[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:38

verography schreef:
Ik dus :P alleen de zondag.

ben op zoek naar fotos van de barrelrace van vrijdag en zaterdag :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:59

Jammer dat de formulieren alleen op het secretariaat lagen (tenminste wel toen ik er was op vrijdag). Ik had als bezoeker ook wel een formulier in willen vullen.

Niet om de goedbedoelde intenties van de organisatie omlaag te halen, maar ik had ook nogal wat op- en aanmerkingen op de lokatie. Om te beginnen het parkeren, men moest hun paarden in een overvol parkeerterrein uitladen, waarmee ze dus (onbedoeld) de hele boel moesten blokkeren. Wij waren genoodzaakt om een ruime kilometer verderop te parkeren. Vervolgens hoor ik van iemand anders dat er in haar auto is ingebroken en toen wij weggingen moesten we langs een groep laveloze mannen die elkaar bijna aanvlogen. Ook geen fijn idee.

De stallen naast een kids corner vond ik op zijn zachtst gezegd misplaatst. De looproutes waren onduidelijk en enorm omslachtig. Een complex met voor mijn gevoel duizenden deuren en uiteindelijk moet je met zijn alleen door 1 deurtje proppen om bij de showarena te kunnen komen. Toiletten stonden niet goed aangegeven. Last van een smerig toilet heb ik gelukkig niet gehad :)

Ook ik heb gehoord dat vrijwilligers als vuil zijn behandeld en vooral daar gingen mijn nekharen van overeind staan. Je vrijwilligers, jongens, waar zijn we in godsnaam mee bezig?!

Het eten vond ik tevens peperduur (maargoed, zelf iets meenemen is ook een optie) en na 20.00 uur was nagenoeg alles op, waardoor zelfs de vrijwilligers die nagenoeg geen tijd en budget kregen om iets te eten achter het net vistten. Dan ga je je toch afvragen in hoeverre er rekening is gehouden met die 12.000 bezoekers?

Kortom: als ik nu zou moeten bepalen of ik er volgend jaar zou willen starten, dan zou mijn antwoord nee zijn.

Even nog een kleine edit: voor dit bericht (wederom) verkeerd geinterpreteerd wordt door de een of ander, dit zijn punten die ik ook bij andere bezoekers en deelnemers gemerkt heb en ze zijn bedoeld als positieve kritiek, zodat hier volgend jaar rekening mee gehouden kan worden. ;)

DubbelFun

Re: SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:13

12.000 bezoekers ????
Was er nog een ander evenement dan ???

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:21

net als Xono hierboven vermeld moet het parkeren zeker een aandachts punt worden.
Ik moest de nacht van vrijdag op zaterdag rond half 3 ook die kilometer naar de auto in mijn eentje lopen en dat is op zijn zachts gezegd niet fijn als vrouw alleen!

Vond het ook not done dat de bezoekers tussen de trailers en paarden hun auto moesten parkeren en sommige die 1 dag of eigenlijk avond kwamen om te starten met hun handen in hun haar stonden omdat ze na een lange rit vanuit een andere kant van NL hun auto/trailer/paard nergens fatsoenlijk kwijt konden!

En nee ik hoef ook niet zo nodig mee te doen volgend jaar!

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:24

Helemaal mee eens Rapido! Zaterdag was het parkeren ook een drama, werd weggestuurd zonder dat aangeven werd waar je dan wel kon parkeren. Dus maar ergens in een berm gezet en maar hopen dat er geen bon opkwam (ben nou eenmaal niet zo bekend in Den Haag).

En als je met je paard komt wil je dit ook nog een veilig kunnen uitladen ipv een parkeerplaats voor 'gewone' bezoekers.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:26

Wat jammer, je vrijwilligers niet in de watten leggen is het domste wat je doen kunt... 8)7

Wij zijn donderdag geweest, toen was alles wel schoon en fris, de toiletten beneden werden steeds schoongemaakt. Misschien werkte het personeel alleen doordeweeks??
Goed gegeten voor 12,50, niets op aan te merken.
De looproute was inderdaad erg omslagtig en de kidscorner naast de stallen zou mij ook niet trekken :n

Ik ga er van uit dat de organisatie alle op- en aanmerkingen ter harte neemt, het is een prachtig evenement wat alleen maar beter kan worden! :D

