Geerke pagina 5 ik heb het even voor je gekopieert!
eppie38 schreef:Wat een dag vandaag! Vanmorgen telefoontje van mijn verzekeringstussenpersoon, hij had het nummer van Rinke nagetrokken (wat een schat zeg, echt een lintje voor Hippo) Rinke is gewoon een verzekeringspaard, afgekeurd op cornage (schrijf ik dat goed zo) Het papier is ingenomen door de verzekering en opgestuurd naar het stamboek. Hij is ook geen 13 maar 9 of 10 jaar oud, zijn naam is Walter
Nu valt ook alles als een puzzel in elkaar echt, toen we naar Rinke gingen kijken stonden er nog 2 hengsten, 1 van 2 jaar en eentje van 10 jaar.
Bij de klinische keuring heb ik niets van Cornage opgemerkt, wel was hij in slechte conditie en met de conditie test duurde het lang voor hij op adem was, maar hij was ook best topzwaar, dus net als de dierenarts, weet ik het zelf daar ook een beetje aan.
Verkoper is voor mij naar Utrecht geweest om foto's te maken en de vosfactor en spermakeuring, dat heb ik zelf betaald, alleen is hij geweest.
Ik heb Utrecht gebeld en gevraagd hoe het met controle van het chipnummer zat, er is altijd controle dus het enigste wat ik kan bedenken is dat hij een van de andere Friesen heeft meegenomen, dat kan gewoon niet anders.
Toen Rinke gebracht werd was het al half 12 sávonds, terwijl ze om 6 uur bij ons zouden zijn, ik heb hem snel uitgeladen, eten gegeven en hem lekker met rust gelaten, en nu de volgende morgen heb ik wel tegen mijn man gezegd, lijkt wel een ander paard, moest er zelf eigenlijk om lachen maar goed.
Het zal toch niet dat ik de 4 jarige wel gekocht heb (zijn naam staat op het papier ook als fokker) en hij dit paard gebracht heeft?
Ik word best beetje gek van mezelf eigenlijk!
We hebben rinke ook onder het zadel gehad en voor de kar, hij heeft echt een hele slechte conditie, heel snel buiten adem maar ik dacht dat Cornage betekende dat hij soort piepgeluid maakt en dat doet hij niet, ik weet niet hoe dat zit, nu ook even niet de kracht om het op te zoeken.
Vanmorgen dus meteen die xxxxxxx gebeld, kwam direct op zijn woord terug, nee hoor niets ik mag hem hebben voor 1500,=, dat kan ik terugkrijgen van hem, meteen weer gescheld en gedreig aan de telefoon, ik ben zo boos geworden heb zelfs mijn telefoon kapot op de grond gegooid.
Eerst heeft mijn man hem teruggebeld, nou de taal die er bij die man uitkwam vreselijk, mijn vader die toevallig hier was was ook laaiend, samen zijn ze naar hem toegereden, want dat is dus de tactiek, de boel bedonderen en als mensen verhaal komen halen, ze afbluffen door verbaal en non verbaal geweld, maar zijn we net de verkeerde mensen dan voor zeg ik eerlijk.
Ik heb een grote familie en als er iets is staan we voor elkaar, verder zijn we wel lief hoor (smile)
Nou rinke is dus weer weg, hij is zojuist opgehaald door verkoper en ik heb mijn geld terug, behalve het geld van de keuring en foto's, kwam wel goed zei hij, beetje bibberend omdat mijn vader hem de hele tijd boos aan bleef kijken maar ik heb gezegd dat hij die maar in een plekje moet stoppen waar nooit het licht schijnt om even netjes te blijven.
En nu ik ben kapot, echt waar, mijn Rinke, ik mis hem nu al, ben hier echt kapot van, voel me zo ongelovelijk stom, mijn arme paardje, het ga je goed, het spijt me mannetje echt.