Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re: Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:30

Dat paard is ook nog prima geschikt om lekker een beetje recreatie mee te rijden Ja
Alleen meer dan 1 uur in de manege kon ze niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:30

volgens mij was hun plan om het paard te laten "adopteren"oftewel weer gewoon door verkopen en ja tuurlijk zoeken ze dan een goede eigenaar maar dat doet iedereen lijkt me

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:33

Kelly_Taco schreef:
Dat paard is ook nog prima geschikt om lekker een beetje recreatie mee te rijden Ja

Aha, dus het paard heeft geen pijn? Of begrijp ik je verkeerd? Enne, waar haal je de informatie vandaan Lachen?

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:34

Waawww je kan egt trots op jezelf zijn Lachen
Het zal wel goed voelen om een prachtig hard werkend paard in leven te houden.

We zouden meer mensen als jouw moeten hebben.

Is Lotus nu van jouw..???
x Femke Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:34

ze is ( als ik het goed heb gelezen ) instructrice op stal jaspers

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:46

BraveSpots schreef:
Kelly_Taco schreef:

Aha, dus het paard heeft geen pijn? Of begrijp ik je verkeerd? Enne, waar haal je de informatie vandaan Lachen?

Of een paard wel of geen pijn heeft is natuurlijk niet altijd na te gaan.
Maar als ze bij ons maar 1 uurtje in de les mee liep dan liep ze gewoon goed.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:49

Dan begrijp ik toch niet helemaal dat ze naar de slager moest?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:50

Kelly_Taco schreef:
Of een paard wel of geen pijn heeft is natuurlijk niet altijd na te gaan.
Maar als ze bij ons maar 1 uurtje in de les mee liep dan liep ze gewoon goed.

Ahzo, wat een tegenstrijdige berichten dan, hier in het topic werd ook al door iemand van de stal gezegd dat het paardje echt op was (en dat dat bevestigd werd door dierenartsen) en niks meer kon.

Weet je dan soms de reden waarom ze in eerste instantie naar de slacht ging gaan? Als ze toch nog doorkan als recreatiepaard?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:56

Het paard was wel op als werkpaard ja Ja
Recreatiepaard bedoel ik in Lotus haar opzicht als af en toe even een rondje hobbelen.

Een paard mankeert natuurlijk wel iets als het steeds kreupel wordt als het 2 uur moet rijden.
Voor het leven als rijpaard was ze op Ja

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:57

Als ze dat paardje niet eens op de foto hebben gezegd hecht ik niet zoveel waarde aan het feit dat er meerdere DA's bij het dier zijn geweest. De gemiddelde huis aan huis-DA heeft geen rontgenogen en zal nooit zonder foto's, scans oid kunnen zeggen dat een paard afgeschreven is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:01

Oh my God.... ik krijg hier een nare smaak bij. Toen ik de naam van een van de "redders" zag wist ik genoeg. Dan nog een dramatisch verhaal over "transport naar Italië"
Dat kan alleen maar uit een dikke duim komen om het zielige verhaal nog eens extra aan te dikken. Zoiets weet je niet van te voren....

En dan heb ik het nog niet eens over het "zwart" maken van een manege met een uitstekende naam. Hoe diep kun je gaan ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:03

ken je deze mensen dan en heb je dan vaker verhalen gehoort? mag via pb hoor

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:05

Ik denk dat dit topic gewoonweg beter op slot kan! Is voor alle partijen het beste!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:06

Dat denk ik ook ja.
Er wordt op dat andere forum ook niet al te vriendelijk gereageerd door een aantal mensen.
De meningen lijken me inmiddels wel duidelijk.

xXlouiseXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:07

Ik denk ook dat hij beter op slot kan...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:09

Nou, ik vind van niet. Ik ben bezorgd om de kwaliteit het leven van het paard en wil graag eens de echte waarheid weten, in plaats van genoegen te nemen met een deel vage uitleg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:11

hoezo op slot? ze heeft dit topic zelf geopend dan moet je ook voor de consequenties in staan! zo'n onzin dat alles altijd maar op slot moet! Ik zou wel meer uitleg van de ts willen hebben want alles is erg tegenstrijdig!

edit: vind slotjes zo'n onzin ik heb nergens no iemand zien schelden of wat dan ook, altijd maar dat slotje erop en dan weet je nog niet hoe het zit! wordt daar zo moe van en jammer dat mensen kritische vragen en opmerkingen niet aankunnen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-08 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:12

Afbeelding Eerlijkheid of de waarheid hoef je niet te verwachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:14

Als ik kijk naar de rug van dat paard, zou ik daar niet graag op zitten en dan vind ik het paard erg schraal, dat kan zeker wel van de pijn zijn.

