Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 00:33

Wat een mooie foto's zeg!

Zo, ik heb het druk gehad. Ik heb wel meegelezen, maar even niets gepost ;)

Ik klets vanaf nu graag weer gezellig mee, dus hier even een korte update :o

Ik ben afgelopen zondag voor het eerst op vreemd terrein wezen trainen, bij een manege in de buurt. Ze vond het in het begin maar raar en spannend, maar ze heeft zich wel keurig gedragen :) Na een tijdje kon ik ontspannen door de hele bak rijden en stond ze fijn aan de hulpen +:)+ Voor zo'n eerste keer was ik dus best trots op haar!

Een paar plaatjes:

Afbeelding

http://6.media.hyves-static.net/1530166 ... 66181.jpeg

http://8.media.hyves-static.net/1530166 ... 66191.jpeg

:)

Op 30 maart willen we een proefgerichte clinic gaan rijden :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 00:50

xlisza schreef:
wat fijn moonforever, veel succes zondag !

Dankjewel, hoop dat we dit x beloond worden met winst ik zit vol goede moed hij pakt zo makkelijk en snel op

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:07

Fijn dat je jonkie weer goed lijkt te gaan ulaantje!

Mooie foto's SteffiiY! Het jonkie gaat er al een beetje af he :)

Hoe is je les gegaan liesen? Ergelijk als je met te veel combinatie's in de les bent. Met hoeveel zijn jullie?
Met zun 6en op de volte lijkt mij ook niet echt werken :=

Waar start je zondag moonforever ? Alvast succes!

Fijn dat het zo goed ging Yelly!

snowylover

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:16

Met zijn 6'en in de les is idd niet fijn, wij hebben dat ook op de rijvereniging. En als je er dan ook nog een paar hebt die niet goed opletten is dat helemaal niet fijn.

Mooie foto''s Steffy.

Leuk paard Yelly.

Hier even tijdelijk een rijstop, zadel van mijn merrie (die is al vrij breed), past niet meer op mijn ventje. Dus nu maar even een tijdje werken aan de longe totdat we tijdelijk een ander zadel hebben of totdat de zadelmaker is geweest op 8 maart.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:17

Wat een prachtige foto's!!

Die van jou loopt lekker Yelly!

Daarom ben ik als pony ruiter al gestopt met vereninging lessen, kan mij niet herinneren er ooit iets nuttigs te hebben geleerd, behalve snel reageren en sturen vanwege de drukte :P

Wil met Saga wel kijken of ik ergens een paar keer mag mee rijden, niet vanwege de les, maar om hem te laten wennen aan andere paarden om hem heen.

Dames niet te snel opgeven he met de zithulpen! Het is even lastig, maar je hebt er later zooooooo veel profijt van.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:57

@ monster_tos: Daarom ga ik ook zo af en toe naar de verenigingsles, niet omdat ik iets leer maar om hem te laten wennen aan drukte. Het is een blijft een hengst..

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:27

jaa daar is het ideaal voor inderdaad!!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:15

Vervelend dat je zadel niet meer past snowylover! Verstandig dat je nu niet meer gaat rijden.

Nondeju zeg wat heb ik fijn gereden vanmiddag! Als ze a.s. zondag ook zo loopt heb ik niks te klagen!
Ze liep echt heel fijn en was goed te bewerken, reageerde goed op de hulpen en prima op mijn zit.
Jammer was wel dat er al snel een shockwave behandeling net langs de bak gestart werd waar wat geluid en getik bij kwam kijken wat natuurlijk heel erg spannend was. Toen ook maar niet geprobeerd om er langs te rijden. (Kreeg al bijna steiger en in paniek willen vluchten acties op verdere afstand)
Uiteindelijk toen het klaar was vond Chickie het nog erg spannend en vervolgens ook alle andere geluiden die ze hoorde :roll:. Maar ondanks dat bleef ze toch erg fijn en toch ontspannen lopen als ze niet schrok :D Beetje hypergevoelig ofzo vandaag :))

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:22

Ooh die foto's van de schimmel <3
Moonforever, succes zondag!
Yelly, ziet er goed uit hoor! Mooi achterbeengebruik :)
Pattypaard, wat fijn! Kan heel je dag weer goed maken hè :D

Hier gaat het ook prima, het rijden staat alleen op een laag pitje :( eergisteren heb ik een poging gedaan om te rijden, maar instructeur en ik vonden het niet verantwoord om door te rijden, de bak was te hard. Alleen de hoefslag was te doen, maar vertel zo'n ongeleid projectiel die een week heeft stilgestaan dat ze netjes over de hoefslag moet lopen en vooral geen gekke sprongen moet maken := Daarvoor had ze al een week stilgestaan omdat ik naar de kaakchirurg moest en mijn mond wat rust wilde gunnen.
Laat maar komen dat voorjaar :+

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:31

Ziet er goed uit hoor Yelly!

