Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:21

Gefeliciteerd!

tita

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:24

van harte

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:07

Fijn Ulaantje dat ze weer beter loopt :D
Haha Yvank_ wat een actie van je vriend :+
en liesen gefeliciteerd! Wat een mooi debuut!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:14

gefeliciteerd :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:07

Gefeliciteerd! Super!

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:31

Gefeliciteerd!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:10

madelein schreef:
Jeetje Moon wat vervelend. Heb je er wel eens over nagedacht om hem een tijdje door iemand anders ( in de zin van: ieamand die hier ervaring mee heeft) te laten trainen? Verkopen lijkt mij ook zo rigoureus gelijk...

Heb alles geprobeerd , les gehad 3x in de week zei reedt hem 2x in de week,
maar er valt niks aan te beginnen ken weken goed gaan,
en dat je zo iets heb van eindelijk hier doe ik het voor,
maar uit niets al stap je alleen gaat die aan de knetter en bokken,:S
hij fokt zichzelf zo op,, Zo onvoorspelbaar, en ik ga nu steeds vaker er heen van hoe zal die vandaag zijn ?:O

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:17

Heb je al eens gekeken naar het voer? Misschien krijgt hij te veel energie binnen?
En hoe lang staat ie buiten?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:31

Monster_tos schreef:
Heb je al eens gekeken naar het voer? Misschien krijgt hij te veel energie binnen?
En hoe lang staat ie buiten?

Hij staat 3x op 1/4 Extra kuil,
Met zulk weer 3 uurtjes wei + uur rijden;)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:36

Is er geen mogelijkheid om de hele dag naar buiten?
3 uurtjes is niks :(

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:39

raak in paniek alleen ;)

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:14

Toch wel vreemd en erg vervelend moonforever.. Een paard doet dat toch niet zomaar.
Is er niet een ander paard waar je paard gewoon lekker de hele tijd mee buiten kan staan? Scheelt al vaak als ze lang buiten kunnen of niet..

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:48

Het is beetje vorige eingenaar schuld altijd zijn zin mog doen en bij mijn moet die werken

Wat wij denken is dat hij zich zelf zo opfokt, gewoon om niks,

Stond van de zomer/lente dag en nacht buiten zonder brok en alles presies zelfde als nu,
Sta op sportstal ,;)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:01

Gefeliciteerd Liesen! Wel jammer van je 2e proef.

Moonforever het is wel erg makkelijk om te zeggen dat het de schuld van de oude eigenaar is.
Als hij bij jou moet werken en het hier niet mee eens is zal hij dit lijkt mij niet ongeveer 1 x in de maand laten werken. En al zou dat wel zo zijn dan zal hij niet uren bezig blijven maar zich (al vrij snel) overgeven en luisteren.
Ik blijf het apart vinden dat hij zo zijn dagen heeft en dat zijn er dan eigenlijk maar weinig. Ik ga er vanuit dat als een paard zo doet hij/zij pijn heeft. Geen een paard doet zoiets voor de lol.
Hoe reageer jij als hij zo begint te doen? Krijg je het opgelost of is dat geen mogelijkheid?

Komende zaterdag is vlakbij de stal waar mijn paard staat wedstrijd met 2 proeven.
Heb al aan de vereniging gevraagd of er nog ruimte is voor bijschrijving (zijn nog maar 6 starts voor de B tot nog toe) maar ben me wel nog aan het bedenken of het slim is om te gaan. (En of ik mag van vriendlief :P)
In de bak waar de proeven gereden moeten worden staan ook hekjes waar ze gisteren zo bang voor was en bloemen, sponsorzeilen en een auto als juryhok. Een bokker zei al dat ik kon vragen om als 1e te starten dan kon ik van tevoren al heel even de ring verkennen. Wat zouden jullie doen?
Aan de ene kant denk ik weer een goede les voor ons beiden (ik moet zelfverzekerder zijn en er meer aan blijven rijden) aan de andere kant denk ik misschien ook wel iets te vroeg weer omdat er weinig tijd is om thuis met vreemde objecten te oefenen. De wedstrijd zo dichtbij wordt dit jaar maar 2 x gehouden.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:05

Ik zou gaan Pattypaard :) je hebt niets te verliezen toch? Ze leert er alleen maar van, en jij ook! Je kunt thuis oefenen wat je wil, maar een wedstrijdsituatie (met bijbehorende spanning) kun je heel moeilijk nabootsen.

Ik vind het ook een heel raar verhaal van moonforever, hoe bouw je het rijden op, wat oefen je allemaal, waar gaat het fout en wat zegt je instructrice ervan?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:12

inderdaad. een paard doet niet zo raar om niks.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:18

Ook als je als 4e start mag je de ring verkennen

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:20

Wat goed Liesen! Dat zijn fijne punten om mee thuis te komen, nu werken aan de middenweg tussen de twee proeven. De eerste proef maar dan iets flitsender, blijven rijden zeggen ze altijd.

Wat raar Moonforever.. Ik heb ook een paard die niet heel voorspelbaar was, inmiddels is dat al beter. We hebben van alles geprobeerd, verschillende soorten voer/aanvullingen, andere manier van rijden, 's middags buiten in plaats van 's avonds, bloedtest. Geen idee wat uiteindelijk heeft geholpen, maar na zijn blessure hebben we deze momenten niet meer gehad. Dus misschien ligt het aan jouw houding?

