[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:26

Ik weet niet wie er dichtbij de microfoon van de videocamera zitten maar als je goed luistert kun je het gesprek aardig volgen :') . Misschien ook een tippie voor de volgende keer ?? Kan best irritant zijn, vind ik.

trustHim

Re: SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:24

de camera staat ook niet zo heel ver van de tribune

petrasmedes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:55

ja ik hoorde ook dat t 5 jaar hier zou zijn georganiseerd, ik hoop het! Vond het een super locatie voor een NK! Er was idd weinig publiek maar vergeet niet, het is ook door de week! Mensen werken dan over het algemeen.... :D
Het secretariaat idd heel welwillend en behulpzaam. Leuke goodiebag.
Heb als bezoeker weinig te klagen gehad.....! :n Heb van de shows genoten, ook waren er wel uitdagende patterns bij.
Tot volgend jaar (als ik niet weer wat breek :+ en het paard niets heeft, want dat kan ook nog!!!) :wave:

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:09

:( Livestream viel op t laatst elke keer weg tijdens freestyle reining. Wie heeft m gewonnen ??

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:14

babewatch

Essterretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:38

Ik vond de trailpatterns van vandaag best pittig, dus erg spannend om naar te kijken.
Ook zag het er netjes uit met de balken en obstakels in dezelfde kleur.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:10

En Kwa publiek ik denk niet dat t onder doet voor Marienheem....
Deze ruimte was natuurlijk wel voller kwa tribune dan daar!

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:19

door de weeks was het erg rustig maar dat was het in marieenheen ook zo .
gisteren was het druk en vandaag ook wel. al lijkt het dat er weinig mensen zitten , denk dat het wel drukker was dan vorige jaren. als er in marienheem 300 zitplaatsen waren dan was het vol. hier waren 1200 zitplaatsen .dus als er dan 300 mensen zitten lijkt het leeg

ik ben de hele week geweest en onwijs genoten!!!! wat een mooie locatie!!! als je die arena ziet dan is het fantastisch . nartuurlijk waren er wat kleine kinderziektes maar dat kan je ook niet verwachten voor de eerste keer , en de vele vrijwilligers waren heel erg bereid om te helpen met probleempjes.
dit is echt een goede stap voorwaards voor onze sport!!!

Valleys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 23:56

Het was een geweldig evenement! Waanzinnige locatie! echt NK waardig.
Zo hoort nou een NK te zijn! Petje af voor de organisatie.

Goed voor de Westernsport, zo komt Nederland ook serieus op de kaart.
Want zeg nou zelf, Marienheem is leuk voor een wedstrijdje, maar niet voor een NK.

Ik denk dat er een heleboel mensen enthousiast geworden zijn van de westernsport, althans dat hoorde ik op de tribune.
Meer bekendheid, meer ruiters!

TOP!!

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 00:00

Mooie lokatie ☺
Mooie proeven en veel mooie paarden gezien.
Barrelrace en future guys vond ik gaaf om te zien: echt super!
We zijn vrijdag- en zaterdagavond geweest en het was fijn om voor de verandering fatsoenlijk te kunnen zitten (niet zo vol als voorheen in Marienheem).

@Berend: jammer dat we je niet getroffen hebben, terwijl je er blijkbaar ook was...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:52

Essterretje schreef:
Ik vond de trailpatterns van vandaag best pittig, dus erg spannend om naar te kijken.
Ook zag het er netjes uit met de balken en obstakels in dezelfde kleur.

Nou, dat vond ik dus ook. Waren pittige patterns en leuk om naar te kijken. Alles oranje... tja... had wat mij betreft juist wel wat kleuriger tintje mogen hebben.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:44

Fatsoenlijk zitten haffiepower?? Je bedoelt dat er genoeg stoeltjes waren, die krengen zaten nl echt voor geen meter, mijn lijf was na een klokje rond toeschouwen gesloopt. Dan zat je in mh lekkerder. Maar idd, op zich plek zat.

Jammer dat het programma vrijdag zo gigantisch uitliep, hierdoor hebben we de reining laten schieten.

Op zich mooie locatie, niet typisch paarden lokatie natuurlijk maar er was duidelijk veel werk in geïnvesteerd.

Wat ons verder opviel, gewoon als kleine aandachtspuntjes, waren de vieze toiletten en het gebrek aan papier, plus wat wij gelijk zeiden, dat de rand van de showring eerst even bedekt had moeten worden met één kleur doek. Die ijsbaan reclame borden en daarover wat nl vlaggen gedrapeerd, sorry, vond het geen pan.

Livestream viel hier ook goed in de smaak!

