Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:35

Nog eentje gevonden :)

Afbeelding

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:08

Mijn 2e wedstrijd zit er ook op!
Ze was erg onder de indruk, ook tijdens het begin van de eerste proef. Toch nog 5e (v.d. 22) kunnen worden met 184 ptn :D 2e proef gaat in de doofpot.. Nee hoor, was wat rommelig had begin 170 verwacht. Had alleen 163 :7 ze heeft paar x tikje (kleine) met de zweep gehad, dit omdat ze al heftig op een tik reageert.. maar goed, bij een klein tikje reageert ze ook. Had alleen bij die paar onderdelen 3'en: paard in verzet (pardon, viel reuze mee..) en bij het onderdeel wat 2x telt een 4.. jup, dan gaat het snel. (laagste was ook 153.. in de B!! := )

MachoPablo

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:20

Mey, ik ken er alles van ik ga morge weer hij gaat ech vooruit,,
Ben benieuwd

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:28

Super punten voor de eerste proef Meya! Knap van jullie dat jullie 5e waren!

Haha dus nog 1 die bij de 2e proef meer moeite had :)
Ik had trouwens 173 ( eigenlijk 175, maar -2 voor het groeten met zweep hehe) bij proef 3, en 167 bij proef 4.

Moonfever, succes morgen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:46

Ola

Wij zijn vandaag ook gestart onze 5e wedstrijd en 11e winspunt binnen.
Helaas weer gesloten en daardoor impuls verlies.
Wel 2e met 190 pt en 1e met 195 pt...... We gaan echt te hard

Heeft iemand nog een tip om paard wakker te krijgen op vreemd terrein.
Overigens is mijn meisje een echte vrouw... Elk paard wat hinnikt, krijgt
antwoord van haar.

Had zulk leuk commentaar.
1e proef wat een leuk paard..... Werk aan impuls
2 e proef wat een ontzettende fijne combinatie *\o/*
En nog iets werk aan impuls

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:33

Dankje madelein,

Ik ben benieuwd heb me sporen maar weer op gezocht want jeetje wat is die sloom geworden, en wat is die verandert,,:O ik ken eindelijk zeggen dat dit de pony waar zolang op zoek was
[ITP] Van een Dramapony NA een Droompony

Zal morgen uitslag neer zetten moet pas laat dus zal ook laat er op zetten ;)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:53

Bedankt voor de leuke reacties :D

Ik heb een bevestiging voor de clinic van 30 maart ontvangen :) Leuk! Er wordt eerst een proef gereden en daarna volgt een les om aan de mindere punten uit de proef te werken :) Ben benieuwd!

Leuk filmpje, Aukelizzy! Ik vind het er netjes uitzien :j Jammer dat je je niet kon vinden in de plaatsing op de regiokampioenschappen, maar fijn dat je in ieder geval een tevreden gevoel aan de proeven zelf overhield. En het resultaat mag er alsnog nog best wezen, toch ;)?

Wow, Tita :D Jullie gaan echt hard! Ben wel benieuwd naar een filmpje van Door nu :D

Fijn dat je trots op je paard kon zijn, Madelein!

Gefeliciteerd met je wintspunt, Meya.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:36

Okej stomme proef er 5x afgevallen waar gaat het heen ??

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:29

Fijn dat je zo tevreden bent over je proef madelein! Jammer van de foutjes maar ag, volgende keer doe je het goed ;).
Gefeliciteerd met je 5e prijs Meya_ ! Jammer van de 2e proef.
Gefeliciteerd met je prijzen tita! Jullie gaan hard! Leuk commentaar ook. Tips heb ik niet echt.. Denk je paard heel erg bezig houden zodat ze geen tijd heeft om met andere dingen bezig te zijn en bezig gaat zijn met 'wat gaat er nu weer komen'.

Wat is er gebeurd moonforever? Geen pijns gedaan?

