KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:01

Hier zijn de selectiewedstrijden een week na de instructieweek, dus kan Willy mooi eerst een paar dagen vrijaf, voor de selectie weer ff oppakken en dan kunnen we er wel voor gaan..

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:51

heleenxx schreef:
De eventingweek is wel veel zwaarder, als mensen daarna gelijk op wedstrijd gaan, snap ik dan dat echt niet.

Ik heb het weekend voor de instructieweek nog wel een 'zwaar' programma op de planning, twee dagen militair kampioenschap Dressuur en Springen. Daarna pas weer 3 weken later SGW Ermelo. Een keer een langere periode zwaarder trainen kan geen kwaad naar mijn mening als je er daarna maar wel rekening mee houdt en een herstelperiode inbouwt. Sowieso aan het einde van het SGW seizoen weer 14 dagen volledig rust en ook in de zomerperiode, waarin er weinig te SGW-en valt, plan ik geen extra wedstrijden. Het nu toch ook weer een tweede paarde die ik kan misbruiken voor mijn wedstrijd-verslaving :P haha!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:14

Heee meiden ik ben weer terug uit Oostenrijk :)
Wat een heerlijk weekje relaxen! lekker veel gegeten, leuke dingen mijn vriendje en familie gedaan en heeeeeerlijk geskiet :) echt een top weekje.
Mijn paard heeft helaas ook een week noodzakelijk stil gestaan, ze zou gereden worden door een vriendin maar helaas heeft ze de hele week een dikbeen gehad, gelukkig nu weer bijna helemaal dun dus ik kan er weer rustig mee aan de slag.
Nu kei en keihard bikkelen voor school want ik heb een week gemist dus loop een week achter...

Ooh en vandaag die fotoshoot gehad met mijn vriend voor zijn verjaardag.
Ik moet toe geven; wat was dat leuk!! Het was met visagie en haarverzorging dus werd super mooi opgemaakt en mijn haar werd gedaan (ook mijn vriend moest er aan geloven). En toen samen op de foto, erg leuk en aan het begin best spannend. De foto's zijn echt mooier geworden dan ik had durven hopen!! Zodra ik de foto´s binnen heb zal ik natuurlijk een paar plaatjes showen

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:47

Loetie84 schreef:
heleenxx schreef:
De eventingweek is wel veel zwaarder, als mensen daarna gelijk op wedstrijd gaan, snap ik dan dat echt niet.

Ik heb het weekend voor de instructieweek nog wel een 'zwaar' programma op de planning, twee dagen militair kampioenschap Dressuur en Springen. Daarna pas weer 3 weken later SGW Ermelo. Een keer een langere periode zwaarder trainen kan geen kwaad naar mijn mening als je er daarna maar wel rekening mee houdt en een herstelperiode inbouwt. Sowieso aan het einde van het SGW seizoen weer 14 dagen volledig rust en ook in de zomerperiode, waarin er weinig te SGW-en valt, plan ik geen extra wedstrijden. Het nu toch ook weer een tweede paarde die ik kan misbruiken voor mijn wedstrijd-verslaving :P haha!

ik vind het moeilijk in te schatten. heb vorig jaar de allround-week gedaan en de laatste dag niet gereden (alleen aan handje paar keer rondom de steeple gestapt) omdat de mijne toch wel een beetje gallen achter had. hij was ook heel moe, ging echt liggend hooi eten. dus ik zit er straks bij het programma over te denken om misschien niet alles qua springen/ walles mee te rijden, even zien hoeveel dat is. wellicht kan ik nog iets aan jou weggeven Zucchero ;)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:53

