Wie o wie, gelderse paarden competitie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Re: Wie o wie, gelderse paarden competitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:01

bianca78.

Ik had gehoopt dat ik de laaste 3 puntjes gister bij elkaar zou rijden. Maar helaas. Heb nu 10 proeven gereden en daaruit 9 winst gehaald. Helaas 1 keer over 179 gehaald.

Van Gert mocht ik niet over. Dus we blijven maar lekker door tuffen. :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 20:10

Wie gaan er volgende keer weer dan? en wanneer is die wedstrijd nou precies?

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:50

Martine: is dat Wiezelma van jou of van Gert? Oké jammer dat je net die punten niet haalde,ach volgende keer zeker :D

PSM: ik ga zeker 3 april, maar zit nog te twijfelen of ik ook nog de 13e maart zal starten!
Waar ligt Kapel- Avezaath eigenlijk??? :o

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 11:01

is de 13e in didam dan?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:21

bianca78. Willie is van Gert.

Ik doe in ieder geval niet mee met de competie van het gelders paard. Ik start gewoon omdat ik met iedereen mee kan gaan. i.v.m. vervoer.

Ik heb een kaartje gekregen van Judith.

13 maart Kapel Avezaath
3 april Didam
15 mei Didam
31 juli Hengelo

:)

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:09

Oh oké ik dacht dat ie van jezelf was ;)

Idd 3 april in Didam!
Gaan er hier meer naar kapel avezaath dan?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:15

bianca78 schreef:
Oh oké ik dacht dat ie van jezelf was ;)

Idd 3 april in Didam!
Gaan er hier meer naar kapel avezaath dan?

Ik vind Kapel Avezaath echt een bout manege. :o

Weet niet of ik mee gaa. Denk dat ik wel mee moet

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:00

Ik ben er nog nooit geweest...
maar ik vind het ook el een eind weg hoor :o , denk dat ik maar naar Zevenaar ga.
Daar had ik me toch al voor opgegeven, 20 maart!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 15:15

Kapel Avezaath is voor mij over de 100 km rijden, dus die sla ik over :P

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:17

ik heb het net ff opgezocht, idd 115 km ong, nou mooi niet dus :P

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:21

Hey dames, wat leuk dat jullie hier nog steeds zo gezellig over de wedstrijd kletsen. :D

De uitslagenlijst staat op startlijsten.nl, dus kunnen jullie het nog even allemaal nakijken. Er zijn gister behoorlijk wat winstpunten bij elkaar gereden. Zeker in de L1 zaten wat monsterscores.

Sorry voor de foutjes, die dit keer waren ontstaan. Met de overdracht is het waarschijnlijk fout gegaan of ik heb gewoon geblunderd bij mijn eerste organisatie. ;) Agnes stond nog wel op papier als secretariaat, maar deze keer mocht ik gaan oefenen met de startlijst enz.

Voor de mensen, die altijd met de Hofs vrachtwagen komen: hoeveel tijd hebben jullie het liefst tussen jullie deelnemers? Ik had namelijk vrij veel tijd er tussen gelaten en toen heeft Agnes in overleg met Gert de indeling aangepast, maar hoe is dit jullie zaterdag bevallen?

De uitleg van de competitie komt nu ook op de KWPNsite te staan. Hier alvast even een korte versie:
Je moet minimaal 3 wedstrijden zijn gestart als combinatie (Didam en/of Kapel-Avezaath) én op de Dag van het Gelders Paard om kampioen te worden. Alleen de eerste proef telt.
Er worden kampioenen gehuldigd in de klasses B t/m Z2 en een overall kampioen. Als je halverwege de competitie promoveert tellen je resultaten uit je vorige klasse wel mee, maar kan je alleen nog kampioen worden in de hoogst gestarte klasse. De resultaten uit de B Groen tellen helemaal niet mee, ook niet als je daarna doorgaat naar de B.
Je krijgt evenveel punten als op welke plaats je geëindigd bent en op het einde is de ruiter kampioen, die de minste punten heeft verzameld kampioen van zijn klasse. Bijv.: wordt je eerste krijg je dus 1 plaatsingspunt en als derde krijg je er dus 3.

@Empty Words: het is belangrijk dat het paard wel bij het KWPN is ingeschreven en dat de vader een Gelderse hengst is. Daarnaast worden er ook nog eisen gesteld aan het minimale benodigde percentage Gelders bloed om mee te mogen doen, maar dit is ook afhankelijk van of het paard wel/geen Gelderse vader heeft en/of Gelders is ingeschreven.
Mocht niet aan deze eisen voldaan worden, dan kan het bestuur dispensatie hiervoor verlenen wanneer zij het paard alsnog voldoende Gelders achten. Ik ben alleen bang dat ze willen weten wat de voorouders van de paarden zijn, dus acht ik helaas de kans klein voor je, maar je kan voor de zekerheid natuurlijk nog even met het bestuur bellen en/of mailen.

Voor de wedstrijd van 13 maart hebben we ook een ander secretariaat, zoals de meeste van jullie wel weten en ik hoop jullie allemaal terug te zien op 3 april.
Voor vragen, opmerkingen en/of inschrijvingen kan je me natuurlijk bellen/mailen/PBen.

