Rijden op Vegas het paard van een vriendin (dressuur)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Reneee_

Re: Rijden op Vegas het paard van een vriendin (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:22

Dat kan je van te voren niet weten. Dus eigenlijk is het zonder cap rijden op een paard dat tijdens druk zijn ruiter eraf gooit ontzettend onverantwoord.

Daarbij is op de foto's duidelijk te zien dat er druk op de mond staat. Aangezien de teugel erg strak wordt gehouden. En nee ik was er niet bij maar momentopnames zien er vaak anders uit. :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:26

Dat kan ik wel van te voren weten aangezien Eva een goede vriendin van mij is en ik weet hoe zij rijd. Ik weet ook dat ze nooit, maar dan ook echt nooit, met een harde hand zou rijden en al helemaal niet op mijn eigen pony waar ik notabene zelf naast sta. Als je het filmpje kijkt zie je dat de teugel echt niet strak word gehouden. Momentopnames zien er inderdaad vaak anders uit, vandaar mischien dus!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:23

Misschien even het hele topic lezen Ree, de eigenaar weet vast wel hoe het gaat, en zo vanaf een foto kun je veel dingen niet zien. ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:08

maar op de foto's is wel duidelijk te zien dat de teugels strak staan! en uhh.. voor het eerst op een nieuwe pony zonder cap is ook niet verstandig..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:11

Cap is eigen keus..

Foto's zijn tog echt moment opnames terwijl ze in het filmpje echt niet anders heeft gereden dan op de foto's... Maar volgensmij horen teugels ook strak te staan, alleen met niet te veel druk? Of rijden jullie hier allemaal zonder contact?;) Ik moet zeggen dat de eva vaak geen echte contact had hoor.. niet dat dat wel zo is..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:16

hoi ja cap is eigen keus maar zonder teugels en cap op een paard , ik zou het nooit doen

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:18

In het flimpje zie ik dat je er 'niet aan zit' wat ik op foto's wel dacht, Wel vind ik dat je pony veelste diep loopt. en je handen tja.. k vind het nogal storen op de foto's. Het zal vast negatief overkomen, maar ik vind dat je eerst wel eens wat beter aan je houding mag werken voordat je galopwissels gaat doen ;)

Leuk dier verder :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:19

Ik rijd eigelijk zonder zadel zonder cap zonder teugels zonder rope ook... Alleen op het steen doe ik een cap op.. En als ik met me nichtje van 6 rijd, om het goede voorbeeld te geven.. :P

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:20

ik bedoelde druk! sorry voor de onduidelijk heid! maar de teugels, zeker op foto 4 en ook op een paar anderen staat te veel druk op!..

op sommige stukken van de filmpjes heeft ze haar teugels te los.. ze moet dus ook meer de teugels op maat laten..

ik ben heel benieuwt hoe de filmpjes en foto's zijn tijdens de dresuurles :j

tja ook dat is jouw verantwoordelijk hedi om zonder ook maar iets te rijden.. hethoeft maar 1 keer fout te gaan...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:20

HRE schreef:
In het flimpje zie ik dat je er 'niet aan zit' wat ik op foto's wel dacht, Wel vind ik dat je pony veelste diep loopt. en je handen tja.. k vind het nogal storen op de foto's. Het zal vast negatief overkomen, maar ik vind dat je eerst wel eens wat beter aan je houding mag werken voordat je galopwissels gaat doen ;)

Leuk dier verder :)

Je hebt helemaal gelijk! Maar zoals we al zeiden (zijn vast een hoop mensen niet mee eens) was dit meer voor de lol om alles uit te proberen.. niet om intensief dressuur te rijden, maar je hebt wel gelijk.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:23

trekpaardluf schreef:
ik bedoelde druk! sorry voor de onduidelijk heid! maar de teugels, zeker op foto 4 en ook op een paar anderen staat te veel druk op!..

op sommige stukken van de filmpjes heeft ze haar teugels te los.. ze moet dus ook meer de teugels op maat laten..

ik ben heel benieuwt hoe de filmpjes en foto's zijn tijdens de dresuurles :j

tja ook dat is jouw verantwoordelijk hedi om zonder ook maar iets te rijden.. hethoeft maar 1 keer fout te gaan...

Hihi okee ik dacht al! Inderdaad soms heeft ze haar teugels te los en het paard blijft opgekropt lopen dus had ze naar mijn mening niet de teugels korter moeten maken maar hem juist naar haar hand toe moeten rijden...

