Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:45

ponyparadijs schreef:
geerke schreef:
ik zou het zonde vinden als er weer en paard ingeslapen word straks omdat hij niet aan het 'wedstrijdbeeld' voldoet.

Ik vind het doodzonde als dit prachtige paard aan de kant word gezet....daar gaat het mij om...

Daar kan ik me heel goed in vinden!!

Dus als ie lelijk was dan is het niet zonde??
Feit blijft dat het paard pijn heeft, anders loopt ie niet kreupel!

En een paard dan maar in de wei zetten met pijn in zijn benen omdat ie zo mooi is daar kan ik niet helemaal bij met mijn hoofd.
Denk dat TS zelf het beste weet wat te doen, ook gezien de financien, we kunnen niet in de portomonee kijken van iemand anders.
Zei kent het paard het beste en dus ook zijn geschiedenis, en ik ga er van uit dat ze de juiste beslissing neemt.
Niet ieder paard is geschikt om op de wei te lopen. ( mijn paard is er na 20 minuten klaar mee, dan staat ie bij het hek te zeuren, geef hem maar een portie arbeid daar kan ie zijn ei in kwijt, en ja hij loopt ook met de oren naar achter gekanteld :D )

@ TS
Je hebt een mooi beest, vind de portretfoto's echt prachtig :P

Hoop dat de DA nog iets voor jouw en je paard kan betekenen.

Veel sterkte

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 08:12

gevonden schreef:
geerke schreef:
ik zou het zonde vinden als er weer en paard ingeslapen word straks omdat hij niet aan het 'wedstrijdbeeld' voldoet.

Ik vind het doodzonde als dit prachtige paard aan de kant word gezet....daar gaat het mij om...

Dus als ie lelijk was dan is het niet zonde??
Feit blijft dat het paard pijn heeft, anders loopt ie niet kreupel!

En een paard dan maar in de wei zetten met pijn in zijn benen omdat ie zo mooi is daar kan ik niet helemaal bij met mijn hoofd.
Denk dat TS zelf het beste weet wat te doen, ook gezien de financien, we kunnen niet in de portomonee kijken van iemand anders.
Zei kent het paard het beste en dus ook zijn geschiedenis, en ik ga er van uit dat ze de juiste beslissing neemt.
Niet ieder paard is geschikt om op de wei te lopen. ( mijn paard is er na 20 minuten klaar mee, dan staat ie bij het hek te zeuren, geef hem maar een portie arbeid daar kan ie zijn ei in kwijt, en ja hij loopt ook met de oren naar achter gekanteld :D )

@ TS
Je hebt een mooi beest, vind de portretfoto's echt prachtig :P

Hoop dat de DA nog iets voor jouw en je paard kan betekenen.

Veel sterkte

Mijn paard heeft bekkeninstabiliteit gehad en ook een chronische peesblessure, maar heeft nooit 1 stap kreupel gelopen.
Nu loopt hij echt kreupel en gisteren in de wei wilde hij effe van kiet gaan en na 3 galopsprongen stond hij weer stil...
Dat is voor mij overduidelijk dat hij pijn heeft en dat wil ik hem niet aandoen.
Ik zou hem onder pijnstillers kunnen gaan zetten en recreatief gaan rijden, maar daar wordt hij niet blij van en ik al helemaal niet. Dat is echt tegen mijn principes en druist tegen mijn gevoel in. Ik vraag me ook af of je een paard onder pijnstillers ga zetten voor het belang van het paard of voor de ruiter. Ik zou daar iig niet mee kunnen leven.

Financieel zou het nog wel kunnen, maar tot hoever moet je gaan ?? Als ik de kosten bekijk van het afgelopen jaar, dan is het echt niet leuk meer. December 1100 euro, juli 1400 euro, elke 8-9 weken 130 euro voor speciaal beslag, een supplement voor 6 a 8 weken 120 euro en dan je normale kosten van stalling ed. er nog bij....

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:18

Ziet er best netjes uit,in de galop zef iets rechter blijven (je zit naar voren,gelijk een spr-ruiter hihihi)
Vind wel dat je de stang er behoorlijk bij hebt zitten dat zou ik persoonlijk liever anders zien...
Zowieso vind ik een S&T-hoofdstel een paard afmaken ;)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:25

Ik zou er ook niet voor kiezen om je paard in de wei te zetten met pijnstillers. Dit zie ik als uitstel van executie en hoe weet je of je paard helemaal pijnvrij is van zijn artrose? En daarnaast, wat moet je erin gooien wil je paard "pijnvrij" nog kunnen genieten?

