Zo vreselijk opgelicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:53

girlyggirl schreef:
AlexandraM schreef:
ik vind het heel erg voor je maar wel echt heel tof dat je rinke niet laat barsten!!!! ben wel heel benieuwd naar je zwarte parel...hoe dan ook! heel veel plezier met hem en toch een geluk dat je teminste IETS terug krijgt! hij krijgt nu eindelijk een goed leven!

welterusten..... :Z

Ik snap deze reactie niet?

geerke

Re: Zo vreselijk opgelicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:54

ze gaat naar bed....wel vroeg hoor...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:55

Citaat:
Onderwerp bericht:
ik vind het heel erg voor je maar wel echt heel tof dat je rinke niet laat barsten!!!! ben wel heel benieuwd naar je zwarte parel...hoe dan ook! heel veel plezier met hem en toch een geluk dat je teminste IETS terug krijgt! hij krijgt nu eindelijk een goed leven!
Pardon, paard is linea recta terug gestuurd hoor! Niks liefde als geld een rol gaat spelen!

Dat tongnummer komt nergens terug in dit verhaal.... het wordt toch wel erg vaag....
11000 euro voor een potentiële dekhengst?
je houdt hem zelf maar bij de eerste gelegenheid gaat hij retour afzender?
Een intense afkeer en groot wantrouwen jegens DA's( andere topics) en dan toch niet zelf bij een keuring zijn of door je eigen DA laten keuren?
Een leven lang tussen de paarden en dan niet een 4 jarige dekhengst van een 13 jarige wever kunnen onderscheiden?
Afgevijlde tanden? nooit van gehoord, wel van afgesleten tanden door kribbebijten.....

Je geeft gelukkig zelf toe niet helemaal te hebben opgelet, maar ik vind dit echt teveel van het goede...

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:57

:D Er zijn dus altijd weer mensen die niet eerst lezen ,maar ronduit iets posten!
Mensen lees eerst eens goed voor je post!!!
Deze zwarte parel is weer terug naar de verkoper!!!!! 8)7
Wat zal hem nu nog te wachten staan,dat arme dier ?
Laatst bijgewerkt door lundi op 13-10-09 21:01, in het totaal 2 keer bewerkt

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:58

welterusten..... :Z[/quote]

Ik snap deze reactie niet?[/quote]

nog iemand die slaapt.... PAARD IS TERUG!

en ja IK vind dat een dappere beslissing en zeker niet ego wat ik sommige hoor zeggen.... iedereen die 9500,- over heeft voor een paard die t niet waard is, applaus ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:00

suleilitha schreef:
Alleen die is niet goedgekeurd, Russel, in de zin van dekhengst :D

Oke, zie ik ben net zo blond :D , wat is dan goedgekeurd?

geerke

ben ik nu gek....ze heeft dat paard toch nooit teruggebracht?
waar staat dat dan?

rakni

ja dat vind ik ook raar. Het is natuurlijk heel banketstaaf dat het paard ook een slachtoffer is maar dit is teveel geld!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:02

geerke schreef:
ben ik nu gek....ze heeft dat paard toch nooit teruggebracht?
waar staat dat dan?

Pagina 5, als ik me niet vergis..

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:02

Geerke pagina 5 ik heb het even voor je gekopieert!
eppie38 schreef:
Wat een dag vandaag! Vanmorgen telefoontje van mijn verzekeringstussenpersoon, hij had het nummer van Rinke nagetrokken (wat een schat zeg, echt een lintje voor Hippo) Rinke is gewoon een verzekeringspaard, afgekeurd op cornage (schrijf ik dat goed zo) Het papier is ingenomen door de verzekering en opgestuurd naar het stamboek. Hij is ook geen 13 maar 9 of 10 jaar oud, zijn naam is Walter

Nu valt ook alles als een puzzel in elkaar echt, toen we naar Rinke gingen kijken stonden er nog 2 hengsten, 1 van 2 jaar en eentje van 10 jaar.
Bij de klinische keuring heb ik niets van Cornage opgemerkt, wel was hij in slechte conditie en met de conditie test duurde het lang voor hij op adem was, maar hij was ook best topzwaar, dus net als de dierenarts, weet ik het zelf daar ook een beetje aan.