Is er trouwens nog iemand op zoek naar een mooi wedstrijdjasje?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:25

Tot nu presteert mijn merrie de 2e proef beter ondanks ze bijna altijd leeg is.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:33

Vervelend dat ze zo doet moonfor ever. Ik weet niet zo wat je zou kunnen doen. Zijn het geen periodes?

Gewoon gaan pp :j
Wat voor jasje Sharona.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:49

Dat is waar Olympus_ . Ik wil voor thuis wel dingen maken om te oefenen maar dat blijft toch anders. En voor hetzelfde gaat het nu wel (sneller) goed :).

moonforever: Mijn vorige paard had trouwens ook wat rare dingen.. Zijn genoeg reltopics hier over geweest :+.
Die begon ook ineens te bokken, steigeren, 4 benen de lucht in enz. Op het begin sporadisch maar steeds vaker.
Alleen aan de longe of aan de hand deed ze dit niet. Ook niet als er aan de longe iemand op haar zat. Kon er kleine kinderen op laten hobbelen en al geen probleem. Kon zelfs op haar slapen in de stal.
Uiteindelijk konden we nog geen rondje meer normaal rijden, ze liet zich op een begeven moment al bokkend omvallen.
Veel dierenartsen, fysio's en noem maar op bij gehad en van alles geprobeerd. Ook een professionele ruiter haar 2 weken laten rijden, dacht dat het aan mij lag maar het mocht niet baten. Toen ik zo ver was om haar te verkopen bleek dat ze een nekwervel scheef had zitten wat doortrok naar haar rug en achterbenen en het arme beestje had gewoon pijn maar liet dit niet altijd even goed zien.
Paard (weer) laten behandelen en nu loopt ze op een manege in België rond en is de lieveling van menig manegekind :).
Wil niet zeggen dat jou paard dit ook moet hebben moonforever. Maar ik weet nog dat omdat we maar niks konden vinden mijn geloof in het lichamelijke pijn op een begeven moment op hield. Ben de dierenarts die toen gevonden heeft wat het was nog steeds zó dankbaar!
Deze dierenarts is afgelopen week door mijn aanraden op de stal geweest waar mijn paard nu staat. Hier is ook een paard met 'iets' dat tot nog toe niet te verklaren viel waarbij ook al van alles onderzocht en geprobeerd was. Dit paard bleek haar bekken scheef te hebben staan waardoor de rest van de wervels ging compenseren en ook scheef kwamen te staan.
Mocht je de naam/telefoonnummer willen hebben van deze dierenarts voor een eventuele check dan laat je maar horen :). Misschien meer onder het mom van baat het niet schaad het niet ;).
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 18-02-13 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:52

Gefeliciteerd Liesen!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:26

Ik zou lekker starten Patty!

Had ik ook tijdens mijn eerste oefenwedstrijdje, eerste proef ging niet, tweede veel beter!

Een donkerblauwe pikeur, helemaal nieuw, maar 1x gedragen!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:37

Wat vervelend moonforever.... Tsja, kan lichamelijk iets zijn, maar paard kan ook zelf tikje gek zijn :') Soms heeft mijn m2 paard het ook.. Heeft ze weer nukken, maakt ze haar zelf volledig gek (bv. een stukje sneeuw wat nu nog in het land ligt, drama natuurlijk. Dat weten jullie allemaal := :P ) Sinds 3 dagen gaat ze bij letter A stilstaan en bokken.. Heb lang gedacht dat ik iets fout deed, dat ze ergens last van had. Maar hoe spontaan het er is, zo is het ook zomaar weer over.. Die van mij test me dan gewoon even uit :+
Jonge paard (veulen van de ander) heeft nog niet zulke streken, gelukkig. Die heeft me nog maar 1x er van af willen gooien en niet eens tijdens het beleren / doorrijden. Maar gewoon omdat de overgang van indoor rijden naar outdoor best wel groot is. Nu weet ik, eerste keer weer buiten moet ze 'gewoon even' aan de longeerlijn gek doen en dan is het klaar :)

De rest gefeliciteerd, zag nette resultaten voorbij komen! :D
Patty: gewoon starten, wat je niet hebt kan je ook niet verliezen :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:41

Ik heb eindelijk wat foto's van een paar van mijn jonkies!

E.nza ( 3,5 jaar , Voice x U.B40 x Jackson x Amor ), Deze is nog niet op wedstrijd geweest, gaat in mei/juni mee en start ik dan L2. Is overigens een vreselijk moeilijk paard, vandaar dat ze ook nog niet mee geweest is en ik haar thuis eerst maar eens wat verder door rijd. :)
Afbeelding
Afbeelding

E.xperience (3,5 jaar, V.oice x S.ir sinclair x Girbaldi x Wolfgang ), gister voor het eerst gehangen en vandaag voor het eerst gezeten, moet halverwege de zomer l1/L2 gestart worden. Helaas geen betere foto.
Afbeelding

En gister deze ( C.hapeau v. Voice x G.oodtimes ) in het L1 gestart, gewonnen met 195 pnt. ( Is wel al 6 maar nog zo groen als gras )
Afbeelding
Afbeelding