Buitenrijden met Arno, Arabesk en Volare

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:06

Tjongejonge, ik lees weer van die enorme onzin hier :? . Alsof ALLE paarden die natural gehouden worden er schraal, onbespierd en zielig uitzien??????? Whahahahaaaaaaa......... Stelletje z..rpieten (en het zijn echt altijd dezelfde types die weer over NH/natural e.d. gaan zeveren :D ).

Arabesk, ik kan niet echt oordelen over jouw paarden, dan zou ik ze eerst wat beter op de foto willen zien, dan alleen de 'achterkanten'. Mooie omgeving, dat zeker....

Paintlinger

Re: Buitenrijden met Arno, Arabesk en Volare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:08

Uh....Twiggy....nu scheer jij juist iedereen over 1 kam.... :\

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:11

Paintlinger schreef:
Als ik even de onpartijdige 3e mag spelen......

Jullie zijn ALLEBEI soms wat ongenuanceerd :o

koeienpoep :) arabesk en ik liggen heel regelmatig in de clinch............. en soms kan ik echt bij mezelf denken "hou op , doe normaal, denk na"

maar een ding........... als mens (met al haar dingen die mij tegen de haren instrijken) vind ik haar helemaal top............. je zal maar zo achter je principes kunnen staan......

valt ook wat voor te zeggen.

arabesk en ik kunnen eerlijk tegen elkaar zijn......... zij zegt dat ik koeienpoep neerschrijf en zij kan het van mij zeggen....... en dan gaan we heerlijk tegen elkaar in............ maar als mens zijnde, ja is ze iemand waar ik best bewondering voor heb

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:13

Ik lees net een paar posts in dit topic en toen ben ik gestopt met lezen. ;)
Ik slaakte een diepe zucht en postte mijn post. ;)

Ik scheer niet iedereen over 1 kam, hoor, Paintlinger, maar wordt o.a. wel een beetje moe met al dat gezever over NH en natural enzovoort.
Ik oordeel niet over de paarden van Arabesk of anderen, als ik ze niet in het echt ken of er op zijn minst geen hele goede foto van kan zien. Ik zou trouwens willen dat mijn eigen natural paard wat schraler werd (daar doe ik ook hard mijn best voor :D ).

Ik erger me er aan dat iemand gewoon leuke foto's plaatst van een buitenritje in de natuur en 3x raden wat voor gezemel er weer komt. :+

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:14

KiWiKo: Maar dan klopt het toch dat ik zeg dat Lovely en Arabesk allebei onguanceerd kunnen zijn........:?

Twiggy: Iedereen heeft dat wel eens op bokt, Natural of niet......oliebol happens....
Maar volgens mij zijn we er wel een beetje uit met z'n allen....toch?
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 26-05-09 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:14

helemaal mee eens Kiwiko.....ik wacht met smart op een aantal excuses hier....ben benieuwd of ze zo wie zo nog komen.....over de staat van de 'broodmagere' paarden......

Paintlinger

Re: Buitenrijden met Arno, Arabesk en Volare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:16

Ik heb me braaf gemeld....en geef toe dat ik fout zat.
En als de rest dat niet doet.....nou dan niet toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:16

Ik val ook onder de ongenuanceerden in het algemeen, komt vast omdat ik beter met paarden kan communiceren dan met mensen maar ik heb sterk de indruk dat het peerdenvolk dat over het algemeen best van elkaar kan hebben.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:17

Paintlinger schreef:

chapeau!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:22

Paintlinger schreef:

Inderdaad, chapeau Paintlinger, maar van jou weet ik dat ook wel. :)
Wat de rest betreft, ach, het verbaast me totaal niet. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:23

Arabesk schreef:
Lovely schreef:
Nee Arabesk, je behandelt andere bokkers niet altijd met respect en je hebt ook niet altijd een deugdelijke onderbouwing, sterker nog, vaker niet dan wel.

Da's weer een andere discussie. Het niet met elkaar eens zijn, is niet synoniem voor geen respect hebben.

Ik neem aan dat jouw bericht een 'sorry' is?

Absoluut geen sorry :n.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:23

Paintlinger schreef:

jij bent wel zo volwassen, van 'die anderen' verbaast het me ook niet echt :+

Citaat:

die 'rest' zat bij mij al onder de foeiknop en niet zonder reden. Dat was omdat ze in eerder topics ook al zo gezellig en opbouwend waren.

En nu ga ik wat nuttigs doen, want door dit gezeur is mijn pizza ook al helemaal aangebrand -O-

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:25

Ik vind het zowiezo erg knap dat jullie vanaf deze foto's kunnen oordelen!! Ik kan dat niet namelijk! Ik zie alleen een kont van de achterkant en niet meer en niet minder,..... Die kont is niet mega bespiert, maar ook niet mager bespiert, dus ik vind jullie opmerkingen en conclusies goed bedacht,..... maar gebaseert op niets!

Verder vind ik dat je het treft daarzo zeg!!! Kun je helemaal bij zee komen??? Lekker hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:25

suleilitha schreef:
Ik val ook onder de ongenuanceerden in het algemeen, komt vast omdat ik beter met paarden kan communiceren dan met mensen maar ik heb sterk de indruk dat het peerdenvolk dat over het algemeen best van elkaar kan hebben.....

