Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:49

Sandrina schreef:
brainless: over wie heb je het?

Sorry ik had het tegen jou, maar mijn nichtje wil graag nog mee rijden, vandaar "ze".

curly2day

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:12

En ik ga waarschijnlijk wel weer een dagje helpen op stempelplaats, stempelen, drinken en rond met kaas en de beroemde worst !!!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:15

curly2day schreef:
En ik ga waarschijnlijk wel weer een dagje helpen op stempelplaats, stempelen, drinken en rond met kaas en de beroemde worst !!!

Rijd je niet mee?
Vind die worst en kaas erg lekker.

Brainless; nu snap ik het.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:30

Sandrina schreef:
curly2day schreef:

Rijd je niet mee?

Nope, heb een aantal jaren geleden een paar keer mee gedaan, maar vind het tegewoordig jammer genoeg te druk.
Dus om toch nog sfeer te proeven kom ik helpen :+

Maar lees in je profiel iets over dat je snoepjes maakt........ dat vraagt om een proeverijtje :Y) :o

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 01:09

Sandrina schreef:
curly2day schreef:

Rijd je niet mee?

De worst en kaas smaken inderdaad érrug lekker na een lange rit :D :Y)

Sandrina; jij als doorgewinterde menner met de vierdaagse;
hoe doe jij dat eigenlijk met je tuig? jij verblijft ook altijd bij Henk toch?
Vorig jaar had ik het geluk dat ik van iemand een trailer kon lenen (we hebben helaas zelf geen trailer :( )
en daar legden we dan het tuig, 's nachts bracht ik het tuig mee naar de tent maar dat was niet zo heel handig.

En ja ik weet dat we allemaal paardenmensen onder elkaar zijn op dat moment, en 't was echt super gezellig op de camping,
maar toch vind ik het eng hoor.... tuig is nl. niet van mij en heb het helaas dus al eens meegemaakt dat er bij ons op stal was ingebroken, álles van waarde hebben ze meegenomen, toch bij elkaar zo'n €1500,= :(

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:13

jeetje... dat wil je natuurljik niet.. je kunt ook een klein koepeltentje meenemen en hier je spullen indoen en er een slotje aanhangen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:16

Wij staan op een pensionstal en ik houd mijn spullen zoals zadel en dergelijke in mijn auto. Dan is het in ieder geval meeverzekerd mocht iemand er denken met zijn tengels aan te zitten.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:52

Ice_baby schreef:
jeetje... dat wil je natuurljik niet.. je kunt ook een klein koepeltentje meenemen en hier je spullen indoen en er een slotje aanhangen.

_O- _O- _O-
:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z slaap maar lekker verder;

Wel eens gehoord dat je met een mes door tentdoek kunt snijden?
Laatst bijgewerkt door Sandrina op 13-01-10 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:10

Joyce met de shet: Ik heb een gelukkie: wij hebben een waakhond bij ons; vaak liggen de tuigen, hoofdstellen en portemonnees ogenschijnlijk onbeheerd bij de auto, want Jolanda's hondje past erop!

In de maand mei waren wij voor een haflingertreffen in België, stonden daar alleen achteraan op de veld, paarden ernaast in ee prikweitje, auto hebben we open gelaten en wij naar de BBQ. Je snapt het al: er is niets gebeurd/weggehaald. Dankzij het hondje.

Ik heb mijn tuigen meestal op de koets liggen of onder de wagen.
Weet je; als mensen je spullen echt willen stelen, lukt ze dat toch wel, waar het ook ligt.
Als je tuig dat je gebruikt niet van jou is moet je er nog zuiniger op zijn.
De rotzakken die andersmans goed stelen, daar heb ik wel een oplossing voor, maar die is niet goedgekeurd door de UN; staat ook niet vermeld in Manifest van de rechten van de mens. (langzaam, heeeeel langzaam hun handjes eraf snijden)