De mijne heeft er eigenlijk nog nooit echt last van gehad.. Ga nu voor de 3e keer mee.
Heb nooit echt het idee gehad dat mijn paard echt moe was, tuurlijk aan het eind van de week zijn ze allemaal wat minder energiek de een heeft er wat meer last van dan de ander.
Maar vorig alles mee gereden (op 1 dressuurles na niet) en zelfs 2 crosstrainigen op 1 dag (ik mogt mee rijden met de clinic van elaine penn) maar ze gaf me aan het eind van de week nog steeds het gevoel dat ze zo nog wel paar dagen door kon.
Maar ja het is wel een zware week, alleen heeft het ene paard er meer moeite mee dan de ander

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:55

Wat lief dat je daar überhaupt aan denkt om dat dan eventueel aan mij en Zucci te gunnen! :o :) Laten we alles eerst maar even afwachten :)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:00

tja, even kijken wat het wordt allemaal. uiteraard hoop ik nog steeds dat je gewoon wordt toegevoegd aan de eventing...

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:07

:j

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 06:34

Ai, dat klinkt best zwaar zeg! Pfoeh! Ik ga dan wel naar de dressuurweek maar dat zal niet heel veel minder zijn, of wel dan?

Is nog best een opgave om Uk binnen 4 maanden zo op conditie te krijgen aangezien ze nu nogsteeds alleen maar 3 kwartier per dag in de molen loopt.

En wat doen jullie na die week dan? Geven jullie je paard rust? Je kunt moeilijk 'm in een keer stilzetten? Ik ga niet gelijk op concours dat weekend na de dressuurweek, maar toch eigenlijk wel die week daarna hoop ik. Ik dacht zelf gewoon een weekje tandje minder daarna, rustig wat longeren om de dag en af en toe er op zitten. Ligt er natuurlijk ook aan hoe Uggs zich voelt dan. :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 06:43

Dressuur is maar een uurtje per dag lessen en tussendoor kun je stappen :D de mijne had van dat weekje niks geleden, hij was juist fitter naar mijn idee!

Ik ga gewoon dat weekend erna op concour (selectie), vorig jaar ook gedaan en thuisgekomen met 2 x 1 en 5 wp 8-)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:44

Picassox schreef:
En wat doen jullie na die week dan? Geven jullie je paard rust? Je kunt moeilijk 'm in een keer stilzetten?

Stil zetten na een weekje wat intensiever trainen is toch niet direct nodig lijkt me? Dan denk ik dat je basisconditie onvoldoende is voor de trainingsweek... Overigens kan in een keer stilzetten prima hoor. Is mijn merrie vorig jaar na het crossseizoen erg van opgeknapt. 14 dagen helemaal niks gedaan, behalve in de wei lopen en gras vreten. Even een dag of drie daarna weer even wennen, maar daarna liep ze als een zonnetje en had ze er weer echt zin in! Daarom krijgt ze dit jaar ook halverwege het seizoen een weekje vakantie. Na SGW Ermelo zijn we halverwege het seizoen en mag ze even op adem komen voor het naseizoen begint.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:22

-O- Internationaal Militair Kampioenschap is in dezelfde week en in Nederland dit jaar -O-

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:24

Ik ga dit jaar voor de 4e keer.
Max heeft vaak aan het einde van de week wat minder energie als aan het begin. Maarja, hij wordt ook al een dagje ouder en mag niet klagen over hoe die het volhoudt :D
1x per dag lessen, en vaak 1x stappen overdag en savonds grazen. das genoeg voor hem.

Na de week rij ik het weekend rustig door, beetje basis. en dan Maandag vaak vrij. niet gelijk na de week stilzetten. dan krijgt hij zo'n klap op zijn spieren.. :(:)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:52

Ik vroeg gewoon hoe jullie dat doen, ik heb het niet over een slechte basisconditie van mijn paard. Mijn paard heeft altijd een prima conditie gehad. ;)

Ja inderdaad Lisanne, denk dat ik hetzelfde doe als jij. Maar ik denk dat Uggs, als ze helemaal weer oké is, 2x per dag ook wel aan kan. Maar misschien even selectief kijken; ene dag 2x andere dag 1x lessen, en vooral goed opletten hoe ze zich voelt.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:53

