Mijn mini shetlander!!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 23:31

goeroe schreef:
Niet stiekem hoor. :Y) Ik zag dit topic ineens weer tussen mijn 'eigen berichten' staan. Het doet me goed dat het zo goed met hem gaat! *D

Mij ook!

Ga er morgen weer heen..., ik zal hem de groeten doen :Y)

Met die sneeuw was echt geweldig.., hij vond het blijkbaar leuk :o

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:35

Haha, die van mij vond de sneeuw ook leuk. :D Ik heb net een filmpje in mijn profiel gezet. O:)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 23:39

goeroe schreef:
Haha, die van mij vond de sneeuw ook leuk. :D Ik heb net een filmpje in mijn profiel gezet. O:)

Ik zal even kijken in je profiel!!

Ik moet wel zeggen, hij is nu bijna 10 maanden en word een echte etter!!
Vooral als ik hem uit het weiland haal, de poown bij wie hij loopt is vreselijk dominant en hij neemt het 1 en ander over

zodra ik hem heb is hij weer een schatje......

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:41

Hij wordt ook gewoon ouder en stoerder natuurlijk. ;) Dat die andere dominant is is alleen maar goed, dan kan hij tenminste niet al teveel praatjes krijgen. }>

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 23:42

goeroe schreef:
Hij wordt ook gewoon ouder en stoerder natuurlijk. ;) Dat die andere dominant is is alleen maar goed, dan kan hij tenminste niet al teveel praatjes krijgen. }>

Dat is zeker zo..., alleen is die ander ook dominant naar mij....., eigenlijk naar iedereen die het land opkomt....
Heel irritant...

Maar goed..., neem nog altijd de zweep mee en dan gaat het redelijk...

leuk filmpje!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:36

ik vind het echt een schattig ponytje en echt super goed van jullie dat jullie hem daar weg hebben gehaalt, echter vind ik het raar dat mensen zeggen dat hij zielig is en hem zelf niet zouden kopen, de da heeft verteld dat hij er geen last van zal krijgen enzv. zij geven om paarden en mensen die het niet hadden gekocht omdat ze bang waren dat hij er last van kreeg en met de kosten zouden zitten vind ik geen echte dierenvrienden!
maar jullie hebben het echt SUPER gedaan!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 01:39

xXEviIXx schreef:
ik vind het echt een schattig ponytje en echt super goed van jullie dat jullie hem daar weg hebben gehaalt, echter vind ik het raar dat mensen zeggen dat hij zielig is en hem zelf niet zouden kopen, de da heeft verteld dat hij er geen last van zal krijgen enzv. zij geven om paarden en mensen die het niet hadden gekocht omdat ze bang waren dat hij er last van kreeg en met de kosten zouden zitten vind ik geen echte dierenvrienden!
maar jullie hebben het echt SUPER gedaan!

Bedankt!!

Hij is ook schattig en af en toe een kwal hihi

Maar, de Da heeft gezegd dat hij er wel last van zal kunnen krijgen..., vervroegde artrose oid.
Maar zover is het nog niet en tot die tijd mag hij lekker paard zijn en heerlijk de hele dag rond hobbelen!!!

Remark

Re: Mijn mini shetlander!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 03:36

alstu :*

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 13:53

xXEviIXx schreef:
alstu :*

Hihi :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 17:33

Weer even een kleine update...

Kom net bij de kleine man vandaan...
Het is te merken dat het goed met hem gaat, krijgt steeds meer praatjes en kuren
Maar ja, niet zo gek lijkt me een shetlander-hengst veulen van een kleine 10 maanden.

Opvoeden die handel :o (tips zijn altijd welkom)

Wat wel lastig is en blijft; hem uit het weiland halen...., de hengst van 1,5 met wie hij staat accepteert het niet als ik (of iemand anders) de kleine mee wil nemen, eerst heeft hij mij geprobeerd aan te vallen, nu ik hem een optater heb verkocht domineert hij de kleine...(mij ook nog steeds maar hij krijgt van mij elke keer een opdonder, op advies van de eigenaar)
Als ze met zijn 2en staan is er niks aan de hand, dikke vrienden (gelukkig)

Maar leuk is het niet, iemand nog tips???