Erg benieuwd naar volgend jaar, want hoorde dat de organisatie er alles aan deed om aangereikte ideeën te verwezenlijken, dus het zou alleen maar beter kunnen worden (en dan neem ik gewoon een lekker stoeltje mee voor mezelf want daar is niets aan te doen :+ )

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:51

Ik heb het erg naar mijn zin gehad. Voor hobby fotografen zoals ik is het nog wel lastig om goede foto's te maken (toch nog te donker voor een camera). Zal binnenkort even overzicht plaatsen. Verder vond ik dat je alles makkelijk vond. 1 grote jammer waren de verkeerd opgedrukte bodywarmers. Ik sprak iemand erop aan en ook zij vonden het echt heel jammer.

Verder weer veel mensen en kennissen gezien en even bijgepraat. Altijd leuk :D .

@corine of een kussentje. De judges hadden in de middag ook een kussentje.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:33

Moet eerlijk bekennen dat ik nu al de live stream mis...

Vond de show gisteravond ook erg geslaagd alleen jammer dat veel toeschouwers niet bleven tot het eind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:13

erg genoten van de freestyle! en de reining ervoor, hard gejoeld en nou keelpijn. :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:23

verography schreef:
Ik heb het erg naar mijn zin gehad. Voor hobby fotografen zoals ik is het nog wel lastig om goede foto's te maken (toch nog te donker voor een camera). Zal binnenkort even overzicht plaatsen. Verder vond ik dat je alles makkelijk vond. 1 grote jammer waren de verkeerd opgedrukte bodywarmers. Ik sprak iemand erop aan en ook zij vonden het echt heel jammer.

Verder weer veel mensen en kennissen gezien en even bijgepraat. Altijd leuk :D .

@corine of een kussentje. De judges hadden in de middag ook een kussentje.

Oh dus toch! Ik vond het al zo gek. DWRF leek me wat handiger dan DWFR. Maar was dus idd een tikfoutje.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:25

corine1981 schreef:
Fatsoenlijk zitten haffiepower?? Je bedoelt dat er genoeg stoeltjes waren, die krengen zaten nl echt voor geen meter, mijn lijf was na een klokje rond toeschouwen gesloopt. Dan zat je in mh lekkerder. Maar idd, op zich plek zat.

Jammer dat het programma vrijdag zo gigantisch uitliep, hierdoor hebben we de reining laten schieten.

Op zich mooie locatie, niet typisch paarden lokatie natuurlijk maar er was duidelijk veel werk in geïnvesteerd.

Wat ons verder opviel, gewoon als kleine aandachtspuntjes, waren de vieze toiletten en het gebrek aan papier, plus wat wij gelijk zeiden, dat de rand van de showring eerst even bedekt had moeten worden met één kleur doek. Die ijsbaan reclame borden en daarover wat nl vlaggen gedrapeerd, sorry, vond het geen pan.

Livestream viel hier ook goed in de smaak!

Erg benieuwd naar volgend jaar, want hoorde dat de organisatie er alles aan deed om aangereikte ideeën te verwezenlijken, dus het zou alleen maar beter kunnen worden (en dan neem ik gewoon een lekker stoeltje mee voor mezelf want daar is niets aan te doen :+ )

Wij hadden precies hetzelfde commentaar: wc's kon veel beter. Zeep was zaterdag op en zondag niet bijgevuld.
En dan die borden... wij vonden ook dat het wel een kleine moeite moest zijn om even de oude reclame af te denken met wat simpele doeken o.i.d. en dan mooi aankleden met de reclame van het NK.

summertimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:38

Toiletten beneden waren inderdaad erg vies, maar de toiletten boven bij het restaurant waren spik en span.
Volgend jaar allemaal daar je behoefte doen dan maar? :j

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:40

Zondag waren zelfs sommige prullenbakken zo uitgepuild. Erg vies. Even legen en mensen konden er weer gebruik van maken.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:38

Ik was benieuwd of er nog bokkers zijn die fotos hebben genomen tijdens het NK ?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:45

Ik dus :P alleen de zondag.

izarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:14

Ik ben van zondagmiddag tot en met zaterdagmiddag met mijn paard verbleven in de Uithof.
Ik heb me goed geamuseerd maar wil toch opmerken dat de aandacht van de organisatie op veel punten ontbrak.
Het excuus dat ze geen ervaring hebben met het organiseren van een show kan hier niet gebruikt worden. De locatie mag dan verplaatst zijn maar de ervaring ontbreekt niet.
De voorzieningen voor de camping buiten ontbraken op zondag. Elke deelnemer of niet deelnemer die gebruik maakt van de camping geeft dit ook aan dmv reservatie. Maandagmiddag werden er 2 punten van elektra aangeboden. Gezien ik die dag pas 's avonds klaar was met showen was er geen elektrapunt meer beschikbaar.
Blijkbaar kan men niet tellen.. Als er 20 caravans staan dan zijn 10 stopcontactpunten niet genoeg! En een wc waar je midden in de nacht gebruik van kunt maken is ook wel erg fijn!
De bak was echt loodzwaar. Zaterdagmiddag na thuiskomst mijn paard op de wei gezet. Na 2 uur weidegang stond mijn paard met 4 dikke gloeiende benen en liep niet goed. Ik hoop echt dat volgend jaar de bak er wel op tijd in ligt en goed geprepareerd kan worden.
Na een dag te vertoeven in het stof is een frisse douche wel fijn. Helaas ontbrak een frisse douche. Wat werd aangeboden waren gezamenlijke douches die bedekt waren met schimmels. Schandalig! Nadat een groot aantal dames had gezeurd om privacy tijdens het douchen werd er 1 douche (ja maar liefst 1 douche voor alle vrouwelijk deelnemers) apart gehouden. En deze zat ook helemaal onder de schimmels!!
En bewaking was ook nergens te bekennen. Groepjes publiek wandelden door de stallen en stonden paarden te aaien.
Ik heb geen behoefte aan de verspreiding van een virus onder paarden door nieuwsgierig publiek!

en het allerbelangrijkste! De tientallen vrijwilligers die in hun eigen tijd staan te helpen! Chapeau! *\o/* _/-\o_
Echter de waardering voor deze vrijwilligers ontbrak aan alle kanten!
Sommige werden echt honds toegesproken! Ook door de organisatie! Nou dat kan dus echt niet!

Ik hoop echt dat volgend jaar de kinderziekten er uit zijn gehaald.
Als tip heb ik tegen de stalmeester gezegd alle deelnemers te mailen met de vraag of ze het evaluatieformulier willen invullen.
Blijkbaar lag er op een balie bij de kassa zo'n formulier.

Lesley_Faial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:21

Ik vraag me af of we nog een DVD krijgen met alle proeven erop?
Dat was toen wel de bedoeling maar heb er niks meer over gehoord eigenlijk.

Ik vond trouwens het Ridershome een minpuntje, het idee ervan vond ik heel leuk.. alleen in werkelijkheid was het niet wat de bedoeling was. Startlijsten, patterns e.d. hingen er niet. Scorelijsten lagen allemaal op een hoop. Ik had verwacht dat er een groot prikbord zou hangen met alles erop bijv.

@Izarina; Dat van dat formulier vind ik een goed idee! Ben helemaal vergeten namelijk om er nog een op te halen.

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:27

Misschien is het een idee om het evaluatieformulier via internet voor iedereen toegankelijk te maken?
Ik ben zaterdag geweest en heb ze bij de ingang zien liggen maar toen we savonds weggingen waren deze op....had wel graag wat dingen willen delen, zowel positieve als negatieve.

Vond de lokatie niet echt geweldig, er hing geen paardensfeer, maar ja het is natuurlijk ook geen manege.
Als bezoeker vond ik het soms lastig om de 'looproute' te vinden, er hingen wel wat papiertjes maar niet overal (meer). Ik ben dan ook enigszins onvriendelijk verzocht om weg te gaan bij de paarden boxen maar ik had nergens gezien dat ik daar niet mocht komen. Ik snap wel dat je verspreiding van ziekten wil voorkomen, daarom aai ik ook geen vreemde paarden....maar als dit zo'n verboden terrein was dan had dit wel wat beter afgeschermd kunnen worden! Ook de plaatsing van een opblaas-springparadijs achter de paardenboxen vond ik geen succes, leuk voor de kinderen maar wat een lawaai en gegil....
Verder was de speaker niet overal verstaanbaar en de wijzigingen in het programma ook niet altijd even duidelijk te horen of te zien.
Natuurlijk waren het gratis programmaboekje wel leuk alsook de deelnemers die leuke proeven lieten zien. En overigens wel hulde voor de mensen en vrijwilligers die een evenement als deze willen organiseren en hun (vrije) tijd daaraan willen besteden. Alleen van de locatie wordt ik niet warm...

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:37

Ik vond de bak helemaal niet zwaar en dat evaluatie formulier lag gelijk bij binnenkomst bij het secretariaat en ze vroegen ons zelfs of we er een wilden invullen voor verbeterpunten voor volgend jaar.
Ik hoorde dat de DVD voor iedereen die mee heeft gedaan zou worden opgestuurd ? Dat zou wel heel mooi zijn ! Mooie service en leuk aandenken vind ik dat :)