Stom paard, ben je beu, ik ben niet meer onder de indruk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:50

wat een topic. :o
ga nu eerst even de rest bij lezen,maar wat ik tot nu toe heb gelezen......

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:33

Kazary, ik heb nou al een paar keer aangegeven dat ik het woord remmen gebruik om me duidelijk te maken, ik had het over remmen en gas geven.
Met gas geven bedoel ik drijven.
En ik weet zeker wat opsluiten is maar dat mensen het zelf fout gebruiken.
Er wordt van voren heel hard getrokken, terwijl het toch uiteindelijk de bedoeling is dat je vooruit gaat langs het probleem.
Wat ik dus nu wil zeggen: ts is een beginner zoals ze zelf aangeeft.
Weet zij dan wat opsluiten is en gaat ze goed toepassen.
Anders gebeurd er wat ik dus zeg van voren remmen en van achter gas geven.

Maar goed verder laat ik het hierbij.

Nickeltje

Re: Stom paard, ben je beu, ik ben niet meer onder de indruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:12

Moderatoropmerking:
TS zelf (Zoezi) heeft sinds pagina 1 niet meer gereageerd. Kan deze discussie dan misschien wat rustiger worden tot zij zelf weer iets meer toelichting geeft hier?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 09:28

Zo..ik wou gisteren even mijn verhaal kwijt, staan er nu opeens 7 pagina's :(
Ik ga er later op de dag op reageren. Ik zit nu op mijn werk ;)
Ik weet niet wat er allemaal gezegd is.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:29

jesito schreef:
kazary schreef:
Been er aan en opsluiten tussen je handen. Bij geen reactie op mijn been kan hij een tik achter de kuit krijgen, maar zonder mijn handen los te laten, anders heeft hij daar een mooie ontsnap mogelijkheid.
En vooral met je hele lijf duidelijk maken dat jij die kant in gaat, wat hij ook doet.

Maar doelloss wat zitten meppen, heeft geen toegevoegde waarde. Volgende keer kun je het circus gaan herhalen.

Dat is dus remmen en gas geven tegelijk, beetje onduidelijk voor je paard vind je niet.

Je spreekt jezelf nog al tegen.
Je wist niet wat opsluiten betekende, niet erg, kan gebeuren. Maar ga er dan nu niet omheen liggen draaien. Daar kan ik niet zo goed tegen.

En wie weet heeft TS wel van die term gehoord, dat jij hem niet kent wil niet zeggen dat heel paardrijdend nederland de term niet kent.
Weet TS niet wat het betekend kan ze het vragen. Hoef jij niet voor haar in te gaan vullen dat ze dan wel gaat zitten trekken. Dat weet je niet.
Laatst bijgewerkt door kazary op 12-05-09 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:30

Zo, ik ben er weer. Kazary; misschien moet je even goed lezen vóór je reageert. Je hebt nu met meerdere mensen discussies terwijl men hetzelfde bedoelt, alleen anders zegt.
Ik ben nu inderdaad wel erg benieuwd waarom TS niets meer zegt. Hoop dat ze nog wil reageren in dit leeuwenhol :+

Edit; ho, zie nu dat ze heeft gereageerd. Ik wacht de toelichting wel af.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:32

Ik lees goed, meid. Heel erg goed.

Grappig, ik heb de discussie.
Lees ook eens even verder dan zie je dat er meer personen precies hetzelfde hebben met de personen waar ik het ook mee heb.
Dus meerdere personen hebben de discussie. Misschien toch ook eens zelf kijken hoe jij bijvoorbeeld zelf je boodschap naar buiten brengt? :)
Dan hoef je in je profiel ook niet te schrijven dat bokt maar een hypocriet gezeik is en dat je alles per pb doet :D Dan heb je wellicht zelf minder aanvaringen.

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:58

garny95 schreef:
Wig_love schreef:
Goedschiks is Poele Poele Poele in me ogen, (dus gewn puur lokken), bij bange paarden werkt het, bij etterbakken niet. al meerdere x-en meegemaakt.!

ik wil even uit de wereld helpen dat ik me paard mishandeld, (ik denk dat jij het zo ziet) maar dat gebeurt absoluut niet, want hij heeft geen striemen van zwepen op zijn kont, korsten van slaan of wat dan ook, of bang van me! hij is altijd nog blij en op onderzoek uit & baldadig tot de hoogte dat hij mag.!

sorry, wat is poel poele poele ?
korsten van het slaan ?