Maar goed, laten we er niet op vooruit lopen, hopelijk komt de DA toch nog met ander nieuws en valt het mee.
Succes en sterkte.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 12:13

Lizz schreef:
Ik zou er ook niet voor kiezen om je paard in de wei te zetten met pijnstillers. Dit zie ik als uitstel van executie en hoe weet je of je paard helemaal pijnvrij is van zijn artrose? En daarnaast, wat moet je erin gooien wil je paard "pijnvrij" nog kunnen genieten?

Maar goed, laten we er niet op vooruit lopen, hopelijk komt de DA toch nog met ander nieuws en valt het mee.
Succes en sterkte.

Het probleem is ook, dat ze hier 's winters niet op de wei kunnen, dus dat zou betekenen dat hij onder de pijnstillers op stal moet staan. Ik zou hem dan ook niet met een gerust hart losgooien en dus alleen gecontroleerde beweging en dus moet het paard dan ophouden met paard te zijn... Nee, niet mijn keuze...

Maar het blijft even afwachten... ;(
Mijn gevoel is er niet echt goed over iig. En mijn gevoel zit er niet vaak naast, als het mijn paard betreft tenminste..

geerke

Re: Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:54

een paard met artrose op stal???
dat lijkt mij niet echt best...

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 19:00

geerke schreef:
een paard met artrose op stal???
dat lijkt mij niet echt best...

nee.. maar hele dagen op het land ook niet..
Pijn doet het altijd, waar ze ook staan.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:05

Willy_UrsB schreef:
Ja 1 oor ja.
Jammer
En wat kijk jij vreselijk chagrijnig joh

Denk inderdaad dat TS dit beter over haar eigen paard weet dan jij niet?! Mijn bijrijdpaardje doet nl ook 2 oren naar achteren, dus..? Boos? nee hoor, doet ie ook als ik zonder zadel rijd of speel... naja

@ TS: ziet er goed uit, maar probeer zelf ook iets ontspannender te zitten, maar je gaf zelf al aan waardoor dit komt!
Verder echt een super mooi paard kun je trots op zijn!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 20:59

Veerle90 schreef:
Willy_UrsB schreef:
Ja 1 oor ja.
Jammer
En wat kijk jij vreselijk chagrijnig joh

Denk inderdaad dat TS dit beter over haar eigen paard weet dan jij niet?! Mijn bijrijdpaardje doet nl ook 2 oren naar achteren, dus..? Boos? nee hoor, doet ie ook als ik zonder zadel rijd of speel... naja

@ TS: ziet er goed uit, maar probeer zelf ook iets ontspannender te zitten, maar je gaf zelf al aan waardoor dit komt!
Verder echt een super mooi paard kun je trots op zijn!

Dank je...

Jammer dat het inmiddels een beetje omgeslagen is.. ;(

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:53

Wat een prachtig paard! Wauw! Iets ontspannender zitten idd, maar verder ziet t er keurig uit.
Stang snap ik niet.. Waarom nu al? maarja dit is de keuze van Ts. :)

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:07

Ik heb hier alles een beetje doorgelezen..en irriteer me mateloos aan de reacties over de s&t..Als je hier eens goed rondkijkt op bokt zie je echt foto;s en filmpjes waar ik spontaan misselijk van wordt....Ik vind de laatste foto van flugeltje er best ontspannen uitzien..De andere rijfoto's zijn wel ene bonk spanning maar dat weet flugeltje zelf ook..Hier leer je van..En zulke fouten maak je geen tweede keer meer..Je moet eens weten hoeveel mensen er maar hulpteugels aan gooien of in de bek lopen trekken om een paard nagefelijk te krijgen. Die hebben geen benul wat ze aan het doen zijn.Daar moet eens veel meer naar gekeken worden.Dan vind ik dit echt niet schrikbarend om te zien..Vooral ook omdat ze zelf ervan bewust is dat het dus niet helemaal goed is en geen tweede keer zo zou gebeuren..Even over de atrose..Flugeltje mag ik vragen wat voor beslag jou paard heeft?Of heb ik daar wel over heen gelezen?Wij hebben ook een paard op stal staan die zware atrose heeft en toen hebben ze sindskort dus speciaal beslag en sindien is er veel beter vooruitgang in het paard...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:11

TS....wat voor peesblessure heeft je paard (buiten de artrose om...)gehad en waar kwam het door?

