KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

original

Re: KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:02

Pietiedecy : Heel veel sterkte! Veel te jong!!

Wat een leuke kleding zie ik hier voorbij komen, heb direct al weer zin om te shoppen. Helaas ook geen geld haha !

Waar heb je die armband vandaan? Ook bij modemusthaves? Vind dat ze daar vaak echt leuke dingen verkopen!

Jemig Conchita, wat een dagen maak je ! 20 uur in de week rijden is ook echt veel zeg! Hoeveel rijd je er dan meestal per dag? Logisch dat je geen energie hebt om daarna ook nog eens te gaan sporten.
Inderdaad cardio en kracht gecombineerd werkt voor mij altijd het beste, daar merk ik het meest van.

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:03

Lijkt het jullie trouwens leuk om een keer - kort voor de instructieweek- al af te spreken?
Een keer wat eten, of naar een leuk paarden evenement ?

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:21

He Sita,
Dat is inderdaad zo. Ik dacht bijvoorbeeld altijd heel goed bezig te zijn met Optimel e.d., maar uiteindelijk blijkt dat vol met zetmeel te zitten en superslecht voor je te zijn. Het is sowieso een goed idee om radicaal te minderne met suikers. Eerste vijf dagen zijn heel zwaar, maar erna zit je vol energie!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:21

Ja, leuk idee Original! Moet er wel bij zeggen dat ik echt heel veel uren per week werk, dus weet niet of ik kan. Maar altijd goed om te proberen af te spreken!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:23

Ik rijd/longeer er 3/4 per dag.. Rijd nu ook een paard van een stalgenootje bij vanwege dat zij geblesseerd is.
En mn ene merrie is nu met zwangerschapsverlof, maar die komt er binnen een kleine 2 maanden ook weer stukje bij beetje bij in t ritme..
Het zal nu momentee niet precies 20 uur zijn, maar komt er wel aardig in de buurt. Plus dat ik ook nog 15 stallen moet mesten, 15 paarden binnen/buiten zetten, 5x voerronde.. Naar les, op wedstrijd, helpen met de koeien van mn vriend, de andere dieren verzorgen.. Nou ja, idd een hele drukke 'baan' en altijd buiten!

Lijkt mij idd ook leuk om eens af te spreken! Beetje centraal ergens?

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:58

heel erg bedankt allemaal!

Het lijkt mij ook een leuk idee om een keer met zijn allen af te spreken!

Jeetje Conchita, druk zeg! Moeten jullie ook melken? Of hebben jullie een melkrobot?
Ik doe nu ook 4 paarden, echt veel! Vooral omdat ik school er nog bij heb, en elke dag alles moet mesten, 3x voeren, buiten zetten, binnenhalen e.d. En die van m'n zusje pak ik er soms ook nog bij.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:52

Ja, we melken ook.. We hebben geen robot ofzo, daarvoor zijn we weer net te klein.. :o

4 paarden is idd veel, zeker in combinatie met school.
Tot voor kort werkte ik er ook nog 24 uur buitenshuis naast, nou, dan was het echt nachtwerk wilde ik alles gedaan krijgen..

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:59

Ik ken het inderdaad.. vooral nu in die verrekte winterperiode -O-

IK werk full time en om dan heb ik 's avonds nog mijn paarden staan. Maar dan is het al donker.. steenkoud... regent of sneeuw het weer.. blluuuuhhh!!

Maaaaar... ik heb vertrouwen... de lente komt er nu echt aan _/-\o_

Afspreken lijkt mij ook leuk ja :) Wie heeft een idee?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:00

Jaaa.. De lente komt er aan! :D Je kan ook al goed merken dat het savonds weer iets langer licht is..

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:49

Picassox schreef:
Ik vroeg gewoon hoe jullie dat doen, ik heb het niet over een slechte basisconditie van mijn paard. Mijn paard heeft altijd een prima conditie gehad. ;)

Bedoelde het niet persoonlijk hoor... Meer algemeen, dat als je echt je paard op rust moet zetten na een week intensievere training, dat er dan iets niet klopt in de voorbereiding.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:05

tja, wat is intensief? die van mij was gewoon heel moe na de instructieweek vorig jaar. hij stond in zijn stal op drie benen en een centenbak te suffen. maar zodra ik ging opzadelen, was'ie wel fit, vrolijk en fris hoor. ik heb hem niet op rust gezet erna, maar paar dagen een beetje licht werk gedaan en lekker veel de wei in. denk dat hij ook het gras in zijn buik heeft gemist die week.
Laatst bijgewerkt door MissBay op 26-02-13 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:07

