halve rechterduim eraf gebeten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: halve rechterduim eraf gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:53

Jeetje wat heftig zeg! Nog steeds niet van de eigenaar gehoord trouwens?

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:56

Oh gatsie. Ik heb dat gehad met m'n ringvinger. Niet voor de helft eraf dan maar het topje is daar van afgebeten. Pijnlijk!! Erg veel sterkte.

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:58

Sterke!!!!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:03

Tallie1979 schreef:
Nee Cissy, ik HAD nog geen WA verzekering :D En door dit topic zag ik in dat dit zeer belangrijk kan zijn, dus nu HEB ik een WA verzekering :D En of het slim is ja of nee is niet aan jou om te bepalen.. ;)

Ik heb een inboedelverzekering, doorlopende reisverzekering, een autoverzekering, ziektekostenverzekering, uitgebreidde paarden ziektekostenverzekering en heb altijd gedacht dat dit voldoende was.. En heb nu voor ze zekerheid ook een WA verzekering afgesloten :)

Ik denk alleen niet dat dit de plaats is om er een discussie over aan te gaan :)

ehm, sorry? ik veroordeel je niet hoor, rustig aan! en ik wil zeker geen discussie aangaan, je moet het helemaal zelf weten of en voor hoeveel je jezelf verzekerd, maar niet slim om geen WA te nemen valt buiten de discussie dat is gewoon een feit dat heb ik niet verzonnen.
En je bent vast niet de enige, misschien worden er door mijn opmerking wel meer mensen wakker :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:14

De discussie is hoe dan ook niet meer aan de orde daar ik nu wel een WA verzekering heb :D

Dus nou ben ik ineens wel slim :D Goh! :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:56

blijf je aan de gang? Jij je zin, je bent ontzettend slim!

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:59

Gelukkig dat je duim mischien uit zich zelf goed komt...
Heb je zware pijnstillers?

Uit de eerste posts had ik het idee gekregen dat je echt alleen nog bod over had, maar gelukkig hebben ze ook nog hoop voor de spieren..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:00

Tallie1979 schreef:
De discussie is hoe dan ook niet meer aan de orde daar ik nu wel een WA verzekering heb :D

Dus nou ben ik ineens wel slim :D Goh! :D

ik vind het ontzettend stom om geen AVP/WA te hebben gehad de afgelopen tijd!
wat als er iets gebeurd was?
je doet nu wel alsof je zo slim bent.............. :+ :(:)

en TS wat vreselijk zeg!
mijn vinger heeft ook weleens tussen de tanden gezeten en ik weet hoe dat voelde, ik kan me nu geen voorstelling maken van de pijn die jij hebt :(:)

ik hoop voor je dat er snel verbetering komt, en dat ze de duim weer op kunnen lappen.
gelukkig zit hij er nog aan :j :(:)

heel veel sterkte :(:)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:08

Wat een stelletje zure mutsen in dit topic zeg, kanonne! :+ Wat maken jullie je druk om een ander, is toch mijn zaak? Al sluit ik helemaal geen verzekering af, kan het jou je derriere oxideren? Die niet zo donders hysterisch! _O- Stel je voor zeg.. 3 hele maanden zonder WA verzekering, wat een drama!! :roll: Jullie vergeten nooit wat zeker? _O- Zij vrij van zonde werpe de eerste steen.. _O-

TS succes! Ik hoop dat het in orde komt met je duim, het is rot zat zo.. :(:)

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:38

Nou MIJ kan het wel wat schelen. Als mij iets gebeurd door iemand zijn paard die geen verzekering heeft... waar komt het geld dan vandaan als je er voor tonnen inzit?

Je mag zelfs niet met een auto de weg op die niet verzekerd is...

Hoe is het nu met je hand TS?