Verkoper is voor mij naar Utrecht geweest om foto's te maken en de vosfactor en spermakeuring, dat heb ik zelf betaald, alleen is hij geweest.
Ik heb Utrecht gebeld en gevraagd hoe het met controle van het chipnummer zat, er is altijd controle dus het enigste wat ik kan bedenken is dat hij een van de andere Friesen heeft meegenomen, dat kan gewoon niet anders.

Toen Rinke gebracht werd was het al half 12 sávonds, terwijl ze om 6 uur bij ons zouden zijn, ik heb hem snel uitgeladen, eten gegeven en hem lekker met rust gelaten, en nu de volgende morgen heb ik wel tegen mijn man gezegd, lijkt wel een ander paard, moest er zelf eigenlijk om lachen maar goed.

Het zal toch niet dat ik de 4 jarige wel gekocht heb (zijn naam staat op het papier ook als fokker) en hij dit paard gebracht heeft?
Ik word best beetje gek van mezelf eigenlijk!
We hebben rinke ook onder het zadel gehad en voor de kar, hij heeft echt een hele slechte conditie, heel snel buiten adem maar ik dacht dat Cornage betekende dat hij soort piepgeluid maakt en dat doet hij niet, ik weet niet hoe dat zit, nu ook even niet de kracht om het op te zoeken.

Vanmorgen dus meteen die xxxxxxx gebeld, kwam direct op zijn woord terug, nee hoor niets ik mag hem hebben voor 1500,=, dat kan ik terugkrijgen van hem, meteen weer gescheld en gedreig aan de telefoon, ik ben zo boos geworden heb zelfs mijn telefoon kapot op de grond gegooid.
Eerst heeft mijn man hem teruggebeld, nou de taal die er bij die man uitkwam vreselijk, mijn vader die toevallig hier was was ook laaiend, samen zijn ze naar hem toegereden, want dat is dus de tactiek, de boel bedonderen en als mensen verhaal komen halen, ze afbluffen door verbaal en non verbaal geweld, maar zijn we net de verkeerde mensen dan voor zeg ik eerlijk.
Ik heb een grote familie en als er iets is staan we voor elkaar, verder zijn we wel lief hoor (smile)

Nou rinke is dus weer weg, hij is zojuist opgehaald door verkoper en ik heb mijn geld terug, behalve het geld van de keuring en foto's, kwam wel goed zei hij, beetje bibberend omdat mijn vader hem de hele tijd boos aan bleef kijken maar ik heb gezegd dat hij die maar in een plekje moet stoppen waar nooit het licht schijnt om even netjes te blijven.

En nu ik ben kapot, echt waar, mijn Rinke, ik mis hem nu al, ben hier echt kapot van, voel me zo ongelovelijk stom, mijn arme paardje, het ga je goed, het spijt me mannetje echt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:08

o.k bedankt...arm paard...
het dier was dus al in slechte conditie....nog een bel die gaat rinke(len)voor dat geld.
Het is te begrijpen dat TS dit wel erg veel geld vind voor dit paard,het is triest voor het paard .....maar het is niet anders.
Op naar de volgende die belazert wordt.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:29

Citaat:
Sorry iedereen de foto's heb ik eraf gehaald vanwege een juridische kwestie met verkoper, er zijn helaas nogal wat dingen die niet kloppen, waaronder een vals stamboekpapier (stamboek is ingelicht) verder ga ik er niets over zeggen, eerst even dit afwachten en meschien dat ik dan het verhaal op bokt plaats.
Het was in ieder geval te mooi om waar te zijn (snik)

Ik denk dat je heel sterk zal staan als je een zaak tegen de verkoper aan gaat!
Niet alleen voor je zelf maar ook in t belang van het paard!
Je zal zeker heel sterk staan in deze zaak tegen de verkoper,hij verkoopt een paard met valse papieren,
je kan je gemaakte onkosten terug eisen,en misschien worden deze louche praktijken van de verkoper ook eens flink aangepakt!!!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:45

Wat een wending neemt dit verhaal nu zeg. Er komen idd steeds meer feiten boven water.
Een dierenarts die cornage niet herkent.
Ik vraag mij af of de Hippo verder nog actie onderneemt. Het paard is afgekeurd en het papier is opgestuurd naar het stamboek.
Arm paard, wat zal hem allemaal nog te wachten staan.

