Wiliena (v. Houston) Z1 klaar!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Re: Wiliena (v. Houston) Z1 klaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:06

Wat een mooie foto's zeg, Willie ziet er echt goed uit!
Vind dat er veel wel heel erg naar foto momenten wordt gekeken.
Ik vind het super knap dat je al zover bent gekomen, succes met je debuut!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:21

Ik heb TS en haar paard nu een paar keer in het echt zien rijden, zowel in de training als op wedstrijd. Deze foto's stroken dan ook niet met het beeld wat ik met mijn eigen ogen heb kunnen zien. Wat ik met rijden heb gezien loopt Wiliena mooi over de rug, ontspannen en fijn door de hals. Wat op de foto's minder te zien is, maar het zijn momentopnames. TS, je hebt een prachtig paard, en jullie zijn een heel fijne combinatie samen. Ik denk dat ik dat wel mag zeggen omdat ik jullie ook IRL bezig heb gezien.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:07

filmpje?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:41

claudianoa schreef:
filmpje?

Naar les? Wat is dat?
Je plaatst een filmpje op Bokt en je trainer is overbodig :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:46

Als je geen commentaar wil, moet je niets op bokt plaatsen. En ondanks dat het Rij- ITP is... Geloof ik niet dat jouw reacties, Kaja, echt veel bijdrage tot dit topic. Waar de sfeer beter word sta jij weer klaar om een rotopmerking te geven :)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:15

pharagirlke schreef:
Als je geen commentaar wil, moet je niets op bokt plaatsen. En ondanks dat het Rij- ITP is... Geloof ik niet dat jouw reacties, Kaja, echt veel bijdrage tot dit topic. Waar de sfeer beter word sta jij weer klaar om een rotopmerking te geven :)

Inderdaad RIJ-ITP...

En ik vind de sfeer nergens beter worden, ik vind de TS heel keurig omgaan met de kritieken, maar als zijzelf nu al niet meer reageert, terwijl ze zo trots was op haar paard, dat zegt toch wel iets over het feit dat zij zich continue moet verdedigen omdat ze telkens aangevallen word.

Weet je, ik denk dat alles wel gezegd is, dus om dan om een filmpje te vragen vind ik pas de sfeer verzieken...

Of er hier mensen zijn die hun sporen al lang en breed verdient hebben of niet, wie kan in hemelsnaam nou iemand tips geven op basis van foto's... tips waar TS niet eens om vraagt?

In onze eigen achtertuin zijn we allemaal expert én kampioen, als je 100 foto's maakt zijn er altijd wel 10 goed, zegt dat nou werkelijk iets over iemand? Een foto? Ik vind jou foto's ook niet om over naar huis te schrijven en dat terwijl jij er helemaal content mee bent, wat zegt dat dan over jou?

Ik denk dat sommige hier maar eens na moeten gaan denken en rekening moeten gaan houden met de gevoelens van een ander...

Goed onderbouwde kritieken zijn altijd welkom, maar laten we wel realistisch blijven....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:17

Ik denk dat jij in de spiegel moet kijken. :) Je bent zelf nl ook niet de meest empathische persoon. Maar dat de hand in eigen boezem steken iets is wat maar weinig mensen kunnen, dat is al langer duidelijk. Ik weet niet of dat van "ik vind jouw foto's...." een persoonlijke aanval is op mij of gewoon in het algemeen bedoelt. Indien dat een aanval is, wees dan ook zo stoer om te zeggen wát je mis ziet net zoals ik hierboven netjes gedaan heb voor TS met tips over hoe het verbeteren. RIJ-ITP betekent dat er geen commentaar MOET zijn. Niet dat het niet MAG.

En ik kan genoeg combinaties waarbij er, als je er 100 maakt, er misschien eentje goed is :') Maar als 15 foto's er allemaal even gespannen uit zien...... Tja :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:24

Lieve mensen, zullen we het netjes houden?

Kaja; van foto's valt wel degelijk een beoordeling te maken, mensen die zeggen dat dat niet kan zijn meestal degenen die enkel kijken of de neus op de loodlijn is en of het achterbeen een ruime pas maakt. Als je leert kijken naar bespiering van het paard en wanneer spieren aanspannen en wanneer ze los moeten laten dan kun je ook aan een foto zien of het goed is of niet.
Daarbij neem ik aan dat iedereen altijd zijn beste foto's op inet plaats, TS dus ook. Als er van de 10 foto's 1 of 2 niet goed zijn dan is het wat anders maar bij ts zijn van de 10 foto's maar 1 of 2 wat beter dan de rest.

En misschien vraagt ts hier niet om maar daar gaat het toch niet om? Als jouw buurman zijn paard opsluit of stal of met een zweep de bak door jaagt zeg je daar toch ook wat van, ookal heeft hij daar niet om gevraagd?
Ts heeft heel veel waardevolle tips gehad waar ze goed mee aan de slag kan en hopelijk doet ze dat dus ook.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:25

Dat is al een aanname die niet waar is, dat iedereen altijd zn beste foto's op Inet plaatst.

Zoals ik de TS ken laat ze gewoon zien waar ze nu mee bezig is en is ze trots dat ze binnenkort haar Z1 debuut heeft. En ja, dat dit nog niet altijd even vlekkeloos gaat lijkt me niet meer dan logisch.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:27

Dus als jij een serie van 40 foto's hebt dan zoek je daar expres de slechtsten uit? Dat lijkt me toch niet erg logisch.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:30

Neuh, maar als ik een serie van 40 foto's heb (laat staan dat ik er 40 heb, kan ook zijn dat ik er 20 heb, of 10 ) dan kies ik foto's die wat verschillends laten zien en niet allemaal hetzelfde zijn.

En dan ook nog bij voorkeur geen foto van het uitstappen, het instappen, een hoofdfoto, een standfoto en een knuffelfoto.

Dan kan het ook best zijn dat ik mindere foto's kies omdat ik bijvoorbeeld vind dat ik er niet zo ok op zit, maar het paard wel ok loopt. Of andersom, dat ik ok zit, maar het paard net niet lekker loopt. Of omdat ik bepaalde foto's gewoon mooi vind (compositie, licht)

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:35

Ik vind het er netjes uit zien, enkel alleen wat al is gezegt de rug en de hals en ze moet inderdaad wat meer gaan zitten. Zelf heb ik ook een beetje het idee dat ze de stang niet aan neemt, zelf persoonlijk zal ik de stang nog even een paar keer los laten, uiteraard wel op een licht kontakt. En meer naar die lengte toe rijden en probeer haar wat meer ronder te krijgen. Want doormiddel dat een paard opgekropt loopt kan die zijn rug niet op juiste wijze gebruiken. Verder vind ik jullie een super combintatie, en heb er vertrouwen in dat het een super debuut gaat worden ;)

Succes

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:38

Apple schreef:
Neuh, maar als ik een serie van 40 foto's heb (laat staan dat ik er 40 heb, kan ook zijn dat ik er 20 heb, of 10 ) dan kies ik foto's die wat verschillends laten zien en niet allemaal hetzelfde zijn.

En dan ook nog bij voorkeur geen foto van het uitstappen, het instappen, een hoofdfoto, een standfoto en een knuffelfoto.

Dan kan het ook best zijn dat ik mindere foto's kies omdat ik bijvoorbeeld vind dat ik er niet zo ok op zit, maar het paard wel ok loopt. Of andersom, dat ik ok zit, maar het paard net niet lekker loopt. Of omdat ik bepaalde foto's gewoon mooi vind (compositie, licht)

Dat zijn dus wel de mooie foto's want jij zit goed of je paard loopt mooi. Je kiest vast niet die ene foto waarbij je paard in verzet komt en jij zit als een zoutzak.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:41

Wel als ik dat ook wil laten zien :-) Of als dat juist hetgene is waarop we aan het trainen zijn.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:41

Zoals je in mijn eerdere post hebt kunnen lezen Annelies, zeg ik niet dat de foto's een goed beeld geven, en ook ik kan zien of er op de foto's juiste spanning en ontspanning is, maar echt commentaar kun je pas geven als je de combinatie met eigen ogen kan aanschouwen in een training.

Een beoordeling aan de hand van foto's is koffiedik kijken, en in mijn ogen onzin, maar dat is mijn mening.
Afzeiken kunnen we allemaal en ook al vraag jij om het netjes te houden, het word niet in zoveel woorden gezegd maar TS word nu afgeschilderd als een dierenbeul... en zo slecht zijn de foto's nou ook weer niet...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:45

Ik zeg helemaal niet dat ze een beul is, zoiets is helemaal niet zo makkelijk te zien/voelen als je er zelf op zit.
Het is alleen goedbedoeld commentaar zodat ze zichzelf en haar paard kan verbeteren, ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat zij gewoon een ontspannen en goed over de rug gaand paard wil.
Dat zie ik niet van deze foto's.

