oefen springen met dennis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: oefen springen met dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:36

Jeetje mensen, we kunnen toch wel wat vriendelijker blijven?

Jullie hebben foto's dat de pony thuis wel springt met het ruitertje.. Dus het is niet het geval dat ze nog nooit samen gesprongen hebben. Ik vind het wat anders als een paard helemaal in de stress zit door die tikken, maar ik zie toch echt niks anders dan een eigenwijze pony die het vertikt en zijn zin wilt krijgen ( stoppen). En ik zie een meisje dat haar best doet,maar de ervaring nog mist.

Iedereen moet ergens beginnen,maar kennelijk denken jullie dat iedere ruiter zijn 1e parcour springt,zonder fouten,zonder aanmoediging,zonder hulp en gelijk een leuk rondje springt.. Helaas is dat niet zo en zijn er veel paarden(pony's) die thuis anders springen dan op ander terrein en als de ruiter nog niet erg ervaren is,kan het thuis goed gaan maar ergens anders minder.. Deze pony blijft er (te) kalm onder en ze doen hun best.. Denk niet dat de pony er een nacht minder om geslapen heeft.. ( de ruiter overigens wel als ze dit zou lezen.. jullie doen alsof die pony half dood geslagen is..)

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:41

Nessah schreef:

Jullie hebben foto's dat de pony thuis wel springt met het ruitertje.. Dus het is niet het geval dat ze nog nooit samen gesprongen hebben. Ik vind het wat anders als een paard helemaal in de stress zit door die tikken, maar ik zie toch echt niks anders dan een eigenwijze pony die het vertikt en zijn zin wilt krijgen ( stoppen). En ik zie een meisje dat haar best doet,maar de ervaring nog mist.

Iedereen moet ergens beginnen,maar kennelijk denken jullie dat iedere ruiter zijn 1e parcour springt,zonder fouten,zonder aanmoediging,zonder hulp en gelijk een leuk rondje springt.. Helaas is dat niet zo en zijn er veel paarden(pony's) die thuis anders springen dan op ander terrein en als de ruiter nog niet erg ervaren is,kan het thuis goed gaan maar ergens anders minder.. Deze pony blijft er (te) kalm onder en ze doen hun best.. Denk niet dat de pony er een nacht minder om geslapen heeft.. ( de ruiter overigens wel als ze dit zou lezen.. jullie doen alsof die pony half dood geslagen is..)

Dit zal zeker niet de eerste keer zijn, en aan foto's kan je idd niet zien dat ze pony in elkaar word gemept. Misschien film plaatsen van thuis springen?

en ervaring mist dit ruitertje zeker en krijgt slecht les en leert de verkeerde dingen aan mooi voorbeeld!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:44

Hoe weet je dat dit ruitertje verkeerd les krijgt? Door 1 filmpje? Dat kan ook gewoon een moment opname zijn.. In het filmpje zie ik ook niet dat de pony in elkaar gemept wordt, hij krijgt een paar tikken.. Maar dat vind ik niet zo erg,zoals ik in mijn vorige posts al zei.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:47

Een paar tikken is wel zacht uitgedrukt .. en ik heb n vriendin die dit ruitertje kent en de pony en die vrouw die er naast loopt te schreeuwen dus ik zal het wel weten

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:48

zoals ik al had gezegt heb ik zelf de orun gedaan en ik kan mij niet herinneren dat ik geleerd heb om mijn klantjes zo les te geven

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:51

Goed, ik ken deze pony en ruiter niet. ( ook niet via,via,via) dus ik ga af op de beelden die ik zie. Meer niet.
Ik heb zelf volgende week Orun eindexamen,ik denk niet dat dat er veel mee te maken heeft?

Ik heb meerdere keren aangegeven dat het schreeuwen ook niet mijn "ding" is,al hoewel ik tijdens mijn 1e cross uit nerveusheid ook wel eens hard riep toen ik op mijn paard zat,helemaal niet bewust.