Wij hebben vandaag ook ons debuut gehad.. Chickie vond de hekjes érg spannend en toen kwam er ook nog een juryhokje. Ik zat er zelf veel te onzeker op waardoor ik Chickie nog onzekerder maken en zo ging het door.. Ik was veel te afwachtend en als Chickie het eng vond reageerde ik veel te laat. Ik moet er zelf een stuk meer zelfverzekerder op gaan zitten en blijven rijden i.p.v. af te wachten. Wel zat er gelukkig toch een kleine stijgende lijn van progressie in de proef.
Na de proef tranen met tuiten door de spanning :+ . Jury kwam na de proef nog naar ons toegelopen en vertelde dat Chickie een talentvol paard is. Altijd leuk om te horen! ;) Alleen dat ik haar dus niet in de hand had en ook weinig kon aangezien ik zonder sporen en zweep reed. Hij vertelde dat we nu nog niet thuis hoorde op een concour omdat hij alleen maar 3en en 4en kon geven en dat natuurlijk ook niet leuk jureren was. Hij stelde voor om heel veel op andere vreemde plaatsen te gaan rijden. Alleen is dat het probleem niet direct. Ik heb op andere plaatsen gereden en daar was ze braaf. Het zijn de hekjes waarop meneer zei dat er op maandagochtend tegen betaling geoefend kon worden terwijl de hekjes er nog staan. Ik ga kijken of ik hier in de buurt ergens wat hekjes kan lenen/huren of iets in elkaar kan frutselen om op stal te gebruiken.
Op zo veel mogelijk gekke vreemde plekken neerzetten enz. zodat ze er aan gaat wennen :).
We kregen 153 punten. De jury mocht een paar sponsorprijsjes weggeven naar eigen keus. Zo kregen we een zakje brok als troostprijs haha :')

De 2e proef was (gelukkig!) een wereld van verschil! Ze was door alle indrukken en spanning wel een beetje op maar we konden gewoon de bak door rijden. Onze proef werd helaas gestopt omdat ik geen handschoenen aan had.. Een bokker schoot te hulp, handschoenen aan en overnieuw. Dit resulteerde in 187 punten en eigenlijk een 4e prijs! Helaas -2 voor de handschoenen en toen met 185 punten een gedeelde 5e prijs! *\o/*
Dat had ik echt niet verwacht!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:34

Wilde niet door links heen, tijdens los rijden al ging wijken en uit niets begon die te bokken vandoor gaan, geen houden aan michien is slim om hem te gaan verkopen voor straks dood ben of niks meer ken

Heeft zo 2 uur staan bokken en steigeren

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:36

Vervelend! Doet hij dit vaker dan? Zulk gedrag moet toch ergens vandaan komen zou je zeggen :).

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:57

Moon, dat klinkt als een paard met pijn. Heb je je zadel gecontroleerd, tanden nageken, rug nagekeken, hoeven nagekeken etc. ? En heb je profesionele begeleiding?
En als het niet gaat, stap dan alsjeblieft af en ga niet 2 uren door. Stel dat je paard inderdaad pijn heeft, dan laat je haar dus 2 uur met pijn werken. En het is voor jezelf ook nog eens heel erg gevaarlijk!! Blijf goed op jezelf passen!

Patty, wat heb jij een super geweldige jury gehad!! Hoop dat als ik met mijn ukje in de ring verschijn en het even allemaal niet wil dat ik dan ook een jury tref die het begrijpt en helpt.
En wat een prachtige punten in de 2e proef!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:59

Gaat er iemand mee op concours moonforever? Misschien als je je instructeur/trice mee neemt dat die jou er doorheen kan begeleiden. Mijn ervaring is dat je door de spanning op concours een soort van kan bevriezen en dingen niet meer fijn kan oplossen die je thuis normaal gesproken wel kan oplossen. Je instructeur/trice kan dan even zeggen wat je moet doen, dat is makkelijker dan het helemaal zelf uitzoeken.

Pattypaard, wat gaaf van de jury zeg, dat is nou opbouwende kritiek :) super van je tweede proef, gefeliciteerd!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:03

Oh stom, had niet door dat het op concour was Moon. Als hij dit thuis niet doet kun je pijn uitsluiten natuurlijk.
Dan ga ik me Olympus mee. Vraag goede begeleiding mee, dat kan erg goed helpen!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:06

Jeetje wat gaan sommigen hard hier!
Gefeliciteerd voor degenen met goede punten en prijs!! :D
Voor de anderen volgende keer beter en ach je bent weer een ervaring rijker en als je zelf maar een goed gevoel hebt :)

Vanmiddag wederom in de buitenbak gereden, dit maal met minder uitspattingen van Keetje, had haar beter onder controle dan de vorige keer wat uiteindelijk ook zorgde voor hele mooie rondjes! We hebben alleen stap en draf gedaan omdat ze nog wat moeite heeft met galop en daarvoor zal ik der nog net iets beter bij elkaar moeten hebben. Helaas hield ze wel wat vast in de kaak aan de rechterkant, dit een beetje los proberen te maken wat soms ook wel lukt wat dus resulteert in die mooie stukjes. Helaas pakt ze erg snel der kaak weer vast :( Maar dat is even een stukje oefenen voor beiden, ik moet even kijken hoe ik het bij haar snel op kan lossen, zij moet weten dat als ze los laat het eigenlijk veel fijner loopt. Toch erg tevreden over vandaag, we gaan in ieder geval vooruit!

