Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pharagirlke schreef:Als je geen commentaar wil, moet je niets op bokt plaatsen. En ondanks dat het Rij- ITP is... Geloof ik niet dat jouw reacties, Kaja, echt veel bijdrage tot dit topic. Waar de sfeer beter word sta jij weer klaar om een rotopmerking te geven
Je bent zelf nl ook niet de meest empathische persoon. Maar dat de hand in eigen boezem steken iets is wat maar weinig mensen kunnen, dat is al langer duidelijk. Ik weet niet of dat van "ik vind jouw foto's...." een persoonlijke aanval is op mij of gewoon in het algemeen bedoelt. Indien dat een aanval is, wees dan ook zo stoer om te zeggen wát je mis ziet net zoals ik hierboven netjes gedaan heb voor TS met tips over hoe het verbeteren. RIJ-ITP betekent dat er geen commentaar MOET zijn. Niet dat het niet MAG.
Maar als 15 foto's er allemaal even gespannen uit zien...... Tja

Apple schreef:Neuh, maar als ik een serie van 40 foto's heb (laat staan dat ik er 40 heb, kan ook zijn dat ik er 20 heb, of 10 ) dan kies ik foto's die wat verschillends laten zien en niet allemaal hetzelfde zijn.
En dan ook nog bij voorkeur geen foto van het uitstappen, het instappen, een hoofdfoto, een standfoto en een knuffelfoto.
Dan kan het ook best zijn dat ik mindere foto's kies omdat ik bijvoorbeeld vind dat ik er niet zo ok op zit, maar het paard wel ok loopt. Of andersom, dat ik ok zit, maar het paard net niet lekker loopt. Of omdat ik bepaalde foto's gewoon mooi vind (compositie, licht)
Of als dat juist hetgene is waarop we aan het trainen zijn. 
goed oefenen en geef je mooie paardje ook de tijd om te kunnen groeien e.d. Kel2004 schreef:Ik vind alle reacties van iedereen heel leerzaam en wil jullie hier dan ook voor bedanken!
Ik wil alleen wel even terug komen op Roos.
Dit paard wordt eens per maand gemasseerd omdat IK vind dat ze dat verdient. Er wordt mee getraind alsof het een sportpaard is (dat probeer ik er ook van te maken) dus dan verdient ze ook sportmassage. Dus dat dat jou genoeg zegt vind ik knap.. Dan ben ik nl heel benieuwd wat jou dit zegt. Ik rij nl gewoon goed over de rug los en werk haar ook altijd over de rug uit
Denk je dat voetballers, tennisers, eigenlijk alle topsporters niet elke dag gemasseerd worden (of iig frequent)?
Vvalar: mijn S&T is van Schumacher
anneliesdj schreef:Lieve mensen, zullen we het netjes houden?
Kaja; van foto's valt wel degelijk een beoordeling te maken, mensen die zeggen dat dat niet kan zijn meestal degenen die enkel kijken of de neus op de loodlijn is en of het achterbeen een ruime pas maakt. Als je leert kijken naar bespiering van het paard en wanneer spieren aanspannen en wanneer ze los moeten laten dan kun je ook aan een foto zien of het goed is of niet.
Daarbij neem ik aan dat iedereen altijd zijn beste foto's op inet plaats, TS dus ook. Als er van de 10 foto's 1 of 2 niet goed zijn dan is het wat anders maar bij ts zijn van de 10 foto's maar 1 of 2 wat beter dan de rest.
En misschien vraagt ts hier niet om maar daar gaat het toch niet om? Als jouw buurman zijn paard opsluit of stal of met een zweep de bak door jaagt zeg je daar toch ook wat van, ookal heeft hij daar niet om gevraagd?
Ts heeft heel veel waardevolle tips gehad waar ze goed mee aan de slag kan en hopelijk doet ze dat dus ook.