Asociale Wielrenners!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:11

ts hebben ze geen eigen baan dan?
bij ons hebben ze een paar banen in de buurt dus hebben we er niet zo heel veel last van wel als ik op het fietspad fiets dan denk ik nog van aan de kant en dan slinger ik per ongeluk even en dan is het kijk uit k*t ho*r enzo :( dan scheld ik meestal terug van wat vga jij denken p*dofiel

AdnerB

Re: Asociale Wielrenners!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:27

ik heb ook een hekel aan wielrenners,hoe vaak ik ze al niet bijna onder mijn auto heb gehad..pff..
ze halen alles wat hun in de weg staat in zonder om te kijken of het wel kan,als je zelf op de fiets zit rijden ze je bijna omver..ik irriteer me er echt heel erg aan..ze denken zeker dat de koning zijn ofzo?maken hun eigen regels,alles wat er nog meer op de weg rijd is allemaal vervelend voor ze en er word inderdaad vaak uitgescholden.

als wielrenners zo graag hun sport willen uitoevenen zoek dan een tijdstip waarop het rustig op de weg is of zoek wegen op waar bijna geen ander verkeer rijd..ze rijden ook vaak door rood bij een stoplicht omdat ze geen zin hebben om even te wachten tot het groen is.

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:20

brenniie schreef:
ze rijden ook vaak door rood bij een stoplicht omdat ze geen zin hebben om even te wachten tot het groen is.

Alsof alleen wielrenners dat doen? Zie vaak zat mensen door rood rijden. Fietsers, brommers, auto's. Ik zie regelmatig wielrenners stoppen voor rood. Dan houden ze zich aan een dichtbijzijnde paal vast zodat ze hun schoenen niet los hoeven te klikken!

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:38

Wauw meid! Ik versta het maar àl te goed (!) dat je hierover je frustraties hebt!
Wat een onbeschofte ****!
Gelukkig hebben ze met woorden 'aangevallen' en niet fysiek, want als ze (ik zeg maar iets) zo dicht langs jou en je pony scheurde, en er hangt 1 of ander pinnetje uit hun fiets en dat komt tegen jou of je pony _-:( Ik weet direct wie had kunnen betalen! :( Sorry hoor maar dit is idd niet meer normaal! En die woorden? Trek je daar maar niks van aan, die móeten dat doen, omdat ze anders niet 'stoer' zijn :') Lach ze dan maar gewoon eens goed uit! Je moet je niet inhouden, de volgende keer als ze iets roepen, luidkeels lachen := Als ik jou was, zou ik hier wel eens mee naar de politie stappen :j
Ikzelf heb geen last van wielrenners omdat ik grotendeels door de velden wandel of in het bos (daar zijn soms wél wielrenners) ;)
Als er dan eens een fiets aankomt ga ik rustig aan de kant staan en laat m'n paard de fietser goed bekijken zodat ze leert dat dat helemaal niet eng is ;) Zo had ik zelfs ooit eens voor dat de voorbij fietsende fietser tegen mijn paardje zei 'Zo eng ben ik toch niet hé' en zo fietste hij rustig door, zo zie je maar, er zijn ook nog goede fietsers op de wereld _O-
Laatst bijgewerkt door HuppeltjeZ op 05-07-10 18:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:41

komt er afgelopen weekend een collega aan die zegt zo ik heb 200 km gefietst
Nee he zeg ik nog weer zo'n ..... wielrenner.
Hij begreep me direct en zei dat hij altijd rekening hield met paarden en vertelde tevens dat ze fietsers inhaalden zonder te roepen of wat omdat mensen meestal eerst omkijken en daardoor slinger aan stuur geven en dan pas reageren om opzij te gaan en JA daar valt niet meer tegen te remmen.
Nu worden ze gewoon zoef, zoef ingehaald

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:15

Ik kwam van de week een vriendelijke wielrenner tegen!! Hij had een bel en toen aan de kant ging voor hem zij hij heel vriendelijk dankje! :D Dat maakte heel mijn dag goed :)

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:16

Horsii_mine schreef:
Ik kwam van de week een vriendelijke wielrenner tegen!! Hij had een bel en toen aan de kant ging voor hem zij hij heel vriendelijk dankje! :D Dat maakte heel mijn dag goed :)

idd ze bestaan wel :j je moet alleen goed zoeken :Y)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:08

nog nooit tegen gekomen een vriendelijke wielrenner .

