gouden vosje @ Z1 work & m'n nieuwe aanwinst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:53

Wauw wat heb jij een paar ongeloofelijk mooie beesten onder je kont. Ik wou dat ik zo ver was haha. Ik vind het jammer dat je zoveel kritiek over je heen krijgt, maar daar moet je je maar niet te veel van aan te trekken dan. Want er zitten gelukkig ook een paar reacties bij waar je heel wat aan hebt. Ik kan je verder geen commentaar geven omdat ik zover nog lang niet ben maar zet hem op. Op naar de Z2.

En oja ik ben jaloers ;)

Fenna_s

Re: gouden vosje @ Z1 work & m'n nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:55

Ziet er goed uit. :j
Dat eerste hoofdstel, wauwie <3 staat ook leuk met dat oornetje.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:12

Nou duurde even maar heb het grotendeel gelezen...
Vindt dat je heel netjes reageerd op de reacties TS, petje af, dat geduld had ik na 7 pagina's echt niet meer gehad!
Vind het wel jammer dat je geen foto''s van je nieuwe aanwinst wilt plaatsen, wel begrijpelijk natuurlijk zeker na zo'n topic, maar wel jammer, hoop dat je je nog bedenkt en daarboven staat!
In principe is ITP ook helemaal niet voor technisch commentaar toch? Daar is HAW voor :)
Verder ga ik dus helemaal niks rijtechnisch zeggen er is al veel te veel gezegd ;)
Wel 2 verschrikkelijk mooie beesten in ieder geval :~
Succes meid, ik hoop toch nog een keer nieuwe foto's tegen te komen! :D
Laatst bijgewerkt door Vesceron op 25-05-10 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:25

cocktail schreef:
Wat een bofkont ben jij zeg met Polansky onder het zadel :9 Jammer dat we waarschijnlijk nooit foto's van jouw en hem te zien krijgen door het ongeloofelijke aardige commentaar op foto's die ook nog eens in ITP staan :Z

Veel succes in iedergeval

Even beter lezen. Ze was dat sowieso al niet van plan ;)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:26

Ik vind het er goed uitzien! ;)
Af en toe je houding, vind ik je iets teveel naar achteren kantelen of in je appuyé naar rechts teveel op links zitten.
Maar verder geen klagen hoor. :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:38

Oei... ik zag dit topic even terug en dacht al dat het zou gaan lopen. :D

Foto's geven niet allemaal een heel fijn beeld, maar wat ik hier lees over aantikken, valse knik enz.. (toen ben ik gestopt) op de kop lopen....

Als deze amazone de hand iets opent en het paard meer opricht, is de 'valse knik' verdwenen als sneeuw voor de zon. :+ Paard loopt juist lekker met de achterhand erbij.
En er zijn zat paarden, zeker met heel grote bewegingen of iets smal in de borst, of iets toontredig, of nog iets uit balans bij het zwaardere werk die schoenen nodig hebben, niets ten nadele van deze amazone.

Ik vind het een zeer stoer beest, loopt misschien iets kort in de hals op de fotos maar misschien voelt zo ook fijn?

Die zwarte is een geweldig paard zeg, veel plezier nog met deze mooie paardjes!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 19:56

Joolien schreef:
Ik vind het er aardig uitzien, maar ik denk dat je moet werken aan je hulpen minder groot te maken. Het moet er allemaal nog wat makkelijker uit gaan zien.

Verder riek ik een boel jaloezie :')

dat klopt helemaal! hij is super aan 't been en ook heeeel fijn en los in zijn mond, toch moet alles er nog veel makkelijk uitgaan zien :j
een van de weinige tips/commentaar. wat ik echt vind kloppen :)) kan ik wat mee :)
cocktail schreef:
Wat een bofkont ben jij zeg met Polansky onder het zadel :9 Jammer dat we waarschijnlijk nooit foto's van jouw en hem te zien krijgen door het ongeloofelijke aardige commentaar op foto's die ook nog eens in ITP staan :Z