Het is al best vaak fout gegaan.. Maar het weerhoud me er niet van eigelijk.. Ik ben nou eenmaal nooit bang, waardoor ik ook niet nadenk... Als ik val zonder cap enzo, dan stap ik gewoon weer op zonder cap... zelfs met een hersenschudding maar ik denkd at ik dat nooit afleer.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:33

nee maar int slechtste geval kan het blijvend letsel zijn.. en dan?

teugels kunnen best soms wat langer.. (denk aan halstrekken enz.. ) maar er moet wel contact met het bit blijven..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:40

Ja er moet inderdaad contact blijven met het bit, vandaar het naar haar hand toe rijden.. Dat lijkt me beter dan het paard opgekropt blijven laten lopen met contact en dat het ook nog eens lijkt dat jij de schuldige bent terwijl het paard zich zelf opkrult om eroveruit te komen..

Ja ik weet dat het blijvend letsel kan zijn, en ook heel vaak stel ik voor om voortaan met cap te gaan rijden maar het lukt me gewoon niet... Op geryon rijd ik trouwens wel met cap. Tot nu toe nog niet nodig gehad maar dat beest is niet goed in ze kop

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:42

Als tip heb ik op de teugels er wat meer bij te pakken en constant contact te houden. Nu heb je de teugels los en dan weer wat druk, ik heb niet het idee dat je er teveel druk op hebt (als ik alleen naar het filmpje kijk!).

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:36

Geryon schreef:
Ja er moet inderdaad contact blijven met het bit, vandaar het naar haar hand toe rijden.. Dat lijkt me beter dan het paard opgekropt blijven laten lopen met contact en dat het ook nog eens lijkt dat jij de schuldige bent terwijl het paard zich zelf opkrult om eroveruit te komen..

Ja ik weet dat het blijvend letsel kan zijn, en ook heel vaak stel ik voor om voortaan met cap te gaan rijden maar het lukt me gewoon niet... Op geryon rijd ik trouwens wel met cap. Tot nu toe nog niet nodig gehad maar dat beest is niet goed in ze kop

Ik ben ook schuldig aan zelden rijden met cap, maar hoe onverantwoord of dom dat ook is, blijft eigen verantwoording toch!
Ben wel een beetje nieuwsgierig aan het worden naar Geryon ;)
Heb je foto's van 'm ?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:06

Haha jaa ik heb foto's! Alleen geen recente foto's volgensmij.. in ieder geval niet met rijden, zal eens eventjes kijken! Hij is ook net herstelt van een peesblessure en die gek moest aan de muisjes zodat hij rustig bleef omdat ie alleen maar ging steigeren en keihard achteruitlopen en lopen rennen enzo, geweldig beest heb ik toch:P Gelukkkig is hij met het warme weer wat normaler

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:12

Hahaha ben gewoon nieuwsgierig hoor :P
Hoeven ook geen rij foto's te zijn, maar meestal zijn de gekke paarden het leukst :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:17

Hahaha jaa dat vind ik ook! Hoe moet ik hier foto's op zetten?

jadeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:21

Ik vind dat iedereen heel negatief is. Zoals ze zelf al aangeeft is ze helemaal niet gewend om zo te rijden en dat paard loopt waarschijnlijk uit zichzelf zo achter de loodlijn, omdat z' eigenaresse hem er in trekt. Probeer inderdaad wel aan je handhouding te werken, ook al rijden die mensen zo; dat is fout! Je hoort j handen gewoon voor je te dragen. Wel leuk voor je dat je op zo'n paardje mocht rijden!

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:27

Geryon schreef:
Hahaha jaa dat vind ik ook! Hoe moet ik hier foto's op zetten?

Naar een site gaan zoals mijnalbum.nl of tinypic.com daar de foto die je op je pc hebt staan uploaden
Dan staat er een IMG code --> [IMG] ..... [IMG/] die moet je kopieren en in je reactie plakken :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:39

jadeb schreef:
Ik vind dat iedereen heel negatief is. Zoals ze zelf al aangeeft is ze helemaal niet gewend om zo te rijden en dat paard loopt waarschijnlijk uit zichzelf zo achter de loodlijn, omdat z' eigenaresse hem er in trekt. Probeer inderdaad wel aan je handhouding te werken, ook al rijden die mensen zo; dat is fout! Je hoort j handen gewoon voor je te dragen. Wel leuk voor je dat je op zo'n paardje mocht rijden!

_O-

Het lukt niet met de foto's, ze zijn groter dan 800 megapixel ofzoiets.. Ik ga het even anders proberen! Maar hoe?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:40

Ohja vergeet ik te zeggen :o
Uhm...ja je kan ze kleiner maken maar weet ook ff niet meer hoe :s
Je kan ook de link hier zetten van de geuploade foto op de site die je gebruikt hebt?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:42

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:51

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:52

haha oliebol hij vraagt om een wachtwoord :\