Daarbij is op de foto's duidelijk te zien dat er druk op de mond staat. Aangezien de teugel erg strak wordt gehouden. En nee ik was er niet bij maar momentopnames zien er vaak anders uit.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
HRE schreef:In het flimpje zie ik dat je er 'niet aan zit' wat ik op foto's wel dacht, Wel vind ik dat je pony veelste diep loopt. en je handen tja.. k vind het nogal storen op de foto's. Het zal vast negatief overkomen, maar ik vind dat je eerst wel eens wat beter aan je houding mag werken voordat je galopwissels gaat doen
Leuk dier verder
trekpaardluf schreef:ik bedoelde druk! sorry voor de onduidelijk heid! maar de teugels, zeker op foto 4 en ook op een paar anderen staat te veel druk op!..
op sommige stukken van de filmpjes heeft ze haar teugels te los.. ze moet dus ook meer de teugels op maat laten..
ik ben heel benieuwt hoe de filmpjes en foto's zijn tijdens de dresuurles
tja ook dat is jouw verantwoordelijk hedi om zonder ook maar iets te rijden.. hethoeft maar 1 keer fout te gaan...
Geryon schreef:Ja er moet inderdaad contact blijven met het bit, vandaar het naar haar hand toe rijden.. Dat lijkt me beter dan het paard opgekropt blijven laten lopen met contact en dat het ook nog eens lijkt dat jij de schuldige bent terwijl het paard zich zelf opkrult om eroveruit te komen..
Ja ik weet dat het blijvend letsel kan zijn, en ook heel vaak stel ik voor om voortaan met cap te gaan rijden maar het lukt me gewoon niet... Op geryon rijd ik trouwens wel met cap. Tot nu toe nog niet nodig gehad maar dat beest is niet goed in ze kop
jadeb schreef:Ik vind dat iedereen heel negatief is. Zoals ze zelf al aangeeft is ze helemaal niet gewend om zo te rijden en dat paard loopt waarschijnlijk uit zichzelf zo achter de loodlijn, omdat z' eigenaresse hem er in trekt. Probeer inderdaad wel aan je handhouding te werken, ook al rijden die mensen zo; dat is fout! Je hoort j handen gewoon voor je te dragen. Wel leuk voor je dat je op zo'n paardje mocht rijden!