zware val na rijden op pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:41

Fijn dat het herstel zo voorspoedig gaat.
Goed dat het haar lukt om halve dagen naar school te gaan. 8-)
Veel sterkte verder :(:)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 21:55

Hallo,

Even een update van onze kant.

We zijn vandaag in het ziekenhuis geweest en de gipskraag is er gelukkig af! *D

Over 2 weken moeten we weer, en dan worden er foto's gemaakt van de nek als hij gebogen is.
Dit om te kunnen zien of dan alle wervels goed staan en mooi scharnieren. (dit in mijn leken taal gezegd).
Ze konden dit nog niet vandaag doen, omdat de nek nog stijf is.
Als dat goed is zal er nog wel jaarlijks een foto genomen moeten worden omdat ze nog in de groei is.

Dus we gaan de goede kant gelukkig weer op.
En het dametje kan niet wachten voordat ze weer op een pony zit :D

kaatje89

Re: zware val na rijden op pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:57

Dat is een fijne update! Gelukkig is ze nu verlost van de kraag en hopelijk word het gauw wat minder stijf!

Hopen dat de foto's er ook allemaal normaal uitzien en dat ze er verder geen hinder meer van heeft!

Wel enorm respect voor dr, dat ze het liefst zo snel mogelijk weer op een pony stapt!
Mag ze wel gewoon weer rijden nu? Of moet ze daar nog een poosje mee wachten?

Iig alsnog heel veel succes met het herstellen van je dochter, en uiteraard als je zoektocht weer verder gaat, daar ook succes mee :)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 22:02

Nee ze moet nog wachten tot over 2 weken.
Als de foto's er dan goed uit zien, dan mag ze waarschijnlijk weer beginnen met rijden.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:04

Oke, zal wel weer een spannend moment zijn.. Niet alleen voor haar, maar ook zeker voor jou..

Heel veel sterkte nog!

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:05

hey super ... nog even spannend maar het komt vast allemaal goed !
inmiddels al iets gehoord van de eigenaren van de pony ?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 22:07

Nee, vwmissy van de eigenaren van de pony hebben we niks meer vernomen, helaas.

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:09

bah ! maar goed zolang je dochter er maar bovenop komt .
hoe is het nu met jou zelf ?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 22:15

ja beter wel weer, in ieder geval weer wat rustiger.

Maar ik heb al wel gezegd (ook al rijd ik zelf ook paard), de 1e keer dat mijn dochter er weer op gaat, ik er bij weg loop.

Niet omdat ik er tegen ben, maar ik denk dat ik dan best wel opgefokt ben, en dat breng ik misschien op haar over.

Dus laat haar lekker alleen met haar instructrice :D

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:19

ha ha ja dat kan ik begrijpen...
fijn dat het beter met je gaat .. succes ermee en geef je dochter een dikke knuf !

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:44

Knap hoor, hoe je daar mee omgaat! Fijn dat het zo goed met haar gaat, hopenlijk zet deze lijn zich zo door.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:53

Wat een verhaal... Vreselijk hoe mensen je kunnen oplichten. Je moet het maar kunnen, wetende hoe de pony er is een klein meisje op laten rijden.
Helaas gebeuren dergelijke dingen regelmatig bij de verkoop. Ik laat paarden/pony's ook altijd voorrijden; ik stap er nooit meer als eerste op. Ik heb al 2 keer meegemaakt dat de voorrijder er binnen 5 minuten naast lag, terwijl gezegd werd dat het een heel braaf dier was die niks geks deed en waar een beginner zo op kon stappen.

In ieder geval fijn te horen dat er nu goed nieuws is en dat het herstel goed verloopt. Hopelijk kan ze snel weer rijden en komt jullie vertrouwen weer terug met de juiste pony.

Heel veel sterkte en succes gewenst!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:55

lees alles nu voor t eerst, schandalig dat mensen dit een ander durven aan doen!!
helaas gebeurd dit vaker in de praktijk..
ook ik heb meerdere gevallen meegemaakt waardoor er in het zand gebeten werd, gelukkig nooit met zo ernstige afloop.
ik kan me nog heugen dat ik ergens kwam en de ruiter was zogenaamd ziek.. paard was voor derden dus ik zou eerst kijken en als het een leuk paard was zou ik de eventuele kopers erbij halen. eind van het verhaal was dat ik in het ziekenhuis belandde met een gescheurde knieschijf.
achteraf bleek het paard pas twee keer onder het zadel te zijn geweest.. het stond te koop alszijnde : braaf recreatie paard, kan een dressuur proefje lopen.
mijn les hieruit was in ieder geval nooooit meer als eerste op een onbekend paard te stappen.
ook hier is achteraf een hoop toestand over geweest met verzekering etc etc.

hopelijk komt jullie meid er snel weer boven op en vind ze uiteindelijk wel een leuke en vooral brave pony.
nogmaals vind ik t schandalig dat mensen een meisje zoiets aan kunnen doen.. bhah.
sterkte!!!!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 23:00

vwmissy: heb ik gedaan ;-)
Lalidan: dank je wel
horseware en newmom : ja dat hebben we nu ook geleerd om er nooit meer als 1e op te stappen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 08:17

Ik ben blij om te lezen dat het beter gaat. Het is goed nieuws in ieder geval! Heel fijn :j

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 08:33

Ik heb je verhaal met vol ongeloof gelezen...en nog een keer....
Zoiets doe je toch niet en ik zou het er zeker ook niet bij laten zitten.

