Equitana Indoor 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:03

Wat is makkelijker parkeren, p5 of p6? En kan je daar nog terecht rond een uurtje of 10? Wouden er eingelijk rond half 10 zijn, maar goed. We zitten net 10 minuten in de auto :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:18

En onderweg. *\o/*

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:25

Veel plezier vandaag!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:29

Yesss, ik ga ook nog onverwachts naar Equitana. Ik ga ook iedere 2 jaar maar helaas door omstandigheden zou ik niet gaan. Ik zit iedere keer jullie leuke berichtjes met aankopen te lezen. En gisterenavond via FB kaartjes gewonnen voor zondag. Dus ook maar voor een appel en een ei een hotelletje geboekt voor zaterdagavond *\o/*

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:31

prugelpiet schreef:
Wat is makkelijker parkeren, p5 of p6? En kan je daar nog terecht rond een uurtje of 10? Wouden er eingelijk rond half 10 zijn, maar goed. We zitten net 10 minuten in de auto :+

Gisteren stond rond 10 uur op de snelweg aangegeven dat iedereen voor equitana naar p10 moest rijden. Geen idee of de rest al helemaal vol was.

En nee, ik heb geen winkel voor scheerapparaten gezien, maar goed die olie kan ik hier in de buurt natuurlijk ook gewoon krijgen. Was meer dat ik nu op een plek was waar ik makkelijk alles tegelijk kon halen.

Dit is trouwens mijn bescheiden buit:

Afbeelding

Ik heb enorm genoten van Monty Roberts. Dat die man al zo oud is, niks van te zeggen! Gevoel voor humor heeft hij ook, haha.

Wat betreft trolleys, ik vond ze echt verschrikkelijk irritant. Ben er meerdere keren over gestruikeld in drukke gangpaden, en mensen lieten die dingen vaak zowat plat achter zich hangen zodat het nog een meter uitsteekt. Niet beurs-proof imo ..

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:52

Die trolleys ben ik ook geen fan van, er waren echt super veel mensen met trolleys (die dingen hebben daar goed verkocht)

Verder wel een leuk dagje gehad, ik vind van mezelf dat ik braaf geweest ben, geen dekje of deken gekocht (mijn vriend wel)

Onze buit (staaltjes liggen er niet bij)

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 10:00

Ben inmiddels ook weer terug na vier dagen Essen. Heerlijk! Vooral veel warme/mooie (paardrij)kleding gekocht, zowel op de beurs als daarbuiten.
Vond het wel erg druk gisteren in de western hal, in de andere hallen kon je makkelijk struinen, maar het was duidelijk dat veel mensen speciaal voor de donderdag er waren.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 10:40

Wij zitten in de bus :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:12

Wat een gekloot met parkeren hier zeg >;) mogen ze wel wat duidelijker aangeven.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:26

Nou prugelpiet dat vonden wij idd ook...

Mooie aankopen!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:29

Wij zijn al meer dan een halfuur bezig met parkeren. Vreselijk druk, en nu mogen we p5 niet op omdat we geen parking ticket hebben? >;)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:02

Wij zijn gisteren ook heerlijk geslaagd en wat hebben wij een fijne dag gehad!! We vonden het juist echt top opgezet en hebben vaak op mooie plekjes even kunnen zitten, ideaal! _/-\o_ Normaal helemaal gesloopt na een dag Equitana, maar voelde me nu nog topfit! En super geslaagd! Al mag de westernhal best wat uitgebreider ja, zulke leuke spulletjes allemaal <3

Afbeelding

Voor m'n vriend:
- westernlaazen
- riem

Voor mij:
- rijbroek
- 3 paar sokken
- longeersingel
- 2 halsters van Eskadron
- Eskadron cotton
- Magic brush, waren we kwijtgeraakt pas :') Niet op de foto
- leren lusjes om m'n westernsporen op maat te maken, ook niet op de foto :P Die kwamen beide als verrassing nog uit de rugzak, waren we helemaal vergeten :')

Handig, zo'n persoonlijke pakezel haha.. stond er zelfs op om ook de aankopen van m'n vriendin te dragen :')
Afbeelding

En heerlijk gegeten in de Stiegl Alm! <3 Wij als echte wintersportfanaten zaten hier top :+: :):)

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:20

JudithO schreef:
prugelpiet schreef:

Gisteren stond rond 10 uur op de snelweg aangegeven dat iedereen voor equitana naar p10 moest rijden. Geen idee of de rest al helemaal vol was.