Mooie foto's van de schimmel!

Hier staat het rijden met de jonge beesten ook een beetje op een laag pitje. Ik heb een aantal jonge beesten staan waar ik alleen een buitenbak heb en daar kan ik momenteel dus niet zo veel mee. Ik heb alleen de 6 jarige naar mijn stal gehaald zodat ik die door kan trainen. En mijn eigen 5 jarige natuurlijk. Afgelopen weekend zijn wij overigens 5e geworden op de Noord hollandse kampioenschappen en dat viel behoorlijk tegen. Kon mij ook niet helemaal vinden in de beoordeling en had ook nog eens een behoorlijk juryverschil. Maar hij liep wel fijn dus wel trots op het beestje! Dit was hem in de training gister: http://www.youtube.com/watch?v=3ZsOV_beeMs

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:42

Netjes hoor! Beweegt lekker :)
Ik ben met de fries op de Zuid-Hollandse kampioenschappen geweest. Super fijn gereden maar heel laag geplaatst. Ik was best gefrustreerd en teleurgesteld dus ik snap je gevoel!

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:45

Ik heb vandaag dat met die zitbeenknobbels geoefend, amar lukte me niet echt haha :+

xTesslove

Op een pony is het denk ik ook moeilijker dan op een grote KWPN'er

xTesslove

Of ik ben gewoon een kluns, dat zal het wel zijn :+

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:49

Mijn B-debuut zit er op. Kon die week ivm sneeuw (en ander paard gaat voor) maar 1x trainen de dag voor de wedstrijd, en had 180 en 181 ptn. :) Kon beter, maar goed.. voor 2e keer 'trainen' na dikke week stil staan, kon het ook een stuk slechter.

Komende zaterdag ons 2e wedstrijd. Heb haar deze week wel alvast za,ma.woe getraind en miss morgenavond nog.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:02

Dat zeker Olympus_! Alle zorgen meteen vergeten haha :D
Vervelend dat je nog steeds niet kan rijden! Op stal hadden ze het er over dat het vanaf morgen gaat dooien.

Ik vind het op het begin erg strak ogen Aukelizzy. Het ziet eruit alsof je paard wat meer bovenin nog niet goed wil ontspannen en er wat tegenaan blijft hikken al vind ik dat later in het filmpje veel beter ogen! Zijgangen en schouderbuiten zien er naar mijn idee heel netjes uit!
Ondanks dat je je niet kan vinden in de beoordeling toch gefeliciteerd met jullie 5e plaats! :)

Dat is toch nog netjes voor de 2e keer trainen Meya_! Alvast succes zaterdag :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:30

Dat klopt, maar hij is 4 en vindt dit heel moeilijk en dit is echt een stukje waar hij doorheen moet. Hij moet leren om los te blijven als ik meer aanspanning vraag. Paard is van nature absoluut geen bewegingswonder en dit is niet zijn gewone draf. Vandaar dat hij nog wat spanning opbouwt, maar dat doen de meeste jonge paarden waar je dat van vraagt. Overigens was dit ook niet op eigen terrein dus vandaar de extra spanning in het begin. :) Overigens mist hij ook nog wat kracht van achter ( zie je aan dat hij soms een wat lang achterbeen heeft ) en wanneer hij meer kracht opbouwt, heeft dat een positieve uitwerking op de lossigheid . Kwestie van tijd. :)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:20

Ik zag mooie foto's langskomen, nette rijfoto's en een leuk topic van in de sneeuw! Voor de nieuwkomers welkom!!