Verder gaat het kwa lopen, ondanks zijn afwijking steeds beter, hij gaat ook minder liggen om te rusten en loopt ook steeds minder als een bejaarde (:)

Misschien vanavond nog even wat foto's plaatsen!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:57

Hmm, lastig. Moet je hem er echt uit hebben? Als je hem uit het weiland haalt, wat doe je dan met hem? Is er geen mogelijkheid om die andere Shet ook mee te nemen?

Op zich is het wel te begrijpen dat die andere hengst dat doet. Hij is weliswaar nog maar 1,5 maar voelt zich natuurlijk al een hele vent omdat er geen andere pony's zijn die hem corrigeren. Jij haalt zijn vriendje weg en komt dus aan zijn kudde en daar reageert hij agressief op. Dat ze maar met zijn tweetjes zijn verergert de zaak, waarschijnlijk vinden ze het allebei niet fijn om alleen te zijn en geeft dat de nodige stress.

Als je het mij vraagt zou de beste oplossing zijn om beide hengsten zo snel mogelijk te castreren en er minimaal 1 oudere merrie bij te zetten, maar ik snap wel dat dat er waarschijnlijk niet in zit. Je zult er dan toch mee moeten leren leven dat deze twee pubers zichzelf (niet) opvoeden. Wil je echt iets bereiken dan denk ik dat je voortaan beide hengsten samen moet meenemen (natuurlijk in overleg met en liefst met hulp van de eigenaar van de andere shet) en aandacht moet besteden aan hun opvoeding. Wil of kun je dat niet dan kun je misschien proberen om datgene wat je wilt doen in het weiland te doen. Je hoeft dan geen aandacht te besteden aan de andere shet (eventueel agressief gedrag natuurlijk wel afstraffen). Een andere oplossing zie ik eerlijk gezegd niet.

Super dat hij beter gaat lopen! :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 19:36

goeroe schreef:
Hmm, lastig. Moet je hem er echt uit hebben? Als je hem uit het weiland haalt, wat doe je dan met hem? Is er geen mogelijkheid om die andere Shet ook mee te nemen?

Op zich is het wel te begrijpen dat die andere hengst dat doet. Hij is weliswaar nog maar 1,5 maar voelt zich natuurlijk al een hele vent omdat er geen andere pony's zijn die hem corrigeren. Jij haalt zijn vriendje weg en komt dus aan zijn kudde en daar reageert hij agressief op. Dat ze maar met zijn tweetjes zijn verergert de zaak, waarschijnlijk vinden ze het allebei niet fijn om alleen te zijn en geeft dat de nodige stress.

Als je het mij vraagt zou de beste oplossing zijn om beide hengsten zo snel mogelijk te castreren en er minimaal 1 oudere merrie bij te zetten, maar ik snap wel dat dat er waarschijnlijk niet in zit. Je zult er dan toch mee moeten leren leven dat deze twee pubers zichzelf (niet) opvoeden. Wil je echt iets bereiken dan denk ik dat je voortaan beide hengsten samen moet meenemen (natuurlijk in overleg met en liefst met hulp van de eigenaar van de andere shet) en aandacht moet besteden aan hun opvoeding. Wil of kun je dat niet dan kun je misschien proberen om datgene wat je wilt doen in het weiland te doen. Je hoeft dan geen aandacht te besteden aan de andere shet (eventueel agressief gedrag natuurlijk wel afstraffen). Een andere oplossing zie ik eerlijk gezegd niet.

Super dat hij beter gaat lopen! :D

Bedankt voor je uitgebreide reactie....

Ik haal hem er uit om hem te verzorgen, met hem te wandelen en hem inderdaad even apart te nemen van de andere hengst, juist omdat ik bang dat als ik dat niet doe er straks helemaal geen houden meer aan is.

Castreren? Ja, die van mij gaat zo snel als kan, maar die ander word niet gecastreerd, en ik heb daar ook niks over te melden...., een oudere merrie erbij kan dus niet....

De andere shet meenemen kan wel, als ik samen met iemand anders ben, maar in mijn ogen kan dat niet de bedoeling zijn, hem steeds meenemen omdat het anders onhoudbaar is.