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:42

@ Tallie, ik denk dat de door jou zogenaamde zure mutsen alleen maar duidelijk proberen te maken dat dit topic niet te plaats is om uit te maken of het wel of niet slim van je was om geen WA verzekering te hebben. Het gaat hier om de duim van de TS, niet om jouw al dan niet aanwezige WA verzekering. De reactie van die "mutsen" was alleen om duidelijk te maken weer OT te gaan en jij blijft er over door gaan over je WA verzekering...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:13

Deze overigens vrij zoete muts :* weet dat er anderen meelezen die misschien ook niet weten dat het niet zo handig, beetje onnadenkend en behoorlijk egoistisch is om geen AVP te hebben.
Zoals Rox al zegt, als ik invalide zou raken door een stommiteit van jou wie betaalt dan mijn rekeningen?

Ik was met mijn kapotte hand en bijna 3.000,- euro aan kosten toch érg blij dat de tegenpartij wel een AVP verzekering had, anders had ik moeten gaan procederen om het via de rechter terug te krijgen en dan had diegene misschien wel loonbeslag gekregen en allerlei andere nare gevolgen van dien vanwege het ontbreken van een AVP van een paar tientjes per maand.
Nou is die 3000,- wel overheen te komen maar als ik mn been zou moeten missen en die toevallig wel voor mijn werk nodig zou hebben, dan heb je kans op een enorme claim wegens arbeidsongeschiktheid, smartegeld, onkosten, misschien zelfs wel carriere niet kunnen maken etc.
Dan loop je de kans dat je je huis kunt verkopen, je paard ook en je kunt voorlopig niet op reis dus je kunt wat verzekeringen gaan schrappen :+

Waar het om gaat is dat het helemaal niet mijn schuld was en dan zou ik dáár ook nog de dupe van worden.
Ik wil je niet de les lezen echt niet, zie het als een 'leermoment', ik wil je alleen bewust maken wat de risico's zijn van het niet hebben van die simpele maar oh zo belangrijke verzekering (en al die meelezers of tieners die later ook zelf moeten gaan zorgen voor een AVP als ze uit huis gaan, je zult het maar niet weten he?)

Weer on topic, heb je al mensen gevonden die voor je paardje zorgen zolang jij uit de running bent?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 10:54

:( :( :( Dit is dus echt niet kicke!

Gister naar stal, mensen vroegen wat er was gebeurd, los van elkaar kwamen er opmerkingen als: dat paard is vals, sommige durven hem niet uit te mesten, deken goed te doen, de eigenaar had allang een bordje op moeten hangen.

Afijn

Op naar de eigenaar, deze wist totaal niet wat er was gebeurd. Vond het erg voor me en wist niet wat hij moest zeggen (ik kreeg zijn nummer, zodat me ma hem kon bellen). Ik zei dat ik mij afvroeg waarom het paard me heeft gebeten, hij had totaal geen idee en dit is niks voor het paard.

:? Hum? 2 verschillende verhalen, raar?

Mijn moeder belde hem vandaag voor zijn gegevens ed.
Die wilde hij niet geven en nu zegt hij dat het paard niet meer van hem is en dat ik maar niet aan het paard had moeten komen :(

Ik heb niemand ergens van beschuldigd, maar moet gewoon van alles regelen, ik mis wel me duim hallo!!! Kan niet werken, voor mijn dier zorgen, me broek naar beneden trekken!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:00

Tjeetje Alves, dat is niet zo mooi. Kon die man je wel vertellen wie dan wel de eigenaar van dit dier is?
Als dit zo door blijft gaan, heb je dan een rechtsbijstandverzekering die je eventueel kan helpen? Ik zou dan eens een telefoontje wagen om te vragen hoe je dit het beste op kunt lossen.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:00

Heb je hele verhaal gelezen en dan als toppunt wel de reactie van de eigenaar van het paard!!!
Niet te geloven!!!

Ik denk dat ik nu niet langer meer zou wachten en informatie in zou winnen hoe dit juridisch aan te pakken. Zeker nadat de eigenaar niet thuis geeft.
Niet te filmen zeg.

