Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
willeke_nijs schreef:Waarom zou je je paard nie mogen vastzetten aan het hoofdstel? Doe ik ook! en héél erg vaak! Mijn hoofdstel is een combinatiehoofdstel, net als dat van Zoezi. Het mijne is een 4-in-1: hoofdstel, halster, sidepull & crosslink. Ik zet haar dan ook altijd met het halstergedeelte vast. Daarmee heb je dezelfde inwerking als het halster en het bit wordt uitgeklikt. Wordt trouwens héél erg vaak gedaan op trektochten & endurance. Zie niet in wat daar fout aan is...
Ik laat nu even het feit dat ze dat deed in een speeltuin even weg...
Zoezi schreef:Ah Willeke, ik ben vanavond zo SUPER geholpen door die vrouw!
Ik weet nu precies hoe ik met Cisco moet omgaan!
Als je het allemaal wil weten, dan hoor ik het wel![]()
Ik ga voorlopig niet rijden, maar aan de hand wandelen en in de weide rijden. Wat grondwerk en de carrotstick gebruiken.......
Ik ben super enthousiast over de methode en de oefeningen!
Ze zij dat Cisco echt een super paard is, maar dat dravers gewoon heel moeilijk zijn.
Groetjes!
Zoezi schreef:Ah Willeke, ik ben vanavond zo SUPER geholpen door die vrouw!
Ik ga voorlopig niet rijden, maar aan de hand wandelen en in de weide rijden. Wat grondwerk en de carrotstick gebruiken.......
Ze zij dat Cisco echt een super paard is, maar dat dravers gewoon heel moeilijk zijn.
Groetjes!
willeke_nijs schreef:Zoezi schreef:Ah Willeke, ik ben vanavond zo SUPER geholpen door die vrouw!
Groetjes!
Dat is super Linda, maar ik snap het niet goed... Eerst kon en wilde je het rijden niet opgeven om aan de basis te werken en nu ineens kan dat wel?
Ik vind het wel super dat je nu ingezien hebt dat die basis zo ongelooflijk belangrijk is!
willeke_nijs schreef:Tuurlijk kan je die spelletjes zelf wel verzinnen! Het zijn de spelletjes die paarden onder elkaar spelen, en elke goede horseman kan die spelletjes eruit halen, maar niet iedereen is onmiddelijk een goed horseman...
Trouwens wat denk je dat wij doen met freestyle rijden eind level 1, begin level 2? Juist ja, met losse teugel rijden, een deel van die controle durven loslaten en je paard een verantwoordelijkheid geven...
dat laten snuffelen aan alles en over het zeil lopen is niet meer dan de friendly game: touch it...
En de friendly game is dan ook de belangrijkste game, juist omdat het je paard zoveel vertrouwen geeftDus hoe dan ook, de basis komt overal terug...
Bah neen, dressuur noem ik ook niet de basisWant tenslotte moet je eerst nog te paard raken... en hoeveel mensen heb ik al niet horen zeggen: majoh ge zijt zot als je langs uw paard loopt, dan heb je toch geen controle? Je kan er beter opzitten dan heb je toch véél meer te zeggen... Ik moet altijd lachen met die domme opmerkingen
Trice schreef:Wat je bedoelt met de teugels is waarschijnlijk (denk ik dat je bedoelt) dat je paardje nerveus wordt van de druk, waardoor jij nerveus wordt en hij ook weer des te meer... Vicieuze cirkel zeg maar.
Zoezi schreef:Trice schreef:Wat je bedoelt met de teugels is waarschijnlijk (denk ik dat je bedoelt) dat je paardje nerveus wordt van de druk, waardoor jij nerveus wordt en hij ook weer des te meer... Vicieuze cirkel zeg maar.ja dat bedoel ik!
Wat ik niet begrijp is waarom niemand mij dat eerder heeft uitgelegd![]()
Dravers zijn gewoon super gevoelig in de mond en op de neus. Voor alle druk.
Zoezi schreef:Trice schreef:Wat je bedoelt met de teugels is waarschijnlijk (denk ik dat je bedoelt) dat je paardje nerveus wordt van de druk, waardoor jij nerveus wordt en hij ook weer des te meer... Vicieuze cirkel zeg maar.ja dat bedoel ik!
tuffi schreef:Balen van je beperkende privé-omstandigheden. Ik hoop dat je binnenkort weer meer tijd krijgt om met je paardje bezig te zijn...