Groetjes,
Judith (opvolgster van Agnes)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:31

Tijden waren goed. We konden meteen de paarden inladen en vertrekken. Was ook geen gestress tussendoor. Beviel ons wel. Helaas was Truus niet te spreken over haar late starttijd :o Maar ik denk dat je dat wel hebt gehoord.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:49

Whahaha, dat heb ik zeker gehoord ja. :)
Wij waren ook niet echt blij met de late tijden, maarja, de losrijbaan was tot 12:00 bezet i.v.m. ponylessen en ik denk dat de meeste deelnemers het nog minder prettig hadden gevonden om dan wel 's morgens te starten, maar wel de losrijpaarden in dezelfde baan hadden. (Juryhok dan weer echt tegen de ring aan en daarachter losrijden was een idee van 't Hooge End tegen de late starttijden). Ons leek dat echter geen goed idee, i.v.m. de onrust, die dan zal ontstaan tijdens de proeven.

We zijn nog met het bestuur in overleg hoe we dit op kunnen lossen, want het is voor niemand leuk zo laat nog op pad te moeten en ook schrijvers en juryleden helpen ons i.h.a. liever overdag dan tot zo laat.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:23

Judje schreef:
Whahaha, dat heb ik zeker gehoord ja. :)
Wij waren ook niet echt blij met de late tijden, maarja, de losrijbaan was tot 12:00 bezet i.v.m. ponylessen en ik denk dat de meeste deelnemers het nog minder prettig hadden gevonden om dan wel 's morgens te starten, maar wel de losrijpaarden in dezelfde baan hadden. (Juryhok dan weer echt tegen de ring aan en daarachter losrijden was een idee van 't Hooge End tegen de late starttijden). Ons leek dat echter geen goed idee, i.v.m. de onrust, die dan zal ontstaan tijdens de proeven.

We zijn nog met het bestuur in overleg hoe we dit op kunnen lossen, want het is voor niemand leuk zo laat nog op pad te moeten en ook schrijvers en juryleden helpen ons i.h.a. liever overdag dan tot zo laat.

Ja precies. En anders kunnen jullie, wat ik heb gehoord, ook gewoon bij Hofs terecht ;)

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:25

Ik volg die gelderse een beetje maar wat is dat voor een knol die het L1 heeft gewonnen, die punten zijn niet mis (als ze terecht zijn)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 20:02

Ik vond het niet zo heel erg om om 8 uur te starten :) Vond het weer een geslaagde wedstrijd :) En een erg leuke jury in het L1.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:42

stoffel schreef:
Ik volg die gelderse een beetje maar wat is dat voor een knol die het L1 heeft gewonnen, die punten zijn niet mis (als ze terecht zijn)

Pardon? Knol? Ik heb hem niet gezien... Maar het zijn niet allemaal knollen hoor.. :)

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:14

knol paard beest hit je snapt best wat ik bedoel en het is niet negatief

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:48

__PSM__ schreef:
Ik vond het niet zo heel erg om om 8 uur te starten :) Vond het weer een geslaagde wedstrijd :) En een erg leuke jury in het L1.

Wie was de jury?

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:07

Ik rij mee in kapel, vindt het wel jammer dat er maar 1 wedstrijd is daar
als er meer hadden geweest had ik er nog over kunnen denken om voor 1 keer naar didam te gaan zodat ik 3 wedstrijden mee zou rijden.

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:17

stoffel schreef:

Jeetje wat een vraagstelling zeg :?
Het is een afstammeling van de hengst Koss, supermooi paard!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:10

stoffel, ik vind het ook een beetje minderwaardig overkomen, maar dat heeft er deels mee te maken dat wij niet kunnen zien hoe je het bedoeld. Atleet (het paard in kwestie, idd een nakomeling van Koss) is een geweldig dier en zijn amazone Miranda stelt hem altijd netjes voor. Ook bij andere jury's rijdt ze super punten.

@Martine:
Kyrenza Prinsen heeft het L1 t/m het M2 gejureerd en Inge Noy het Z1 en de B en B Groen. Erg leuk te zien, dat dat weer zo'n grote groep was. Uiteindelijk 18 combinaties in de B en B Groen samen.
Het scheelt dat we in april en mei buiten starten, dus dan hebben we sowieso één startring de hele dag buiten. Hopelijk valt het weer ook mee en is er vanaf oktober een oplossing tegen de late starttijden.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 11:13

Hihi, ik noem die van mij ook knol hoor :P Ik snap wel dat Stoffel dat niet negatief bedoeld :P

Mevr. Prinsen was de jury, ik vond het overigens wel erg jammer dat er niet even gewacht werd met de prijsuitreiking tot de laatste amazone, ik dus in dit geval ook binnen was, want mevr. Prinsen had een erg leuk verhaaltje gehouden zeiden mijn gezelschap, en dat heb ik nu gemist... Dus tip voor de volgende keer Judje :)

Ik ben er zowiezo weer in april en mei :)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:48

Sorry Pauline, is zeker een goede tip.
We hebben geprobeerd te wachten, maar er waren er steeds ook best wel wat weer snel weg, waardoor ik niet precies meer wist op wie we nou aan het wachten waren. Sorry.

Hoe lang hebben jullie meestal nodig na je tweede start om in de kantine te verschijnen?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 10:48

Zo'n 10 a 15 minuutjes :)

Maakt niet uit hoor :) Heb een verslagje gekregen van mijn mama, maar wel jammer dat je dat dan dat net mist :) De rest was prima hoor :)