Hem in het weiland verzorgen zou theoretisch gezien wel kunnen, alleen heb ik dan continu die andere hengst in/op mijn nek hangen :x

Ik heb het er al over gehad met de eigenaar en zij zegt dat het idd komt omdat het inmiddels zulke dikke vrienden zijn dat de oudste hengst de kleine bij zich wil houden....
Ze zegt ook, geef hem elke keer dat hij zo domineert maar een optater, dat doe ik dus ook, ben allang blij dat hij onder de indruk is van een zweep, maar binnen 2 min. staat hij weer idioot te doen.....

Het is nu zelfs zo dat ik de kleine niet in mijn eentje uit het land kan halen..... 8)7

Hem daar weghalen is trouwens geen optie..., ja voor mij wel maar dat is egoïstisch, het gaat stukken beter met hem en als ze met zijn 2en staan gaat het super goed! Daarnaast is het ook een heel leuke plek!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:03

Lotus83 schreef:
Ik haal hem er uit om hem te verzorgen, met hem te wandelen en hem inderdaad even apart te nemen van de andere hengst, juist omdat ik bang dat als ik dat niet doe er straks helemaal geen houden meer aan is.

Dat begrijp ik wel, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dat helpt. Dat kudde-instinct zit zo diep dat ze er waarschijnlijk nooit echt aan zullen wennen om uit elkaar gehaald te worden. Met een beetje pech leren ze steeds meer trucjes en wordt het alleen maar lastiger. Jammer dat die andere hengst niet gecastreerd wordt, maar daar kun jij inderdaad niets aan doen. Het enige wat ik verder nog kan bedenken is een klein stukje afzetten in het weiland zodat je Fonzie daar in kunt zetten om hem te verzorgen. Als die andere hengst eenmaal in de gaten heeft dat Fonzie in de buurt blijft zal hij zich waarschijnlijk wat vriendelijker gaan opstellen.

anneliesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:16

wat een schatje en wat een mooi mens ben jij!

Freedom007

Re: Mijn mini shetlander!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:23

Super te lezen dat het zo goed gaat!!!! Toppie!!! :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 20:31

anneliesa schreef:
wat een schatje en wat een mooi mens ben jij!

Dank je wel...

Dat is nog eens een compliment.... :o

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 20:32

JuravelOX schreef:
Super te lezen dat het zo goed gaat!!!! Toppie!!! :D

Ik ben er inderdaad erg blij mee.

Hier heb ik het voor gedaan...., al is het zo nu en dan een flinke etterbak :o

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 20:33

goeroe schreef:
Lotus83 schreef:

Dat begrijp ik wel, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dat helpt. Dat kudde-instinct zit zo diep dat ze er waarschijnlijk nooit echt aan zullen wennen om uit elkaar gehaald te worden. Met een beetje pech leren ze steeds meer trucjes en wordt het alleen maar lastiger. Jammer dat die andere hengst niet gecastreerd wordt, maar daar kun jij inderdaad niets aan doen. Het enige wat ik verder nog kan bedenken is een klein stukje afzetten in het weiland zodat je Fonzie daar in kunt zetten om hem te verzorgen. Als die andere hengst eenmaal in de gaten heeft dat Fonzie in de buurt blijft zal hij zich waarschijnlijk wat vriendelijker gaan opstellen.

Afzetten is niet mogelijk maar wat ik wel ga proberen is hem als ik hem uit het weiland haal, hem direct aan de andere kant van het hek vast te zetten...., dan staat hij dus naast de andere hengst...
Dan nog moet hij even weggehaald worden bij de ander, maar dat is ook zo als ik een stuk zou afzetten....

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:34

wat supergoed dat je hem niet meer in de achtertuin hebt! :D heel wat beter dan de situatie van voorheen..
ik hoop echt voor jullie dat hij pijnloos leeft, maar houd dit wel altijd in gedachten.
Wens jullie het allerbeste toe!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 20:35

Knert schreef:
wat supergoed dat je hem niet meer in de achtertuin hebt! :D heel wat beter dan de situatie van voorheen..
ik hoop echt voor jullie dat hij pijnloos leeft, maar houd dit wel altijd in gedachten.
Wens jullie het allerbeste toe!