Blaze1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:41

helaas blijft zoiets steeds weer gebeuren

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:56

ik snap er ook nog weinig van...
je laat het paard op de foto zetten, dan krijg je toch het keuringsrapport, en daar zou dan het chipnummer op moeten staan... (moet er wel bijvertellen dat ik onlangs een rapport heb gezien van een paard, paard was al goedgekeurd voor het betreffende dier is geboren.... )

En waar is dan het paspoort van het paard gebleven?

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:59

heel vervelende zaak, jammer dat er in de paardenwereld nog steeds veel gehaaide oplichters actief zijn. mensen kijk toch aub uit, altijd zelf aanwezig zijn bij keuringen.

is het niet handig als paardenwinkels enz chipnummerleesapparaten verhuren? dan kunnen aanstaande kopers chipnummers zelf controleren!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:05

Als je laat keuren, ben je er zelf bij en kun je controleren..
de meeste fokkers/handelaren hebben zo'n ding.
en in aanschaf zijn ze niet zo heel duur....

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:06

Jeetje wat een triest verhaal, te gek voor woorden hoe er helaas met dieren wordt om gegaan...
Ts heel veel sterkte met deze ellende en ik hoop eigenlijk dat er voor Rinke(Walter) een goed plekje is,
maar ben bang dat het een hoop gesold wordt met het dier.....

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:37

Zo wat een verhaal he!

Das behoorlijk balen....

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:45

Hier wordt ook weer aardig gereageerd zeg, alsof ze het er al neit moeilijk genoeg mee heeft.

Ts heeft wat fouten gemaakt, maar zij is ook maar een mens.
En ik meende te lezen dat ze GEEN dekhengst kocht, maar de bedoeling was dat ze een jong dier zou kopen die voor de keuring te doen, en hopen dat het nog wat werd. Of dat het een droom van haar was, dat ze het wle zou proberen met dit paard maar niet dat ze veel verwachtingen verder had. Vorig topic stond dat ergens?

Ik vind dat die man mag aangepakt worden en niet de ts.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:13

wemkelover schreef:
Hier wordt ook weer aardig gereageerd zeg, alsof ze het er al neit moeilijk genoeg mee heeft.

En ik meende te lezen dat ze GEEN dekhengst kocht, maar de bedoeling was dat ze een jong dier zou kopen die voor de keuring te doen, en hopen dat het nog wat werd. Of dat het een droom van haar was, dat ze het wle zou proberen met dit paard maar niet dat ze veel verwachtingen verder had. Vorig topic stond dat ergens?

Inderdaad verkoper aanpakken. En TS is ook maar een mens!

... altijd sympathie van ons voor "the underdog" 8-)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:39

wemkelover schreef:

Mee eens. Ik denk dat de TS er nog steeds stuk van is, en de handelaar is waarschijnlijk as we speak gezellig bezig nóg meer mensen op te lichten.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:55

TS heel knap dat je hier je verhaal wilt doen! heb toen je foto's zien staan, echt een smerig spelletje is er gespeeld!

en ik had het paard ook terug gebracht het gaat niet om een paar 100 euro's

vanmeekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:28

Ik kan me voorstellen dat de ts het emotioneel moeilijk voor elkaar krijgt om die oplichter aan te pakken. Toch zou dat heel goed zijn, want hij gaat natuurlijk gewoon door.
Wij hebben een paar jaar geleden een conflict gehad met iemand van de UWV die mijn autistische depressieve zoon de grond in trapte. Ik heb dat hoog gespeeld en dat heeft me emotioneel heel veel gekost, maar ik vond dat hij moest weten dat hij zo niet met mensen om mocht gaan.
De begeleider van mijn zoon van de GGZ was daar heel blij om, want die had al meer brokken van dezelfde man meegemaakt. en door mijn toedoen is daar een einde aan gekomen.
Zulke figuren hebben niet zoveel last van een geweten, dat moet van buitenaf aangebracht worden.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:59

@ ts
wat een domper! :(:)
Sterkte met het verwerken, want dit is echt oplichterij.