Pavo Cup 2007

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Re: Pavo Cup 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:01

Daar heb ik ook absoluut begrip voor.
Voor ons is het een teleurstelling omdat ze o.a. hiervoor ook in training stond. We keken er lang naar uit. Voor ons was dit natuurlijk de kampioen.
Dat dit kon gebeuren had niemand rekening mee gehouden.
Jammer maar er komen straks nog vast vele hoogte punten voor haar!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:09

Viennanova schreef:
Ben gister wezen kijken in Gorredijk. Mijn foksel is weer door naar Ermelo, met 73.5 pnt. Super dus.

Dat is mooi, gefeliciteerd.
Ik heb haar 1x gezien en ik vond het ook een fijne merrie. Lachen
Hopelijk krijg ik ze nog eens weer in de ring.

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:48

Viennanova schreef:
Opvallend: De volle zus van Westpoint, waar E.S. doodsbenauwd op zat omdat ze op het inrijterrein bijkans achterover in de sloot lag. Ze heeft geen meter zonder de longe losgereden, pas in de ring ging de longe eraf.

Die was ook pas voor het eerst van huis af Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:24

Egni schreef:
Viennanova schreef:
Opvallend: De volle zus van Westpoint, waar E.S. doodsbenauwd op zat omdat ze op het inrijterrein bijkans achterover in de sloot lag. Ze heeft geen meter zonder de longe losgereden, pas in de ring ging de longe eraf.

Die was ook pas voor het eerst van huis af Knipoog

Ik vind dat dus eigenlijk niet normaal...

Niet alleen brengen ze zichzelf in gevaar maar ook de andere deelnemers.
Voordat ik met een paard op concours ga spreek ik altijd eerst eens een paar keer af bij verschillende kennissen en rij daar met de trailer heen, daarna pak ik een klein concoursje waarvan ik weet dat je in een afgesloten bak moet rijden. Dan weet je tenminste een beetje wat je moet verwachten.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:47

Ben het met Sjuimpje heen. Het is toch algemeen bekend dat jonge paarden die voor het eerst van huis zijn 180 graden om kunnen slaan. De een gooit de rem erop en de ander naait eruit. Wel verstandig om een aantal keer van huis te gaan.

Ik heb bericht van het KWPN dat ik om 10 uur ipv kwart over 9 mag starten, daar ben ik wel erg blij mee.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:51

geef Sjuim daarin wel groot gelijk ..;je moet wel ergens eens beginnen maar moet dat dan gelijk in de PAVO zijn ?
denk dat je er toch alleen maar baat bij kan hebben als het paard vooraf al een keer of 10 op concours ( of tenminste van huis ) is geweest

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:18

Bij mij ging mn 5jarige toch wel weer goed en was 1ste met 72punten, dus toch een goede oefening voor de Pavo!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:46

VValar schreef:
asjemenou schreef:

Hier ben ik het dus totaal niet mee eens.
Ik heb een superfijn paard gehad, liep elk seizoen met gemak een klasse uit.
Moest altijd een maandje thuisblijven omdat ik aan mijn wp zat, en ben in elke klasse die ik ermee gestart heb kk geworden, en naar de regio geweest.
Maar toch was dit paard totaal niet geschikt voor de pavo!
Ik zou er nog geen 60 punten mee gehaald hebben Bloos

Dat zeg ik toch???? Dat veel goede sportpaarden niet erkent worden op de pavo cup.

Ja, maar ik ben het er helemaal mee eens dat goede sportpaarden geen pavo toppers hoeven te zijn, en jij niet Knipoog

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:57

Citaat:
Dat zeg ik toch???? Dat veel goede sportpaarden niet erkent worden op de pavo cup.

Citaat:
Ja, maar ik ben het er helemaal mee eens dat goede sportpaarden geen pavo toppers hoeven te zijn, en jij niet Knipoog

Er zijn zat paarden die het heel goed doen in de sport maar geen Pavo topper waren of zelfs de voorselectie niet doorkwamen (nou hopen dat die van mij ook tot die groep behoort Clown ). Dat ben ik met je eens.

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:08

ditchie schreef:
Het paard heeft ook niet veel ervaring, was de tweede keer op een ander terein. Als 4 jarige is ze beleerd en rustig aan met haar gedaan. Ze is behoorlijk groot en we willen haar de tijd geven om uit te groeien. Panisch vind ik een groot woord ze ging totaal niet door het lint.
Ze had op de keuring 92 punten voor stap en galop en 90 voor draf.
We vonden het erg jammer dat het zo gelopen is, maar we hebben begrip voor de keuze van Jiska.