Je bevindt/komt in goed gezelschap; mijn dochter die jaren geleden ook meereed met haar Shet, Juultje heeft zich ook ingeschreven. Hij werd daar "Dappere-Do-Do" genoemd.
Zij heeft al eens meegedaan, maar later nooit tijd gevonden om te doen.De 4-daagse valt nog in schooltijd dus ze moest voor mijn kleinzoon (nu 7,5) een oplossing zoeken. Nu neemt haar vriend dat op zich. Vind ik best leuk. Nu maar hopen dat ze wordt ingeloot.
Jij zult ook wel weer je plekje vinden bij Henk? Ik verheug me er op als een klein kind op die dagen. Ik wou dat het al vast maar zo ver was!!!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:07

Ik neem het tuig ook in de auto mee, dan is het idd verzekert,... Ik zou zo geen oplossing weten anders,...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:33

Hmm, dank voor de reacties :)
Ik heb helaas geen eigen auto, meestal wordt ik gebracht maar ik heb zelf geen beschikking over een auto die daar kan blijven staan....

Daarom (en ook vanwege 't comfort) :) zou ik wel graag dit jaar in een caravan willen. We hebben zelf een eigen caravan maar die staat dan waarschijnlijk nog in de stalling, weet niet of m'n ouders het zo leuk vinden om dat ding dan ook nog eens te gaan brengen (naast pony in trailer en wagen op de aanhanger).
Misschien dat ik een caravan ga huren bij Henk, als dat mogelijk is.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 12:38

Zit al nagel te kouwen voor de eerste loting :+

Hoe berijden jullie je paard voor op de 4 daagse?
En waar kan je zitvlees kopen }:0

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:42

Zitvlees kopen hoeft niet, gelzitting op je zadel doet wonderen!

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:44

No_No schreef:
Zit al nagel te kouwen voor de eerste loting :+

Hoe berijden jullie je paard voor op de 4 daagse?
En waar kan je zitvlees kopen }:0

Ik doe gewoon zoals altijd met rijden (rijd meestal een keer of 5/6 in de week), gewoon dressuur, longeren. en met mooier weer wat buitenritten. Ik heb mijn paard vorig jaar niet extra getraind en ze kon het gewoon makkelijk aan

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 12:46

daffodil schreef:
Zitvlees kopen hoeft niet, gelzitting op je zadel doet wonderen!

Ah! Bedankt voor de tip
:D :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:55

Ik heb vorig jaar ook niet extra getraind, een rit van een km. of 20 of een uur of 2 a 3 achter elkaar is voor ons heel gewoon. Mijn shet heeft een superconditie, die zakt in de winter wel iets weg maar in het voorjaar en de zomer gaan we dan gewoon dat weer rustig op bouwen.

Heb vorig jaar een week de tijd genomen om haar iedere dag te rijden en iedere dag zo'n 20 km. af te leggen in een vrij hoog tempo, veel draf, af en toe paar min. op adem stappen en stukje galop. maar dat was eigenlijk niet echt nodig.

Tip: wil je echt op conditie en uithoudingsvermogen trainen, dan is intervaltraining een goede methode die veel wordt gebruikt.
Edit: ik denk trouwens dat ik minder ga trainen, want mijn poown was dus alle dagen behalve de donderdag (die heeel zwaar was door meters blub enzo) nog zo fris als een hoentje bij de finish. Ja is hartstikke leuk, maar mán wat was ze sterk af en toe zeg, en maar willen sjouwen en alleen maar hard hard hard.... ik had er soms m'n handen vol aan en hing regelmatig met al m'n gewicht in de leidsels. Ze wordt nogal heet als er paarden voor haar lopen, die wil ze dan inhalen. Gelukkig heb ik dit jaar een nieuwe wagen mét rem ~~}> }:)
Dan vind ik het niet eens zo erg als ze half afgepeigerd weer bij de finish komt, als ze de volgende dag maar weer goed uitgerust is. Ik kreeg haar nl. soms écht niet moe tijdens de ritten, veel ruiters stappen en doen het rustig aan, ik wilde haar juist af en toe laten gaan maar daar was het vaak veels te druk voor.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 13:01

JoyCiej007 schreef:
Ik heb vorig jaar ook niet extra getraind, een rit van een km. of 20 of een uur of 2 a 3 achter elkaar is voor ons heel gewoon. Mijn shet heeft een superconditie, die zakt in de winter wel iets weg maar in het voorjaar en de zomer gaan we dan gewoon dat weer rustig op bouwen.

Heb vorig jaar een week de tijd genomen om haar iedere dag te rijden en iedere dag zo'n 20 km. af te leggen in een vrij hoog tempo, veel draf, af en toe paar min. op adem stappen en stukje galop. maar dat was eigenlijk niet echt nodig.

Tip: wil je echt op conditie en uithoudingsvermogen trainen, dan is intervaltraining een goede methode die veel wordt gebruikt.

Ik heb helaas niet de luxe dat ik iedere dag naar stal toe kan (gezin, werk en een uur reistijd per dag).

Ik zal de intervaltraining even opzoeken! Ben wel benieuwd wat dat precies inhoudt.
Thanks!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:07

Intervaltraining is bijv. 3 min. draf, 3 min. stap, dan weer draf, etc.
Kan goed mee gevarieerd worden, 3 min. draf en 5 min. stap bijvoorbeeld, iedere keer even wat meer inspannen en dan weer even tijd hebben om op adem te komen. Naar gelang het beter gaat kun je de intervaltijd verkleinen.
Maar hier op bokt staat het nog wat beter uitgelegd, dat kun je idd het beste even opzoeken :)

Waar ik overigens altijd erg kwaad om kan worden, zowel bij wedstrijden als bij ritten en helaas heb ik het in epe ook een paar keer gezien, zijn menners die hun paard gewoon los voor de wagen laten staan en doodleuk drinken gaan halen zonder iemand die het paard vast houd.

Of mensen die het hoofdstel van een ingespannen paard af halen. |o _-:(
't is niet leuk, maar heb 't die mensen wel even duidelijk gemaakt dat ik dat niet zo fijn idee vond met al die aanspanningen zo dicht naast elkaar. Ik heb ook een aantal keer de organisatie ingelicht.

Jezelf in gevaar brengen, ja dat kan me niet zoveel schelen, maar andere mensen en aanspanningen in gevaar brengen dat doe je gewoon niet.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:11

No_No schreef:
JoyCiej007 schreef:

Ik heb helaas niet de luxe dat ik iedere dag naar stal toe kan (gezin, werk en een uur reistijd per dag).

Ik zal de intervaltraining even opzoeken! Ben wel benieuwd wat dat precies inhoudt.
Thanks!

dat is dan wel jammer dat je niet iedre dag naar stal kan dan is de INTERVAL :D training een mooie oplossing denk ik
Laatst bijgewerkt door michele op 13-01-10 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:37

michele schreef:
dat is dan wel jammer dat je niet iedre dag naar stal kan dan is de interventietraining een mooie oplossing denk ik

Intervaltraining :+ een interventie is héuul wat anders :')

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:44

JoyCiej007 schreef:
michele schreef:
dat is dan wel jammer dat je niet iedre dag naar stal kan dan is de interventietraining een mooie oplossing denk ik

Intervaltraining :+ een interventie is héuul wat anders :')

ik zit te werken te eten en dan te tikken, blijkt wel dat werkt niet :D :D :D :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:46

_O- :')

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:51

Ik train ook niet speciaal, meer net zoals Michele!

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:02

Hoe weten jullie hoe lang jullie doen over 20 km bijvoorbeeld, ik ga altijd met shet het bos in en dan ben ik zo'n 1 a 2 uur weg maar heb geen idee hoeveel km ik dan heb gedaan.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:03

laura22 schreef:
Hoe weten jullie hoe lang jullie doen over 20 km bijvoorbeeld, ik ga altijd met shet het bos in en dan ben ik zo'n 1 a 2 uur weg maar heb geen idee hoeveel km ik dan heb gedaan.

Als je ment kan je een kilometerteller op je wagen monteren. Zo zien wij het altijd.