Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:18

nice <3
ik wil ook in het boekje :')

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:59

Moeten we ons dus mega uitdossen om in het boekje te komen hahhaha.

Dit jaar wordt voor ons de eerste keer.....ben erg benieuwd hoe hij zich gedraagt tussen al die vreemde paarden.......hij is altijd mega hyper als we op vreemd terrein komen.......

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:13

gil ook,
maar die gedroeg zich eigenlijk wel heel voorbeeldig :')
afgezien van zijn gebruikelijke puntjes, maar dat zijn we gewend :D
zijn maatje, is niet zo vaak op vreemd terrein, maar is normaal degene die zich voorbeeldig gedraagt...
dat viel dit keer dus vies tegen :') _O-

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:14

ooooooo dus ik ga niet opvallen hahahhahahahah

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:17

njaa denk het niet :')

ligt er aan hoe erg hij zich gedraagt :D
gil is zowiezo altijd mega hyper,
maar toen hij merkte dat we het bos ingingen viel het wel mee (tenminste schakkelde zijn concourshyper over op boshyper :'))
op de 4de dag besloot hij pas dat hij niet echt meer hyper hoefde te zijn...
het werd oud nieuws :') _O-

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:19

Dat is bij die van mij ook zo.......als hij eenmaal in het bos is dan voel je zijn lijf ontspannen maar als hij uit de trailer komt dan worden zijn neusgaten 3x zo groot en wordt zijn hele lijf 3x zo groot hahahhahahah.....probeer dan maar eens op te stappen hahahahahahahhah

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:21

tassie73 schreef:
Dat is bij die van mij ook zo.......als hij eenmaal in het bos is dan voel je zijn lijf ontspannen maar als hij uit de trailer komt dan worden zijn neusgaten 3x zo groot en wordt zijn hele lijf 3x zo groot hahahhahahah.....probeer dan maar eens op te stappen hahahahahahahhah

Om die reden komen wij al in het weekend ervoor. Dan zijn ze alwat gewend aan alle nieuwe dingen; is de route niet meer zo heel nieuw.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:24

tassie73 schreef:

Gil staat onder apel :')
mijn vader heeft hem altijd vast met opstappen _O-

en ik moet zeggen...
op het moment dat het hoofdstel aan gaat, krijgt hij wel al redelijk door dat het geen wedstrijd meer is :P
ik rij hem met een zwaarder bit in het bos anders hou ik hem niet :') _O-

Ice_baby

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:27

ik rijd mijn ijs bitloos en boomloos.. hij doet het altijd prima in epe, eerst 3 keer schrikken van karren die passeren en daarna relaxd op een lekker tempo doorstappen.. tot het eind van de week.. hij leeft helemaal op tussen al die paarden en in die mooie omgeving... ik heb er weer zo`n zin in!!

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:04

Mijn merrie is kreupel...waarschijnlijk een spiertje dat verrekt is in de schouder.
Ik masseer en aai en wrijf en ze staat al lekker 1,5 week op rust ermee...Als het zondag niet goed is dan gaat het hele feest niet door -O- en ik weet zo zeker dat ze het daar helemaal fantastisch zou vinden...
Hard op zoek naar een reserve maar die zijn niet te vinden geloof ik, als iemand iets weet (waar ik een hard hoofd in heb...) dan mag je een pb sturen :j

We doen de hele route in stap met een paar kleine drafjes (rijden met zijn tweetjes namelijk) en we hebben een super mooie ruime stal met weidegang en alle luxe erop en eraan gereserveerd op Stal de Rietberg, eventueel aangeboden reserve-paardjes mogen dus gratis op vakantie.

Ik hoop dat mijn meisje snel herstelt is ;( zelf vind ze het niet zo erg geloof ik, heel de dag in de wei een dikke buik kweken :) dat is dan wel een gelukje, ze is er zelf blij mee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:33

Ice_baby,
Leuk, mijn Fjord rij ik ook bitloos wat ik tijdens de p4d zeker ga doen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:51

Zo, daar was ik ook weer :)
Helaas nog geen nieuws over de nieuwe wagen, maar ik verwacht ieder moment een mailtje dat hij binnen is bij de dealer.... het is wel zo goed als zeker dat ik hem heb vóor de vierdaagse.

No_No; hoe is 't nu met je paardje?

Wij zijn van plan, als we alles met vervoer rond krijgen, om zondag 6 juni al richting Epe te vertrekken, zodat we alles alvast mooi kunnen opzetten e.d. leek me ook leuk om dan die dag evt. langs mijn tante en nichtjes te gaan, die wonen in Oene, zo'n 6 a 7 km. vanaf de camping; rijden we er met Ot naar toe, even gezellig op bezoek daar en via een andere route weer terug. Wel even kijken of m'n tante dan kan, daar bel ik haar nog wel even over.

Maandag's kunnen we lekker het bos in; Mirjam kent daar de weg wel.

We wilden dan zaterdags 12 juni weer terug, vorig jaar was het nogal een gestress na de intocht met spullen inpakken e.d. pony inladen en weer terug naar huis. Als 't goed is kunnen we nu de volgende dag op ons gemak alle spullen rustig inpakken enzo.
Wel apart trouwens dat je sommige bokkers nog nooit in dit topic zijn geweest of zich hebben voorgesteld, maar als ze dan wat 'nodig' hebben ineens wél dit topic kunnen vinden....