Ik zeg alleen dat ik het niet nodig vind om iemand zo aftebranden,zeker gezien de leeftijd. Ook vind ik dat als het thuis goed gaat,de pony best op zijn plek gezet mag worden.. In mijn ogen is hij liever lui dan moe en mag hij best even streng op zijn plek gezet worden.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:55

Nessah schreef:
Goed, ik ken deze pony en ruiter niet. ( ook niet via,via,via) dus ik ga af op de beelden die ik zie. Meer niet.
Ik heb zelf volgende week Orun eindexamen,ik denk niet dat dat er veel mee te maken heeft?

Ik heb meerdere keren aangegeven dat het schreeuwen ook niet mijn "ding" is,al hoewel ik tijdens mijn 1e cross uit nerveusheid ook wel eens hard riep toen ik op mijn paard zat,helemaal niet bewust.

Ik zeg alleen dat ik het niet nodig vind om iemand zo aftebranden,zeker gezien de leeftijd. Ook vind ik dat als het thuis goed gaat,de pony best op zijn plek gezet mag worden.. In mijn ogen is hij liever lui dan moe en mag hij best even streng op zijn plek gezet worden.

Ik geef een voorbeeld want dit ruitertje leert van haar instructrice dat ze zo moet meppen. deze instructrice geeft niet aan van hou eens op met dat geschreeuw als ik les geef of iemand help bij een oefenparcour en er staat iemand te schreeuwen dan zeg ik er heus wel wat van wnat van schreeuwen kom je nergens

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:24

daar heb je heus een punt,maar er wordt in dit topic zo overdreven en dat is mijn punt. Alsof deze pony nu gelijk een trauma heeft terwijl je hem eigenwijs ziet zijn en niet bloed nerveus of in de stress. Dus ja, ook als begeleider zal ik dan zeggen, geef hem maar een keer een tik. Want hij mag niet 5 meter van te voren al terug komen in stap en negeert compleet haar been.. dus sja.

Mandoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:31

Nessah schreef:
daar heb je heus een punt,maar er wordt in dit topic zo overdreven en dat is mijn punt. Alsof deze pony nu gelijk een trauma heeft terwijl je hem eigenwijs ziet zijn en niet bloed nerveus of in de stress. Dus ja, ook als begeleider zal ik dan zeggen, geef hem maar een keer een tik. Want hij mag niet 5 meter van te voren al terug komen in stap en negeert compleet haar been.. dus sja.

Idd.
Vind het jammer voor het meisje en de pony, want ik denk dat ze ontzettend veel plezier aan hem kan beleven als ik de foto's van het thuis springen zo zie.
Maar waarom moet het zo vraag ik me dan af.
Het meisje weet niet beter denk ik zo, omdat het haar zo aangeleerd is, maar ik snap niet waarom diegene die ernaast staan (zelfs 2 volwassene in mijn ogen, of is dat meisje die loopt te schreeuwen nog een kind?) zo ontzettend tekeer gaan, in plaats van het meisje goed en rustig uit te leggen dat het met overtuiging te maken heeft, en dat het ook weinig zin heeft om zovaak te lopen trappen en meppe

Maargoed, ik denk dat je zo'n ruitertje weinig kan verwijten, maar dat je als eigenaar er zelf zo bij staat, en het dan toelaat, dat vind ik echt van de zotte.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:36

Dit was geen aanmoedigen....
Het gaat niet om het meisje, maar hoe er met de pony en het meisje wordt omgegaan door die vrouw die in het midden staat te bleren.

Daarmee wordt niet alleen de pony verpest, maar ook het meisje. Zij moet het goede voorbeeld krijgen en dat krijgt ze hier niet bepaald.

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:08

helemaal mee eens
je ziet zelf ook wel dat die pony haar aan het uitproberen is
de 1e pony doet het door hard weg te lopen en de ander door stil te staan

alleen die vrouw of man die staad te blerren die had dat niet moeten doen

Mandoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:19

AnnemiekvM schreef:
Dit was geen aanmoedigen....
Het gaat niet om het meisje, maar hoe er met de pony en het meisje wordt omgegaan door die vrouw die in het midden staat te bleren.

Daarmee wordt niet alleen de pony verpest, maar ook het meisje. Zij moet het goede voorbeeld krijgen en dat krijgt ze hier niet bepaald.