En nee, ik heb geen winkel voor scheerapparaten gezien, maar goed die olie kan ik hier in de buurt natuurlijk ook gewoon krijgen. Was meer dat ik nu op een plek was waar ik makkelijk alles tegelijk kon halen.

Dit is trouwens mijn bescheiden buit:

[ [url=m/bRhgcv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb enorm genoten van Monty Roberts. Dat die man al zo oud is, niks van te zeggen! Gevoel voor humor heeft hij ook, haha.

Wat betreft trolleys, ik vond ze echt verschrikkelijk irritant. Ben er meerdere keren over gestruikeld in drukke gangpaden, en mensen lieten die dingen vaak zowat plat achter zich hangen zodat het nog een meter uitsteekt. Niet beurs-proof imo ..

Mijn vader neemt altijd literflessen scheerolie van het werk mee. Is gewoon dunne olie. Kan het zo voor je vragen kost niet veel!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:48

Ik heb er een beetje spijt van dat ik die lange buitenrit jassen niet geprobeerd heb.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:48

Lief van je, maar ik haal het wel gewoon hier om de hoek. Ik scheer maar 1 pony per jaar dus zoveel olie heb ik niet nodig ;)

Oja wat ik ook niet snap zijn de zogenaamde buckle bunnies. Dat zijn meiden die in hotpants met boots en hoed rondlopen op rodeo's/western events. En jawel, gisteren heb ik ze ook gespot. In hotpants.. Het was wel warm in de hallen, maar zo warm nu ook weer niet :')

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:54

Gisteren was het eindelijk Equitana-dag!! *\o/* *\o/*

Een beetje te laat vertrokken :+ stromende regen en wat file onderweg bij Duisburg.
Gemakkelijk op P10 geparkeerd, konden meteen in de pendelbus stappen (hadden zelfs zitplaatsen :P ) en voor we het wisten stonden we op de beurs <3. Zowel op parkeerplaats als op de beurs was het gezellig druk en hoefde we nergens lang te wachten.

Flink balen dat de verdieping er niet meer was :') westernhal was het drukst van alle hallen. Na 5 uur rondstruinen besloten we om toch maar even wat te eten :P helaas was er nergens een zitplek :\ Vind het jammer dat alles in het Duits geschreven staat, en dat er bij de meeste eettentjes geen foto van het gerecht stond. Ik wist niet wat Knöcke of iets was. Op aanraden van vriendin toch gepakt, en bleek keilekker te zijn. NL heet het Gnocchi. Ik had er nog nooit van gehoord :+
Daarnaast ook jammer dat er op veel spullen Duitse tekst staat, vooral op zo'n internationale beurs.

Liep er nou zoveel beveiliging rond, of was het omdat ik er op lette? Werkelijk overal waar ik keek stonden of liepen er een paar donkere pakken :oo kan me niet herinneren of dat 2 jaar terug ook was??

Ik ging er naar toe met een klein boodschappenlijstje :D helaas vond ik daar niet veel van mijn lijstje en kwamen we op de terugweg langs Krämer oeps :roll: ben daar ook nog even los gegaan :):) halsters zijn voor onze Mini. Op Equitana was alles veel te groot, ondanks Shetmaat. Goede winterjas kreeg ik er ook niet gevonden. Ben vooral blij met mn bordjes die zijn zo leuk <3

Afbeelding

Afbeelding

Annie_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:59

callippo schreef:
Ik rij over een uurtje weg! Zin in!!!
Wilde ook nog zaterdag gaan, maar dat gaat niet meer door.

Wie wil er nog een goedkoop ticket voor zaterdag of zondag? 15 euro en makelijker in je mail dan via de site van Equitana ;-) Stuur mij maar een Whatsappje, mijn telefoonnummer staat hier.