Lezen;). Poele Poele is Lokken, (staat erachter!!)
en Korsten van het slaan, wat krijg jij op een wondje op je arm? Jha een Korst ;)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:05

Moderatoropmerking:
Kazary, kun je misschien de discussie niet op persoon vlak spelen, maar blijven bij het onderwerp van het topic? Dit geldt ook voor anderen die er een persoonlijke discussie over wie wat misschien wel eens verkeerd zou interpreteren, maar blijkbaar toch hetzelfde bedoelen. Op deze manier worden jullie allemaal erg moeilijk te volgen en bovendien voegt het nul komma nul aan het topic toe. En dan vul ik deze ook meteen maar aan met een opmerking richting Wig-Love, die het ook wel iets vriendelijker mag houden.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:06

Wat gaan jullie super offtopic allemaal zeg }:0

Ts heeft net gereageerd,hoop dat ze ondertussen de kans heeft gehad om bij te lezen :D

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:09

Arme pony!
Een voorbeeld hoe het ook kan:
Ik maakte voor 2 weken terug een buitenrit met een paard van rond de 22! Hij was bang voor de sproeier die bij de manege in de bak stond het is nl een manegepaard. ben dr stapvoets langsgereden maar heb m wel laten kijken zodat ie kan zien dat een sproeier m niet bijt ;). Heb de hele rit gestapt(aangezien het benauwd was) en het paard op deze manier langs veel obstakeltjes gekregen. had wel een zweep mee voor de zekerheid, maar niet echt nodig gehad.
Allebei plezier gehad en kreeg als dank van het paard een dikke knuffel(schuren langs je arm:D)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:09

chevax
Als de tip "sluit je paard tussen benen en handen" niet eens meer bekend is in paardenland. (gelukkig wel op de wiki) Dan is het meteen duidelijk waarom er zo veel problemen staan op Bokt.
En dan moet mag je ook wel groene berichten plaatsen als je antwoord geeft met uitleg en er komen slaap smileys als antwoord op terug. Dat bevorderd een discussie ook niet.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:12

Wat i9k me nu echt afvraag is of de ts er wat aan heeft dat iedereen gelijk zo bot op haar reageert..
Ik zie dat wel vaker, mensen lijken steeds meer frustraties te hebben en gooien die er uit op een willekeurig slecht geplaatst verhaal.

TS er staan goede tips tussen, vooral die van Laetitia goed doorlezen ;) (staat op pagina 4 )
Ik denk ook dat jullie verstandhouding helemaal overhoop ligt. Paard lijkt te klieren, maar dat kan ik niet beoordelen van achter een computer. Probeer weer wat vertrouwen te winnen. Succes ermee :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:13

Moderatoropmerking:
Kazary, dit is nu precies wat ik bedoel. Deze discussie gaan helemaal niet over problemen op Bokt, dit is een topic waarvan de TS het onderwerp heeft bepaald. En daarover kan worden gediscussieerd. Maar om oeverloos door te gaan over of iemand wel of niet snapt wat er met opsluiten wordt bedoeld, vind ik overdone. Zo zijn er wrs nog talloze termen te noemen, waarvan jij dan bijvoorbeeld niet weet wat ze betekenen. Nogmaals, dit draagt allemaal niet bij tot een zinvolle discussie, maar zet een vervelende toon in dit topic. En dat is niet de bedoeling. Ik vind het jammer dat TS niet inhoudelijk reageert, maar dat jullie in plaats daarvan op elkaar gaan "hakken" is ook niet zo plezierig.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:17

Zucht, wat moet je met dergeleijke modi (ja dat is ook offtopic en kan per pb maar dat vertik ik nu ook, want de modi kan ook per pb op mij reageren)
De term is een tip, geheel ontopic dus!
Kom met je groene termen op tijd, als mensen gaan emmeren over remmen en trekken zonder dat ze zeggen, goh ik ken die term niet, wat bedoel je nu.
Ook heb ik uitleg gegeven wat het is, geheel ontopic dus, maar dan nog gaat het geemmer verder over dat TS het wel niet zal snappen.
Waar was je toen als modi?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:21

Kazary, je verpest heel het topic. Er staan goede bruikbare tips in en het zou jammer zijn als die overschaduwt worden door jouw vijandige, compleet offtopic gepraat.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:25

Kijk ook eens naar andere hun berichten, zoals onder andere van de modi. Die verpesten niets zeker? Kom op zeg. Dom gepraat zonder poging een oplossing te brengen. Dat is niet offtopic en mag wel.
Ja ik dram nu door, maar dat krijg je met zulke domme reacties.