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:26

denk dat ze 1200 bedoeld. Ook ik vond het feit dat er maar 1 deur toegankelijk was wat krom. Aan de ene kant zo komt iedereen langs de standjes. Maar als er echt 1200 man kwam word het moeilijk je kont keren als je er met zijn allen uit 1 deur zou moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:29

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:33

Owke :roll: , dan is het helemaal niet slim georganiseerd met maar 1200 zitplaatsen en 1 toegangsdeur!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:36

rosanja schreef:
Helemaal mee eens Rapido! Zaterdag was het parkeren ook een drama, werd weggestuurd zonder dat aangeven werd waar je dan wel kon parkeren. Dus maar ergens in een berm gezet en maar hopen dat er geen bon opkwam (ben nou eenmaal niet zo bekend in Den Haag).

En als je met je paard komt wil je dit ook nog een veilig kunnen uitladen ipv een parkeerplaats voor 'gewone' bezoekers.

Tja... ik had dus een bon van 70 euro. Heb er maar niet te lang over nagedacht, want je zou er kwaad van worden. Nergens je auto fatsoenlijk kunnen parkeren, dus idd maar ergens in het gras, waar niemand er last van zou hebben. Ik was iets te naïef om te denken dat het geen bon zou opleveren.

Ves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:44

Nog een grappig verhaal over het te verkrijgen eten:

Wij gingen een broodje bal en broodje hotdog halen maar sinds wanneer is dat op pistolets? Is dat een nieuwe "rage" die ik gemist heb?

Ohja en er was op dat moment geen fritesaus/ mayo, er stond een bak met mosterdsaus zakjes, zegt de "vriendelijke" mevrouw achter haar tentje: Ja dat smaakt bijna net als fritesaus/ mayo :') whaha hallo waar zijn uw smaakpapillen?

De doorgang van inrijbak naar de showarena vond ik trouwens wel wat slordig en als je een barrelracer heb die iets te hard naar buiten sjeest |o

De locatie zelf zou met een aantal aanpassingen echt super kunnen worden hor :j , wil natuurlijk niet het hele NK afkraken! Voor ons als vroege vogels was parkeren geen enkel probleem en de WC's waren tijdens mijn bezoekjes dan blijkbaar net schoongemaakt :))

Ves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:44

Duke schreef:
Tja... ik had dus een bon van 70 euro. Heb er maar niet te lang over nagedacht, want je zou er kwaad van worden. Nergens je auto fatsoenlijk kunnen parkeren, dus idd maar ergens in het gras, waar niemand er last van zou hebben. Ik was iets te naïef om te denken dat het geen bon zou opleveren.

Duur geintje :(:)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:50

Ves schreef:
De doorgang van inrijbak naar de showarena vond ik trouwens wel wat slordig en als je een barrelracer heb die iets te hard naar buiten sjeest |o

Van te voren is tegen alle barrel racers duidelijk verteld dat ze in de stap de arena in en uit moesten gaan , dat was ook niet zo moeilijk want er was genoeg ruimte om af te remmen.. de betreffende barrel racer die de gevaarlijke stunt uithaalde om in de galop (over het beton) de gang in te gaan (en tegen het paard van mijn zusje opbotste die netjes aan het wachten was op haar run), is (als ik het goed begrepen heb) gediskwalificeerd (no time, want hij nam ook de laatste ton verkeerd om) en mocht de volgende dag ook niet meer meedoen

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:55

De boete mag ik 'gelukkig' delen met mijn passagier, wiens idee het was om in het gras te gaan staan: "Ach, hier staat hij toch best." >;)

Vandaar dat ik zondag om 8:45 uur al voor de deur stond. Wilde wel mijn auto kwijt kunnen. Weekendje was al duur genoeg. Inclusief mijn aankopen enzo. :o

Nog een voordeel van zo vroeg zijn: er staat niemand te controleren bij de ingang. Nog een puntje voor volgend jaar als er wat aan willen verdienen: zorg dat er ook 's ochtends vroeg iemand staat te controleren. Tenzij de kosten van deze poppetjes niet opwegen tegen de opbrengsten van de vroege bezoekers. Nu had ik een bandje en was ik toch wel legaal binnen, maar er waren er genoeg die geen toegang hebben betaald 's ochtends vroeg.

