Ritje bij het Fjordenpaard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:55

er zijn veel mensen die juist graag zonder begeleiding willen rijden, hier is een mogenlijkheid waar dat kan wees er blij mee :)

paarden in kuddes leven precies het zelfde als hier, meer dan de helft van de 200 paarden die ze hebben (geen 400 dus)
zijn jonge paarden, van veulens tot 3 jarige.

De rest word omstebeurd in de kampen gebruikt om te rijden of voor het fokken,
sjongejonge waar je al niet een probleem van kan maken!

Air

Re: Ritje bij het Fjordenpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:09

In 1 keer kan je genoeg zien, en nee, toen wist ik het zelfs nog niet! En ik zie het elke keer weer bevestigd worden.

Goh de 1 zegt 400 de ander 200, maakt ook niet uit, het zijn er in ieder geval te veel om ieder paard goed te kunnen verzorgen. Dat lukt als je misschien 50 werknemers in huis hebt die voor de paarden zorgen.

Maar ik heb het wel door, jullie houden liever jullie ogen gesloten dan dat je er eens goed over na gaat denken.. erg jammer, arme paarden :n

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:11

denk eens na sjongejonge
Denk jij dat paarden die in het wild leven iedere dag verzorgd worden, of eten krijgen of wat dan ook?
nee
deze paarden worden gehouden alsof ze wilde paarden zijn (in kuddes, neit qua gedrag)
en nou tadaa ze leven allemaal nog . dus wees ajb niet zo negatief over het fjordenpaard.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:16

x_Marr schreef:
In 1 keer kan je genoeg zien, en nee, toen wist ik het zelfs nog niet! En ik zie het elke keer weer bevestigd worden.

Goh de 1 zegt 400 de ander 200, maakt ook niet uit, het zijn er in ieder geval te veel om ieder paard goed te kunnen verzorgen. Dat lukt als je misschien 50 werknemers in huis hebt die voor de paarden zorgen.

Maar ik heb het wel door, jullie houden liever jullie ogen gesloten dan dat je er eens goed over na gaat denken.. erg jammer, arme paarden :n

Wauw,wat ben je aan het drammen zeg.Je komt een beetje over als een verwend kind wat altijd d'r zin moet krijgen.
Sorry hoor,dat moest er even uit.Ik zit me dood te ergeren :roll:

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 19:17

x_Marr schreef:

het zijn geen dressuur paarden of sport paarden he.
Henk houdt zijn paarden zo natuurlijk mogenlijk, in het weiland ;) het hele jaar door.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:20

Ik heb getemd, ik vind dit zo zonde, laat dat meisje lekker buitenrijden en heb je een probleem met het Fjordenpaard, maak daar lekker zelf een topic over...

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:21

ik was ook net van plan te temmen ja, want dit heeft echt geen zin

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:23

Britt_Sisi schreef:
denk eens na sjongejonge
Denk jij dat paarden die in het wild leven iedere dag verzorgd worden, of eten krijgen of wat dan ook?
nee
deze paarden worden gehouden alsof ze wilde paarden zijn (in kuddes, neit qua gedrag)
en nou tadaa ze leven allemaal nog . dus wees ajb niet zo negatief over het fjordenpaard.

Nou, ze heeft wel gelijk dat het veel werk is.
Mijn paard staat op een IJslanderstoeterij. Die paarden worden ook in kuddes gehouden, allemaal buiten, verschillende leeftijden door elkaar.
Ik kan je inderdaad zeggen dat het heeeeeel veel werk is, er is altijd wel 1 met een wondje, een grote wond, zomereczeem, een dik been, verkouden, verzin het maar!
Dan de weide onderhouden, de omheining onderhouden, ontwormen, voeren, water aanvullen, bakken algenvrij maken... veel werk.
En dan heb ik het over 30 paarden en straks max. 50.
Ik ben ook bang dat veel zorg er bij in schiet.... kan niet anders met zoveel paarden.
Anderzijds zijn veel van die paarden juist op die plek ook weer beter af dan op de vrije markt.......... lastig.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:24

In ieder geval ben ik nu zo nieuwsgierig geworden dat ik zeker een keer bij ze langs ga als ik weer eens in Nederland ben.Ik had toch al zin om eens in Drente te rijden :Y) ;)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 19:28

zeker doen jodi!
mocht je nog behoefte hebben aan leuke routes die je kan rijden dan kan je altijd pben!

ik eh ga nu weg en vermoed dat eer ik terug ben het topic op slot zit. gelukkig.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:30

Tatyana schreef:
Ik heb getemd, ik vind dit zo zonde, laat dat meisje lekker buitenrijden en heb je een probleem met het Fjordenpaard, maak daar lekker zelf een topic over...

