Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:14

suleilitha schreef:
Ik ben nu zover dat ze van mij een zesdelige houten jas uit de verzekering kunnen krijgen. Het is door omwonenden bevestigd dat ze afgelopen zomer al ook met mijn ruin (L-dressuurpaard) bezig zijn geweest. Een eind touw eraan, eentje erop en een ander het beest rondslingeren.
Mensen hadden gevraagd of dat toegestaan was, en ze hadden gelogen dat wij erom hadden gevraagd. Godzijdank zijn er geen noemenswaardige ongelukken gebeurd.
Ik ben in de avonduren een paar keer gestopt met rijden omdat het paard een futloze indruk maakte en ik weet dat aan het weer, of iets dergelijks.
Verder is het gespuis zowat dagelijks bij de tweejarigen geweest en hebben ze ze opgejaagd met zwepen....
Alle buren zijn nu op de hoogte en godzijdank zit er geen blad meer aan de bomen.
Ik ga maar even een wijntje nemen, geloof ik.

Bloos!
Dit meen je niet Scheve mond
Asociaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:14

Die van mij dus ook, Indian Lady!!!!! Tegelijkertijd voel ik me nog schuldig ook......
Ik heb nooit sporen van zweet gezien en verder weet ik dat het in de ochtenduren gebeurde, tijdens de vakantieperiode. Wellicht waren ze zo gehaaid om het paard af te sponzen zodat ik het niet zag.
En toch, die ruin is helemaal mijn beessie, daar moet een ander gewoon afblijven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-11-08 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:15

Jij kunt er niks aan doen Sul, jij wist het niet.
Die meiden zou ik te grazen nemen, maakt niet uit hoe......

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:15

Tjonge, ik lees dit verhaal met open mond... Wel een brutale snertkinderen zeg... (vervang dat woord trouwens maar voor iets wat je normaal niet netjes in het openbaar mag zeggen). Waar halen ze het gore lef vandaan zeg...

En dan zo'n moeder erbij....

Heel veel suleilitha, ten eerste met deze hele situatie, ten tweede voor het opbouwen van vertrouwen weer met de twenters...

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:16

Het moet toch niet gekker worden!
Hoop dat ze ook meelezen, misschien pikken ze nog iets op.......

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:17

IndianLady schreef:
suleilitha schreef:
Ik ben nu zover dat ze van mij een zesdelige houten jas uit de verzekering kunnen krijgen. Het is door omwonenden bevestigd dat ze afgelopen zomer al ook met mijn ruin (L-dressuurpaard) bezig zijn geweest. Een eind touw eraan, eentje erop en een ander het beest rondslingeren.
Mensen hadden gevraagd of dat toegestaan was, en ze hadden gelogen dat wij erom hadden gevraagd. Godzijdank zijn er geen noemenswaardige ongelukken gebeurd.
Ik ben in de avonduren een paar keer gestopt met rijden omdat het paard een futloze indruk maakte en ik weet dat aan het weer, of iets dergelijks.
Verder is het gespuis zowat dagelijks bij de tweejarigen geweest en hebben ze ze opgejaagd met zwepen....
Alle buren zijn nu op de hoogte en godzijdank zit er geen blad meer aan de bomen.

Hier zakt mn broek vanaf ........

mij dus ook Bloos!

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:17

Wat een verhaal Scheve mond Ik ga dit even volgen Ja

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:18

suleilitha schreef:
Tweejarigen die overdag buiten staan en 's nachts op stal ja.
Koude stal en geen dekens.
Ik ben gewoon doodsbang dat een van de paarden om zich heen gaat meppen als er vreemd gespuis in de paddock kruipt, eerlijk gezegd.
Manlief is nu aan het bellen, die is verbaal wat sterker Haha! en die gaat zometeen extra lint spannen met een lading stroom waar je van over je nek gaat, mits je er tegenaan komt.

Tssst, er is gezegd dat we blij moeten zijn met verzorgertjes....

wat is er mis met aanbellen en eerst even vragen of je misschien een verzorgpaard hebt?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:20

Eerst volgende zou ze naar binnen halen slepen en de politie bellen.. Laat ze maar flink schrikken..
Ik vind het niet zo gek dat die ''kinderen'' -voor zover je het nog kinderen kan noemen- zo zijn, hoe zou jij je gedragen met zo'n opvoeding? Stoom uit je oren
Moet je voor de grap haar auto eens gaan verzorgen. Schijnheilig
En dan met een spons met zand, zo banketstaaf dat je een volwassene niet eens een verzorgauto gunt. Clown

Billy

Je hebt niet goed gelezen ikenindi, dat hadden die meiden gedaan en dat was ze geweigerd. Dus wat je niet krijgt ga je maar stelen ten koste van de paarden.....
Echte paardenliefhebbers dus....

Anoniem

Nou Agnes, dat hebben ze heel vaak gedaan, en ik heb heel vaak gezegd, dat ik geen verzorgpaarden in de aanbieding heb. (bovendien zouden ze zelf moeten weten dat een dressuurpaard in opleiding en twee tweejarigen geen verzorgpaarden zijn)
Waar ik dus vooral de nek over breek is dat ze die dan gewoon Némen. En inderdaad gaat er wel een flinke lading materiaal tegen aan, die was bedoeld voor de zomerweide, volgend jaar.
Evengoed bedankt voor je meelevende reactie, meid.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:21

Amanda schreef:
suleilitha schreef:

Bloos!
Dit meen je niet Scheve mond
Asociaal...