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:16

snap nooit zo goed waarom mensen zich druk om maken dat ze met s&t omdat ze nog geen z is.moet ieder voor zich weten.en vind het wel mee vallen zo streng is ze niet .

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:20

flugeltje schreef:
Afbeelding
Weer even afvloeien..

Het blijven momentopnames maar je ziet duidelijk dat het paard op spanning staat.
Ik snap dat je het eens moet leren, maar vind het een pennyopmerking dat je niet weet of je ooit Z zult starten met dit dier.
Je mag ook Z starten op een trens als dat je beter bevalt, want gezien de foto's zijn jullie er beide niet aan toe...

Bovenstaande foto is voor mij de enigste die me iets aanspreekt.
Daarbij schrijf je "Weer even afvloeien.." dat zegt genoeg niet?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:31

Flugeltje: wat erg dat jouw paard ineens toch weer zoveel slechter is en dapper en knap van je dat je het welzijn van hem niet uit het oog verliest. Ik help meeduimen dat het toch ook weer gaat omslaan een andere kant op en dat je nog veel gelukkige jaren met hem gaat beleven, maar niemand heeft een toverstokje en je zult de feiten moeten blijven accepteren zoals ze komen en welke kant dat dan op is; de tijd zal het leren en je paard zal het je laten weten. Ik ben blij om te lezen dat je daar al aldoor mee bezig bent en denk dat jouw paard blij mag zijn dat hij van jou is.

Over de foto's: ik vind jullie een mooie combinatie. Ik hoop dat je er zelf ook met een gelukkig gevoel naar terugkijkt :)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 07:46

Nikita10 schreef:
Ik heb hier alles een beetje doorgelezen..en irriteer me mateloos aan de reacties over de s&t..Als je hier eens goed rondkijkt op bokt zie je echt foto;s en filmpjes waar ik spontaan misselijk van wordt....Ik vind de laatste foto van flugeltje er best ontspannen uitzien..De andere rijfoto's zijn wel ene bonk spanning maar dat weet flugeltje zelf ook..Hier leer je van..En zulke fouten maak je geen tweede keer meer..Je moet eens weten hoeveel mensen er maar hulpteugels aan gooien of in de bek lopen trekken om een paard nagefelijk te krijgen. Die hebben geen benul wat ze aan het doen zijn.Daar moet eens veel meer naar gekeken worden.Dan vind ik dit echt niet schrikbarend om te zien..Vooral ook omdat ze zelf ervan bewust is dat het dus niet helemaal goed is en geen tweede keer zo zou gebeuren..Even over de atrose..Flugeltje mag ik vragen wat voor beslag jou paard heeft?Of heb ik daar wel over heen gelezen?Wij hebben ook een paard op stal staan die zware atrose heeft en toen hebben ze sindskort dus speciaal beslag en sindien is er veel beter vooruitgang in het paard...

Hij heeft al jaren speciaal beslag voor ivm zijn bokhoef, break over beslag van de Hoofcare groep. Zelfs ook met equipack er in ( silicone).

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 07:49

geerke schreef:
TS....wat voor peesblessure heeft je paard (buiten de artrose om...)gehad en waar kwam het door?

Een chronische peesblessure, is gekomen door de bekkeninstabiliteit. Het heeft heel lang moeten duren eerdat de bekkeninstabiliteit ontdekt werd en hij liep daardoor erg krom ( achterhand een spoor naast de voorhand). Toen dat behandeld is, trok zijn lijf behoorlijk snel recht, waardoor dat been overbelast werd.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 07:52

delerium schreef:
Flugeltje: wat erg dat jouw paard ineens toch weer zoveel slechter is en dapper en knap van je dat je het welzijn van hem niet uit het oog verliest. Ik help meeduimen dat het toch ook weer gaat omslaan een andere kant op en dat je nog veel gelukkige jaren met hem gaat beleven, maar niemand heeft een toverstokje en je zult de feiten moeten blijven accepteren zoals ze komen en welke kant dat dan op is; de tijd zal het leren en je paard zal het je laten weten. Ik ben blij om te lezen dat je daar al aldoor mee bezig bent en denk dat jouw paard blij mag zijn dat hij van jou is.