Edit: ik weet niet meer wie het vroeg, maar ook wij gaan dit jaar ijzerloos. Vorig jaar met ijzers voor, omdat ze toch net wat te kort stond en we geen risico wilden lopen. Of er ijzers onder komen laten we geheel van onze zeer deskundige hoefsmid afhangen; hij vond het niet nodig, dus doen we het lekker niet. Vind het maar niets, heb ze er liever niet onder als het niet nodig is; Ot glijdt er nogal snel op, ookal is het gras droog. En straks voor de wedstrijden kunnen er wel kalkoenen in gezet worden, maar dat is dan weer moeilijk met tussen de hindernissen door, omdat daar vaak asfalt ligt...

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:17

heej joram.. watvoor bitloos rijd jij? ik heb een hackamore.. met korte scharen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:29

Zelfde, alleen dan comfort hack.

Hoe nu er naar uit ziet ben ik er zondag ook al waardoor ik op zoek ben naar iemand om maandag mee alvast een ritje te maken.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:52

hoi joram, ik heb die comfort hack ook gehad maar was toch niet helemaal mijn ding.. ik rijd zondag al mee met de rit die georganiseerd word door de hippisch dinges epe.. dus heb maandag in principe rust maar een kort ritje kan geen kwaad.
waar verblijf je?

@ annabelleVD jammer joh.. hopelijk vind je nog iets of komt het optijd goed met je merrie!
@ joycie.. ze weten het wel spannende te maken voor je he!!!!! :=

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:03

Dankje Ice_baby, ik hoop het ook, ik denk dat ze het super zal vinden daar

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:05

nou mensen.. ik ga never ending story kijken.... leuk!!!

tot spreeks allemaal ...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:07

oh je wil niet weten hoelang het al spannend gemaakt wordt voor mij..... zit al weken mezelf op te vreten v/d spanning, zal echt zóoo blij zijn als ik dat ding dan eindelijk heb! Als 't aan mij ligt begin ik hier de eerstkomende jaren ook echt niet meer aan :+

veel plezier met never ending story ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:23

Mijn paard bij Jagtlust en ik op de camping aan de overkant. het zou leuk zijn en Tobbe is vast niet te missen (de fjord met erge lange manen en voorpluk).
Wat als vragen mag wat voor verschil merkte jij tussen de verschillende hackamore´s ? Heb zelf alleen ervaring met de comfort.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:29

Welke camping aan de overkant, is er daar vlakbij nog een camping behalve jagtlust dan? dat wist ik niet. Wat is je reden, als ik vragen mag, zat jagtlust al vol dan oid?

Ik verbaasde me namelijk over de advertentie in het boekje dat 'er nog enkele plekken over waren voor de vierdaagse' op camping jagtlust; meestal is dat al helemaal volgeboekt.....?

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:10

Ice_baby schreef:
ik rijd zondag al mee met de rit die georganiseerd word door de hippisch dinges epe..

Dat is dus de Hippische Vereniging Epe en Jos is ook bij die rit 8-)

JoyCiej007 schreef:
Ik verbaasde me namelijk over de advertentie in het boekje dat 'er nog enkele plekken over waren voor de vierdaagse' op camping jagtlust; meestal is dat al helemaal volgeboekt.....?

Misschien wordt bedoeld de Paardenvierdaagse van 2012 *D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:19

EP4D schreef:
Misschien wordt bedoeld de Paardenvierdaagse van 2012 *D

:') _O- hebben ze er vast vergeten bij te zetten ja :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:27

Zover ik weet zat die vol, mischien dat nu weer verander is.
Aan overkant zit de camping Jagerstee.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:35

Leuk zeg, ik rij ook bitloos overal en altijd!

Met een zachte side pull of een touwhalstertje.
En nu ook Boomloos!! Heb gelukkig op tijd een ander zadel kunnen scoren, we zijn er helemaal blij mee!
Deze week nog een paar trainings ritjes en dan.........

EPE here we come!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 22:42

JoyCiej007 schreef:
Zo, daar was ik ook weer :)
Helaas nog geen nieuws over de nieuwe wagen, maar ik verwacht ieder moment een mailtje dat hij binnen is bij de dealer.... het is wel zo goed als zeker dat ik hem heb vóor de vierdaagse.

No_No; hoe is 't nu met je paardje?

Wij zijn van plan, als we alles met vervoer rond krijgen, om zondag 6 juni al richting Epe te vertrekken, zodat we alles alvast mooi kunnen opzetten e.d. leek me ook leuk om dan die dag evt. langs mijn tante en nichtjes te gaan, die wonen in Oene, zo'n 6 a 7 km. vanaf de camping; rijden we er met Ot naar toe, even gezellig op bezoek daar en via een andere route weer terug. Wel even kijken of m'n tante dan kan, daar bel ik haar nog wel even over.

..

Nog even afwachten dus.. Spannend hoor!
Ik zie jullie dan zondag of maandag wel bij Henk :D

De smid is nog niet geweest.. Hopelijk komt hij snel! Het ijzer zit niet zo los dat je het kan horen als ze op de straat loopt. Verder heb ik niets te klagen wat het paard betreft +:)+
Ik heb vandaag de dekens gepast en ze liggen perfect!
Mijn bestelde jodphers en chaps zijn nog niet binnen, hopelijk zijn ze er morgen.

Denken jullie aan vliegenbestrijding voor de paarden?! Er zijn lastige gesignaleerd!!