Aangezien ik eerder niet het hele topic gelezen had, maar nu wel, en alles eens even uitgespit heb, kom ik er zelfs achter dat het meisje (waar ik haar voor aanzag, excuses), dus de eigenaar is, en dat is Dennis hier op bokt?
Ik hoop niet dat ik het fout heb, anders dan is het erg onjuist...
Als dat zo is, dan heb ik gelezen dat ze zelfs pony's voor anderen beleerd en inrijd, nou vraag ik je....

Dus om dan erg offtopic te gaan: Meid, zoek een ander plekje waar je lekker kan rijden, want dit slaat nergens op.
En tegen de eigenaresse van de pony, als die inderdaad die meid is die daar zo staat te schreeuwen: Ik snap niet dat jij zo doet, en het dit meisje die zoveel kan leren en zover kan komen, dingen zo aanleert. En al helemaal niet dat je dit met je eigen beest doet, vind het echt te erg voor woorden eigenlijk.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:01

Mandoline schreef:
Aangezien ik eerder niet het hele topic gelezen had, maar nu wel, en alles eens even uitgespit heb, kom ik er zelfs achter dat het meisje (waar ik haar voor aanzag, excuses), dus de eigenaar is, en dat is Dennis hier op bokt?
[size=7]Ik hoop niet dat ik het fout heb, anders dan is het erg onjuist...[/
size]
Als dat zo is, dan heb ik gelezen dat ze zelfs pony's voor anderen beleerd en inrijd, nou vraag ik je....

Dus om dan erg offtopic te gaan: Meid, zoek een ander plekje waar je lekker kan rijden, want dit slaat nergens op.
En tegen de eigenaresse van de pony, als die inderdaad die meid is die daar zo staat te schreeuwen: Ik snap niet dat jij zo doet, en het dit meisje die zoveel kan leren en zover kan komen, dingen zo aanleert. En al helemaal niet dat je dit met je eigen beest doet, vind het echt te erg voor woorden eigenlijk.

die vrouw die daar staat teschreeuwen is idd de eigenaar Dennis @ bokt ;)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:10

Nou, die Dennis zet zichzelf nu wel erg te kak. Met zichzelf een omstander/toeschouwer te noemen.
Dag geloofwaardigheid!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:27

Hahaha ja idd ;)

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:26

gutteguttegut....

een klein meisje op een eigenwijs shetlandponytje wat hardstikke dr best doet om over een oefenparcoutje te komen , en die wordt finaal neergemaaid...

en bedankt bokt. leuk en gezellig. zijn we allemaal niet jong geweest??? Rijd er eens iemand van de juiste grootte en gewicht op een shet, is het weer niet goed. }:0

je ziet toch wel dat die pony de echte shetlander uit aan het hangen is, zie die foto dan hee...

Lekker blijven oefenen Nienke daar is het immers een OEFEN parcours voor!!

Komt helemaal goed! Straks vlieg je over een wedstrijdparcours, en lach je ze allemaal uit.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:29

Jemig hier word je echt ziek van,Laat dat kind toch!!!Jullie zijn toch ook jong geweest? :? Of zijn jullie meteen opgevoed op de beste van het beste van Okidoki of berlin?in dat zadel zijn we toch allemaal niet geboren?
pff en laat de rest maar kletsen en geen aandacht aan geven ;) echt eigenwijs schetje :D

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:32

Verschrikkelijk. Dat het meisje niet beter weet, oké, maar dit is geen manier om te springen. Beestje is kapot. Telkens moeten schreeuwen om m over de hindernis heen te krijgen, kijk toch eens naar dat beestje. :(

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:46

Ja joh dierenmishandeling. Bel de dierenbescherming.
Sjongejonge kopen jullie nog allemaal de Penny ofzo? :+

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:27

Op springwedstrijden waar ik kom word je niet vriendelijk de ring uit verwijderd als je zo met je beestje om gaat !

@_likepink_ : ik heb iddd niet zo leren paardrijden en heb een goeie pony gehad om goed te leren rijden en goed te leren springen!