Veel succes in iedergeval

dankje!
het is niet persee dat ik door dit topic het niet wil, maar met zo'n paard zit ik eigenlijk niet te wachten op commentaar van bokkers :) snapje?
en vind het best leuk om es mooie foto's te plaatsen en daarom staat het ook bij ITP maar dan denken veel mensen wat wil ze dan horen? alleen van mooi paard.
en dat is natuurlijk niet waar want daar open ik niet een topic voor, weet zelf ook wel dat ik heel veel geluk heb gehad en dat mijn ouders me ontzettend steunen en achter me staan.
en ik ben echt geen verwend trutje dat alles krijgt. ik heb ontzettend hard getraind om naar dit niveau te komen. en niet alleen met de vos. ook met een verdomde moeilijke schimmel merrie.
:n ik ga er nog over nadenken of ik foto's plaats, maar denk niet in een topic iig, hooguit in mijn profiel of huiskamer topic :)
vlaatjee schreef:
Alsof zo'n meisje die goede begeleiding heeft, haar paard zelf naar het Z heeft gereden in een jaar en nog een ander mooi paard onder dr kont heeft commentaar nodig heeft van jullie. Ze heeft het prima voor elkaar.

bijv.

Vesceron schreef:
Nou duurde even maar heb het grotendeel gelezen...
Vindt dat je heel netjes reageerd op de reacties TS, petje af, dat geduld had ik na 7 pagina's echt niet meer gehad!

jammer dat niet iedereen het daar mee eens is, die roept gelijk dat ik te hoog van de toren blaas en loop te snauwen,
maar ik weet zelf wel beter :) en gelukkig zien andere mensen dat ook.

randalinpony schreef:
Als deze amazone de hand iets opent en het paard meer opricht, is de 'valse knik' verdwenen als sneeuw voor de zon. :+ Paard loopt juist lekker met de achterhand erbij.
En er zijn zat paarden, zeker met heel grote bewegingen of iets smal in de borst, of iets toontredig, of nog iets uit balans bij het zwaardere werk die schoenen nodig hebben, niets ten nadele van deze amazone.

Ik vind het een zeer stoer beest, loopt misschien iets kort in de hals op de fotos maar misschien voelt zo ook fijn?

ik heb mijn hand juist heel losje, heb namelijk bijna niks (soms zelfs te weinig) in mijn hand. :) dit is op de foto's miss. niet zo goed te zien.
heb een stille/rustige hand :) dat klopt, halsje iets meer uitleggen en even activeren en hij kan zo de proef in :j

als je goed let op de foto van strekken, dat hij zo naar de camera toe draaft, zie je dat hij het voor ijzer mist, dat is precies waarom die dingen erom zitten.
omdat hij smal is gebouwd van voren en welles een ijzer der aftikt.
hij voelt fijn, ookal is hij wat kort in de hals (wat vooral lijkt door zijn dikke hals) hij heeft van zichzelf de neiging om te diep te gaan/kort te worden.dat weet ik ook.
maar daar is opzich niks mis mee, iedereen heeft zijn eigen trainingsmanieren, en als ik kijk hoe sommige mensen op deze foto's reageren :n
dan denk ik dat ze nog niet verder zijn gekomen als hun eigen terrein en wedstrijdbak, qua het zien hoe sommige paarden getraind worden.
want ik heb genoeg "vreselijke" traininsmanieren gezien :)

ach zat erover nu haha :P dankje voor je reactie!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:57

Zolang je maar foto's plaats of in je profiel of ergens anders wil ik wel mee genieten ;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:10

Ik vind het er keurig uitzien :)
Jullie zijn zo goed vooruit gegaan en er is nog steeds verbetering :)

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:33

Nou dame, dat ziet er keurig uit!
Ik vind het knap dat je het voor elkaar krijgt. Heb er nu 1 vanaf december en start hem nu M1 (vanaf B begonnen) dus ik weet dat het niet altijd even makkelijk is,
maar Polansky onder de billen, dat is niet verkeerd zeg! Ik wens je heel veel succes met hem!! En ik hoop een keer foto's van hem te zien, stoere vent hoor!

