kudde verwaarloosde paardden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: kudde verwaarloosde paardden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:41

Als de paarden bij jou weer helemaal op adem kunnen komen, dan haak ik af! Bedoel dit niet zoals het klinkt!
Ik denk dat je dan voldoende adresjes kan vinden die deze paardjes een goed tehuis kunnen bieden!
Wat ik zoek...nou ja zoek.... is een zwaar verwaarloosd paard dat ik zelf op kan knappen.
Gelukkig zijn ze bij jou in hele goede handen en is het "zware" werk dan al gedaan.
Paarden die gezond zijn krijg ik namelijk regelmatig aan geboden.

Sorry klinkt misschien een beetje k...maar ik heb al zo veel opvreters staan, dat ik niet sta te springen om nog meer!
Mocht je als nog iemand zoeken om ze op te knappen, mag je altijd een mailtje sturen en vang ik er met liefde een, of meer, op!

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:43

Straks worden de dieren de dupe van pure bureaucratie......
Te erg voor woorden. Misschien de plaatselijke pers inlichten, dit versnelt misschien wel proces van inbeslagname!

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 17:56

potverdikkie schreef:
Inmiddels de FOD gesproken, en de melding is daar bekend. Ze zijn er mee bezig, dus sneller dan snel kunnen we niet. Het ligt bij de juiste persoon, en die kennende gaan ze daar vandaag nog heen.
Ik kan nu zelf niets anders dan hun orders afwachten, maar dat kan zeer snel gaan.

De fod was inmiddels door equine rescue center gecontacteert

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:56

klopt indd

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:59

potverdikkie schreef:
Ook wij hebben te handelen naar de regels. En die regels hangen vast aan papierwerk wat vooraf moet gaan. Mijn ervaringen zijn dat het best erg snel kan gaan hoor!
Natuurlijk zou ik erheen kunnen, ze opladen enz enz enz, maar dan ben ik met diefstal bezig, en daar pas ik voor.

Dus ik wacht netjes de volgende instructies af. Ze zijn er voor zover ik weet er al geweest.

pfjew, gelukkig.....ik ben blij dat het balletje aan het rollen is.
Stom maar ik kon er niet van in slaap komen gisteren, beetje belachelijk want ik ken ze niet eens!!
Toch hoop ik stiekem ( ook al is dat niet slim) dat mensen ze nu toch wat eten en drinken gaan brengen.

Super van je Potverdikkie dat je er zo snel bovenop gesprongen bent!!
En fijn dat je ons een beetje op de hoogte houd, voor zo ver je dat mag natuurlijk ;)
Ik blijf het nog even volgen.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 18:01

Ik bel vandaag de dierenbescherming nog op en hoop al iets meer te weten te komen ik hou jullie op de hoogte !

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:05

mijn god wat een ellendige toestand, maar wat goed dat er zo snel actie wordt ondernomen! Wij hebben hier evt ook wel een plekje vrij waar ze bj kunnen komen, we zjn voor de nederlandse dierenbescherming ook al regelmatig opvangadres geweest voor allerlei verwaardloosde dieren....

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 20:33

Ze weten tot nu toe nog niets meer. Maar ik kan jullie wel meedelen dat morgen BLID ook komt om te gaan kijken, en ik zal dan nog eens foto's trekken en dan weet ik weer hoe de paardjes het stellen.

groetjes

Moderatoropmerking:
Maar graag deze foto's hier niet plaatsen, zie mijn hulk hieronder

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:39

Denk niet dat de FOD blij is dat de BLID erbij komt. Ik zelf overigens ook niet. Die brengen meestal alleen maar vertraging in de lopende zaken, hebben een hoop herrie, maar doen verder niets.

Jammer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:44

als de paarden in beslag genomen worden en de eigenaar doet er afstand van kunnen ze op adoptie adressen geplaatst worden.
Zolang de eigenaar er geen afstand van wil doen worden ze ondergebracht op een bepaald adres,zoals bij pvd.
De rechter maakt dan uit wat er mee gebeurt.

Bureaucratie praat me er niet van....dat heeft hier in frankrijk in mijn buurt ook al wat dierenlevens gekost...ook een paard.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:15

OMG pvd.... de BLID?? Die sensatiezoekers? Gadverdamme..... als de merrie het maar redt totdat de BLID uitgel*ld is met de pers ..... en hun mediageilheid bevredigd is....... arme dieren |(

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:17

S_R_A_H_A ,wonen jullie er ver vandaan?

en kunnen jullie evt hooi bijvoeren,wil anders evt wel wat geld overmaken voor baaltjes hooi...men een zogende merie,in deze toestand.. ;( ;(

tis zo triest...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:21

gan die organisaties daar ondertussen niet over tot bijvoeren dan totdat ze in beslag worden genomen? Dat zou wel heel schandalig zijn, over de rug van die beesten aandacht vragen maar ondertussen niks te eten geven....

edit: iedere gek kan toch zien dat die beesten dringend eten nodig hebben? Dat in beslag nemen kan wel wachten, maar met een veulen in de voet en een in de buik, kan het wel eens snel met ze aflopen als ze niet snel eten krijgen!
Ik ga met kimmie261 mee en wil evt ook wel geldovermaken voor hooi :j

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:27

kimmie261 schreef:
S_R_A_H_A ,wonen jullie er ver vandaan?

en kunnen jullie evt hooi bijvoeren,wil anders evt wel wat geld overmaken voor baaltjes hooi...men een zogende merie,in deze toestand.. ;( ;(

tis zo triest...

dit is niet verstandig kan aleen de situatie vertragen en als gevolg dat de paarden evt niet in besalg genomen kunnen worden, laat de mesen hun werk doen die ermee bezig zijn, en wacht af, alles wat er meer gedaan wordt nu vertraagt het proces mensen dus A.U.B hoe moeilijk ook doe even niks en laat de mensen hun werk doen ze zijn ermee bezig dus probeer het niet te gaan vertragen.......