Ik zag een tip langskomen over het aanspringen in galop! Dat ga ik gauw eens proberen zodra ik weer mag rijden. Morgen komt de fysio langs, ik vond hem bovenin niet helemaal lekker lopen, onderin wel. De zadelmaker heeft mijn zadel even gecheckt en zei dat de fysio wel even verstandig was. We waren vorige week zaterdag (2 weken terug) gevallen, hij liep heerlijk ontspannen maar vergat de bakrand dus hij struikelde -O- .. gelukkig bleef hij heel braaf liggen totdat ik weer stond, maar schrok enorm. Leek niks aan de hand verder maar misschien dat het toch niet helemaal lekker zit nu bij hem. Vorige week donderdag nog met hem gesprongen, voor het eerst zonder les, wat echt heel lekker ging! Dus hopelijk kunnen we vanaf maandag weer verder!

En dames, ik word toch zo moe van die sneeuw!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:27

xTesslove schreef:
Op een pony is het denk ik ook moeilijker dan op een grote KWPN'er

Ik heb het geleerd op mijn pony van 1,47. Gewoon door blijven oefenen :)

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:35

Ik vergeet de hele tijd om erop te letten :+ Probeer er straks eens op te letten op mijn eigen die is al wat verder. Ik zou vandaag gaan rijden met Keetje in de buitenbak omdat die wat groter en betere bodem heeft dan de binnenbak maar met die sneeuw.. Hopelijk dooit dat een even weg zo..

Sharona95, ik word er ook zo moe van! Laat dat mooie weer maar komen hoor!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:30

Gewoon simpel beginnen in stap, kijken of je de stapgroote van je paard kan beinvloeden door je eigen bewegingen kleiner of groter te maken.
Als je dat goed voelt komt de galop ook wel :)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:31

Tjonge ik heb heerlijk gereden <3 ze was een beetje druk, de hoefsmid was bezig en ze riep heel de tijd naar haar zusje, dat heeft ze nog nooit gedaan maar ik denk dat ze in deze 'nieuwe' situatie wat steun wilde ofzo :+ flink aan het werk gezet en heel fijn kunnen afsluiten

Ik heb leren rijden (na de manege, toen ik ging bijrijden) op mijn zit. Ontzettend fijn want ik kan inderdaad onzichtbare aanwijzingen geven en voor het paard is het ook prettig. :) Ik kan overgangen maken en inderdaad passen verlengen of vertragen, puur op zit. Echt een aanrader om jezelf aan te leren, of uiteraard met de hulp van een instructreur.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:40

Vandaag ook best lekker gereden! We gingen voor de eerste keer in de buitenbak met Keetje, erg fijne bak!! Keetje was eerst erg druk, laten werd ze rustiger en toen kwam er iemand erbij rijden en dat paard was ook lekker druk :+ Dus keetje ging lekker meedoen met druk doen wederom :+ uiteindelijk liep ze heel fijn onder mij! Heerlijk! Alleen gestapt en gedraaft maar oh wat ging het uiteindelijk fijn :D

Ik rijd eigenlijk voornamelijk op mijn zit maar zithulp in galop heb ik eigenlijk nooit zo geoefend.. Heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat die hulp ook gewoon met zit kan :+

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:28

Zo wij hebben onze 2e wedstrijd erop zitten :)

Super trots op mijn gup!! Eerste proef liep ie echt super fijn. Dat heb ik hem ook duidelijk verteld ( opmerking op mn protocol dat ik de beloning met stem wat overdrijf... :+ ) haha! Alleen een aantal stomme ruiterfouten: verkeerde been lichtrijden ( OMG!!!!) en afgroeten met de hand waarin ik mijn zweep had ( ook weer geleerd haha!)
Zonder deze fouten had ik mijn 1e winstpunt gereden... BALEN!! Maar desondanks super trots.

2e proef was wat minder. Meneer kreeg wat meer praatjes, en had af en toe wat verzet, wat resulteerde in uitbreken op de volte in de rechtergalop ( volte E-B-E) heb hem op de wand moeten zetten om te voorkomen dat ie linksaf ging :+

Verder nog als commentaar op mijn protocol dat het allemaal nog wat onwennig is ( das natuurlijk wel logisch voor de 2e keer en voor mijn jonge gup) en dat ik met licht contact rijd.

Dus al met al super trots op poown, iets minder trots op mezelf. Volgende keer gaan we voor winst!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:36

Nog even wat foto's spammen :D

Losrijden:
Afbeelding

Na de proef, BIG SMILE!
Afbeelding