Ha Knert!

Toen jij in mijn andere topic reageerde stond hij al niet meer in mijn tuin..., sterker nog, ik heb de kleine nu dik 3 maanden en daarvan heeft hij 10 dagen in mijn tuin doorgebracht...., ik had na 3 dagen al een plek voor hem, maar om medische redenen kon hij nog niet weg......

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:35

Lotus83 schreef:
Afzetten is niet mogelijk maar wat ik wel ga proberen is hem als ik hem uit het weiland haal, hem direct aan de andere kant van het hek vast te zetten...., dan staat hij dus naast de andere hengst...
Dan nog moet hij even weggehaald worden bij de ander, maar dat is ook zo als ik een stuk zou afzetten....

Dat komt inderdaad op hetzelfde neer. Hopelijk helpt dat!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 20:37

goeroe schreef:
Lotus83 schreef:

Dat komt inderdaad op hetzelfde neer. Hopelijk helpt dat!

Dat hoop ik ook, al zal ook wel tijd kosten voordat "grote" hengst doorkrijgt dat "kleine" hengst :D niet bij hem weggaat......

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 21:38

Lotus83 schreef:
Dav schreef:
Seriues.
Had de dierenbescherming omg Hardewijk erachteraan gezet want het zag er gewoon niet uit.
De pony die bij'n kluif stond en in de garage bij de rommel.
(heb niet je topic helemaal door gelezen maar waarom hadden die mensen die shetter??)

Het verhaal van die mensen is dat ze hem bij een boer hebben weggehaald die hem wilde afmaken.
Maar: ze hadden in de schuur (naast die rommel) een volwaardig stal, met daarboven ruimte voor balen stro etc....
Daarnaast hadden ze mij de foto's van MP beloofd en de gegevens van de boer zodat ik achter zijn verleden kon komen....

Ik heb nooit meer wat van ze gehoord, ik heb ze nog geprobeerd te contacten maar ik word genegeerd, dus wat is nu de waarheid???

Ik ben achter de waarheid.....

het gaat om een handelaar enkele minuten lopen bij mij vandaan

hij koopt veulen, zet ze in de tuin en vervolgens op mp....

inmiddels heeft hij weer een nieuwe |(

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:49

Zoiets was te verwachten helaas. Zo lang er mensen zijn die pony's (bijna) gratis aanbieden en deze man ze voor meer geld aan anderen kan verkopen zal hij hier ook niet uit zichzelf mee ophouden. Heb je nog iets van de db gehoord? Ik vrees dat ze er weinig aan kunnen doen. Aan dit soort praktijken komt pas een einde als elke fokker (maar ook koper) zijn eigen verantwoordelijkheid neemt. Concreet: veel minder (en zorgvuldiger) fokken en zieke en misvormde dieren zonder omweg naar de slacht. Gelukkig voor Fonz dat hij nu bij jou staat maar sneu voor zijn opvolgers dat je meegeholpen hebt om dit in stand te houden.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 22:22

goeroe schreef:
Zoiets was te verwachten helaas. Zo lang er mensen zijn die pony's (bijna) gratis aanbieden en deze man ze voor meer geld aan anderen kan verkopen zal hij hier ook niet uit zichzelf mee ophouden. Heb je nog iets van de db gehoord? Ik vrees dat ze er weinig aan kunnen doen. Aan dit soort praktijken komt pas een einde als elke fokker (maar ook koper) zijn eigen verantwoordelijkheid neemt. Concreet: veel minder (en zorgvuldiger) fokken en zieke en misvormde dieren zonder omweg naar de slacht. Gelukkig voor Fonz dat hij nu bij jou staat maar sneu voor zijn opvolgers dat je meegeholpen hebt om dit in stand te houden.

Ja ik heb een uitgebreide mail gehad van de DB

Met het verzoek of ik ze maandag wil bellen, omdat een melding via internet niet mogelijk is.....

Tja, meegeholpen om dit in stand te houden.....
zit wat in..., maar aan de andere kant heeft fonz een goed thuis