Wat een klap moet ze gemaakt hebben en wat een schrik moeten jullie gehad hebben.
Gelukkig gaat het nu beter met je dochter en duimen dat ze er helemaal bovenop komt.

Zulke dingen gebeuren helaas in mijn ogen te vaak en internet staat vol met brave pony's.
Wij hebben ook eens eentje gehad, mijn dochter is toen niet zo rot terechtgekomen als jouw dochter maar dat had ook heel anders af kunnen lopen.

Heel veel sterkte nog met je dochter :(:)

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 08:43

Wat ontzettend fijn dat het goed gaat met je dochter! Hopelijk is over twee weken ook alles goed en mag ze weer gaan rijden.
Ik kan me best voorstellen dat dit spannend is voor haar, maar natuurlijk ook voor jou. Succes er mee!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:40

fijn dat de kraag eraf mag! zal ze zelf ook wel blij mee zijn :) en helemaal super dat ze er gewoon weer op wil stappen, zegt een hoop over haar karakter en daar kan je echt trots op zijn :)

en mijn moeder durfde na een paar keer ook niet meer te kijken bij mn lessen hoor, kan het me sowieso heel goed voorstellen dat je het even niet wil zien de eerstvolgende keer :)

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:39

Fijn om te lezen dat het met je dochter weer een stuk beter gaat. Ik kan me voorstellen dat je als zij er weer voor het eerst opgaat wegloopt. Moeders zijn natuurlijk (zeker in deze situatie) erg bezorgd (ben zelf ook zo'n moeder).

Heel veel sterkte voor jullie beiden en ik hoop dat jullie nog velen jaren plezier gaan hebben in de toekomst met wel een betrouwbare pony

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:55

pollewoppy: dank je en ja zeker goed nieuws

daantje5979: volgens mij vind ze het helemaal niet spannend maar de gewoonste zaak van de wereld :P. Volgens mij denkt ze waar maak je je toch druk om, haha

Amyz: trots ben ik zeker op haar!

Nicam: pff fijn om te horen dat ik niet de enige moeder ben :-)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:14

Dat is wel goed nieuws, hoor! :D
Tja, kids zijn natuurlijk wel flexibel en genezen snel, maar toch.
Hopen dat over 2 weken de nieuwe foto's ook goed zijn.
Wel ff laten weten he? ;)

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:24

Lees het verhaal voor het eerst, maar wat onwijs heftig en onbeschofd van die eigenaren! Ik vind het heel verstandig dat je een advocaat hebt aangenomen, want ik denk dat het heel belangrijk is als die mensen met hun neus op de feiten worden gedrukt. Ik wil hiermee niet zeggen dat het straffen van die mensen het belangrijkste is, maar ik zou het zelf als moeder belangrijk vinden dat die eigenaren dit gapje niet nog een keer kunnen uithalen.

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het weer wat beter gaat met je dochter! Ook fijn dat ze niet bang is, hoop dat ze nog een heleboel springwedstrijden mag winnen :). Ik heb hier trouwens zeker mijn les uitgehaald, dus als ik ooit een paard ga aanschaffen dan ben ik gewaarschuwd, dus bedankt hiervoor.
Verder heel veel sterkte met alles!

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:44

Wat een verhaal zeg. En wat een schofterige mensen. Ik zou me zo vreselijk schuldig voelen.
Als het mijn dochter zou overkomen ging ik er ook zeker werk van maken.
Iig heel veel beterschap met je dochter.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:51

jaren geleden, op een vroegere manege waar ik toen ik jong was weleens kwam, werd ook een beetje gehandeld en op een gegeven moment kwamen er mensen kijken voor een leuke kleine pony voor hun kind, ik schat een jaar of 8. Ik stond er toevallig bij. Het aangeboden dier was hun te groot, dus zei de eigenaar; ik heb nog wel een andere, brave pony, en hij pakte een shetlander.
Het kind werd er in het gangpad zonder pardon opgetild en de shetlander werd aan de hand een aantal passen meegenomen.
Niks gebeurd gelukkig. Mensen blij, shet is volgens mij ook aan hun verkocht.

Toen die mensen weg waren zei de stalhouder ijskoud; 'dat ging goed zeg, als je rekent dat er nog nooit iemand op heeft gezeten'

Ik was eerlijk gezegd verbijsterd dat die man zo'n risico nam met het kind van een ander notabene. Als ik denk wat er wel niet had kunnen gebeuren....
Laatst bijgewerkt door beantsje op 21-01-10 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:53

@ Beantsje: Echt ongelofelijk zulke dingen. Ik kan me voorstellen dat je verbijsterd was. Ik begrijp zulke mensen echt niet :n