Ja mijn broek ook!!!! Waar moet het heen met de jeugd en ouders tegenwoordig!
Ik kan hier echt met mijn kop niet bij
Een flinke trap onder hun hol hebben ze nodig Bah Boos!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:25

suleilitha schreef:
De lastpakken zijn schrik niet, 14 en 15!!!!! Deze lastpakken hebben al duzend keer aangebeld om een verzorgpeerd en ze hebben me een hele zomer lang op de manege lopen stalken. Ook weer om een verzorgpaard los te praten.
Maar het feit is gewoon dat wij paarden hebben voor eigen gerief en niet voor een ander.
Ik zit erover te denken om mijn jonge tuigerhengst maar thuis te laten komen, mogen ze die in de paddock poetsen maar dan zet ik er eerst nog wel een stuk of 20 borden neer.

Geef je kinderen 1 vinger, dan nemen ze je hele .......... ????
Als jij dat toestaat krijg je ze inderdaad niet weg....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:27

...hand en de arm erbij, ja.
Korte metten maken is het enige wat helpt.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:27

dit wetende zou ik helemaal stappen gaan ondernemen....
dan heb je er iig melding van gemaakt

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:28

suleilitha schreef:
Ik ben nu zover dat ze van mij een zesdelige houten jas uit de verzekering kunnen krijgen.

ROFL
Citaat:
Het is door omwonenden bevestigd dat ze afgelopen zomer al ook met mijn ruin (L-dressuurpaard) bezig zijn geweest. Een eind touw eraan, eentje erop en een ander het beest rondslingeren.

Maar serieus, dit is toch niet normaal. Ik heb echt bewondering voor hoe rustig je blijft, terwijl je van binnen wel zult koken. Mijn handen zouden echt jeuken, wie denken ze wel dat ze zijn, Anky ofzo? Je zou idd bijna hopen dat er a. eens flink hard vanaf donderen zodat ze een paar weken krom lopen en/of b. een flinke trap krijgen van die paarden.

Mri

kan je niet een stroomdraadje spannen... en dan eentje die direct uit het stopcontact komt... Extreme duivel

joyce83

Het ergste is idd dat je niet weet wat ze allemaal gedaan hebben. En de mogelijkheid dat er heel wat ergers had kunnen gebeuren. Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen en dat ze zich niet meer op het terrein laten zien en al helemaal niet meer bij de paarden.
Tja kosten van de jas zou ik zelf nog niet eens durven te vragen. Snap dat ook niet van die meiden, weten dat ze er niet mogen komen maar dan het lef hebben om dat via de verzekering te spelen (hoezo dom dus).

Tja normaal moet je betalen op de manege om op een paard te mogen rijden, kun je niet aangeven dat ze vaak genoeg gereden hebben en dat je daar ook geld voor wilt zien? Ach ja uiteindelijk gaat het niet om geld maar om het principe dat mensen van de spullen (en dieren) van anderen moet afblijven.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:29

Niet te geloven, het wordt zelfs erger en brutaler Boos! Boos! Boos! .

Grrrrrrrrrr ik ben blij dat het niet mij is overkomen, dat iemand aan me paarden zit, echt dan sta ik niet voormezelf in, ik had ze allang met de zweep bewerkt Whoosh!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:29

joyce83 schreef:
Tja normaal moet je betalen op de manege om op een paard te mogen rijden, kun je niet aangeven dat ze vaak genoeg gereden hebben en dat je daar ook geld voor wilt zien? Ach ja uiteindelijk gaat het niet om geld maar om het principe dat mensen van de spullen (en dieren) van anderen moet afblijven.

Da's het domste wat je kunt doen. Als ik ergens voor betaal heb ik ergens recht op..........

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:30

persoonlijk zou ik ook in staat zijn om ze op te wachten, end an met een longeerzweep in een hoek te drijven en er een aantal keer flink op los te meppen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:30

Kun je niet komende tijd je werkuren wat omgooien zodat je op onverwachte momenten thuis bent? (en je auto op een andere plek parkeren?).
Op heterdaad betrappen lijkt me het meest zinnige.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:31

ma_rie_tje schreef:
persoonlijk zou ik ook in staat zijn om ze op te wachten, end an met een longeerzweep in een hoek te drijven en er een aantal keer flink op los te meppen!

haha heel verleidelijk.. maar denk dat de TS zich daar meer mee zou hebben dan ze 't nou al heeft.. Scheve mond

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:32

Ja dat klopt ook weer. Bedoelde het eigenlijk meer als een afschrik gegeven. Maar zoals je het aangeeft dan zou je denken dat het legaal was natuurlijk.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:32

Jemig, waar halen ze het gore lef vandaan!!!
Mijn dochters hoeven ook niet met zulke kunsten aan te komen, dir krijgen er ook een maat 40 achteraan. Aaien van vreemde paarden is op eigen risico en ze moeten aan de goeie kant van het hek blijven.