Toch altijd weer 'grappig' dat mensen die een andere mening zijn toegedaan dan alle 'zielige dieren redders', gelijk opstokers en topicverpesters zijn.
Nee laten we met zijn allen elkaar altijd lekker naar de bek praten, daar worden we beter van
Feit blijft gewoon dat dit paardje afschuwelijk misvormd is en men moet uberhaupt niet willen dat er zulke diertjes rondlopen! Uiteraard kan het paardje er zelf niets aan doen dat het zo geboren is, maar het is wel een paard en geen mens! Mensen denken over de toekomst na, dieren niet! Wij kunnen bedenken dat als we nu maar 'even' door die hel gaan en die paar fikse operaties ondergaan en oja, ook maar een jaartje in bed moeten gaan liggen in een gipscorset, het allemaal vàst beter zal gaan. Of we het leuk vinden is een tweede, maar we kunnen het begrijpen en overdenken. Een paard doet dat niet. Een paard lijdt nu en denkt niet na over morgen.
Dat dit diertje pijnvrij lijkt volgens sommigen (ik kan zonder dat ik dierenarts ben zelf ook wel vaststellen dat het dier pijn lijdt) komt enkel en alleen omdat het geen keus heeft! Hij weet niet beter en dat is al erg genoeg!
Ik vind het ronduit schandalig dat wie dan ook, wat voor een dier dan ook, wat er zo aan toe is, probeert te 'redden'.
De enige die daar beter van wordt is de 'redder', aangezien die er een goed gevoel van krijgt om tegen zichzelf te kunnen zeggen: Fijn hè, ik heb jou gered...
Ik wens voor het nieuwe jaar dat een heleboel mensen met paarden (laten we hier op bokt beginnen) zich eens werkelijk in het wezen PAARD gaan verdiepen. Zijn gedrag en denkwijze, zijn manier van handelen en wat nu écht goed voor ze zou zijn!
Daar zouden veel meer dieren mee geholpen zijn! Dat alles koste wat het kost maar moet blijven leven, omdat ze moeten weten dat er ook mensen bestaan die het wel goed bedoelen.... Hou toch op!