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:29

Wat een verhaal. Ik hoop dat de paarden snel in beslag worden genomen.
Goed dat je de DB hent gebeld.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:30

Inderdaad... laat het aan de experts over.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:36

en als die BLID dus de boel vertraagd dan gaat iedereen afwachten tot de merrie bezwijkt...

ongelooflijk...tuurlijk moet je zorgen dat die organisaties zien hoe schrijnend de boel is,maar vraag anders,of overleg of je die arme dieren mag helpen (of dat zij dat zelf gaan doen)en evt mag bijvoeren tot de tijd dat ze evt verplaatst worden...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:38

ik zie niet in hoe je iets vertraagt door eten te geven. lijkt mij dat het belangrijkste is dat die paarden het redden...en in deze toestand zullen ze heus niet ineens kilo's aankomen ofzo..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:42

Als de FOD en de BLID ermee bezig zijn moet je je als particulier er niet mee gaan bemoeien lijkt me. Ze ineens bergen voer voorgooien, lijkt me ze niet echt helpen. Hier is vakkundige hulp nodig.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:42

Misschien raar dat ik dit zeg maar.....als de diertjes volop eten en drinken krijgen dan zien ze (denk ik ) de noodzaak er niet meer van??
Dan is er minder haast bij en voor je het weet worden ze weer vergeten??
Maar ik kan het ook helemaal mis hebben natuurlijk

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:44

Nogmaals, we zijn ermee bezig, maar bewarend beslag nemen op paarden duurt nu eenmaal gem. 48 uur. Het is echt niet zo dat er direct beslag op gelegd kan worden. Niet in Nederland, en niet in Belgie.
Gelukkig staat de FOD hoger dan de BLID. De BLID mag en kan helemaal niets, alleen maar melden en de pers bellen.
De situatie is al gemeld, ze zijn er al geweest, proces is in werking gesteld, en nu wachten op de papieren van de rechter.

Het is alleen zo dat door de pers de boel vertraagd zal gaan worden.

Indien er nu gevoerd gaat worden, kunnen er foto's gemaakt worden van dat de dieren nu te eten hebben, dus dat de situatie aan het verbeteren is. Dit werkt dus dan in het nadeel voor de paarden.
Hoe krom het ook is, zo werkt het nu eenmaal. Heb al diverse dingen meegemaakt hoe mensen onder dingen uitkwamen.

Voor de veiligheid van de paarden zelf roep ik nog 1x op de situatie op dit moment te laten zoals ie is, hoe triest het ook is!!
Tevens trek ik me even terug, daar ik niet met sensatie geassocieerd wil worden.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:44

alison_belle schreef:
Misschien raar dat ik dit zeg maar.....als de diertjes volop eten en drinken krijgen dan zien ze (denk ik ) de noodzaak er niet meer van??
Dan is er minder haast bij en voor je het weet worden ze weer vergeten??
Maar ik kan het ook helemaal mis hebben natuurlijk

Jij snapt hem!

En bovendien mogen deze dieren niet zomaar ineens weer bergen voer tot hun krijgen! Zelfs die goede bedoelingen kunnen tot hun dood leiden daar de darmen niet meer gewend zijn voedsel tot zich te nemen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:47

Moderatoropmerking:
Waar ik hier even over struikel, is het feit dat er paarden van een ander nu op Bokt staan. In principe geven nooit toestemming voor het plaatsen van zulke foto's. Begrijp me niet verkeerd; het is lovenswaardig dat de mensen hier het lot van de paarden zo aantrekken en willen helpen waar ze kunnen. Maar ook juridisch gezien kan dit wel eens de minst handige weg zijn. Laten we nu de bevoegde instanties gewoon hun werk doen. Dus ik heb de foto's verwijderd en ik hoop op jullie begrip in deze. Veel sterkte allemaal met alle initiatieven!

gelbrig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:50

Pff wat erg allemaal om te lezen, dat er nog steeds mensen zijn die zo met hun dieren op kunnen gaan het zijn gewoon beesten!
Ik hoop dat alles goed komt met ze en dat ze snel bij je in een warme stal kunnen staan en ze voldoende kunnen aansterken en de liefde krijgen die ze verdienen!

Ik hou de topic in de gaten en wens je heel veel succes met alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:51

Is er iets veranderd in belgie qua wetgeving dan?
Ik heb ook voor de Db gewerkt en ook paarden inbeslag genomen, zover ik weet gaat dat gewoon via de plaatselijke politie?
En danis het welke agent je treft en hoe beest gezint hij is of je een moeilijke of makkelijke inbeslag name hebt.
Of je ze later moet terug geven of niet dat ligt dan weer aan de rechter waar de zaak voorkomt.We hebben best wel een schrijnende gevallen weer terug moeten geven.