Ik zou t inderdaad even bekijken op t moment zelf. :)
Er kunnen ook andere omstandigheden zijn om eens een lesje te skippen, mijn paard heeft bijv heel erg last van de hitte. Als het dan ineens keiwarm is ga ik ook niet 2x daags lessen.. :o

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:56

Nee inderdaad, dat soort dingen zijn wel iets om rekening mee te houden. Ik weet dat Uggs - bij de vorige eigenaresse - wel eens vanwege hitte bij de kliniek heeft gestaan, omdat ze dat niet trok.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:07

Het is dan nog wel begin Juni, maar het kan hier in NL nooit normaal met weer en temperaturen.. :+

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:10

Haha da's waar! :)

Oe, ik heb trouwens heerlijk geshopt vandaag. Echt helemaal geslaagd!
Normaal kan ik niet zo goed slagen, koop ik 1 of 2 dingetjes na een hele dag shoppen. Vandaag had ik binnen 2 uur al deze spullen binnengesleept;

Heel gaaf jurkje gekocht voor bruiloft van vrienden van mij, superlief en mooi jurkje in een soort roze-oranje kleurtje
Een trui van de nieuwe collectie van Maison Scotch
2 lingerie setjes van de Hunkemoller
Een armband met leuke tekst erop
4 Blond Amsterdam mokken voor bij m'n serviesverzameling
Paar nieuwe stallaarzen (Dubarry's look-a-like) omdat m'n Uggs helemaal gescheurd zijn sinds gister :=

Zo, nu weer even zuinig aan doen. :+

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:11

Oooh, leuke dingen geshopt! :):)

Ik heb vandaag een zware dag gehad, heb een gesprek gehad met mn coach.. Was best zwaar psygisch, daarna was ik ook helemaal kapot. :o Er zit diep best wel wat bij me.. -O-
Was wel 2 kilo afgevallen! Dus ik heb een mooie start gemaakt. :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:14

Jeetje wat goed Conchita! Knap van je! Vond je het erg moeilijk?

Ik heb inderdaad vandaag ook nog hardloopschoenen aangeschaft, er mogen bij mij ook wel weer wat kilootjes af...

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:16

Het eerste jaar, en de eerste dagen van het 2e jaar, dat ik mee was, was het zeker wel 30 graden!! dus voor de gene die voor het eerst gaan, neem vliegenspray mee :+

leuke dingen geshopt!! ik wil ook zo graag :( woon net op mezelf, so no monny :(
ben nu wel aan t werk, lekker rustig vanavond :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:18

Vorig jaar was het ideaal weer om te rijden en geen dazen!

Zo goed geshopt :D altijd heerlijk om jezelf te verwennen *D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:22

Haha, ein-de-lijk mocht ik een keertje van mezelf. Waren ook precies dingen die ik nog nodig had (op de Blond-mokken na dan :+ )

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:31

Wat goed conchita! moet vast een fijn gevoel gegeven hebben :)

Oeeh leuk Picassox lekker winkelen!! Dat jurkje klinkt echt heel leuk! Foto?!

Lieeess ik wil ook zo graag winkelen maar ook no monny ;( na die fotoshoot van gister ben ik al helemaal arm... En mijn vriend en ik gaan volgend weekend verhuizen dus er moeten nog wat nieuwe dingetjes voor de badkamer en een paar kasten worden aangeschaft.... pfff en dat allemaal als arme student zijnde

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:41

Goed zo cinchita!

Emmaaaa; probeer dan bij onze date wat appart te hebben := dan gaan we overdag ff de stad in?! en savonds drankje doen?
En tja, ik ken t idee. mijn vriend is nu pas aan zijn 3e werk week begonnen, heb tot vorige maand alles alleen moeten bekostigen.. dus deze maand hou ik als het goed is wel wat over :D