En het topic leek toch wel al klaar. TS moet haar frustraties niet op een dier botvieren. Daar waren de meeste het wel mee eens.
Hopelijk heeft ze dat begrepen en doet ze dat ook niet meer.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:28

Ik heb niet alle 7 paginas gelezen en dat ga ik ook niet doen, dus ik weet niet of iemand de term belonen al eens heeft geroepen?
Je bent boos, omdat je pony voor de zoveelste keer omdraait. Kan ik me iets bij voorstellen. Vervolgens loopt hij braaf door.
Beloon je hem dan wel voor dat wat hij goed doet?!
Zou je niet het vervelende gedrag negeren en het goede belonen?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:31

kazary schreef:
Kijk ook eens naar andere hun berichten, zoals onder andere van de modi. Die verpesten niets zeker? Kom op zeg. Dom gepraat zonder poging een oplossing te brengen. Dat is niet offtopic en mag wel.
Ja ik dram nu door, maar dat krijg je met zulke domme reacties.

En het topic leek toch wel al klaar. TS moet haar frustraties niet op een dier botvieren. Daar waren de meeste het wel mee eens.
Hopelijk heeft ze dat begrepen en doet ze dat ook niet meer.

de mod probeert het een beetje tot bedaren te brengen hier want de frustraties lopen hoog op.
De ts heeft er toch geen bal aan als iedereen op haar gaat zitten vitten.
en ja in die reacties staan vast ook tips, maar als iemand al een toon tegen mij aanslaat dat ik niet meer op een paard moet gaan zitten dan neem ik de moeite niet eens meer om iets met die tips te doen.

Jullie hebben het er hier zo over dat zij haar frustraties niet op het paard mag afreageren. Kunnen jullie dan niet dezelfde aanpak gebruiken om haar op de goede manier te behandelen. Ook vriendelijk misschien?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:35

De modi heeft mosterd na de maaltijd.
Beter frustratie in woord dan op een levend dier.Dat is ook een ontopic tip :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:37

als ik het nu heel luchtig op zou vatten zou ik kunnen zeggen dat ze nu dus in elk topic haar frustraties kwijt moet gaan raken en iedereen de grond in moet stampen?

Ik vind het toch goed dat de mod gereageerd heeft. Mosterd na de maaltijd zal me een worst wezen. Ik vind het goed dat er toch op gelet wordt :)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:41

Je kunt je frustratie ook uiten door even in de kamer te schreewen, dat zijn ook woorden. Of schrijf een brief met je frustraties.

Als haar paard echt vervelend is en niet bang er op vloeken met harde stem, kan ook goed helpen. Beter als meppen. ;)

Wat je doet maakt me niet veel uit. Maar je gaat een paard niet al met woede in je rijden. Dan weet je dat het mis gaat. Laat staan hem meerdere malen uit woede slaan. Dan ben je gewoon niet meer eerlijk bezig. Dan corrigeer je ook niet meer. Je kunt niet eerlijk corrigeren met een emotie als woede in je.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:44

ik heb even in TS haar profiel gekeken.....ze is een volwassen vrouw!
Laat ik nu denken dat het om een gefrustreerde puber ging....
(misschien gaan pubers wel gewoon netter met hun paarden om....)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:47

Ow, ik dacht ook dat TS puberend was :+ Ben steeds benieuwder naar de reactie van TS. Misschien moeten we daar maar op wachten eer we verder gaan met deze discussie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:47

Suuskipje schreef:
Kazary, je verpest heel het topic. Er staan goede bruikbare tips in en het zou jammer zijn als die overschaduwt worden door jouw vijandige, compleet offtopic gepraat.

ik kan mij voorstellen dat Kazary boos word....als je van paarden houd reageer je zo....daarom bemoei ik me maar niet teveel met deze discussie....
Inderdaad bruikbare tips,de vraag is doet TS er iets mee?