Over de foto's: ik vind jullie een mooie combinatie. Ik hoop dat je er zelf ook met een gelukkig gevoel naar terugkijkt :)

Ik krijg er kippenvel van... dank je.

Ik hoop het ook van harte, nog 2 daagjes wachten.... het schiet nu op.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 07:55

Kaja schreef:
Het blijven momentopnames maar je ziet duidelijk dat het paard op spanning staat.
Ik snap dat je het eens moet leren, maar vind het een pennyopmerking dat je niet weet of je ooit Z zult starten met dit dier.
Je mag ook Z starten op een trens als dat je beter bevalt, want gezien de foto's zijn jullie er beide niet aan toe...

Volgens mij ben jezelf een beetje penny, gezien je reactie !!

Lees het topic even helemaal door, voor je reageerd, dan snap je het misschien....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:14

Dat heb ik gedaan. En wat wil je nu dat ik zeg?
Als ik nou echt een penny was geweest had ik gezegd "ach wat zielig, goed voor jou dat je met S&T rijd voor de foto, je bent er aan toe :j "..
Niets is minder waar, je bent er niet aan toe, je paard zit niet lekker in zijn velletje en voor de foto:? Kom op!
Ik vind het erg vervelend voor je paard en hoop van harte dat alles goed komt, maar ik vind het geen fijn plaatje :n

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:18

Voor hetzelfde geldt had TS graag een mooie jurk aangedaan voor een mooie shoot of roosjes in de manen verwerkt.
Ts heeft gekozen voor een mooie shoot met S&T, snap niet dat mensen daar zo over kunnen vallen.
Nee, het plaatje is niet perfect, maar ik heb helaas veel erger op bokt voorbij zien komen. Ik zie liever dit als een paard wat krom getrokken wordt door een slof.
Waarom zeggen dat iemand er niet aan toe is als dit pas de 2de keer is met S&T? Bij wie gaat het wel gelijk de eerste keer perfect? Daarom hebben we toch allemaal les?
Als ik ooit ga oefenen met mijn paard, zal het ook niet direct fantastisch gaan, we moeten immers beide ermee leren omgaan.
Vind het allemaal erg makkelijk gesproken eerlijk gezegd, wij zitten niet in haar situatie ;)

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:51

Prachtig paard!!:D

Ik weet niet of het allemaal al eerder genoemd, maar excuses als het al eerder genoemd is ;)

Ik vind dat je op verschillende foto;s van gespannen zit, je drukt je schouders wat naar voren zet je rug bol en je klemt je benen wat vast aan het zadel ;) Ik zou ten eerste wat arroganter gaan zitten, oftwel schouders naar achteren en laag borst vooruit en rug hol en recht! En de hakken mogen wat meer worden uitgedrukt ;) En op de stukken dat je gaat doorzitten bij het verruimen, probeer niet achterover te gaan leunen, probeer netjes rechtop te blijven zitten en jezelf te laten zien ;)

Daarnaast bij het wijken vind ik het te veel stelling ;) Het is maar een momentopname en misschien liep hij voor de rest netjes gebogen dat enkel maar neusgat en wenkbrauw zichtbaar waren, maar probeer daar op te letten ;)

Veel succes met deze knapperd:D

gr. Susanne!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:54

Kaja schreef:
flugeltje schreef:
Afbeelding
Weer even afvloeien..

Ik wil ook nog even melden, dat de stang wat aan de lange kant is, deze drukt op de lip het zachter gedeelte bij het paard, op de tanden als je een wat te ruwe hand hebt. Zo te zien heeft het paard ook wel een redelijk klein mondje, ik zou toch proberen een stang met kortere scharen bovenaan proberen en de stang is wat te ver doorgebogen deze is niet echt een nette 45 graden ;)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:00

Ik wil even melden dat je misschien beter eerst het hele topic kunt lezen...

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:12

ik zou gewoon zeggen , meid jij kent het best u eigen paard, trek ja van al dat blablabla niet te veel aan! het belangrijkste nu is , dat je paard beter wordt , veel sterkte alvast ik duim met je mee!!!!