Ik hoop dat de redders weten wat ze doen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:19

suleilitha schreef:
Bedankt, Kiwiko, dan weet ik zeker dat jij mij niet als een potentiele moordenaar ziet. Ik vermeld nog wel even dat ik, mits ik een paard moet laten slachten er ook bij blijf staan tot het dier dood is. Wie A zegt moet B zeggen, neem je een paard, dan moet je er ook voor kunnen zorgdragen dat het dier, als er reden toe is, niet in de handel komt maar uit het lijden wordt verlost, of zoals bij die van ons, lijden voorkomen.

Zo gebeurd dat ook op de manege waar ik af en toe rondjes hobbel.
Paarden die echt afgeschreven zijn, om een reden worden weg gebracht door de manege eigenaar en blijft erbij staan.
Zo was er ook een paard, wat niet meer in de lessen kon, verkocht (ook voor 500 euro) aan mensen op de manege, met de afspraak. Blijft op de manege, tot ze op is, dan brengen we der samen (of alleen de manege) weg. Helaas konden de mensen deze afspraak niet nakomen, hadden een leuk ander paardje gezien en hadden een leuke ruil kunnen maken met de handelaar. Tot er iemand op bokt langs kwam en in deze merrie het paard herkende van vroeger. Manege eigenaar heeft gelijk gebeld die dag en eigenlijk was de deal al rond, ze kwam net op het goede moment langs, anders was ze de week erna naar de handelaar gegaan. Gelukkig staat deze merrie nu bij haar oude eigenaar op stal. Zo kan het ook, kan me ook niet voorstellen dat Stal Jaspers zijn goede naam zo weg zou gooien.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:34

Als ze met 1 uurtje in de les niet kreupel liep, snap ik niet dat ze naar de slager moest
Waarom niet gewoon een ander huisje voor haar vinden?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:36

Ik heb aardig wat gelezen, maar weet nog steeds niet of de "redders" dit paard helemaal hebben laten nakijken en nu 100% weten dat het paard geen pijn heeft..Mijn paard is ook naar de slacht gegaan, en echt.. prachtig beest was dat, je zag er niets aan.. liep nog ok.. maar joh, wat had dat beestje een pijn:( en ik een enorm verdriet.. Zo moeilijk om zon prachtig dier weg te brengen.. Maar je weet dat het goed is. ( een ander zou m nog zo kunnen kopen en erop rijden, mijn paard deed alsof ie nergens geen pijn had.. gallopeerde doodleuk op 3 benen..) Maar ik vond het niet eerlijk meer.. hij had zoveel pijn, dat bleek wel na die fotos etc.. Dusja.. ik vraag me ook bij dit verhaal nu wel even af, of dit dier nu nog een waardig bestaan zal hebben.. want ookal is het nog een mooi dier, en loopt het zo nu en dan nog ok.. dat zegt niets.. echt niet

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:41

griebels schreef:
Als ze met 1 uurtje in de les niet kreupel liep, snap ik niet dat ze naar de slager moest
Waarom niet gewoon een ander huisje voor haar vinden?

Dit schrijft een oud-verzorgster van de manege:

Angelkisssss schreef:
- Ja op een begeven moment moet er een keuze gemaakt worden wat er met een paard moet gebeuren als deze niet meer gebruikt kan worden als manegepaard en niet in de leas kan/verkocht kan als recreatiepaard. Als er echt geen verbetering meer in zit (geloof me er is echt goed voor Lotus gezorgd!!) en het paard heeft continu pijn dan moet de knoop doorgehakt worden en ja dat wordt dan de slacht. Als er dan mensen zijn die zo nodig dit paard moeten 'redden' vind ik het niet meer dan logisch dat de slachtprijs wordt betaald (500,- dus).
(en voor zover ik uit het verhaal van de stal eigenaren heb berepen is Lotus terug gegaan naar haar oude eigenaar want die wilde niet dat ze naar de slacht ging........)

En een ander huisje....betekent ook vaak handel.... Huilen Dus ik weet niet wat in sommige gevallen beter is, de slacht of het "goede" huisje.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:46

Klopt Slimmerik, maar dat is weer een andere discussie...

Je paard als afdankertje weg doen vind ik ook geen optie

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:11

Als je de verhalen leest, dan is het paard gewoon aan de oude eigenaar aangeboden (vriendin van marialva) met de mededeling dat als ze het paard niet meer wilde, het paard naar de slager zou gaan. Een eerlijk aanbod vind ik dat. (ook eerlijk tegenover het paard: zo heb je de minste kans op handel) Was ook destijds met oude eigenaar afgesproken.

Manege is altijd goed voor het paard geweest en tig keren het dier laten behandelen door een DA. Maar een keer houdt het op. Is per slot van rekening wel een bedrijf waar brood verdiend moet worden.

Ik heb mijn bedenkingen bij de bedoelingen van de huidige bezitters. Vooral die oproep op het andere forum om media in te lichten (wellicht met de bedoeling voor weer een inzameling) Boos! .

Kan me nog een actie in het verleden van TROS herinneren waar een van deze dames in het verleden bij betrokken was. Niet helemaal fris
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 20-12-08 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt