Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Michael1104 schreef:dat zeg ik niet, mijn manege liet niemand starten op een beest waar je geen controle over had.
Michael1104 schreef:KiWiKo schreef:
heb jij dat dan niet moeten leren?
in AL onze beginnersperiodes zijn echt wel zulke herinneringen hoor! bij IEDEREEN!!
mensen die zeggen dat hun deze fase van het leren paardrijden hebben overgeslagen LIEGEN!!
dat zeg ik niet, mijn manege liet niemand starten op een beest waar je geen controle over had. Nu valt ze twee keer en loopt het goed af, een volgende valt verkeerd en weer een ander valt en heeft genoeg van rijden.
Als je start bij wat voor wedstrijd dan ook, ga ik ervanuit dat je een bepaalde basis hebt.
Michael1104 schreef:dat zeg ik niet, mijn manege liet niemand starten op een beest waar je geen controle over had. Nu valt ze twee keer en loopt het goed af, een volgende valt verkeerd en weer een ander valt en heeft genoeg van rijden.
Als je start bij wat voor wedstrijd dan ook, ga ik ervanuit dat je een bepaalde basis hebt.
Shadow0 schreef:_XrebekahX_ schreef:Is goed maar dan hoop ik maar dat erena niet weer koliek heeft op de dag van de wedstrijd
Maar je hebt nu nog een trucje geleerdAls het je allemaal even te snel gaat breng je de rust terug door even te gaan draven
renatevb schreef:Ik versta eigenlijk totaal niet waarom jij springt?! je hebt geen evenwicht en snokt er maar op los.. Volgens mij moet je maar dressuur les en zitoefeningen doen de komende tijd en dan terug op wedstrijd, dan zal het een stuk beter gaan!
) KiWiKo schreef:Ja!! en weet je er zullen er nog tientallen zijn die nog veeeeeeeeel beroerder rijden dan TS........... we hebben het namelijk ALLEMAAL moeten leren......... jij ook toch?? Of zat jij gelijk ala Anky op het paard toen jij begon?
Citaat:Vindt jij dit dan een goede manier van leren paardrijden? Ik niet. Een manegeruiter die een nette rij-opleiding krijgt, zal nooit zo rijden. Paardrijden heeft immers niets te maken met kilometers maken, des te meer met goede rijtechnische ondersteuning ( + kennis over het wezen paard, rust, respect, vertrouwen etc.). Als je als instructie ruiters netjes opleidt, rijden ze op een heel andere manier. Niet geloofwaardig? Ik heb er enkele tientallen rondlopen, van enkele weken tot jaren ervaring. En daar zitten lang niet allemaal Anky's bij, maar ze weten wel het hoort
ladypaard schreef:Meisje is 12,
reed op een pony waar ze nooit op rijdt, want paard waar ze op zou gaan had koliek.
plus dit paard was echt lastig, (er waren er meer afgevallen).
Dit paard draagt zijn hoofd heel hoog, en in de les is het al moeilijk om hem wat ontspannen te laten lopen. Dit was zijn eerste wedstrijd dus erg spannend.
Tijgertje86 schreef:Paardrijden heeft immers niets te maken met kilometers maken,

Tijgertje86 schreef:KiWiKo schreef:Ja!! en weet je er zullen er nog tientallen zijn die nog veeeeeeeeel beroerder rijden dan TS........... we hebben het namelijk ALLEMAAL moeten leren......... jij ook toch?? Of zat jij gelijk ala Anky op het paard toen jij begon?
Vindt jij dit dan een goede manier van leren paardrijden? Ik niet. Een manegeruiter die een nette rij-opleiding krijgt, zal nooit zo rijden. Paardrijden heeft immers niets te maken met kilometers maken, des te meer met goede rijtechnische ondersteuning ( + kennis over het wezen paard, rust, respect, vertrouwen etc.). Als je als instructie ruiters netjes opleidt, rijden ze op een heel andere manier. Niet geloofwaardig? Ik heb er enkele tientallen rondlopen, van enkele weken tot jaren ervaring. En daar zitten lang niet allemaal Anky's bij, maar ze weten wel het hoort
Tijgertje86 schreef:KiWiKo schreef:Ja!! en weet je er zullen er nog tientallen zijn die nog veeeeeeeeel beroerder rijden dan TS........... we hebben het namelijk ALLEMAAL moeten leren......... jij ook toch?? Of zat jij gelijk ala Anky op het paard toen jij begon?
Vindt jij dit dan een goede manier van leren paardrijden? Ik niet. Een manegeruiter die een nette rij-opleiding krijgt, zal nooit zo rijden. Paardrijden heeft immers niets te maken met kilometers maken, des te meer met goede rijtechnische ondersteuning ( + kennis over het wezen paard, rust, respect, vertrouwen etc.). Als je als instructie ruiters netjes opleidt, rijden ze op een heel andere manier. Niet geloofwaardig? Ik heb er enkele tientallen rondlopen, van enkele weken tot jaren ervaring. En daar zitten lang niet allemaal Anky's bij, maar ze weten wel het hoort
Citaat:Ja!! en weet je er zullen er nog tientallen zijn die nog veeeeeeeeel beroerder rijden dan TS........... we hebben het namelijk ALLEMAAL moeten leren......... jij ook toch?? Of zat jij gelijk ala Anky op het paard toen jij begon?
[/quote]