edit; oops moeilijk hoor de Nederlandse spelling :+
Laatst bijgewerkt door jes_sam op 17-02-13 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:09

Ik lees nog steeds mee en vind het erg leuk om alle verhalen over de wedstrijden te lezen!
Top!! :D voor de prijzenjagers hier!! En voor iedereen waarbij het wat tegen viel, op naar een volgende keer :j

Volgende week heb ik een proefje, heel benieuwd _O-

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:40

Moon wat vervelend zeg, hopelijk vind je de oorzaak.
Patty wat leuke jury...... En alsnog een winstpunt.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:58

Ik rij de wedstrijden waar die staat,

Maar hij heb vaker die momente zo 1x in de maand
Meestal als ik merk dat die zo dag heb dat heb zo iets gooi hem los,
Dan begin gevecht niet eens,

Zadel op maat laten maken tandars pas geweest klish en roth goed gekeurd ,;)
vorigjaar maar hij veral paniekerig en gewoon altijd ze zin gekregen en ik geef zijn zin niet wordt die daar Pist op

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:32

Gefeliciteerd iedereen die goed gereden had en prijs en/of mooie punten had.

Anderen met minder resultaat, zie het als een leermoment en volgende keer beter.

Vandaag die van mij gelongeerd om te kijken hoe hij liep, en was weer helemaal goed :)
Dus gaan weer rustig aan beginnen. Had er vandaag na het longeren nog zonder zadel rondje buitenom uitgestapt,
Wat een heerlijk braaf ding heb ik toch om dat gewoon te kunnen na periode van rust :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:35

Gefeliciteerd met de resultaten :)

Met jonkie werd nog even gejat vandaag _O- liep even huis in wat drinken kom ik terug rijdt mn vriend er op rond :') beest sjokt braaf dr rondjes om vervolgens op buitenrit met mij nog even op de kletter te gaan de etter ^) ~~}>

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:38

Jeetje Moon wat vervelend. Heb je er wel eens over nagedacht om hem een tijdje door iemand anders ( in de zin van: ieamand die hier ervaring mee heeft) te laten trainen? Verkopen lijkt mij ook zo rigoureus gelijk...

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:39

Was inderdaad fijn dat de jury even zo'n een praatje kwam maken! Kon al gauw weer lachen en toen die 2e proef kwam kon de dag niet meer stuk ;).

Fijn dat die van jou weer goed loopt ulaantje! En wat een braaf ding ;).

Haha Yvank_ leuke actie van je vriend! :D

_Eyecatcher_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:44

Jaaaa! Dit jaar ook mijn B debuut met Donder! Vind het zo'n fijne pony om op te rijden, hij heeft echt veel mogelijkheden voor later, ben dan ook super blij dat ik op hem mag rijden. We hebben nog een lange weg te gaan, maar zodra het buitenseizoen start doen wij daar mee!

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:22

Nou ik heb mijn debuut gehad! en wat was ze lief!! <3
Ze heeft echt heel goed haar best gedaan. Ze sloot zicht wel een beetje af maar ook weer super over geconcentreerd. Ik hoefde
maar te gaan zitten en ze zat al in stap hoefde iets mijn been aan te leggen en ze zat in de galop. Zo schattig.
Eerste proef was ik geëindigd met een glimlag. Dit ging echt zo veel beter dan wat ik had verwacht. Ze keek nergens
naar.
Was niet bang omdat ze alleen was. Terwijl ze echt zo'n paard is dat in paniek raakt als ze alleen achter wordt gelaten. Dacht dat ze heel erg zou gaan hinneken. Maar niet dus :D

Toen ik klaar was met de eerste proef zeiden de mensen dat ik nog iets flitsender moest gaan rijden. Hiermee heb ik mijn andere proef mee verprutst ;( Ik dacht knallen maar! Helemaal vol vertrouwen maar hierdoor heel veel slordigheid foutjes.

De eerste proef was 184 en tweede 175. Ik ben super tevreden omdat ze het zo goed oppakte. Ook in de trailer geen problemen.

en........
Afbeelding
gewoon een keiharde eerste plek =:)

http://instagram.com/p/V2mRfVDRj-/ :+:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:18

Gefeliciteerd!