Joh, we zijn allemaal botte boeren soms :P

Ik kan wel een stootje hebben hoor, en jij en Paintlinger en Arabesk en KiWiKo ook wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:26

Paintlinger schreef:
KiWiKo: Maar dan klopt het toch dat ik zeg dat Lovely en Arabesk allebei onguanceerd kunnen zijn........:?

Twiggy: Iedereen heeft dat wel eens op bokt, Natural of niet......oliebol happens....
Maar volgens mij zijn we er wel een beetje uit met z'n allen....toch?

Kun je nog even het topic erop nazien hoeveel mensen vonden dat de paarden er wat schraal uitzagen? Volgens mij was ik bepaald niet de enige en ik ben ook helemaal niet van plan om de hoofdrol aan te nemen die jij mij nu in de schoenen schuift.
Ik heb genoeg gezien van Arabesk om mijn mening te kunnen vormen, deze foto's waren allang een overbodige toevoeging.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:27

Lovely houdt haar poot stijf zo te zien ........ :evaw:

Pizza verbrand :oo....issie nog eetbaar?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:28

paarden zagen er gewoon inderdaad heel schraal uit op de fotot's in de beingpost.......

kan niet anders dan dit absoluut met Lovely eens zijn!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:29

Maar is het niet een regel op bokt, om een beetje rekening te houden dat dit internet is? Niet dat veel mensen dat doen, maar het staat wel tussen de regeltjes, toch?

Verder zit ik keihard te lachen hier, hoor ;) . Natural paarden die niet glimmen, glanzen, altijd schraal zijn en onbespierd? Hmmm, geen last van hier. :D :D :D

(De mijne mag best wat 'schraler' worden namelijk). :+

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:30

KiWiKo schreef:
paarden zagen er gewoon inderdaad heel schraal uit op de fotot's in de beingpost.......

Ja dat vond ik ook....
Maar na het zien van de laatste foto MOET je toch gewoon toegeven......?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:30

Ik blijf ook bij mijn mening dat ik met name het vosje aardig in de onderkleren vind zitten. Arabesk heeft daar overigens opheldering voor gegeven, het gebit is momenteel onder behandeling. Neemt niet weg dat ik zelf een dergelijk schraal dier dus níet zou rijden, dit om atrofiering van de spieren te voorkomen. Het dier heeft geen tot nauwelijks reserves en als hij dan ook nog eens danig aan het verbranden wordt gezet door lange buitenritten, bereik je dat hij, omdat hij geen vet heeft te verbranden, zijn spieren aan gaat spreken.

Twiggy, ik vind het ook onzin dat natural gehouden paarden er altijd zo schraal en dof uitzien.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:31

Volgens mij riep er eentje een populaire kreet waar er meteen een hele zooi achteraan denderden als een bok op de haverkist. En de meeste onder het mom van: Arabesk vinden we een kattekop en die zullen we eens ff een koekje van eigen deeg geven....

Erg kinderachtig :j zoals ik in het begin al opmerkte |(

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:33

Paintlinger schreef:
KiWiKo schreef:

Ja dat vond ik ook....
Maar na het zien van de laatste foto MOET je toch gewoon toegeven......?

zoals je terug kan lezen heb ik ook gezegd bij het plaatsen van de laatste foto's dat de paarden er gewoon goed uit zien

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:34

Dank je, suleilitha. :)

Ik denk dat er overal schrale, onbespierde, niet glanzende paarden kunnen rondlopen en dat dat niet per se afhangt van NH/traditional/normal stromingen. Dit is gewoon iets universeels en daarbij kun je idd ook een ziekelijk paard hebben wat een momentopname kan zijn. Als Arabesk niet goed in haar velletje zit, zou ik ook niet gaan rijden, maar ik kan daar nu niet over oordelen. Ik weet alleen dat IK mijn paard niet laat werken als het niet goed met hem gaat (en dan hangt het ook weer af van wat hem mankeert). :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:35

Die laatste foto's zijn ook wederom niet duidelijk genoeg om te kunnen zien of die schrale nek van de eerste foto's nu ineens bij toverslag verdwenen is. Dat andere beest heeft er niks mee te maken, die was niet mee op rit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:36

Nou Slimmerik, daar heb ik dan niet aan meegedaan.....
Ik moet nog even een aanpassinkie doen, ik had de laatste foto gemist van Arabesk en zijn zoon en die geeft toch een beeld van een wat voller paard dan het leek op de andere foto's, ik stel mijn mening dus ietwat bij maar niet volledig, ik blijf vinden dat hij voller kan maar dat is mijn persoonlijke mening. Al is het ook een kwestie van smaak en wat je zelf bent gewend, onze paarden worden heel anders getraind en zien er alleen al door de bespiering heel anders uit, verder is Friezen met Arabieren vergelijken ook geen doen.

Arabesk, het zou imho niet verkeerd zijn om je paard Arabesk nog wat te ontzien totdat ie weer goed op gewicht is en dit bedoel ik helemaal niet banketstaaf.

Nog even over de laatste foto, ja sorry, zit nog even te kijken.... het was wel een tactische zet om een graasfoto te plaatsen zodat de arme hals niet goed zichtbaar is ;) maar verder toont het buikie wel ronder dan op de eerder getoonde foto's.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-05-09 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt