Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
funnyhorses schreef:"dood" wil toch zeggen dat het niet meer of in de rensport of fok gebruikt mag/kan worden?
Wil dus niet zeggen dat ie daadwerkelijk dood is!
funnyhorses schreef:"dood" wil toch zeggen dat het niet meer of in de rensport of fok end. gebruikt mag/kan worden?
Wil dus niet zeggen dat ie daadwerkelijk dood is of hoort te zijn!
KiWiKo schreef:funnyhorses schreef:"dood" wil toch zeggen dat het niet meer of in de rensport of fok end. gebruikt mag/kan worden?
Wil dus niet zeggen dat ie daadwerkelijk dood is of hoort te zijn!
Dood is volgens mij gewoon dood![]()
en dood hoort gewoon dood te zijn![]()
Je kan een paard ook voor de dood wegdoen, dat betekend dat je de slachtprijs krijgt....... maar dat is meer een gezegde dan een waarheid
Citaat:"het bevreemd mij ook dat ze weer de ""handel "" in is gegaan , wij hebben deze merrie vanaf veulen in bezit gehad, van af vlgs mij 1986/88 dus ze is nu minimaal 21 jaar oud.
voor ongeveer 2 jaar terug hebben wij de merrie naar een handelaar gedaan om voor de slacht naar utrecht af te voeren , deze handelaar kwam destijds ons ik meende 75 euro brengen en hij verzekerde mij dat ze was afgevoerd.
het was namelijk zo dat wij de laatste jaren steeds problemen hadden met o.a. haar gebit,diverse malen heeft de dierenarts hieraan gewerkt en ook enige kiezen getrokken , dit hielp echter niet en ze werd alsmaar magerder , vooral swinters, de laatste winter werd ze brood en brood mager
het werd een zgn kapstok...
de dierenarts adviseerde ons haar af te voeren voor slacht of destructie.
dit dachten we te hebben gedaan , maar sluwe handelaren hebben haar toch nog opgeknapt en weer op de markt gebracht met vervalste papieren..."
Janine1990 schreef:friendly schreef:Ze heeft het over lucerne OF die senioren priores van subli en die laatste is volgens haar dus ruwvoer vervangend voer. NIET de lucerne... Al wist ik niet eens dat er ruwvoervervangend voer bestond...
Okee, dat hoopte ik al![]()
Maar wilde het toch nog even voor de zekerheid weten.Meende het laatst te lezen op een baal lucerne... "te voeren naast het reguliere ruwvoer."
Swieb schreef:Ik heb mezelf verplicht om dat te doen, of dat nu voor een kat, een hond, een kip of een vogel is , of een paard. Ze zijn voor mij belangrijk geweest gedurende hun leven, hebben mij hun liefde en vertrouwen gegeven, dus als het enigsinds mogelijk is blijf ik erbij tot het hartje gestopt is. Voor sommigen klinkt dat hard, voor mij is dat een eis aan mezelf. Dier trouw aan mij, ik tot het einde trouw aan hen, mits mogelijk natuurlijk.