Ik heb nog even teruggelezen, en ik wil nog even zeggen dat ik het ontzettend knap vind dat je op deze leeftijd al zo hoog rijdt!
Toen ik 15 was, kwam ik pas net kijken joh, als je zoveel talent hebt, verdien je het om zo'n paarden te rijden! Ben er lekker trots op en laat de rest nakijken.
Als je niet kon rijden, was het je echt niet gelukt om binnen een jaar Z1 te komen!
Lekker je neus in de wind, en doorgaan!! Succes dame!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:03

Let dr op dat je niet zelf met je lichaam gaat kantelen, En aan je tenen denken ;) .
Verder zit je dr keurig op, In het topic dat je hier had neergezet vind ik je handen juist streng over komen hier juist niet.

Hoe zit jou losrijden inelkaar?
Misschien (als je dat nog niet deed) is het een optie om hem gewoon af en toe alleen maar laag en rond te rijden, Gewoon alleen je teugels beet houden , Geen druk met je handen helemaal niets, Laat hem zelf maar uitzoeken hoe of wat die met zn hooft/hals houding aanwilt.
Ga vandaar uit verder werken, Iets meer oppakken, Handen open en sluiten , Maar nog steeds zonder druk.
Longeer je hem weleens?
En loopt hij dan ook kort in zn hals?

Verder heb je mooie paarden onder je billen, En vind ik dat je best trots opjezelf mag zijn met je 15 jaar en dan al zo netjes rijden, tuurlijk zijn dr dingen die verbetert moeten worden maar he, Het is de Z nog maar, Jullie gaan dr wel komen hoor!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:21

je nieuwe aanwinst is echt prachtig <3

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:36

Hè wat een gezellig topic weer. ;(

Meid wat een ontzettend leuke paarden heb jij! Hoop dat je heel veel plezier gaat beleven en dat je ontzettend veel kunt leren vanje nieuwe aanwinst. Ik vind hem geweldig.

Heb niet alles gelezen want wordt gewoon verdrietig van de afgunst van sommige mensen ;( Je hebt super begeleiding, en 3 paarden per dag verzorgen is echt wel hard werken, ik vind ze er goed uitzien +:)+

Hoop dat je je door de negatieve reacties niet uit het veld laat slaan en dat we nog veel foto's van jou en je zwarte parel te zien krijgen. Wens je er heel veel plezier mee. Klein dingetje wat mij nog opviel aan de foto's, probeer tijdens de appuyementen recht boven je paard te blijven zitten, je zakt nu wat naar buiten weg. (weet niet of het al was gezegd :o )

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 00:46

15 jaar, twee van zulke paarden onder de kont en zo kunnen en mogen rijden.... Mazzelaar!

Veel succes met je beide toppers.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 01:38

Na sommige idiote reacties hier had ik ook al lang gesnauwd. Groot gelijk!
Ik ben het verder wel eens dat het wat gespannen LIJKT. Maar kijk, ik opende vorig jaar ook een topic waar ik ook de reactie kreeg dat hij gespannen was maar dit voor mij hélémaal niet zo voelde.
Bovendien ben ik niet de persoon om je te komen vertellen wat je maar beter zo en zo zou doen. Ik, en héél veel anderen hier naar mijn mening, heb waarschijnlijk maar half zoveel talent als jij. Ik ben altijd blij als ik hier op bokt een talentvolle combinatie tegenkom, zo kan ik ook wat meegenieten van de show :)

Je nieuwe aanwist, Polansky! <3 :9 8)7 :~ :#
Kan je geen topic openen waar jullie gewoon jullie progressie plaatsen en waar verder niemand echt commentaar hoeft te geven? Zo denkt iedereen er maar het zijne van, en hoef jij niet afgezeikt te worden. En dan geniet de rest gewoon mee ;)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 02:02

X__Trees schreef:
Na sommige idiote reacties hier had ik ook al lang gesnauwd. Groot gelijk!
Ik ben het verder wel eens dat het wat gespannen LIJKT. Maar kijk, ik opende vorig jaar ook een topic waar ik ook de reactie kreeg dat hij gespannen was maar dit voor mij hélémaal niet zo voelde.
Bovendien ben ik niet de persoon om je te komen vertellen wat je maar beter zo en zo zou doen. Ik, en héél veel anderen hier naar mijn mening, heb waarschijnlijk maar half zoveel talent als jij. Ik ben altijd blij als ik hier op bokt een talentvolle combinatie tegenkom, zo kan ik ook wat meegenieten van de show :)