Helemaal gelijk in!!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:34

jodi schreef:
x_Marr schreef:

Wauw,wat ben je aan het drammen zeg.Je komt een beetje over als een verwend kind wat altijd d'r zin moet krijgen.
Sorry hoor,dat moest er even uit.Ik zit me dood te ergeren :roll:

Achja, maakt het uit he wat die paarden voelen? Laat ze allemaal maar lekker pijn lijden, maakt het uit als ze pijn hebben? Als de mensen maar lol hebben :j
Ik vind dit echt walgelijk hoe mensen om kunnen gaan met paarden :n
Het zijn DIEREN, met GEVOEL, waar je rekening mee hoort te houden.

Kan alleen maar hopen dat er eens meer mensen na gaan denken over wat ze doen, en over het welzijn van paarden.
Verdiep je er eens in, en beslis dan pas weer. Dit is het laatste wat ik hier gezegd heb, de meesten lijken het toch niet te willen inzien :n

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:39

ik wil het niet inzien omdat ik beter weet dan dat.
ik ben er veel vaker gewees als jij en ik weet hoe het er aan toe gaat.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:40

x_mar; Ik ben een oude bekende van het fjordenpaard en reed er 16 tot 18 jaar geleden, ik weet heel heel zeker dat de eigenaren goed voor de paarden zijn..
Daar bestaat bij mij GEEN twijfel over!!!

En je komt idd over als een verwend kind wat altijd der zin moet krijgen :n

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:42

[

Achja, maakt het uit he wat die paarden voelen? Laat ze allemaal maar lekker pijn lijden, maakt het uit als ze pijn hebben? Als de mensen maar lol hebben :j
Ik vind dit echt walgelijk hoe mensen om kunnen gaan met paarden :n
Het zijn DIEREN, met GEVOEL, waar je rekening mee hoort te houden.

Kan alleen maar hopen dat er eens meer mensen na gaan denken over wat ze doen, en over het welzijn van paarden.
Verdiep je er eens in, en beslis dan pas weer. Dit is het laatste wat ik hier gezegd heb, de meesten lijken het toch niet te willen inzien :n[/quote]

Voor de 10e en laatste keer die paarden daar hebben helemaal geen pijn!
Er word echt heel erg goed gekeken of een zadel wel goed past en ik heb geen een paard met drukplekken gezien!
Als een paard wel een wondje krijgt oid word daar gelijk iets aan gedaan en als er niets aan gedaan kan worden en het is niet al te ernstig dan gaat het paard gewoon weer het land op en krijg je een ander paard!
Dus hou alstjeblieft op met dat gezeur wand ik word er echt niet goed van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:44

x_Marr schreef:
[naam] schreef:
Ik denk niet dat ze op een ponykamp voor alle paarden een duur Kieffer-zadel kunnen kopen. :Y)
Een uurtje buitenrijden met een zadel dat niet perfect ligt.. goh wat een heisa wordt daar over gemaakt zeg.
Als het paard nou kreupel was of onder de wonden zat... Djeezz. :o

Oh maar het is geen uurtje hoor, worden vaak buitenritten gemaakt van 2 of 3 uur, en daarna mogen de paarden nog een rit lopen.
Heb er 1 keer gereden, maar nooit weer :n Vind het misselijk makend. Paarden worden gebruikt als gebruiksvoorwerp, zadels die totaal niet lekker liggen of dat ze lang achterelkaar moeten lopen, en dan ook zonder begeleiding dus wie weet wat de mensen die de paarden huren doen met de paarden. En 400 paarden :n
Om nog maar op de filmpjes op youtube te zwijgen hoe ze worden ingereden/ zadelmak gemaakt ;(

We krijgen zoveel liefde en respect van paarden, en dan behandelen we ze zo?