En voor mijn dochter van 5 was er niets echt te drinken. Geen fristi of appelsap o.i.d. in het sportcafé. Moest ik weer helemaal terug voor naar de brasserie. Maar goed, dit zijn kleine puntjes die ik ook liever als suggestie geef, dan als kritiek.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:59

Dezelfde gedachten was hier Duke. Had netjes bandje gehaald en was niet gecontroleerd. Toen had ik zoiets van.... Tja.

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:02

Het parkeren is niet echt goed geregeld idd. Je kon op de heenweg wel met de bus vanaf de auto naar het terrein, daarna nog een stuk lopen (niet ideaal als je niet goed te been bent). Helaas was de terugweg geen vervoer geregeld. De bus liep tot 17.00 a 17.30 uur terwijl toen de show nog bezig was. Dat vind ik niet echt service.

Ik ben maar 1 dag geweest als toeschouwer en heb wel wat aanmerkingen, maar in mijn achterhoofd speelt ook dat dit de 1e keer is op deze locatie. Ik ben me bewust dat er heel wat organisatie bij komt kijken en hopelijk wordt er wel degelijk wat met de aangeleverde punten gedaan.

Wij hebben gewoon een patat genomen, deze was normale prijs. Drinken was 1,50 euro en dat vind ik zeker geen gekke prijs.

Ik ga hier geen punten aanleveren. Heb ook geen formulier gezien. Ben ook maar 1 dag geweest als toeschouwer en ik denk dat de deelnemers die zo'n formulier hebben ingevuld al wel een mooie bijdrage hebben kunnen leveren. Het feit dat de organisatie überhaupt een evaluatieformulier had liggen geeft al aan dat ze openstaan voor verbeterpunten waar mogelijk en ik ben dan ook erg benieuwd waartoe deze show gaat groeien in de toekomst. Er zijn zeker wel uitbreidingsmogelijkheden op deze locatie, maar de parkeerproblematiek moet wel aangepakt worden. Zeker voor de deelnemers met trailers en paarden.

O ja, 1 puntje: alles was zo mooi te volgen middels livestream. Klopt het dat er geen video te koop was van je eigen deelname? Want de camera draaide, daar is in geïnvesteerd... dus met het niet verkopen van filmmateriaal heb je ook wat centjes laten liggen. Zonde en het is ook wel zo leuk voor de mensen die hun mooie optreden op film hadden willen hebben. Toch?

Edit: lees ik nu wel iets over een dvd?
Laatst bijgewerkt door hihaa op 19-09-11 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:11

XoNo schreef:
.... De looproutes waren onduidelijk en enorm omslachtig. Een complex met voor mijn gevoel duizenden deuren en uiteindelijk moet je met zijn alleen door 1 deurtje proppen om bij de showarena te kunnen komen. Toiletten stonden niet goed aangegeven. Last van een smerig toilet heb ik gelukkig niet gehad :) ....

Eens!

Ondanks dat ik de locatie op zich een professionele uitstraling vind hebben voor een dergelijk evenement was de indeling nog niet optimaal. Makkelijker is denk ik in de toekomst toch alle stands bij elkaar in een gedeelte van een hal te zetten. Voor de standhouders leuker, beter te beveiligen en makkelijker voor de bezoekers. Zo hoeven er geen deuren dicht om de mensen op de route te houden (die niet duidelijk is) en zal het geheel toegankelijker zijn :j

Betere aanduiding van eetgelegenheden, toiletten en andere voorzieningen en vooral de parkeergelegenheid voor deelnemers/trailers apart houden van de bezoekers zonder paard/trailer. Dit zou voor iedereen beter werken.

Ik zou het tof vinden als de deelnemers nog een formulier per mail krijgen, dan vul ik hem graag in! :j Of via de site, zodat de bezoekers hem ook kunnen invullen.
Het siert de organisatie zeker dat ze alle tips bekijken en serieus nemen! Het zal volgend jaar vast al stukken beter gaan met de dingen die dit jaar wat tegenvielen.
Ik ga in elk geval weer meedoen, ik heb ze nu het voordeel van de twijfel gegeven en dat doe ik volgend jaar weer :)

Petje af voor alle vrijwilligers die zo verschrikkelijk hun best gedaan hebben en zulke lange dagen gemaakt hebben _/-\o_

Ves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:43

Sassy4barrel schreef:
Ves schreef:

Van te voren is tegen alle barrel racers duidelijk verteld dat ze in de stap de arena in en uit moesten gaan , dat was ook niet zo moeilijk want er was genoeg ruimte om af te remmen.. de betreffende barrel racer die de gevaarlijke stunt uithaalde om in de galop (over het beton) de gang in te gaan (en tegen het paard van mijn zusje opbotste die netjes aan het wachten was op haar run), is (als ik het goed begrepen heb) gediskwalificeerd (no time, want hij nam ook de laatste ton verkeerd om) en mocht de volgende dag ook niet meer meedoen

Ja diegene zag ik waarschijnlijk op de livestream :n , was alles oke met zusje en paard(en)?