Het is natuurlijk ook niet meer dan normaal dat de paarden een beetje moe kunnen zijn na/tijdens zo een week. Ze zijn van huis weg, ander ritme dan thuis, nieuwe indrukken.. Niet vrij kunnen bewegen als in op de weide/paddocks.. Allemaal dingetjes waar t ene paard ook gevoeliger op is dan de ander.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:20

Die van mij zal waarschijnlijk ook kapot zijn aan het einde van de week.. Heb hem van veulen af aan hier thuis staan dus hij weet niet wat hem overkomt.. Ineens zo'n andere omgeving.. andere paarden.. zoveel indrukken!

En die centenbak.. die heeft ie eigenlijk 365 dagen per jaar :')

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:27

Debbie schreef:
Die van mij zal waarschijnlijk ook kapot zijn aan het einde van de week.. Heb hem van veulen af aan hier thuis staan dus hij weet niet wat hem overkomt.. Ineens zo'n andere omgeving.. andere paarden.. zoveel indrukken!

Die andere omstandigheden hou ik dan ook eigenlijk buiten beschouwing. Heb gelukkig een paardje wat niet opkijkt van een andere omgeving en daar dus ook niet van onder de indruk zal zijn. Maar kan me nog goed de eerste keer herinneren dat we met de ruin een midweekje weg gingen inderdaad, pfffff! Gelukkig geldt ook daar voor, oefening baart kunst. Ook hij is inmiddels redelijk relaxt als we ergens anders heen gaan...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:08

Ja, keertje afspreken van te voren is heel leuk idee!

Siet, ik wil ook wel met je mee lijnen, graag zelfs. Ik wil eigenlijk minimaal 10 kilo kwijt, heel erg veel, maar het móet eigenlijk echt. Ik zwem momenteel 1x in de week met een vriendin en ga beginnen met hardlopen... Pfff, maar soms heel moeilijk in je eentje je er toe te zetten!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:41

Hebben jullie net ook een mail gekregen? :)

Staat niet heel veel nieuws in.. maar toch :Y)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:43

nee, geen mail...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:51

Ik wel :j Dat mn sportstand ook was gecontroleerd en dat het klopte ofzo.. :))

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:51

Picassox schreef:
Ja, keertje afspreken van te voren is heel leuk idee!

Siet, ik wil ook wel met je mee lijnen, graag zelfs. Ik wil eigenlijk minimaal 10 kilo kwijt, heel erg veel, maar het móet eigenlijk echt. Ik zwem momenteel 1x in de week met een vriendin en ga beginnen met hardlopen... Pfff, maar soms heel moeilijk in je eentje je er toe te zetten!

Ik wil zo samen met je hardlopen, maar de afstand he.. := Heb hier ook niemand die samen wil hardlopen.. En idd, in je eentje is t moeilijk om te beginnen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:52

Ja, ik wel een mail. Ze hebben de stand van de punten gecontroleerd, of je L1 + 5 bent, en of je daarmee 'officieel' mee mag doen. Dat is het enige. :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:52

Haha, samen hardlopen, zullen we naar elkaar toe lopen? :') Da's een end hoor! Balen dat je zo ver weg woont!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:54

dat verklaart waarom je voor de eventingweek geen mail hebt gekregen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:58

Afstand is geen probleem dames! Ik heb een hele poos hardgelopen met een vriendin die 175 km verderop woonde. In de weekenden liepen we samen in het bos, maar doordeweeks spraken we telefonisch af en gingen we tegelijk op pad en liepen we ons trainingsprogramma. Voelde me daardoor nooit alleen, en als ik het zwaar had, bedacht ik me gewoon dat ik niet de enige was die nu hier liep te rennen! Achteraf spraken we elkaar dan weer en bespraken we wat de volgende training zou gaan worden en hoe het was gegaan. Was voor ons echt een stok achter de deur om wel te gaan hardlopen!

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:47

Dat is wel een goed idee van - op afstand - maar toch samen - hard te gaan lopen!
Ik heb ook een bevestigingsmail gehad :). Leuk dat het jullie het een leuk idee vinden, zal ik anders een datumprikker aan maken, of gewoon hier een aantal datum neerzetten ?

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:53

Of jullie komen gewoon allemaal naar hier hardlopen! Ontvang ik jullie met een glaasje fris :')
Enne ik heb ook een bevestigingsmail ontvangen :)