Je nieuwe aanwist, Polansky! <3 :9 8)7 :~ :#
Kan je geen topic openen waar jullie gewoon jullie progressie plaatsen en waar verder niemand echt commentaar hoeft te geven? Zo denkt iedereen er maar het zijne van, en hoef jij niet afgezeikt te worden. En dan geniet de rest gewoon mee ;)

Nou, ik denk dat TS zich met zo`n paard niet in de kijkert hoef te zetten op bokt. Het is al jammer dat het zo vroeg "uitgelekt" is.
Het zou denk ik prettiger voor TS zijn geweest als ze nog enige tijd achter de schermen had kunnen blijven met zo`n bekend paard.

TS, gewoon lekker trainen en dan de ring in, succes!!!!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 05:48

krackertje schreef:
Nou, ik denk dat TS zich met zo`n paard niet in de kijkert hoef te zetten op bokt. Het is al jammer dat het zo vroeg "uitgelekt" is.
Het zou denk ik prettiger voor TS zijn geweest als ze nog enige tijd achter de schermen had kunnen blijven met zo`n bekend paard.

idd :P dat was ook gewoon de bedoeling, had ook nergens iets neergezet, geen namen ofzo. pas toen mensen er naar gingen vragen.
maar zoiets lekt direct uit. mijn moeder werd al gebeld, en hoe ze aan haar nr. en naam komen :? naja ze heeft iemand 3 min. aan de tel. gehad. voordat haar mobiel uitviel.
en direct staat het alweer op horses.nl. zoiets is nou eenmaal direct in het nieuws, wat van ons echt niet had gehoeven. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:55

Het lijkt me zelfs een beetje creapy dat nu half Nederland weet dat jullie zo'n kostbaar paard op stal hebben staan. Of valt dat wel mee?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:48

Tja Capopjekop, van de meeste erg kostbare paarden is wel bekend waar ze staan, of is dat erg makkelijk na te trekken...

Aan de andere kant is zon paard ook niet erg steelbaar denk ik, juist omdat ie bekend is. ;)

Trouwens wel erg triest dat mensen je gaan bellen nav een topic op bokt.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:19

XMaaiike schreef:
krackertje schreef:

idd :P dat was ook gewoon de bedoeling, had ook nergens iets neergezet, geen namen ofzo. pas toen mensen er naar gingen vragen.
maar zoiets lekt direct uit. mijn moeder werd al gebeld, en hoe ze aan haar nr. en naam komen :? naja ze heeft iemand 3 min. aan de tel. gehad. voordat haar mobiel uitviel.
en direct staat het alweer op horses.nl. zoiets is nou eenmaal direct in het nieuws, wat van ons echt niet had gehoeven. :)

Nu we het toch allemaal weten is het leuk die 2 te volgen toch? ;)

Respect natuurlijk als je dat liever niet wil! Het is begrijpbaar dat je dat liever niet wil. Je hoeft het niet meteen zien als je in de kijker te zetten, ik ben benieuwd hoe jullie het samen gaan doen ;)
Maar er zijn wel meedere mensen die van die kostbare paarden op staan hebben, misschien is het juist goed dat ze het weten. Ipv enkelingen die er miscchien misbruik van gaan maken.
Zoiets blijft natuurlijk toch nooit geheim, van zo dra jullie de wedstrijdring inkomen weet iedereen het ;)
Randalin, het is niet door het topic dat ze gebeld werd?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:06

Oh sorry dat begreep ik eruit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:47

XMaaiike schreef:
ikkeweer schreef:
Weet je wat het is, Maaike voelt zich aangevallen en alleen de positieve reacties vindt ze goed. En dan moet je hier dus geen foto's gaan plaatsen, als je niet tegen kritiek kunt. Zoals zovelen vind ik het beeld ook opgekropt en gespannen aan doen. Daarmee heb ik geen commentaar op de rijkunsten van Maaike, want je wordt geen Z1 als je alles fout doet, maar slechts op het beeld dat deze foto's laten ZIEN. Hoe het VOELT weet ik niet, dat kan alleen Maaike weten.

