30 en 31 Januari: Limburgse Kampioenschappen 2010!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:37

Stephanie: kan me je dubbel gevoel wel indenken, had ik bij Ali ook...je gaat toch twijfelen, doe ik iets verkeerd? hoe ziet het beeld er dan daadwerkelijk uit? Kan me voorstellen dat je dan gaat zitten twijfelen, maar he, buitenseizoen komt eraan! Kun je weer goed knallen met Zidane, en wie weet is hij volgende winter een stuk volwassener geworden en laat hij zich niet meer zo kisten van wat binnenbakken.

Ik vind de punten ook echt slecht, je ziet het niet in 1 ring, maar inderdaad in meerdere. In de l1 was er ook geen lijn in te trekken, welke jury geeft nu zoveel mensen (misschien wel 10) 200-201 punten? Dat heb ik nog nooit meegemaakt dat zoveel mensen dezelfde punten hadden en dan opeens iemand 214 punt... Maar dat maakt het juist soms zo vreemd wie kampioen wordt, je kan er geen pijl op trekken.

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:58

@nathalie: fijn om te horen dat je void leuk vond :o De laatste tijd vragen steeds meer mensen wat voor dier het is en valt hij meer op. Ik had dat zelf nooit verwacht toen ik hem kocht, aangezien het eigenlijk natuurlijk een ' springpaard' is. Vandaag ook weer even gereden en steeds vaker zit ik er met een bigsmile op, dat is toch waar het uiteindelijk om gaat.
Ik vond die van jou heel fijn bovenin en fijn bij elkaar. Alles netjes afgewerkt, het enige wat ik zou kunnen bedenken mocht ik jury zijn geweest dat hij iets meer zou mogen knallen. Maar ik weet zelf ook dat dat het merendeel van de tijd (en vooral in de M2 proeven) afbreuk doet aan de afwerking.
Maar volgens mij ben je wel echt op de goede weg, ik meen me te herinneren dat ik jou van de zomer ook in horst heb zien rijden (kan dat) toen was hij nog veel minder gesloten.
Ik zou een groot puntenverschil overigens niet zo erg hebben gevonden als zehet wel eens waren over de plaatsing. Maar ik had gewoon twee onderdelen in mijn proef waarbij ik van de ene jury een 8 kreeg en van de ander een 5.

@jaggie: fijn dat Zidane zich fijn liet rondsturen, ik weet precies hoe dubbel dat kan zijn. Dan ben je zelf eigenlijk tevreden omdat je gewoon hebt kunnen sturen, maar toch valt de waardering dan nog tegen. Ik weet zeker dat ook bij Zidane de volwassenheid met de jaren en ervaring komt, Void is nog steeds altijd bang maar nu hij verder is in de africhting heb je veel meer handvatten om daar mee om te gaan. En inderdaad de zomer is dan weer een fijn seizoen om naar uit te kijken!

Nathalie84

Re: 30 en 31 Januari: Limburgse Kampioenschappen 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:02

Ik vond jouw dier echt een Nummero Uno, en die dieren spreken me altijd heel erg aan :j. Alejandro is ook springgefokt, maar merk niet echt een nadeel (alleen dat hij soms wat heftig kan zijn als hij een balk ziet)

In horst was echt een wereld van verschil :=, de laatste 2 maanden is hij ontzettend gegroeid qua aanleuning/buiging. Dat merkte ik ook wel aan de uitslagen/ounten van afgelopen wedstrijden. Echt spetteren is echt moeilijk in een M2 proef, alles is zo dicht op elkaar. Maar dit tweede seizoen in de M2 heeft hem goed gedaan, hij heeft veel bijgeleerd.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:55

Wat jammer Steph :(:) Maar wel super fijn dat hij zich zo goed gedragen heeft :Y)

Fieke, fijn paard heb je aan Void, als je de foto's in je profiel ziet, is hij in werkelijkheid een heel ander paard in positieve zin.

Ik denk dat die punten verschillen komen doordat toch iedereen een andere kijk op de zaken heeft dan anderen? Ik praat het niet goed, maar probeer het te relativeren, hoe zoiets kan.

