Alleen meer dan 1 uur in de manege kon ze niet aan.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Kelly_Taco schreef:Dat paard is ook nog prima geschikt om lekker een beetje recreatie mee te rijden
? 
BraveSpots schreef:Kelly_Taco schreef:Dat paard is ook nog prima geschikt om lekker een beetje recreatie mee te rijden
Aha, dus het paard heeft geen pijn? Of begrijp ik je verkeerd? Enne, waar haal je de informatie vandaan?
Kelly_Taco schreef:Of een paard wel of geen pijn heeft is natuurlijk niet altijd na te gaan.
Maar als ze bij ons maar 1 uurtje in de les mee liep dan liep ze gewoon goed.

Eerlijkheid of de waarheid hoef je niet te verwachten... suleilitha schreef:Bedankt, Kiwiko, dan weet ik zeker dat jij mij niet als een potentiele moordenaar ziet. Ik vermeld nog wel even dat ik, mits ik een paard moet laten slachten er ook bij blijf staan tot het dier dood is. Wie A zegt moet B zeggen, neem je een paard, dan moet je er ook voor kunnen zorgdragen dat het dier, als er reden toe is, niet in de handel komt maar uit het lijden wordt verlost, of zoals bij die van ons, lijden voorkomen.

griebels schreef:Als ze met 1 uurtje in de les niet kreupel liep, snap ik niet dat ze naar de slager moest
Waarom niet gewoon een ander huisje voor haar vinden?
Angelkisssss schreef:- Ja op een begeven moment moet er een keuze gemaakt worden wat er met een paard moet gebeuren als deze niet meer gebruikt kan worden als manegepaard en niet in de leas kan/verkocht kan als recreatiepaard. Als er echt geen verbetering meer in zit (geloof me er is echt goed voor Lotus gezorgd!!) en het paard heeft continu pijn dan moet de knoop doorgehakt worden en ja dat wordt dan de slacht. Als er dan mensen zijn die zo nodig dit paard moeten 'redden' vind ik het niet meer dan logisch dat de slachtprijs wordt betaald (500,- dus).
(en voor zover ik uit het verhaal van de stal eigenaren heb berepen is Lotus terug gegaan naar haar oude eigenaar want die wilde niet dat ze naar de slacht ging........)
Dus ik weet niet wat in sommige gevallen beter is, de slacht of het "goede" huisje.
.