Vaak ruzie gehad omdat m'n verzorgpaard op zo'n fietsersweg staat .
Zo van die oude wielrenners wat ruzie maken omdat m'n verzorgpaard met zijn kont draaide toen ik al op de veldweg was en zij op het fietspad .
Hele woordenwisseling geweest ...

En vandaag dan bij me in het dorp is der een fietspad en dn fietsen ze in het midden van de autoweg ... En dan mag je al niet toeteren van je moeder ..

Conclusie : wielrenners zijn een grote ergernis

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:34

kimz_angel schreef:

Paarden ook hoor :+

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:36

LuvdaTossa schreef:
kimz_angel schreef:

Paarden ook hoor :+

:')

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:43

tja hier ook altijd het zelfde met die pieeeeeeeeep wielrenners. Tegenwoordig schreeuw ik ook maar......pas op mijn paard trapt hoor! dan gaan ze echt wel om je heen! en mijn paard trapt???nee doet ie niet hoor hij is heel braaf maar het werkt wel.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:44

ik heb een aantal jaar in Maastricht gewoond, nou daar in de omgeving wemelt het van de wielrenners en mountainbikers, verschrikkelijk gewoon, ben die lui echt gaan haten.
Rakelings langs je paard rijden en dan ook nog ff gillen, nou is gelukkig de schrikreactie bij die van mij een klein hupsje opzij, maar goed niet iedereen heeft zo'n paard. Na dat incident heb ik mijn zweep breed gehouden, zodat ze wel "om" mij heen moesten. Kreeg ik daar commentaar op, heb ik maar even "beleefd" (lees op z'n plat rotterdams) verteld hoe ik over dat zooitje dacht -:(-
Of met de auto op zo'n landweggetje rijden en dan rijden ze gewoon op 2 banen naast elkaar (mannetje of 6), dan ging ik erlangs en sneed ze, kreeg je uiteraard wel boze gezichten enzo, maar ik ben blij dat ik daar geen last meer van heb waar ik nu sta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:55

Echt he... jullie denken allemaal dat wielrenners zich maar aan moeten passen aan jullie als ruiter. Maar als ruiter mag je je ook best aanpassen aan anderen hoor :z

Tuurlijk is het aso als ze tegen je gaan schreeuwen. Maar ik lees hier dat velen van jullie dat net zo goed doen. Dan ben je toch geen haar beter?
Of je zweep uitsteken. Nou nou, stoer hoor! Dacht je werkelijk dat dat hielp? Nee, het maakt enkel dat anderen zich meer aan je gaan storen. Je jaagt anderen dus tegen je in het harnas. Bereik je daar iets mee? Nee hoor, dacht het niet.

Zelf ben ik een wielrenner die wél altijd even netjes remt bij ruiters/kinderen, die even belt of mondeling laat weten dat ik wil passeren en altijd even bedankt roept als mensen voor me aan de kant gaan. Iets dat ik prettig vind.
Echter, ruiters zijn geen haar beter dan de vervelende wielrenners. Want als ik alle bovenstaande middelen toepas, dan nog heb je ruiters die midden op de weg rijden. En blijven rijden, ook al laat je duidelijk merken -op vriendelijke, rustige wijze- dat je eraan komt. Of paarden die van elk fel kleurtje schrikken (ik heb een knalrode fiets). Tja, het is toch echt aan de ruiter om met een dergelijk paard buiten te gaan rijden, dat is echt niet de schuld van mijn fiets. Ook poepen die paarden midden op de weg. En wie ruimt het op? Zelden de ruiter. Zelf doet ik dat wél als ik naar buiten ga te paard. En die poep op de weg stoort me niet enkel als wielrenner, maar in het algemeen. En zo kan ik nog wel meer ergernissen noemen. Dus ja... steek die hand eens in eigen boezem, zou ik zeggen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:04

Ik sluit me helemaal bij Ffortuna aan, goede tekst!
Aanpassings gelden voor beide kanten!

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:06

Herkenbaar...