En dit heeft niks met Maaike of haar rijkunst te maken, maar wie je trainers zijn hoeft niets uit te maken. Ze kunnen zelf misschien wel goed rijden maar je moet ook kunnen lesgeven en dat is een vak apart, overbrengen wat je ziet en wat je moet doen om dat te verbeteren.

Verder Maaike, je hebt 2 prachtige paarden en ik heb bewondering voor iemand van 15 die op die leeftijd al zo goed kan rijden.

nou hier ben ik het dus absoluut niet mee eens, anouska je hebt het mooi verwoord.
maar weetje dit is ook echt de laatste keer dat ik foto's plaats, hoezo ik wil alleen maar positief commentaar horen :? volgens mij moet je dan even mijn berichten terug lezen.
voor de rest laat ook maar ;) heb niet eens zin meer om op iedereen te reageren, ik probeer het zo netjes mogelijk te houden, en gewoon uitteleggen hoe het zit.
dan komt er weer iemand langs en begint vanalles te roepen. tsja hoe moet ik me voelen na zo'n topic.
denk open een topic met foto's heb gewoon super gereden die dag, en dan komen er een paar langs die me gaan zitten afkraken.
dan is het echt niet zo dat ik alleen positief commentaar wil, want had dan lekker weggeklikt. en heb het niet alleen over deze reactie.
gelukkig is het meerendeel er niet mee eens wat door sommigen wordt geroepen.
trouwens ik kan prima tegen kritiek, maar dan wel van echte kenners en niet van foto's ;) ben der nu wel een beetje zat van 't gezeik van iedereen.
vooral via pb krijg ik erg leuke reacties :( maar niet heus.

dankje voor je laatste zin, dit berichtje was niet speciaal voor jouwn reactie bedoeld, maar het komt allemaal nogal raar over op me.
zoals mensen die roepen dat ze blij zijn dat hun paard niet zo loopt, dat mijn trainingsmanier niet deugt, dat mijn paard z'n benen niet snel genoeg optild
omdat hij springschoenen nodig is :? en ga zo maar even door :)
laatste keer dus geweest van foto's van mij hier. :)

En dat zou jammer zijn, dat je helemaal geen foto's meer zou laten zien. Weet je wat de pest is met foto's, ze laten een momentopname zien. En voor jou kan het dus heel anders voelen dan het eruit ziet. Heb ooit eens een proef gereden, man wat een k.t proef. En ik kreeg me toch een enthousiaste reacties van de kant dat het fantastisch ging, nou zo voelde het dus niet, maar wel eerste prijs in de M2.
Ik vind dit sowieso een beetje rare topics, echt commentaar geven op foto's, want eigenlijk kan dat helemaal niet, wat ik ook aangaf in mijn eerdere reactie. Pas als je een combinatie ziet in losrijden en / of proef kun je misschien iets nuttigs zeggen.
En dat ze je via PB afzeiken vind ik helemaal erg, belachelijk en niet eerlijk. Ze weten niet hoe je traint, ze weten niet hoe je paard loopt dat moet je eerst zien en dan niet van foto. Gewoon lekker door gaan, ook al heb je mazzel met je ouders dat ze alles voor je willen betalen en je steunen, het echte werk moet je toch helemaal zelf doen en nogmaals, ik heb bewondering voor een 15-jarige die zo bezig is.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:49

Mocht iemand echt meer foto's van Pol willen zien onder TS, moet je gewoon eens in haar profiel kijken :).

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:53

krackertje schreef:

Nou ja "uitgelekt". Als je de precieze afstamming en de leeftijd aangeeft en je weet al dat hij op hoog niveau heeft gelopen, is de conclusie niet bepaald moeilijk. Staat ook nog een foto bij zelfs.
Ik bedoel, mij maakt het niks uit. Ik vind het leuk voor TS. Maar als het geheim had moeten blijven is Bokt niet echt een medium waarop je zulke dingen moet zetten.
Mij zouden voortgangsfoto's ook heel leuk lijken, maar ik kan heel goed begrijpen dat ze dat niet zou doen.

Edit: wow wat een mooie foto's in je profiel, wat is het toch een knap dier.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:10

Wat een gave foto's en gave paarden! :D