KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:21

Gelukkig^^

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:35

@ Sizzy: lekker wakker paard dus met wedstrijd :P jammer dat je verkeerd was gereden.

@ HafNap: leuk buitenritje gemaakt.

Oef net nog ff in de stress, kreeg een mailtje terug van Boer&Bosch dat de week in juli toch al in optie was dus dat kon niet doorgaan -O- dus heb als een sneltrein zitten denken en toen schoot stoeterij Willemien in gedachten, waar ik 3 jaar geleden geweest ben. Dus die snel gebeld en die waren nog vrij, dus crisis vermeden :P

Fleur311

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:38

Cool

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:03

Vind de nieuwe Anky kleurtjes wel errug leuk! Ik wil er alleen maar 1tje kopen, en ik twijfel zo erg tussen de French Blue en de Blue Iris <3 de BR Walnut met de oranje bandages/beenbeschermers vind ik ook al zo leuk! Heb nog zoveel dingen op m'n verlanglijstje staan *zucht*

Iemand hier nog tips voor een goede singel? Heb nu een neopreen maar is wat kort, en de langere neopreen krijgt ie schuurplekken van achter z'n elleboog. Dus zoek eigenlijk wat anders maar heb geen flauw idee wat ik zou moeten kopen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:12

Ik heb nog een oranje anky maar doe er niks mee

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:00

@Myour: lekker vaak weg! Heb je iets leuks om naar uit te kijken :D Zoek je een dressuursingel of een veelzijdigheid/spring singel? Ik had aan m'n VZH zadel zo'n soort singel zitten http://www.ej.nl/products/10000008/1200 ... +BOJON+AIR Vind 'm erg fijn :) Heb nu alleen nieuwe singelstoten er aan laten zitten en nu is ie iets te lang (gaatjes gaan tot minder hoog) :+
@Sizzy: fijn dat je trots op Gadget bent!
@lemanthia: alvast succes met je wedstrijd 3 maart *\o/*

Hoi :wave:
Paarden, nooit aan beginnen... Nou ja, niet helemaal, maar op de een of andere manier roep ik pech over ze af :+
Tijdje geleden was Vic wat grieperig, maar dat was eigenlijk over. Hij hoestte nog af en toe een keertje, maar dat stelde niet zoveel voor. Nu wilde ik hem zondag longeren, maar het was zulk lekker weer dus eerst uitgebreid gepoetst, maar hij was wel érg rustig. Hij stond helemaal met z'n hoofd laag en heel slaperig. Op zich niet zo heel gek, maar hij had z'n flanken ook helemaal ingetrokken. We vertrouwde het niet helemaal, dus toch maar de DA gebeld. Die is langsgekomen en heeft hem een soort van 'pepmiddel' gegeven en nog een spuit voor z'n maag en darmen, dat ie wat meer zou ontspannen. Ook nog 2 buisjes bloed afgenomen voor het laboratorium. Gisteren is de DA weer langs geweest, ging gelukkig al een stuk beter! Sanne (mede-eigenaar) mocht ook gewoon rijden en ik moet zeggen dat ik Vic al een tijdje niet zo goed had zien lopen. Enige waar we nu nog op wachten is de bloeduitslag. Al met al lijkt het niet heel ernstig, maar het is toch niet fijn als je niet weet wat het is... Stomme is ook dat er zaterdag in het bos helemaal niets geks te merken was aan Vic, hij was hartstikke vrolijk! Maar ja, als het goed is krijgen we vandaag de bloeduitslag.

Zo liep ie er zondag bij :D
Afbeelding

Afbeelding
Braaf paard :D

Afbeelding

Afbeelding
Meneer zag nog al veel op de parkeerplaats :+

Afbeelding
En even wachten op de lift terug naar huis

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:43

Ooohh jongens ik heb gister heerlijk gereden met pimmie,
En wat was hij braaf alleen met een neckrobe om in de bak en toen een buitenritje gemaakt met suus.
En braaf dat hij was heerlijk gewoon.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:33

fijn dat die braaf was

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:18

Hoi allemaal!!