Reed laatst in de auto al óp de rotonde. Vervolgens komt er een groep wielrenners aan, die nog níet op de rotonde zijn, en jawel hoor!
Ze nemen met z'n allen gewoon voorrang, door met een bloedgang de rotonde op te rijden.

Ik bovenop mijn remmen, vervolgens zijn ze nog verontwaardigd als je loopt te vloeken en boos loopt te kijken. :n

Ik zeg uiteraard niet dat elke wielrenner de verkeersregel aan zijn laars lapt, maar ik zie het hier echt heel vaak.
Zucht!

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:08

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:21

Hier valt het wel op dat sinds de Tour bezig is iedereen meent in een pakkie op de fiets te kruipen. Wat een hobbyisten bij elkaar....
Broekjes veeeel te groot, met gymschoenen aan op de fiets en MIDDEN op de weg...GRRRR
Zelfs mijn vriend die zelf 10 jaar heeft gefietst ergert zich eraan!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:30

Pff hier is ook zo'n fietsclub.. idd allemaal van die oude half verlopen mannen die opeens denken het helemaal te zijn.
Ik heb nog niet echt specifieke aanvaringen gehad te paard.. maar wel gewoon met de auto of scooter. Op een gedeeld fietspad rijden ze dan met z'n alle naast elkaar en ik kom van de andere kant met de scooter.. nou tot op het LAATSTE moment blijven ze naast elkaar fietsen.. en ik rijd dan al bijna in de berm..
En met de auto kunnen ze zich ook nooit aanpassen. Ik rijd notabene op een 60 of 80 weg.. er staat duidelijk een bord voor fietsers en bromfieters --> FIETSPAD. maar nee.. ga maar 4/5 breed op een weg fietsen waar je niet eens komen mag en waar ik er niet langs kom.
Wat is dat toch met hun? Omdat ze in de Tour alles afzetten wil het niet zeggen dat zij dat recht ook hebben.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:37

Ach, iedereen als iedereen nou een beetje met elkaar rekening houd.. is er niks aan de hand. Als ik fietsers aan zie komen ga ik zo dicht mogelijk langs het randje lopen en als ik naast iemand loop ga ik er voor of er achter lopen zodat je makkelijk kan passeren. Vind het wel erg triest als mensen (wielrenners, hardlopers etc) dat niet genoeg vinden en beginnen te schelden. Ik erger me ook wel eens aan verkeer maar zeg eigenlijk nooit wat. Als iemand mij vraagt waarom ik niet gebruik maak van het ruiterpad dan wil ik netjes uitleggen wat het probleem daarmee is, maar wanneer ze al beginnen te schreeuwen en schelden houd het voor mij een beetje op.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:38

Ffortuna schreef:
Echt he... jullie denken allemaal dat wielrenners zich maar aan moeten passen aan jullie als ruiter. Maar als ruiter mag je je ook best aanpassen aan anderen hoor :z

Tuurlijk is het aso als ze tegen je gaan schreeuwen. Maar ik lees hier dat velen van jullie dat net zo goed doen. Dan ben je toch geen haar beter?
Of je zweep uitsteken. Nou nou, stoer hoor! Dacht je werkelijk dat dat hielp? Nee, het maakt enkel dat anderen zich meer aan je gaan storen. Je jaagt anderen dus tegen je in het harnas. Bereik je daar iets mee? Nee hoor, dacht het niet.

nou daar bereik ik zeer zeker wat mee, want ze komen niet meer rakelings langs mijn paard, terwijl ik in de berm rij naast het fietspad waar hun op rijden. Wat bereiken hun ermee om een paard te laten schrikken? In het ergste geval liggen ze onder mijn paard en wie is er dan nog stoer? Wat ook een goeie grap schijnt te zijn is even een klap op de kont van een paard geven, zelf nog niet meegemaakt, maar wel bij een vriendin van mij, paard schrok zich helemaal kapot. Dus wie doet hier nu stoer? Jij zal dan een nette wielrenner zijn, maar ik heb hele andere ervaringen. Wielrenners die niet laten weten dat ze achter je zitten en met passeren net je beugel nog niet raken of die je tegemoet komen en gewoon met z'n allen naast elkaar blijven rijden en dan moet ik opzij? Nee sorry heb daar teveel aso volk meegemaakt op de fiets en ja dan krijg je dus "actie is reactie"