En ja, het kan zijn dat jij irl iets anders hebt gezien, misschien had ts een slechte dag, misschien lijkt het irl beter dan het is of lijkt het op de foto's slechter, kan allemaal maar dan is het wel vreemd om te zien dat het paard toch al een aardige onderhals heeft ontwikkeld, die komt niet uit het niets hoor.

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:49

*moest pm zijn*
Laatst bijgewerkt door Hipar op 20-04-09 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:51

Even ontopic :+

Leuk paard voor de toekomst! Een vriendin van me had ook een Houston. Ze lijken wel op elkaar. Er zitten best leuke foto's tussen! Het paard heeft de kwaliteiten zeker, dat vind ik echt wel. Ze moet er alleen nog wel ingroeien denk ik, het paard zelf en de combinatie ook.
Alleen Wiliena is dus nog maar 6 jaar?! Wees wel zuinig op zo'n topper, ze moet het wel allemaal kunnen verwerken en blijven groeien. Ze mag wel wat meer 'massa' krijgen vind ik persoonlijk.
Gaat wel goed komen met jullie :) goed oefenen en geef je mooie paardje ook de tijd om te kunnen groeien e.d.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:58

Kel2004 schreef:
Ik vind alle reacties van iedereen heel leerzaam en wil jullie hier dan ook voor bedanken!

Ik wil alleen wel even terug komen op Roos.
Dit paard wordt eens per maand gemasseerd omdat IK vind dat ze dat verdient. Er wordt mee getraind alsof het een sportpaard is (dat probeer ik er ook van te maken) dus dan verdient ze ook sportmassage. Dus dat dat jou genoeg zegt vind ik knap.. Dan ben ik nl heel benieuwd wat jou dit zegt. Ik rij nl gewoon goed over de rug los en werk haar ook altijd over de rug uit :j

Denk je dat voetballers, tennisers, eigenlijk alle topsporters niet elke dag gemasseerd worden (of iig frequent)?

Vvalar: mijn S&T is van Schumacher :j

Nou meis, ik denk dat vele personen die paardrijden hier een voorbeeld aan kunnen nemen!! En denk dat die discussie van verkeerd spiergebruik en van een masseur ook wel is afgelopen mag zijn, want het gaat zodanig offtopic dat dadelijk alles op slot gaat, wat zonde is aangezien de ts met goed recht trots is op de geweldige combinatie die dadelijk mooi kan gaan starten in het z1, en mischien dit enkele jaartjes geleden niet gedacht heeft aangezien het (wat ik lees uit verhalen) een zeer moeilijk paard is / is geweest.

En daarbij, waarom zouden jullie bepalen welke foto's de ts wel of niet zou moeten plaatsen?? Iedereen kan bijleren, en ook iedereen mag fouten rijden en zelf anky leert nog met de dag.

En daarbij? dierenbeul? kom op zeg, ik neem aan dat jullie allemaal zo geleerd zijn dat jullie ook wel weten dat een paard S&T vaak niet zomaar aanneemt, daar gaat een hele weg aan vooraf, en dat valt gewoon heel simpel zat te trainen. En ik ben ook van mening dat de ts zelf mag bepalen of ze het z1 met S&T of een trensje zou willen starten.

Ts: Veel succes dadelijk in het z1, en zou dan zeggen op naar het z2 ;)

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 17:02

anneliesdj schreef:
Lieve mensen, zullen we het netjes houden?

Kaja; van foto's valt wel degelijk een beoordeling te maken, mensen die zeggen dat dat niet kan zijn meestal degenen die enkel kijken of de neus op de loodlijn is en of het achterbeen een ruime pas maakt. Als je leert kijken naar bespiering van het paard en wanneer spieren aanspannen en wanneer ze los moeten laten dan kun je ook aan een foto zien of het goed is of niet.
Daarbij neem ik aan dat iedereen altijd zijn beste foto's op inet plaats, TS dus ook. Als er van de 10 foto's 1 of 2 niet goed zijn dan is het wat anders maar bij ts zijn van de 10 foto's maar 1 of 2 wat beter dan de rest.

En misschien vraagt ts hier niet om maar daar gaat het toch niet om? Als jouw buurman zijn paard opsluit of stal of met een zweep de bak door jaagt zeg je daar toch ook wat van, ookal heeft hij daar niet om gevraagd?
Ts heeft heel veel waardevolle tips gehad waar ze goed mee aan de slag kan en hopelijk doet ze dat dus ook.