Smsje gestuurd!! Ik zoek 3 kaarten voor zondag *\o/*

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 15:48

Leuk MissYvette, ik heb ook nog even over dat 'welkom' bordje staan dubben. Daar was ik eigenlijk al heel lang naar op zoek, maar uiteindelijk niet meegenomen omdat ik niet goed weet waar ik hem hier thuis moet laten :')

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 16:06

Dat welcome-bordje hing in eerste instantie aan een andere afbeelding. Passen ze ter plekke aan als je dat wilt :j ik wilde later op de dag weer terug nog wat bijkopen :roll: maar kon de stand niet meer vinden :n ik kijk anders wel online.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:12

JudithO schreef:
Lief van je, maar ik haal het wel gewoon hier om de hoek. Ik scheer maar 1 pony per jaar dus zoveel olie heb ik niet nodig ;)

Oja wat ik ook niet snap zijn de zogenaamde buckle bunnies. Dat zijn meiden die in hotpants met boots en hoed rondlopen op rodeo's/western events. En jawel, gisteren heb ik ze ook gespot. In hotpants.. Het was wel warm in de hallen, maar zo warm nu ook weer niet :')

Die heb ik ook gezien...Buiten! In de plenzende regen. Nie wies! 8)7

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:17

MissYvette4u schreef:
Liep er nou zoveel beveiliging rond, of was het omdat ik er op lette? Werkelijk overal waar ik keek stonden of liepen er een paar donkere pakken :oo kan me niet herinneren of dat 2 jaar terug ook was??

Dat lag niet aan jou :j
Elke hoek, elke deur waar we niet door mochten stond er wel zo'n ventje stoer te doen. Echt elke deur!!!
Maar als je ze dan iets vraagt spreken ze geen engels (wij waren borden wc aan het volgen en opeens die kwijt, dus maar eens fftjes vragen...)

Begon gewoon op te vallen. En inderdaad geen idee waarom en vorige editie had ik ze alleen zien staan bij de ingangen. Misschien terreur dreiging? Is toch een grote beurs met veel mensen uit veel landen.
Soms vertellen ze dat soort dingen niet, of pas achteraf.

Of gewoon omdat er verbouwd werd en mensen daar niet tussen horen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:19

chamion schreef:
MissYvette4u schreef:

Elke hoek, elke deur waar we niet door mochten stond er wel zo'n ventje stoer te doen. Echt elke deur!!!
Maar als je ze dan iets vraagt spreken ze geen engels (wij waren borden wc aan het volgen en opeens die kwijt, dus maar eens fftjes vragen...)

Begon gewoon op te vallen. En inderdaad geen idee waarom en vorige editie had ik ze alleen zien staan bij de ingangen. Misschien terreur dreiging? Is toch een grote beurs met veel mensen uit veel landen.

Kan ook een opleiding zijn die mensen een toets laat doen he ;)
Weet niet hoe de leeftijden waren... Maar dat zijn dingen die je hier wel eens ziet...

Verder buckle bunnies, leuk toch... beetje aankleding op zo'n beurs. Als ik het figuur had wilde ik ook wel een dagje zo rondlopen :')

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:07

Buckle Bunnies??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:12

chamion schreef:
Buckle Bunnies??

Zie Noisy en JudithO :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:26

Gisteren geweest met een vriendin, we hadden kaartjes gewonnen van Dominick dekens, dus geluk!!!
Vriendin reed en die was de sjaak, die heeft met al mijn spullen lopen slepen (Dat van haar was verwaarloosbaar zeg maar).

prugelpiet schreef:
Wat een gekloot met parkeren hier zeg >;) mogen ze wel wat duidelijker aangeven.

Wij vonden het super aangegeven, doel was P10 en die stond echt super goed aangegeven. Liepen daar stuk of 12 parkeerwachters rond die je overal heen wezen.
P was toen nog bijna leeg, bij aankomst, auto neergezet hopla bus in, die ons bij de Equitana voor de deur afzette.

chamion schreef:
MissYvette4u schreef:

Veel beveiliging is daar niet raar hoor.
Wij zijn gewoon heel hilarisch in een hoek bij Loesdau naast de beveiliger op de grond neergeploft om daar te lunchen, hij is toen stukje opgeschoven :+ :Y) :D .

Noisy schreef:
JudithO schreef:

Die heb ik ook gezien...Buiten! In de plenzende regen. Nie wies! 8)7

Haha, zij zagen ze ook, toen we in de gang zaten te eten (wij hebben nogal relaxte eetdag ervan gemaakt), vroegen ons ook al af wat de logica daarvan was, want kortebroeken weer was het echt niet.