Als een wielrenner achter mij aankomt die ik niet gezien heb (ik kijk regelmatig achterom, zeker als we met 2 paarden naast elkaar rijden) en zich aankondigd dan ga ik opzij!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:47

Verafjord, en dan kom je dus bij t verhaal; wat was er eerder de kip of t ei? Met andere woorden gedroegen de wielrenners zich eerst aso of waren het juist de ruiters?
Beide partijen zullen de ander aanwijzen als "schuldige" ;)
IMO bereik je niks met "actie - reactie" alleen nog maar meer onbegrip.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:48

Leven en laten leven is in deze mijn motto.

Een zwerm wielrenners behandel ik in het verkeer als kleine kinderen die ook ongeleide projectielen kunnen zijn. Ik anticipeer hierop door aan de kant te gaan, met de koplopers door middel van gebaren te communiceren: hup, ga er maar langs.

Geeft mij en hen geen stress, soms kan er een bedankje af, soms niet. Allemaal prima.

Ben ook weleens in draf de achterhoede gaan versterken toen zwerm voorbij was, dat was nog even aanpoten _O-

Omdat ik geen ogen van achter heb, vind ik het juist prettig dat ze ver van te voren al een brul geven.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:51

wij hebben in het dorp dus ook een groep wielrenners ben dus al 3 keer bijna van mijn fiets gereden omdat ze het nodig vonden om mij in te halen(5 rijen dik) terwijl er eignelijk ook nog een auto van de andere kant kwam..
dus ik kon dan in de berm terecht.
en laatst ook reed met mijn vader in de auto hun kwamen van links! gooien zo zichzelf voor de auto dus mijn vader VOL op de rem..
Wij moeten ons toch ook allemaal aan de verkeersregels houden waarom hun dan niet?

moutainbikers vind ik hier nog meevallen..
mijn vader en moeder moutainbiken en heb ook tegen hun gezegt dat ze wel moeten oppassen rond paarden(ook andersom)

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:15

Bij ons in het dorp heb ik ook alleen maar ellende van die wielrenners. Eentje is nog niet zo erg, maar in zo'n hele zwerm vinden ze meteen dat de hele wereld maar voor hun moet wijken. Erg jammer.
Alle regels worden aan de laars gelapt. Op de weg rijden in plaats van op het fietspad wat er naast zit, want fietspaden zijn natuurlijk niet voor wielrenners bedoeld.. Rood licht? Nee hoor...dat geldt voor wielrenners niet. Die hebben altijd voorrang.

Vorig jaar nog fietsten ze met zijn allen een ouder echtpaar omver om vervolgens dat echtpaar nog de huid vol te schelden ook.

Nu kom ik ze niet vaak te paard tegen, maar in de auto of op de fiets des te vaker helaas.
Levensgevaarlijk voor zowel zichzelf als andere weggebruikers.

En natuurlijk zijn er wel uitzonderingen op de regel, maar helaas heb ik daar heel weinig mee te maken gehad.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:44

Oh breek me de bek niet open..

Wij wonen hier aan een dijk, super mooi om langs te fietsen en dus ook geliefd helaas bij wielrenners. Toen mijn moeder een keer de hond aan het uitlaten was langs de dijk (waar moeten we anders heen, links of rechts is de enige keus :') ) kwam er zo'n heel peleton aan waarbij ze allemaal riepen: "Welke debiel gaat hier nou weer z'n hond uitlaten |o |o " :')

Verder hebben ze ook geen bel, want dan zijn ze zeker minder aerodynamisch. Ik hoor vaak opeens een : "Hé!" of "Oprotten!" als ik langs de dijk loop, maar dan blijf ik stug doorlopen want ik heet geen "Hé" en m'n naam is ook niet "Oprotten". :')

Ook is het zó ontzettend irritant als je zo'n gefrustreerde, overfanatieke hijger achter je scooter hebt zitten plakken. Als ie na een paar keer seinen niet weg is weet ik m'n rem prima te vinden hoor. Bumperkleven is gevaarlijk dus dat hoeven ze echt niet te proberen bij mij :n