Dat ze plezier lijkten te hebben in wat ze doen is nou eenmaal paardeigen, ze willen graag voor je werken en onderdrukken daarbij pijn.

Ik ben daar elf jaar geleden op ponykamp geweest en toen mochten de paarden na een buitenrit gewoon lekker de wei weer in.
Ben het wel met je eens dat het een beetje onverstandig is om zomaar iedereen met een paard de weg op te sturen, maar daar is dit bedrijf echt niet de enige in.
Bij de meeste maneges kun je gewoon een paard huren en de bossen in gaan.
Ik heb op youtube gezocht naar een filmpje waarin de paarden van Het Fjordenpaard worden ingereden, maar kan geen vinden.

Ik reed 11 jaar geleden trouwens op Fjord Lima en vriendin op Bloody Mary.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:48

ohja lima die ken ik nog!!

en trouwens ik ben ooit een keer ergens op een rit geweest met begeleiding
en daar was de begeleiding diegene die rookte. (dit was met dat meisje die rookte op de foto, dus ik denk dat ze het daarvan heeft)
dusbegeleidingen geven niet altijd t goede voorbeeld ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:00

Lima en bloody mary kan ik me ook nog wel herinneren ja!

x-marr voor jou inzien ga hun misschien op een aparte manier met hun paarden om maar wat jij verteld is allemaal erg overdreven!
ik zou zeggen kijk wat verder dan je neus lang is!!

ze lopen inderdaad ritten van 2 uur per dag met de ponykamp kinderen

De paarden die met de verhuur meegaan lopen vrijwel niet met de ponykampen mee en degene die wel met de ponykamp meelopen worden verantwoord ingezet met de verhuur en lopen dus niet teveel uur op een dag!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:33

en zo is het !!!!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:46

en over het inrijden, al die paarden zijn gewoon rijdbaar dus ergens is dit toch wel een goede makkelijke manier ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:49

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:53

jij zou hier toch niet meer reageren?

ga iets nuttigs doen ipv het fjordenpaard zwart maken

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:00

cp112 schreef:
Heb het maar een enkele keer gelezen, verder is zo'n beetje dit hele topic slowchat wat volgens mij niet is toegstaan.
Maargoed, ik heb ook niet ergens gelezen dat er normaal op gereageerd word over het roken oid dus dan denk ik, wanneer het maar vaak genoeg gezegd wordt, misschien drinkt er dan eens iets door.

Denk niet dat het doordrinkt, wel doordringt.
Misschien toch eens overal beetje snel langscrollen of je een groene opmerking voorbij ziet waaien, iets wat je meestal wel kan verwachten na een paar reactie''s te hebben gelezen, dat 1 van de mods ook iets heeft gezegd.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:06

Cinnepin schreef:
dat de ts er niets aan kan doen is niet helemaal waar, ze brengt er geld heen dus steunt ze het ;)
Ik ben het deels wel eens met X-marr ik zou geen lol kunnen hebben met slecht passend tuig, we hebben het hier niet over oud tuig ( wat steeds naar boven word gehaald maar over slecht passend tuig en das imo een giga verschil! )

:roll:

Als jij nu eens niks van fjordenpeerd wist, en je ging erheen..
Zonder te weten dat jij het er zooooooooo slecht vond, dan steun jij het dus ook.
Vind dit een opmerking van niks sorry :n

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:14

Lima ken ik ook nog haha..
Niet gereden geloof ik..
Heb 1ste jaar Vera gereden, lief dier , lange toef(Voorpluk) maar mij net iets te weinig pit zeg maar.
Jaar later op Muis (nu helaas overleden en hete anders)
Daarna op Ushi maar vond ie nie zo , dus alsnog Muis toegewezen gekregen.

Paar jaar later Muis willen kopen , heen gebeld maar ze vroegen me er veel te veel voor, heb ze dat gezegd en uiteindelijk ook dat het veel beter was dat Muis daar zou blijven want ze liep er al zoooo lang dat ze niet anders wist en best al op leeftijd was dus at getrek om haar helemaal hierheen te halen leek me niet wat.

Muis is geloof ik half jaar daarna overleden eeuwig zonde