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:45

dankjewel anke! Was je er gister ook?

Je hebt natuurlijk gelijk hoor, iedereen kijkt er anders tegenaan. Dressuur is nu eenmaal een jurysport en dat weet je dan ook altijd van te voren. Blijf het wel zonde vinden dat het meestal op de kampioenschappen zo naar voren komt.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:46

Ja, ik was er ook, was het groompje of wat er moest lijken van Nathalie ;)

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:49

haha, nou ali zag er keurig uit dus je had vast goed je best gedaan 8-)

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:51

Mijn taken gaan niet verder dan kappen afdoen :+

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:55

je bent gewoon mijn steun en toeverlaat :D

WinkyTinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:24

@fieke: Ik ben gisteren ook even naar de M2 gaan kijken en heb jou proef ook gezien. Je hebt echt een gaaf paard dat een beetje op die van mij lijkt (ook een Numero Uno). Je proef was goed maar inderdaad heel jammer van de keertwendingen. Maar de jury die 195 gaf had het naar mijn mening bij het juiste eind!

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:00

@ Anke, haha zo zie je maar dat je toch een zeer beduidende bijdrage hebt geleverd!

@ Winkytinky :Dankjewel, ik word er zo een beetje verlegen van al die complimentjes! Ik ben nu wel erg benieuwd naar jouw numero uno, die van jou loopt ook M2 of niet?

WinkyTinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:51

Ja ik ga eind februari in Helden M2 starten. Hij heeft vorige zomer een flinke blessure opgelopen dus heb een tijdje niet kunnen rijden/starten. En binnen is het niet zo'n lieverdje; hij ziet werkelijk alles en is voor alles ''bang''. Maar we gaan maar eens een poging wagen en zien wel waar het schip strand......
Ga jij Z1 starten nu??

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:53

Winky: die wedstrijd start ik ook nog M2 (laatste keer) gezellig :D

WinkyTinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:57

ja dass inderdaad gezellig. :D
Is Helden een fijne hal om te rijden (veel te zien voor de paarden)?
Ga je daarna Z1 starten of nog ff oefenen?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:01

Ik start dan in Maasbree Z1 (mits alles goed gaat ;))

Helden is een fijne hal. Meestal gebruiken ze maar 1 bak, dan heb je een 20x40 om los te rijden. De grote bak is meestal wel netjes gemaakt en wel wat dingetjes te zien, maar over het algemeen zijn daar de meeste paarden niet bang omdat die er juist zo strak bij ligt.

WinkyTinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:06

Oke das dan een geruststelling haha......

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:10

Heb jij van de zomer ook M2 gestart in het Zuiden, WinkyTinky? Dan zou ik je toch eigenlijk wel eens moeten zijn tegen gekomen?

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:56

weten jullie misschien wat de site is waar de foto's van de limburgse op staan?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:34

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:36

Heey

zie dit forum net pas..:(

was zaterdag naar het Z1 gaan kijke, vond dat er een paar leuke combinaties tusssen zaten. maar de meesten waren ronduit niets!!

nou zondag moest ik in het B. Ik ging met niet veel verwachtingen erheen, was al blij dat ik naar de limburgse mocht. er mochten der echt weining, en int B word redelijk goed gerede.

Ad is in het begin met losrijden meestal knettergek, maar dit keer was hij echt meteen fijn te rijden, merjaa dat kon in de ring weer anders zijn bij hem. maar het beeld bleef precies hetzelfde, zelfs het aanspringe ging goed. dus was heel tevrede over mn proef.
Der werd echt goed gerede dus ik dacht dat ik ergens in de middenmood zat. Dus toen werde de beste 5 omgeroepe en daar zat ik bij!! haha.

Ad weer opzadele, iedereen bandages om (behalve ik, haha) toen werd ik ook nog 3de!! en mocht finale rijden, dat had ik al helemaal niet gedacht.

HEt verschil met nummer 1 was best groot, merjaa ik was al 3de!
In de proef was ie een beetje lui, merjaa voor zo'n jong paard is het allemaal best veel, maar was evengoed tevrede. uiteindelijk werd ik 3de!!