@dejavu : met jou ga ik mee

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:45

Tries_en_Faf schreef:
gutteguttegut....

een klein meisje op een eigenwijs shetlandponytje wat hardstikke dr best doet om over een oefenparcoutje te komen , en die wordt finaal neergemaaid...

en bedankt bokt. leuk en gezellig. zijn we allemaal niet jong geweest??? Rijd er eens iemand van de juiste grootte en gewicht op een shet, is het weer niet goed. }:0

je ziet toch wel dat die pony de echte shetlander uit aan het hangen is, zie die foto dan hee...

Lekker blijven oefenen Nienke daar is het immers een OEFEN parcours voor!!

Komt helemaal goed! Straks vlieg je over een wedstrijdparcours, en lach je ze allemaal uit.

amen _/-\o_

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:53

dejavu schreef:
Verschrikkelijk. Dat het meisje niet beter weet, oké, maar dit is geen manier om te springen. Beestje is kapot. Telkens moeten schreeuwen om m over de hindernis heen te krijgen, kijk toch eens naar dat beestje. :(

Dat beestje is niet kapot, dat beestje is zo verschrikkelijk ongelovelijk lui! En dat weet je alleen maar als je hem eens in het echt hebt meegemaakt ;) dus om er over te oordelen zonder dat je de pony kent ;) En het is een rasechte shetlander que gedrag, dus lekker eigenwijs en vooral niets aantrekken van de "mug" die op je rug zit :)

Verder ken ik Ciska (dennis@bokt) inmiddels en weet ik dat ze alles overheeft voor haar ponys en ook met respect met ze omgaat als ze dit verdienen ;) Luie flegmatieke ponys die prima kunnen springen maar het vertikken op een oefenparcourtje moet je soms wat aanpakken, de ene doet dit door te zeggen: lief ponytje, spring maar, alsjeblieft???? En de ander doet dit door JAAAA te roepen. Ieder zijn methode :)

Verder geef ik graag mijn pony uithanden aan Ciska en vertrouw ik haar 100% wat betreft de omgang met mijn dier en het beleren ervan. Want mijn merrie is afgelopen zomer door haar beleert en heeft voor de wagen nog geen stap verkeerd gezet :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:38

Ik vind dit ook niet helemaal kunnen..... :n

Tuurlijk mag je pony wel een keer op z'n sodemieter hebben als ie lui is...

Maar ik denk dat het ruitertje niet duidelijk genoeg is....en daarom nog helemaal niet klaar is om te springen.
Het gebrek aan goede houding en duidelijke hulpen brengen de pony in de war...
Grote kans dat hij een heel pakket tegenstrijdige hulpen tegelijk krijgt nu...

Mijn advies: Ga eerst lekker verder met dressuren totdat Nienke wat stabieler rijdt.....

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:58

Paintlinger schreef:
Ik vind dit ook niet helemaal kunnen..... :n

Tuurlijk mag je pony wel een keer op z'n sodemieter hebben als ie lui is...

Maar ik denk dat het ruitertje niet duidelijk genoeg is....en daarom nog helemaal niet klaar is om te springen.
Het gebrek aan goede houding en duidelijke hulpen brengen de pony in de war...
Grote kans dat hij een heel pakket tegenstrijdige hulpen tegelijk krijgt nu...

Mijn advies: Ga eerst lekker verder met dressuren totdat Nienke wat stabieler rijdt.....

Met jou ga ik mee

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:59

Evelli - Heldere post. De eigenaresse zal heus heel goed voor haar beestjes zorgen, en uiteraard mag je ze soms een keer goed aanpakken. Ik ben daar juist voor. Dit zou alleen mijn methode niet zijn, omdat ik niet bepaald een blije combinatie zie. Deze zou inderdaad gevormd kunnen worden, en daar vind ik de post van Paintlinger 'uitkomst' bieden. Het zou mijn manier niet zijn om mijn pony zo over de hindernissen te laten bulderen/jagen. Dit is gewoon mijn mening, en verder geloof ik jou op je woord dat Ciska vast een topwijf is en hartstikke goed voor haar paarden zorgt. :)