Ves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:44

verography schreef:
Dezelfde gedachten was hier Duke. Had netjes bandje gehaald en was niet gecontroleerd. Toen had ik zoiets van.... Tja.

Wij zijn wel 2 keer gecontroleerd maar dat was als je een andere uitgang nam om een luchtje te scheppen (richting hooi/ stro containers)

Ves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:45

SusanW schreef:
Petje af voor alle vrijwilligers die zo verschrikkelijk hun best gedaan hebben en zulke lange dagen gemaakt hebben _/-\o_

_/-\o_

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:08

Ves schreef:
Ja diegene zag ik waarschijnlijk op de livestream :n , was alles oke met zusje en paard(en)?

ja gelukkig wel maar het was wel even schrikken :brr:
maar daar kon verder de organisatie weinig aan doen, want waren van te voren wel goede instructies
gegeven... voor de veiligheid van ruiters en paarden, jammer alleen dat deze ruiter daar zich weinig
van aan trok, geeft ook gelijk weer zo een slecht beeld van de barrel racers en dat is weer jammer voor
degene die wel serieus er mee bezig waren

Westernfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:31

Ik ben van donderdag t/m zondag geweest. Natuurlijk zijn er veel verbeterpunten (Ik hoop dat iedereen die ze hier deponeert ze ook desnoods zonder formulier) naar de organisatie stuurt. Daar kunnen ze alleen maar van leren. Of werp jezelf op om zoiets (te helpen) organiseren.

Ik heb ondanks de verbeterpunten enorm genoten. (Misschien sta ik wel -door omstandigheden- te positief in het leven. Wil van elke dag een feestje maken). Ik heb enorm veel respect voor de vrijwilligers die geholpen hebben op het festival _/-\o_ ! Wat hebben die enorm veel werk verzet.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:39

XoNo schreef:
Jammer dat de formulieren alleen op het secretariaat lagen (tenminste wel toen ik er was op vrijdag). Ik had als bezoeker ook wel een formulier in willen vullen.

die lagen de hele week bij de kassa's met een doos waar je ze in kon doen. maar denk dat je ze ook wel een mail kan sturen , ze staan voor alles open heb ik gemerkt.

over smerige wc's heb ik geen klachten want vond marienheem veel smeriger . tja de looproutes waren beetje onduidelijk maar was dat ook niet zo toen je voor het eerst in marienheem was? volgend jaar weet iedereen de weg in den haag......

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:45

Ik wil nog even mijn complimenten geven over de liestream, echt super om mee te kunnen kijken!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:03

ik snap niet dat er zo moeilijk gedaan wordt over de looproute, er was maar één route dus veel kon er niet mis gaan
je kon bovenlangs en dan uiteindelijk naar buiten of onderdoor en dan kwam je uit bij het strodorp en de losrijbak
meer heb ik er niet kunnen vinden in ieder geval

ik ben donderdag geweest
mooie locatie, beetje druk in het verkeer om er te komen maar ach, Marienheem was ook altijd wat, de laatste keer met hun snoei-ideeen daar, daar werd je ook niet vrolijk van
parkeren was bij mij geen probleem maar ik vond het inderdaad maar een klein parkeerplaatsje

de wc's die ik gezien heb waren proper, gelukkig

alleen jammer dat het programma donderdag in de middag zo kort was, maar dat ligt natuurlijk meer aan de deelnemers
al zou er misschien in het vervolg gekeken kunnen worden naar de hoeveelheid starts van sommige rubrieken
als ik dan lees dat het vrijdag zo laat werd valt er misschien iets te schuiven

helaas vond ik de hoeveelheid bezoekers ook dit jaar niet bijster veel meer als anders, maar misschien vergis ik mij daarin

al met al een mooi NK
vooral de gezamelijke HULDINGING was erg mooi :j
en natuurlijk de LIVE STREAM *\o/*