Maddoxx schreef:
Ik heb er een beetje spijt van dat ik die lange buitenrit jassen niet geprobeerd heb.

Die waren mijn doel, wou er al jaren 1.. En YES! gelukt, ik heb mijn lange gooi over de kont van je paard buitenrij jas!! (loesdau en hij was iets goedkoper dan normaal op de site 139,00 ex verzenden) Die koste 125,50 op de beurs.
Daar ook roze teugels 16 euro gekocht en een bus insecten gif voor op je paard 32 euro en een potje Phaser met spons 17 euro, spul kan je makkelijk op je paard zijn snuit smeren tegen de insecten.
De maten van die jassen zijn trouwens hilarisch... Ze zijn echt HUGE! Ik heb nu een S, maar in principe had ik ook in een xxxs gepast, ware het niet dat dan de mouwen te kort waren. (ik ben maat 1.87 lang en heb normaal ca maat 38 a 40 van jas)

Verder veel gratis eetbare dingetjes gekregen. (Zwarte van mij vond de geperste lucerne brokken vanochtend niet lekker en at er netjes om heen :D :7 ).
En pen gratis en een hoevenkrabber en een petje.
2 emmertjes bij Marshall gekocht met dat dure nieuwe voer voor 2.50 per emmertje, mijn fjord krijgt daar dagelijks 1 handje van voor de lekker bij haar pavo vital kliekje.
(qua kosten is dat voer echt absurd.. zak 40 euro en je moet gewoon paard 500 gram per dag geven als ie niet echt werkt, dus niet echt voordelig en raar voer)

Verder 2 zadelvormige shabrakken, die vind ik altijd zalig voor in de zomer, zo min mogelijk stof op je paard, want is allemaal veel te warm en ze zijn vaak slecht verkrijgbaar, 40 euro voor 2. (heb goedkopere gezien, maar die hadden geen bies)

Veiligheids beugelblokken (korfjes), heb ik al jaren aan mijn ene zadel wou ze nog steeds voor mijn andere zadel, nu dus gelukt. 15 euro

Nieuwe frontriem (andere mist aantal steentjes, was toen net nieuw... grrrr. ), was niet heel goedkoop 20 euro.

Rubberen rosborstel voor 2.50 (kwam goed uit, mijne gaat handvat van scheuren en het is nu net verhaar seizoen)

3 magic brush achtige borstels (goedkoopste die ik kon vinden 3 stuks 7 euro)

2 halster touwen, samen voor 6 euro.

Fleck dressuur zweepje 5 euro.

Nog ergens bod gedaan met vriendin op 2 jassen, maar dat vond kraam te laag, kwamen niet eens met tegenbod.

En dan nog mijn impuls aankoop.. uche... ahum…
Groene shabrak met roze bloempjes met matchend halster en touw en nog een halster (samen 50 euro, afgedongen tot 42.50) , ze hadden ook bandages met dat motiefje, maar daar heb ik echt helemaal niets mee, onzinnige ondingen 8-) .

En ik heb echt heel veel shetten en mini spul gezien voor mini beentjes aan beschermers, kraam op 4, waar ze wel hele collecties hadden, ook hele schattige dekentjes, hoofdstelletjes en shabrakjes, to cute!!! Je zou bijna een shet erbij nemen.

Drukte vond ik heel erg meevallen, je kon meteen overal bij en je kon ook gewoon doorlopen, geen rijen etc. Precies goed (Behalve als je standhouder bent, want ik denk dat die het te rustig vonden)
Ik ben geen merken mens, dus Spooks of wat dan ook is aan mij niet besteed.
Wij waren alles zo lalala rustig aan het doen, dat we uiteindelijk niet hele beurs gezien hebben, maar ach, was goed zo.

Echt dagje uit ervan gemaakt, later nog in NL bij de Mac gegeten en toen naar huis, helemaal dood, alles doet zeer en vannacht geen oog dicht gedaan, maar het was leuk! Wel te veel geld uit gegeven.
Jas was gepland... vliegenspray is nuttig telt niet, wou deze al en anders had ik die later op internet moeten bestellen. Rest kwam gelukkig nog uit mijn kleingeld spaar voor leuke paarden dingen potje, potje staat nu op -10.
Afbeelding