Ik hoop dat Vic niet vaker van zulke fratsen heeft en het bloed niks uitwijst. Erg is dat he als je dan zo aan het twijfelen word gebracht! Wel schitterende foto's, daar ziet hij er toch lekker fris uit.

Ik ben gelukkig eindelijk weer ver opgeknapt. Was me een partij beroerd van het weekend. Had geen stem meer, hoeste me longen uit me lijf, koorts, slaperig. Gewoon ellendig haha. Ben nu nog wel erg benauwd en hoest nog wat maar lang niet meer zo erg als eerst! Nies me alleen wat kwijt, maar goed dan zit er ook verbetering in! Paardrijden zit er tot woensdag denk ik nog even niet in. Wyron heeft gigantisch last van zijn kiezen en de tandarts komt maandag pas. Eet moeilijk en laat proppen vallen, zo sneu. Maar agh van de andere kant, hij krijgt nu slobber ipv luzerne omdat hij het moeilijk weg krijgt. Denk niet dat hij zich nu nog zo zielig vind haha snoepkont! Dus we gaan maar verder met het wandelen als ik ook weer helemaal toppie ben. :) Nu ook weer richting die deusjes, mogen ze weer even alle 3 bij elkaar zal wel weer flink spelen worden haha!

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:31

@ lrtj_ : We zijn naar Thermae geweest haha. Hoe is het nu met je enkel? Dan is Pim wel heel erg braaf.
@ Manny : Hoe is het oppassen gegaan? Al een instructeur gevonden?
@ _Sofie : Dankje =) Als hij spierpijn heeft, dan heeft hij goed gewerkt. Heerlijk buiten gereden dus en ook braaf op de trailer. Altijd fijn als het zo gaat =) Hmm dat grieperige heb ik ook al 2x gehad met Cavella. Die had beide keren een flinke verkoudheid te pakken maar met antibiotica en slijmoplossers was het zo weer over. Maar ze blijven je verbazen hoe ze opeens zo opknappen. Hele leuke foto’s =)
@ MartineC1711 : Ik ben ook klaar met dit weer, niet voor het rijden, maar voor mezelf. Heb het altijd zo koud met dit weer.
@ lemanthia : Dan was het goed koud als het kwijl bevroren was XD Geen ervaring mee.
@ Myour : Leuk =) Kan je aftellen, klein maandje daarna instructieweek. Leuk dat je je hebt ingeschreven. Mag ik vragen wat het precies inhoudt wat je gaat doen? Altijd moeilijk ja als je met meerdere gaat. Maar gewoon datum prikken en gaan. Maar het is dus gelukt =) Ik wou die bicolor maar geen ga er geen hoofdpijs voor betalen, die ze meestal vragen. En ben momenteel ook blut. 5 x weg dit jaar, sow doe je goed! Anky Fuschia gaat hier komen, als ik geld heb haha.
@ Denicee_x : Nee wij mogen helemaal niks, niet opstrooien, niet mesten. Dus moet het ermee doen. Ze staat er nu weer goed bij. Hoop dat Cavella snel weer beter loopt, dan gaan we die Cavella en Promise eens laten meeten. :P Dat wordt dan een kleine vakantie, heerlijk. =)
@ kirsten3110 : Rijbroeken haha vertel mij wat, ik moet ook altijd alles passen pfff. Ja de griep, het heerst behoorlijk. Bij mij op het werk zijn alle griep tabletten steeds uitverkocht XD Beterschap. Gezellig samen ziek zijn met paardje =)
@ flooredking : Leuk filmpje van je les =) leer je altijd veel van, van filmpjes.
@ Sizzy : Gelukkig was je trots op hem, het komt wel weer goed. Even wennen en jullie rijden hopelijk zo de baan door =)
@ HafNap : Haha gekke Nap :P

