Veulenveilingen 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:11

Tooske schreef:
Wij waren gister in Deurne met ons veulen nr 57.
De prijzen vielen verschrikkelijk tegen! Heeft echt te maken met de crisis.
Gelukkig hebben wij nog een redelijke prijs gekregen maar ja viel wel wat tegen.

De prijzen waren zeker niet minder dan vorig jaar, als de twee onrealistische toppers van vorig jaar niet meetellen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:07

de prijzen zijn gewoon om te huilen , al helemaal met springgefokteveulens
Borculo was goed en Ermelo zal dat ook wel meevallen omdat dat gewoon de beste veilingen zijn

maar waar ben je mee bezig als je bvb een Baloubet moet weggeven aan 3.000€ of een Berlin aan 3.800€ ... het dekgeld is al hoger en dan moeten de verkopers -of het veulen nu gegund is of niet -er nog hun inschrijving en commissie op doorstorten daar ben je ook al gauw een kleine 1.000 aan kwijt ...

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:23

besita schreef:
de prijzen zijn gewoon om te huilen , al helemaal met springgefokteveulens
Borculo was goed en Ermelo zal dat ook wel meevallen omdat dat gewoon de beste veilingen zijn

maar waar ben je mee bezig als je bvb een Baloubet moet weggeven aan 3.000€ of een Berlin aan 3.800€ ... het dekgeld is al hoger en dan moeten de verkopers -of het veulen nu gegund is of niet -er nog hun inschrijving en commissie op doorstorten daar ben je ook al gauw een kleine 1.000 aan kwijt ...

Daar zullen de eigenaren echt niet vrolijk van worden. Super stam en dan geef je ze weg....hopelijk voor de andere veulens wel meer geluk.

weule

Re: Veulenveilingen 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:33

Eigenlijk eens te meer een reden om met een echt goede stam te dekken zowel sport als keuring en dressuurpaarden (die brengen nog meer op als jong dier,) Wij zijn ook helemaal gestopt met springpaarden, ook om de commerciele/verkooptechnische reden.

ben wel benieuwd naar de prinsjesdagveiling/ermelo...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:47

Baloubet uit stamm 104 A ..eigenlijk kan je ze niet beter fokken ;) ...en dat bij fokkers die vroeger niet eens bij veilingen hoefden te soliciteren maar waar ze aan huis al gereserveerd waren ..en dan nog niet eens je dekgeld erit kunnen halen
brrr

dit heeft niks met geluk te maken ..is gewoon crisis in de jonge paarden en een overaanbod aan veilingen en bovendien gaat het aantal veulens op elke veiling ook nog eens fors omhoog wat de vijver ook nog eens dik aanvult ..er zijn helaas weinig roofvogels om de vis te vangen en degene die er wel zijn die profiteren ervan en biedenook nog eens belachelijk weinig

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:52

besita schreef:
Baloubet uit stamm 104 A ..eigenlijk kan je ze niet beter fokken ;) ...en dat bij fokkers die vroeger niet eens bij veilingen hoefden te soliciteren maar waar ze aan huis al gereserveerd waren ..en dan nog niet eens je dekgeld erit kunnen halen
brrr

dit heeft niks met geluk te maken ..is gewoon crisis in de jonge paarden en een overaanbod aan veilingen en bovendien gaat het aantal veulens op elke veiling ook nog eens fors omhoog wat de vijver ook nog eens dik aanvult ..er zijn helaas weinig roofvogels om de vis te vangen en degene die er wel zijn die profiteren ervan en biedenook nog eens belachelijk weinig

in borculo waren er ongeveer 7 veulens minder als vorig jaar..., dus niet op elke veiling gaat het fors omhoog.
Ik zit niet zo in dat springveulens/paarden gebeuren, maar het blijkt wel dat het talent moeilijk te zijn zien is bij een veulen, en alleen afgaan op de stam is dan heel erg 'gokken'. Dressuurveulens kun je al meer potentie van zien richting de sport.

en als ik moest kopen was ik ook blij dat het 'goedkoop' was. als verkoper echter hoop je op meer. Maar eigenlijk zijn we gewoon verwend de laatste jaren en zijn we nu weer op 'normaal' niveau...