TS, heel veel sterkte meid, ik hoop dat het ondanks alles toch goed afloopt.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:03

Zo wat een vreselijk verhaal zeg!
Ik zou net als Ranna zegt ook informatie gaan aanvragen over juridische stappen.
Heel veel sterkte de komende tijd :(:)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:03

wat een ENORME E*KEL -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-
je moet je eigen verzekering informeren en hun zijn telefoonnummer geven
laten hun het maar uitzoeken met hem
dat werkt vaak net een tikkie anders }>

verklaard ook gelijk waarom de eigenaar zich nog niet gemeld heeft, die wilde zich niet melden
hopelijk heeft hij het paard aan de slager verkocht

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:04

wow dit heb ik nog nooit eerder gehoord zeg! Wat zal dat een pijn doen. Het had mij ook kunnen gebeuren, van de week kreeg ik ook een ''hap'' in mijn vinger van een paard, maar gelukkig niet eraf, schrok er wel van nadat ik dit topic heb gelezen, een ongelukje zit echt in een klein hoekje. Veel sterkte :(:)

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:11

Jeetje meid, dat schiet niet op!
Ik zou idd gaan informeren voor gerechtelijke stappen.
Probeer jezelf rustig te houden (ok, ok is niet makkelijk!)
Lijkt me sterk dat je niet achter de gegevens van die "beste" persoon kan komen...
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:19

Tjee wat een naar persoon is die eigenaar dan! Ik bedoel... hier kun jij niks aan doen, hij (zij?) ook niet maar de eigenaar moet wel verantwoordelijkheid nemen voor zijn paard.

Veel succes nu!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 11:26

Hij zei tegen me moeder, ik begrijp dat je boos bent.
Dus mijn moeder zegt meneer ik ben niet boos!
Moet dingen regelen voor mijn dochter en wij hebben u gegevens nodig.

Zegt hij het paard is niet meer van mij, de verzekering dekt het toch niet, had zij het paard maar niet aan moeten raken...
Dat had hij gister ook best wel tegen mij kunnen zeggen toen we face to face stonden!

Waarom zou ze nou boos zijn?!
Nu is ze wel boos en dan nog niet te spreken over mijn vader... oei oei oei!

Ik sta net 2 weken op deze manege en zocht helemaal geen ellende, jeetje wat een gedoe! Ik denk ook dat dit op ruzie uit gaat lopen, dus geef het liever uit handen aan een rechtsbijstand als die in mijn verzekering zit....

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:31

Jeetje, zou het kunnen dat die man gewoon geen verzekering heeft en op deze manier probeert onder een schadeclaim uit te komen??
Denk dat hij, juridisch gezien, geen poot heeft om op te staan aangezien het wel zijn paard was op het moment dat jij gebeten bent.
Ik zou sowieso dit niet zelf gaan proberen te regelen maar gewoon je eigen verzekering opbellen en die de boel laten regelen. Jij moet gewoon zorgen dat het beter gaat met je duim en je geen zorgen hoeven maken om dat gedoe! Sterkte ermee, in ieder geval...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:31

Dat zou ik ook wel eerst even checken, en dan nog zou ik het uit handen geven want zo te horen is de kans groot dat je wint. Belachelijk zeg zo'n reactie. Ik vind het wel knap dat je er zo nuchter mee om gaat, zo te lezen.

En inderdaad, waarom zou ze boos zijn? Als hij gewoon zegt sorry voor mijn paard, we regelen het, klaar... dan is dat toch verder 'prima', want hij kan er toch ook niks aan doen dat zijn paard dat deed? Maar deze reactie vind ik echt laag bij de grond, dat doe je niet :n

Ik wens je nogmaals sterkte en succes hiermee.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:36

idd kijk of je een rechtsbijstandsverzekering hebt en zet die erachter
en zorg ervoor dat die eigenaar kan aantonen wanneer hij dit paard dan wel ineens heeft verkocht en aan wie
kan hij dat niet dan blijft hij verantwoordelijk

anders schuift hij straks de claim in de schoenen van de nieuwe eigenaar

maarree..
nieuwsgierig vraagje
wat deed jij bij dat paard in zijn box dan?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:36

Alves schreef:
... de verzekering dekt het toch niet, had zij het paard maar niet aan moeten raken... ...

ALs hij er niet voor verzekerd is moet ie het uit eigen zak betalen, snap dat ie daar niet happig op is. Daarbij komt dat je als eigenaar van een dier ALTIJD verantwoordelijk bent voor de schade die dat dier aanricht.