niet.
Of ze er ook werkelijk zijn geweest weet ik niet,ik hoorde het uit de omgeving.

zijn de overige paarden dan ook in z'on staat?