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:14

besita schreef:
brrr

Ik hoop ooit nog eens een merrietje uit hun 'fokkerijtje' te kunnen bemachtigen ;)

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:26

Hoog dekgeld is nog nooit een garantie voor een hoge verkoopprijs geweest. Niet klagen maar dragen.
Er moet ook nog kwaliteit zijn. Ik heb deze veulens niet gezien hoor, maar er zijn maar weinig kopers die veel willen betalen.
De gemiddelde prijs op de veulenveilingen wordt al jaren kunstmatig opgetrokken door enkele veulens die veel opbrengen, de grote meerderheid gaat ook voor veel gewoner geld weg op de veilingen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 16:37

Ik ben dit jaar bij 2 veulenveilingen geweest en de echte goede brachten goede prijzen op. Er zat zo nu en dan een goede voor een redelijke prijs tussen, maar het merendeel had ik ook niet veel voor neergeteld eerlijk gezegd.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:04

Kwaliteit op de veulenveilingen dit jaar valt naar mijn mening erg tegen. Elke veiling lopen gemiddeld maar 1 of 2 beestjes mee die me direct aanspreken.
Zeg hiermee niet dat derest slecht is, maar wij kijken alleen naar de dressuurhengstveulens en dan hou je sowieso minder keuze over. Hoewel ik een aantal gave springveulens heb gezien, en paar aansprekende merries.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:19

wat voor jou tegenvalt, valt mss voor een ander mee he?!
"slechte" veulens lopen er op zo'n veiling gewoon niet rond!
Tis maar net wat iemand graag wil zien!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 19:42

peetje82 schreef:

Echt wel. Het is maar wie je binnen de commissie/bestuur kent, denk ik soms.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:54

Ik geloof ook niet hoor dat er slechte veulens bij lopen op een veiling hoor! Ligt er ook wel aan welke veiling.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:15

Nou liep der pas op een veiling een beestje mee met een hertenhals daar zeg je u tegen. Veel front ja ammehoela. Maar iedereen zijn smaak, Alleen wat wij zoeken voor de opfok en hengstenkeuring loopt er dan niet tussen. Je zal mij niet horen zeggen dat er hele slechte beesten lopen hoor.

_Tomba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 23:39

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 23:45

Succes. Er zitten trouwens maar heel weinig dressuur hengstveulens bij. Wel knappe, dat wel.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:42

Nikka schreef:
peetje82 schreef:

Echt wel. Het is maar wie je binnen de commissie/bestuur kent, denk ik soms.

mss wel maar aan de andere kant: wat hebben ze eraan om een slecht veulen mee te laten lopen, aangezien aan bepaald deel van de opbrengst naar de stichting gaat, gooien ze ook alleen de eigen ramen mee in!

Komt bij, over dat veulen met hertenhals:
Soms groeien veulens niet uit zoals ze gewenst/verwacht/gedacht hadden, maar zal toch moeilijk zijn om te zeggen dat ze niet meer mee mogen doen!

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:49

_Tomba_ schreef:
http://www.limburgseveulenveiling.nl/pr ... php?id=450 ff reclame maken :Y) Jammer dat ze zich alleen niet zo liet zien op de fotodag...hoop dat ze t over 3 weekjes beter doet :P

Hey!!! geen kopers voor mijn neus wegpikken! :D zo kan ik ook wel reclame maken....zie mijn onderschrift. ;)

Ik zie je wel op 1okt! :D

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:42

Zometeen de paarden vlechten en dan 2,5 uur in de auto naar Dronten. Pff lange rit

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:47

xxelviraxx schreef:
Zometeen de paarden vlechten en dan 2,5 uur in de auto naar Dronten. Pff lange rit

zelfde hier, alleen mag ik een uur later beginnen en een uur minder lang rijden..

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:52

haha dat is beter. Welk nummer is jou veulen ?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:53

22, de san remo X ronaldo (2 na die van jullie), niet van onszelf, maar van mijn buurman (die al flink op leeftijd is) dus ik mag vlechten, poetsen, begeleiden, chauffeuren etc...., help hem al jaren bij evt. veilingveulens. leuk werk en hij betaald altijd netjes!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:55

ow leuk. Veulen is ook niet van mij hoor. Bij die mensen kom ik al heel lang hun paarden rijden etc. Ben benieuwd.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:56

voor ons zou een herhaling van 2 jaar terug mooi zijn, toen veruit de veilingtopper met 20.500..., maar dat zal dit jaar wel niet lukken...

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:57

WOW ja dat zijn leuke bedragen. Ik verwacht er absoluut niet veel van. Wij zijn ook naar Deurne geweest en een ander veulen verkocht voor 3200 euro. Vorig jaar is de volle zus van dit wynton veulen verkocht voor 5400 euro. Ook in Dronten. Daar zijn we blij mee hoor.