Sorry voor mijn afwezigheid maar beetje druk. Werken en Cavella.
Cavella ben ik op aan het pakken met longeren. Dat dikke buikje moet er vanaf en weer conditie opbouwen. Alleen longeren is niet zo’n succes. Heb altijd een longeerzweep erbij maar daar luistert ze nog niet naar, conclusie moet er achteraan rennen. Nou zo krijgen we wel allebei conditie haha =)
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en met Cavella na 3 maanden naar buiten gegaan. Denk een stapritje kan geen kwaad. Precies zoals ik dacht was ze weer heerlijk vervelend. We liepen op het fietspad, mevrouw ziet iets in de berm, draait in 1x om en dan bokkend in de volle galop over de weg ervandoor. Gelukkig geen auto’s. En daarna was ze er nog een paar keer vandoor gegaan. En ja haar schouder, hmm merkte dat ze niet naar links wou buigen en in de linkergalop kreeg ik haar niet. Maar voor de rest had ze nergens last van. Was een stukje aan het draven, gaat mevrouw gewoon leuk galopperen. Nou dan galoppeer je maar hahaha.
Ohja nog verslag van mijn date. Man wat had ik een zenuwen, kreeg geen hap door mijn keel die dag, maar we gingen dus naar Thermae, zwemmen. Kort gezegd de date was geslaagd haha viel reuze mee en hij was nog precies zoals ik me kon herrineren. Nu appen we lekker verder en zien wel wat er van komt. Het is in ieder geval heeeeeeeel gezellig.........

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:33

gaan we binnenkort meeten??

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:43

@ Sofie: heb flink rondgekeken maar ik ga denk ik voor een iets langere Kieffer dressuur neopreen singel :) neopreen doet het op zich goed maar qua kwaliteit merk ik veel verschil. Heb een 40cm kavalkade waar ie geen plekken van krijgt maar met een dikker dekje onder m'n zadel is die ff te kort voor het mooie. Heb daarnaast een 50cm Vantaggio maar daar krijgt ie wel weer plekjes van. Dus denk echt dat het aan de kwaliteit van het neopreen ligt.
Apart van je paard zeg, hopelijk komt er iets uit het bloedonderzoek. Gelukkig dat het intussen al stukken beter gaat, foto's spreken in elk geval boekdelen :)

@ Kirsten: oei da's niet fijn, hopelijk knapt ie een hoop op na de tandarts.

@ SRY: idd gewoon paar mensen vinden en boeken :) ik ga nu 3x met 3 verschillende groepjes naar de Veluwe. Super veel zin in!
Leuk zeg dat de date zo geslaagd is geweest! :) Staat er al een vervolgdate op de agenda?
Baldadige Cavella dus :P gelukkig dat het goed is afgelopen met het vandoor gaan dat er geen auto's waren.

Heb vandaag weer les gehad van die nieuwe instructrice. Echt tóp ging het, Mexx deed super z'n best en liep zo fijn! Hij heeft alleen een nieuw trucje bedacht als ie beetje moe wordt en na de bocht niet voorwaarts wilt: lekker diep gaan achter de teugel, waar ie hiervoor z'n hoofd hoog omhoog deed. Enerzijds dus wel vooruitgang dat ie niet meer omhoog komt, het achter de teugel is stuk makkelijker op te lossen :)

Vind de RoyalBlue/White wel erg mooi :o vind de Navy/White ook errug mooi maar vind die er zo recht uitzien op de foto (rechte ruglijn).

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:02

@lrtj_: Fijn dat Pim braaf was +:)+
@kirsten3110: gelukkig ben je weer flink opgeknapt
@SRY: geslaagde date dus :D
@Myour: zo te lezen gaat het erg goed met het rijden met Mexx, super hoor!

Nou, de bloeduitslag is binnen, het valt mee! Vic heeft lichte bloedarmoede en een lichte wormeninfectie. Voor de bloedarmoede krijgt hij nu haemolytan en hij heeft een wormenkuur gekregen. We mogen ook gewoon met hem blijven rijden en als het goed is komt het met de medicijnen vanzelf goed. Wel vreemd van de wormen, want toen we hem kochten (2 maanden geleden) was hij net ontwormt. op stal zijn ze laatst nog gedaan, maar we hebben hem expres niet laten ontwormen omdat hij net was gedaan. Maar waarschijnlijk was hij toch resistent voor z'n vorige kuur. Ben in ieder geval opgelucht dat het mee valt :D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:07

Dat is fijn nieuws Sofie, beide dingen zijn makkelijk op te lossen :) en natuurlijk fijn dat jullie met 'm kunnen blijven rijden.