Sorry, maar nu wordt ik link!

Ik plaats dus GVD niet alleen mn beste foto's want weet je, zo zit ik niet in elkaar. Ik plaats hier foto's van een volgende stap in MIJN training en ik verwacht daar dus niet van dat dat meteen geweldig is. En mensen kunnen wel blijven doorzeveren over dat de bespiering niet goed is en dat het paard niet happy kijkt... Weet je, het paard leert ook iets nieuws. Volgens veel mensen hier op de verkeerde manier, volgens mij niet. En volgens mijn fysio ook niet, want ze heeft altijd alle spiergroepen zo los als drilpudding als hij komt masseren.
Als ik 5 foto's weg had gehaald, dan was er niemand over me gevallen, dan had misschien iemand gezegd dat ze langer in de hals mag, meer niet. Dus NEE dit zijn niet mn beste foto's. Ik kan nl wel een beetje kritiek handelen en hoop ook hier wat van te leren. Er zijn dan ook heel wat nuttige uitwisselingen van commentaar geweest.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:43

Gaaf paard heb je :~ veel succes en vooral foto's blijven plaatsen!

rijtechnisch geef ik geen commentaar dat heb je wel genoeg naar je hoofd gehad :D

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:48

Ik zal even ontopic een reactie geven.

Ik vind de foto's prima, je ziet duidelijk dat je aan het trainen bent, en lerende bent.. tuurlijk valt er wel iets over te zeggen, maar dat is altijd zo, daarom trainen mensen ook.

dus ik zou zeggen Veel suc6 in het z1 en lekker door trainen

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:53

wauw, prachtig paard! jullie zullen wel heel ver gaan komen, die passen!

Heel veel succes! groetjes Stephanie

mammaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:17

Oeps ik ben geschrokken van al het commentaar wat hier geleverd wordt. Je zou er tranen van in je ogen krijgen. Ook ik sta per ongeluk wel eens naar dit stel te kijken. En jullie weten niet half wat hier aan vooraf is gegaan. Dit paardje is geen makkelijke om te rijden. Maar ik verzeker jullie dat dit allemaal goed gaat komen. Keulen en Aken zijn ook niet op1dag gebouwd. Ga ervoor. Het gaat je lukken

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:08

Gadverdamme, wat zijn jullie allemaal lekker bezig zeg, iemand plaatst foto’s van een intensieve training, waar inderdaad spanning bij komt kijken en meteen springt iedereen er bovenop met het grootste commentaar.

En ja, dit is mijn beste vriendinnetje en daarom kom ik voor haar op, maar ook omdat ik als één van de weinige mensen ben die hier reageert die weet hoe dit stel aan het trainen is en met haar paard(en) omgaat.

Wat een gezeik over dat er elke maand een masseur bij Wiliena komt, wie verzint in godsnaam dat dat genoeg zegt over hoe het paard zich moet voelen?!!
Volgens mij heeft ze duidelijk uitgelegd dat ze vind dat dit paard het VERDIENT voor haar harde werken en niet omdat het NODIG is omdat het beestje zo vast zit. De masseur zegt niet dat dit nodig is, zij vind het gewoon belangrijk bij een paard die intensief getraind wordt.

Wat betreft de instructeur, hoe kunnen jullie in godsnaam van foto’s beoordelen dat ze op zoek zou moeten gaan naar een andere instructeur. Als ik les heb loopt mijn paard ook voor haar doen uit het boekje, maar poeh, als ik dan zelf aan het rijden ben sluipen er toch soms wel weer foutjes in en weet als mijn instructeur dit zou zien hij genoeg op en aanmerkingen zou hebben wat ik fout doe!
Maar.. ik ben blij dat jullie elke dag kunnen trainen met jullie paard volgens het boekje.

Tuurlijk mag iedereen commentaar of advies geven, maar hou het reëel en kom niet met valse gemene argumenten aan, want dat verdient ze niet. Kel heeft inderdaad wat minder ontspannen foto’s geplaatst, maar dit zegt niets over hoe ze met dit paard aan het werk is.

Kel, we hebben het er al over gehad en ja.. we weten dat dit niet je beste foto's zijn, maar je bent goed bezig met je paard.
Volgende keer alleen de mooiste en beste foto's plaatsen, en dan doe je het opeens weer geweldig en dan zal je ook niemand meer horen over de bespiering van je paard en je instructeur en.. en.. en..