Gaat Jiska niet verder met het paard dan? Ik heb het paard wel gezien en ook wel zien lopen onder het zadel, echt een super leuk paard..

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:17

Thx Ytjuuh. Ja tuurlijk gaat ze er mee verder! Ze gaat haar volgend jaar (als ze 6 is) uit brengen op concour.
Misschien wel zo lang tot dat ze er grand prix mee is. Ze is van onze eigen fokmerrie.
Ze moeten zich straks gaan kwalificeren voor Verden.

Maar de merrie heeft tijd nodig, en het paard gaat voorop pas daarna onze verlangens Knipoog

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:23

ditchie schreef:
Thx Ytjuuh. Ja tuurlijk gaat ze er mee verder! Ze gaat haar volgend jaar (als ze 6 is) uit brengen op concour.
Misschien wel zo lang tot dat ze er grand prix mee is. Ze is van onze eigen fokmerrie.
Ze moeten zich straks gaan kwalificeren voor Verden.

Maar de merrie heeft tijd nodig, en het paard gaat voorop pas daarna onze verlangens Knipoog

Zo je hebt al grote dingen voor dr uitgedacht dan.. Verden is niet niks lijkt mij zo!

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:24

Ja precies, nou gelukkig dat ze er wel mee verder gaat zeg! Dat is hun streven ook, dat ze zo hoog mogelijk proberen te komen, maar wel in het tempo dat het paard aangeeft. Wel goed vind ik! Maar het gaat verder wel goed met Jiska?

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:25

Dan wens ik dr succes tussen al die ggk dekhengsten Wow! Daar komen al weinig merries tegen op!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:29

Niet geschoten is altijd mis!

En kijk dit jaar maar wat er naar Verden mag, niet alleen maar ggk hengsten Knipoog

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:31

asjemenou schreef:

En kijk dit jaar maar wat er naar Verden mag, niet alleen maar ggk hengsten Knipoog

Wel het grootste deel Knipoog Kan iedereen dan gewoon meedoen aan de selectie voor verden? Ik hoef dat sowieso al niet te proberen..

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:44

Nou we hebben met zijn allen wel veel verwachting van de merrie, maar het gaat zoals het paard zelf aan geeft.
We doen rustig aan met haar en tot nu toe is het vooral basis. Ze is 1.76 hoog en heeft de tijd nodig om uit te groeien.

We zouden een paard niet opgeven wanneer we er zelf geen vertrouwen in hebben!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:48

nathalie16 schreef:
asjemenou schreef:

Wel het grootste deel Knipoog Kan iedereen dan gewoon meedoen aan de selectie voor verden? Ik hoef dat sowieso al niet te proberen..

Nee, dat kan alleen als je de finale vd Pavo hebt gehaald, of de halve finale maar dan moet je op andere westrijden (regio of hippiade) weer een bepaald percentage in een bepaalde klasse hebben behaald.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:51

Ik was ook in Gorredijk en heb gedeeltelijk naar de Pavocup gekeken en het blijft altijd moeilijk met die jonge dieren op zo'n groot terrein waar van alles gebeurd.
Maar de meeste ruiters zijn professioneel genoeg om te weten waar ze mee bezig zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De vossen deden het weer erg goed Haha!

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:54

[/quote]
Wel het grootste deel Knipoog Kan iedereen dan gewoon meedoen aan de selectie voor verden? Ik hoef dat sowieso al niet te proberen..[/quote]

Nee, dat kan alleen als je de finale vd Pavo hebt gehaald, of de halve finale maar dan moet je op andere westrijden (regio of hippiade) weer een bepaald percentage in een bepaalde klasse hebben behaald.[/quote]
Oke, ja volgens mij 64% heb ik weleens gelezen. Maar ik ga dr toch niet aan mij doen zoals het dr nu uitziet!

Leuke foto's!

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:02

Wat een leuke fotos! En ook heel leuk Dat Goffe Nil heeft gewonnen en ook nog een x 3e is geworden! Super Ja

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:07

Mooie foto's Kajanus, kom je ook naar Exloo? Haha!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:48

kajanus; Is dat paard op de eerste foto een Jazz Haha! Knipoog

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:53

vossie schreef:

Lips are sealed helaas moet ik wel toegeven dat het wel een beste is Haha! zus van Westpoint...

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:55

Kajanus schreef:
vossie schreef:

Lips are sealed helaas moet ik wel toegeven dat het wel een beste is Haha! zus van Westpoint...

Zag het al de kop en aan de bouw Haha! Is dit de beruchte Jazz die in sloot is gemieterd en zo lastig is?? Ik moet zeggen dat ik het tweede paard op je foto's er ook wel heel fijn uit vind zien Ja