In de ereronde liet hij weer ff zien wat hij allemaal kan!! haha

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:37

Op Zondag naar de limburgse springen.,

ik moet in het DZ springen met 2 ponies:P

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 09:54

Janouke Gefeliciteerd!

@ nathalie en winkytinky, misschien dat ik ook nog in helden start. Dan zou ik jouw numere uno kunnen bewonderen! Mijn plan is om in maasbree ook Z1 te starten, maar dan moet alles nog wel wat meer bevestigd worden de komende twee maanden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:43

Staan de uitslagen al ergens?

Wat betreft de verschillen. Het valt me elk jaar weer op dat de verschillen op de ponykampioenschappen lang niet zo groot zijn als bij de paarden.
En dat is dan dit jaar schijnbaar ook weer zo.

Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat bij de pony's meer juryleden zitten die zelf actief wedstrijdruiter zijn?
En bij de paarden moeten die juryleden zelf starten, dus dan zitten er meer juryleden die zelf niet zo actief wedstrijdruiter zijn geweest?
Ik kan me eigenlijk geen andere goede reden bedenken.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 11:38

Ik denk dat die vanavond op startlijsten.nl komen te staan!

Mijn kampioenschappen waren voor mij doen een heel mix-gevoel. Ravi had een foutloze proef neergezet met hele sterke punten, we hadden wel paar schoonheidsfoutjes met bijvoorbeeld 1x te kleine volte en 1x naast de AC-lijn maar verder een fijn constant beeld wat mij zeer zeker tevreden stelde. Helaas gaf de uitslag iedereen hier vanuit het zuiden echter een klap na. Twee juryleden uit het noorden hadden gejureerd. De eerste 9 waren alleen maar uit het midden/noord en daarna kwam ik als 1e Zuid-combinatie op de 10e plek, gevolgd door derest van het Zuiden. Er was misschien 1 of 2 uit het Midden/Noord die onderaan waren maar daar bleef het bij. Er was zelfs inderdaad iemand, die op plek 6 stond, met 30 punten verschil!!! Ik vond het echt lachwekkend, alhoewel dit eigenlijk heel serieus moet worden genomen. Jammer maar niet einde van de wereld. Ik was weer trots op Ravi en we hebben ons al genoeg bewezen en trainen lekker door voor het M!

Foto's maken zondag was harstikke leuk natuurlijk weer! En een foto die ik heb gemaakt van Kyra komt vandaag in de krant!

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:24

@ Saskia Tuurlijk zo'n kampioenschap geeft een dubbel gevoel, maar toch zijn alle titels naar Kring Zuid gegaan !!
Als je de uitslagen bekijkt zie je duidelijk dat epaalde combi's uit kring midden of noord een mooie raffel punten krijgen van "hun" jurylid terwijl als je kijkt naar de punten van combi's uit kring Zuid ze niet echt duidelijk een extreem hoger puntenaantal hebben gekregen van de jury uit kring zuid. ( hoeft voor mij eigenlijk ook niemand te krijgen)
De verschillen waren idd weer erg groot.
@ scum vanmorgen stonden de startlijsten gewoon geupdated met de uitslagen ( ik weet niet of ze inmiddels verwijderd zijn, dan zullen ze vanavond wel online komen).
Heb jij de foto's geknipt Saskia van M1 ? ik kwam net met kyra de bak in lopen toen je volgens mij gevraagd werd of je van haar proef geen foto's wilde nemen ? Die van de ereronde is erg mooi !
Paard is op eerdere wedstrijden panisch geweest voor een fotograaf, vandaar dat hun altijd vragen op de belangrijke wedstrijden om geen foto's te maken

@ Raggel, dan komen we elkaar outdoor weer tegen.
Nadat de mijne vorig seizoen zo super begon in het M2 ( Graetheide), moest ik helaas lang verstek laten gaan(blessure). Aankomende outdoor Maasbree, zijn we weer van de partij !
@ Nathalie, voor ons begint het seizoen evt al een week eerder, dan is nl Maalbroek ( bij Roermond). ik vind het risico op slecht weer dan nog te groot met een geschoren paard, dus start Maasbree weer
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 24-10-12 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam paard verwijderd