Nog 118 dagen tot de instructieweek :D

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:09

Heb er zin in *\o/* *\o/*

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:23

ik ook..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:39

Pim is ook heel braaf^^
Met mijn enkel gaat het beter gelukkig.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:06

Hallo allemaaaal! :)

Ik heb al weer een drukke vakantie, zaterdag ben ik naar Blof geweest, was echt helemaal super! Hij kan zo mooi live zingen!!
Zondag nog in Zandvoort aan zee geweest, was heerlijk. Super mooi weer! Dan droom ik al helemaal weg dat ik daar aan het rijden ben met mijn peerdie :~
Maandag de hele dag gewerkt en 's avonds naar de bios geweest, naar Verliefd op Ibiza. Wauw wat is die Jan Kooiman toch een mooie man!
Vandaag 2 paarden gereden, eerst vanmorgen rijles gehad en heb mezelf daarna afgezet bij vrienden waar ik de D pony van mag rijden deze vankantie omdat (mijn paardenvriendinnetje en een vriendin van mijn zusje) op skivakantie is. Leuk ding zeg! Een bonte! Daarna had ik vanmiddag les, en het ging nog veel beter als vorige week met les! Trots op mijn topper! Het oogt ook minder traag!
http://www.facebook.com/photo.php?v=577 ... 6662084079

Ik weet eigenlijk niet waar ik was gebleven, sorry dat ik dit keer niet reageer. Ik zag wel hele leuke foto's, ziet er goed uit! :)

Ik heb ook heeeel veel zin in de instructie week! Mag alleen wel wat meer gaan rijden, wat meer conditie opbouwen want als ik zo door ga en ik moet straks 5 dagen lang 2 keer op een dag rijden, valt mijn paard dood neer ben ik bang := Niet de bedoeling haha!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 07:51

Myour, ja hij is nogal wakker en ontplofferig met wedstrijden :+ Ben iig al ontzettend blij hoe hij thuis gaat, aanleuning wordt steeds constanter en hij blijft achter ook mooi meenemen. Gisteren weer heerlijk gereden, dan kun je met zo'n heerlijk gevoel afstappen <3

Gelukkig heb je je week vakantie om kunnen zetten! Ik vind de French blue erg mooi!

Sofie, blij dat je weet wat er is, gelukkig redelijk snel op te lossen :) altijd zo zielig als je niet weet wat er is, maar je weet wel dat hij niet 100% ok is.

Kirsten, fijn dat je weer opgeknapt bent!

SRY, date klinkt goed! Buitenrit iets minder ;) is ze ook zo met een ander paard erbij?

Klinkt als een lekkere vakantie Floor! Blof is inderdaad erg goed live, heb ze wel eens gezien op Concert at Sea (in de stromende regen...) :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:53

Klinkt als een super vakantie floor,

Voor de liefhebbers ik heb nog een oranje anky dekje waar ik niks mee doe.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:00

Floor ik ben wel jarloers op de binnenbak hoor!

Ik had gisteren ook sinds 2 maanden weer les, bijna van het paard gewaaid ;). Ze begint zich steeds beter te ontwikkelen, dus ik hoop binnen kort een rustige proef neer te kunnen zetten. Ik moet alleen zelf nog leren dat haar basis tempo veel lager moet liggen dan dat we altijd hebben gedaan(dit moest omdat ze anders direct omhoog kwam).
Zo maar even naar het paardje toe om haar alvast bij de knippen en mooi te maken voor de fotomeeting waar ik dit weekend met haar heen ga.

Anky dekjes zijn ontzettend fijn! Ik hoef alleen geen oranje, voel ik me direct zo'n voetbal suporter ;) .

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:08

Haha aahh nee joh het is geen voetbal oranje aha.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:18

haha, welke kleur dan wel? Heb je een plaatje?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:19

Wacht ik zou hem even opzoeken

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:25

Afbeelding

Afbeelding

De kleur valt op de foto iets ligter uit hij is iets feller maar niet veel.

Ik heb er ook bijpassende bandages bij.